Hübertz skælder ud

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Hübertz skælder ud

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Men netop forsøget på at gøre ham til kult er jo fuldstændigt til grin imo

Synes da mere at Ilsø har potentialet til at blive vores nye stjerne
Nej, det er nu meget rimeligt. Den største stjerne behøver ikke nødvendigvis være kult. Det er et svævende begreb; det ved jeg. Men jeg ville f.eks. aldrig betegne Cristiano Ronaldo som værende kult (måske andre ville det), hvorimod personer eller klubber, der gør sig specielt bemærket på en mere eller mindre utraditionel måde har mere tendens til at blive det. Det er i hvert fald min personlige fortolking. Jeg ved ikke, hvem jeg skal pege på som det bedste eksempel, men en fyr som Heine Fernandez popper op i mit hoved, når jeg skal forestille mig en god kult-figur. Klubber som St. Pauli, Millwall og endda Frem har flere gange fået stemplet "kultklub" på sig. :)

Ilsø kan blive stjerne. Jeg synes også, han gør det fremragende. Men Hübertz kan blive kult.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_classic
http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_film

974

Indlæg af 974 »

Ja det er rigtigt at man kan definere kult på forskellige måder

Min mening går også mere på at jeg ikke synes at det er værd at forsøge at gøre ham til kultfigur

Jeg vil ikke om et antal år feks være med til at sige at Hübertz var med til at redde FCM fordi de var i en downperiode, da han kom til klubben, og de derefter kom igang
Dette er dog ikke ensbetydende med at jeg ikke er glad for hans tilstedeværelse - jeg var iøvrigt en af de få der mente at vi kunne få gavn af ham i tråden omkring forstærkninger

Jeg synes iøvrigt at Zidan var og er en kultfigur i FCM - se bare måden man sang Mohammed til ham på- det gør man jo stadig når han er på besøg

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg må indrømme, at jeg allerede har taget Hübertz til mig (hvis det ikke skulle være gået op for nogen). :D

Om det er Hübertz, vi vil kigge tilbage på om nogle år, ved jeg heller ikke. Just nu er han en gevinst, men den slags kan selvfølgelig ændre sig. Får han ikke forlænget kontrakten er det nok også begrænset, hvad han kan nå at lave af ravage/genialiteter. Øjebliksbilledet er smukt, synes jeg, men på et eller andet tidpunkt kommer der forhåbentlig også en vild Frank på banen og hamrer kasser ind, som vi kender ham. Hübertz har trods alt ikke været nogen goalgetter i sin karriere hidtil.

Og ja, Zidans æra var sgu tider. Men han var så netop også så meget mere end blot topscorer. Han trak altid de skæve overskrifter, og de andre fans elskede at hade ham. En fantastisk spiller med en fantastisk evne til at gøre de helt rigtige og helt forkerte ting.

Besvar