erland skrev:Det var tydeligt i FCN kampen at mangespillere ikke har lyst til at spille bold pt, pg dette problem er ikke noget der lige forsvinder. Derfor skal der heller ikke meget modgang til før at taber attituden er tilbage, et enkelt mål er nok, og det ved vores modstandere.
Derfor bliver det svært nok mod Brønshøj i pokalen, og selv om vi vinder den så venter GF ude som er som Hausser skriver "godt spillende".
Kuhn vil forhåbentlig benytte poklakampem til at afprøve andre spillere, som så kan forsætte på holdet mod GF.
Jeg har tilligere nænvt dette, en en mental træner er et must. Det kan godt være at enspiller der tjener en høj løn ved at gøre det som er mange drenges drøm, er ikke ensbetydende med at de så selv kan løft sig når man ikke har selvtillid. Den skal nogen til som kan arbejde med dette. Kuhn er sikkeret en god træner men mandskabspleje a la ER tro jeg ikke man kan forvente. Der ligger jo også meget press på ham.
At 2009 tegner til at være et lorte år med FCM briller er hvad der kan sket - alle vil en gang imellem fejle, men det betyder så også at vi skal begynde at spore en fremgang.
At hverken FCM ellers Randers reelt hører til bunden er åbenlyst, men ledelsen skal bruge alle de midler som er nødvendigt for at vende skuden og hvis indstillingen hos spillerne er så opgivende som mod FCN så skal der arbejdes metalt og her er en teambuilding tur ikke nok! Kuhn's kommentar til bold.dk at de var rykket tættere sammen i bussen, kan vist kun tolkes som om at de var rykket sammen om at opgive kampen!
lade os få viljen tilbage så vil jeg tilgive meget!
erland
Nej, hverken FCM eller Randers bør, på papiret, ligge hvor de gør, men det forklarer også bare hvor meget vilje, selvtillid og attitude betyder for et fodboldhold og helt ærligt, så kan jeg sagtens se et af holdene rykke ned. Det handler lidt om hvornår holdene får vendt den stime de er i som i den grad er selvforstærkende lige nu, ingen af holdene tåler modgang p.t. og spillerne virker forkrampede og bange for at lave fejl, hvilket naturligvis betyder at man laver flere fejl end ellers. Lige nu, ser jeg kun HB Køge som dårligere end Randers og FCM, det kører virkelig flot for Silkeborg og SønderjyskEs defensive koncept virker hidtil for dem, også selv om de næsten ingen mål scorer (har de ikke scoret 3-4 af de 5 mål efter dødbolde?).
Jeg så Randers kamp igår mod AaB og syntes faktisk de spiller bedre fodbold end FCM gør lige nu, ogt marginalerne virker til ar være imod dem end mod os, for objektivt set, burde de vel ha fået point igår og mindst ha scoret 3-4 mål på de kæmpechancer de producerede med krisen er selvforstærkende og pludselig kan man ikke score på selv de største tilbud.
FCM arbejder i øvrigt fast med en mentaltræner, men effekten af det samarbejde har vi hidtil ikke kunnet mærke, så tror ikke det er det som vi skal sætte vores lid til. Er ellers stor fan af at udsætte et team for nogle ekstremsituationer og på den måde tvinge individualister til at arbejde sammen for at løse en opgave, for det er netop som hold vi skal løse den her krise vi befinder os i. "Theres no I in team." Problemet er bare at man har prøvet det og virker ikke til at det har haft nogen effekt og jeg må indrømme jeg ikke længere tror at vi kan løse denne krise med andet end resultater på fodboldbanen.
Nu skal vi jo nok til Århus og have tæsk i weekenden, 2-0 vil være det logiske resultat, men derefter venter SønderjyskE og HB Køge på hjemmebane og lige nu er det de hold som vi skal måle os imod, hvad kan vi præstere mod dem? SønderjyskE tror jeg bliver svært, dem står vi dårligt til da vi ikke magter at skabe fodboldkampe og tyskernes defensiv virker særdeles effektiv, men HB Køge
skal kraftpetervæltme have stryg!