FCM - FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
100x

Re: OT: Stemningen

Indlæg af 100x »

Acebone skrev:Det kan godt være, at spillerne leverede et lorteresultat igen igen, men havde Nordea egentlig ikke oppet sig lidt i går, eller var det bare mig, der var fuld?

Det var ikke dig der var fuld Nordea leverede en kanon indsats selvom ikke hele tribunen sang med lød det pissegodt når de gav den gas....fik selv gåsehud et par gange.

Flot arbejde

mancitydk

Re: FCM - FCN

Indlæg af mancitydk »

I blev også rost i "Sport på 3'eren" for jeres flotte og tålmodige arbejde, så det var stærkt gået. Tror reporteren havde ondt af jer ;)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

og for saddan da trommeslageren var god ;) (stik mig en ny T-shirt :o )

Lund

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Stor respekt til folk på Nordea i lørdags, det var en af de bedste publikumspræstationer i lang tid. ;)

Der var ind i mellem tendenser til, at nogle folk begyndte at råbe ting og sager, men det blev på fornemste vis taget i opløbet, ved bare at synge højere, fantastisk,..
Sådan skal det være, især synes jeg, at det er godt godt folk, synger videre selvom at spillerne spillede under niveau og kommer bagud 2-0. hvis man ser sammendraget fra kampen, på diverse sportwebsites, kan man hører publikum bedre end man har kunne til andre kampe. :)

Sådan skal det simpelthen bare være.. :-) Jeg prøvede da også selv at synge med, ved ikke om det var pga den bold jeg fik i maven under opvarmningen :D ihvertfald så kom jeg til at holde nogle små pauser ind i mellem. hehe ;) ej sang da så meget med som muligt. ;)

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Ikastbo skrev:
Humm.... kunne nu godt tænke mig af vide hvem der har et attentatforsøg mod klubben??, og i så fald, hvad ville de få ud af det???
Den er vel ikke så svær at regne ud, er den? Det er selvfølgelig vores samling af millionærer som er attentatmændene og som er igang med at suge livskraften ud af klubben, præcist ligesom snyltere gør det.

Præstationsløn indført i FCM, ja tak! Så var der ikke mange spillere i FCM som ejede salt til ægget oven på den sæsonstart..

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

I øvrigt må kampen så også markere et endeligt skift i selvopfattelsen, både hos spillerne, FCM-ledelsen og os fans, et paradigmeskifte hvis man skal bruge et lidt finere ord. Vi er helt fortjent et bundhold og er måske det dårligst spillende hold overhovedet i ligaen og resultaterne taler i den grad for sig selv. Der var en der nævnte det, jeg vil gerne vide hvad statistikken siger mht overlevelse for hold som blot er startet med blot at hente 4 point i de første 8 kampe? Ikke alt for god gætter jeg på.

Den selvopfattelse er nok desværre ikke noget man bare lige ændrer, hverken hos spillerne eller os fans, men hvor ville det dog være lidt mere sorgløst det hele, hvis man hver gang gik på banen uden at forvente noget og hver eneste point var en bonus som man ikke havde kalkuleret. I så fald ville skuffelsen ihvertfald ikke være så massiv og mavefornemmelsen ikke være så elendig.

Kan dog mærke at jeg har meget svært ved at glæde mig over at AaB p.t. fører 3-0 mod Randers, også selv om det ret beset vel er det bedste for FCM, AaB er jo fucking miles away. Fremover er det ikke længere fedt når HB Køge laver et uventet point mod FCK eller BIF, fremover er det noget værre lort og blot en forværring af FCMs aktuelle situation.

Næste superligakamp blir helt den omvendte verden for vores vedkommende. Vi kommer til Århus som et af de absolutte bundhold, mens AGF for første gang i umindelige tider er et tophold og sådan spiller de også, var ihvertfald meget imponeret over dem i gårsdagens kamp mod Brøndby. Vi vil derfor også være massive underdogs i den kamp og alt andet end en sejr til AGF, vil faktisk være en stor overraskelse. Gad vide om spillere og os fans kan forholde os til det?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Den har ihverfald markeret en ændring i opfattelsen hos Allan Kuhn: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... m-nederlag
Allan Kuhn: - Jeg skal have dem, der vil dø med skoene på og give alt for FC Midtjylland. Alvoren er gået op for mig, og det skal den også gøre for spillerne, siger Allan Kuhn.

- Vi har givet nogle spillere tryghed ved at spille med dem i fire kampe, men vi har ikke fået nogle resultater ud af det. Dem på bænken skal også have muligheden. Der skal også være en chance for, at de kommer med, ellers er der ikke nogen grund til at have dem, siger Allan Kuhn.
Jeg håber ikke det blot er for at spare nogen i en pokalkamp, vi har brug for friske kræfter som vil kæmpe for deres chance.

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Det er noget lort rent ud sagt det her drenge... og piger hvis der er sådanne...:S

Men det seneste halve år har der været meget snak om at det netop var nu vi skulle træde i karakter... Og det lyder det på nogle herinde at der blev i lørdags.

SÅ lad os droppe pessimismen og givden fuld skrue og ingen snak om at fyre ham og ham. Nu vender det og det har jeg hele tiden troet på. tro mig Allan er manden for os. hvis han nu gør alvor af det han siger med at bænke dem som har været utilfredstillende er han da den første FCM træner der har turdet at gøre det. Det var det eneste jeg ikke kunne lide ved Erik, hans "mangel" på autoritet.

Aleays behind you we willl stand.

Ps. nu hagler helvede ned over mig lige om lidt, men jeg tror på at det her er måden at gøre det på;)

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Ravnen skrev:Ja det er vel umuligt helt at afgøre hvem der er DKs bedste træner, men det er ihverfald mellem Erik og Ove Pedersen den dyst skal afgøres.
Er det ikke lidt tidligt at kårer dk's bedste træner efter 8 runder? Ingen tvivl om at de begge har gjort det godt. Ingen af de to har dog vundet noget videre indtil nu i deres karriere.
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Colt Sivas skrev: Er det ikke lidt tidligt at kårer dk's bedste træner efter 8 runder? Ingen tvivl om at de begge har gjort det godt. Ingen af de to har dog vundet noget videre indtil nu i deres karriere.
Hvem siger det er på baggrund af 8 runder? For det er det ikke.

Jeg mener set over de seneste år, der er det simpelthen Ove og Erik som har vist evnerne. Ofte med svære betingelser.

Fyrsten

Indlæg af Fyrsten »

Må holde med Young wolf i, at kuhn er manden for os. Ingen tvivl om, at problemet pt ligger hos spillerne, og at det er dem der underpræstere. Thomasberg og kuhn har begge ikke vist noget i denne sæson, så vil ikke mene man kan føre det over på kuhn.

I øvrigt er der nogen som ved om man kan købe de nye t-shirts bare med lange ærmer, som den Ilsø havde på i weekenden?

erland

Indlæg af erland »

Jeg vil forsøge at komme med opdateringer hvis jeg kan blive enig med min internet mobil :)
- ellers kommer der er referat efter kampen.
erland

sorry forkerte tråd

erland

Re: Indstillingen hos spillerne

Indlæg af erland »

Det var tydeligt i FCN kampen at mangespillere ikke har lyst til at spille bold pt, pg dette problem er ikke noget der lige forsvinder. Derfor skal der heller ikke meget modgang til før at taber attituden er tilbage, et enkelt mål er nok, og det ved vores modstandere.
Derfor bliver det svært nok mod Brønshøj i pokalen, og selv om vi vinder den så venter GF ude som er som Hausser skriver "godt spillende".
Kuhn vil forhåbentlig benytte poklakampem til at afprøve andre spillere, som så kan forsætte på holdet mod GF.

Jeg har tilligere nænvt dette, en en mental træner er et must. Det kan godt være at enspiller der tjener en høj løn ved at gøre det som er mange drenges drøm, er ikke ensbetydende med at de så selv kan løft sig når man ikke har selvtillid. Den skal nogen til som kan arbejde med dette. Kuhn er sikkeret en god træner men mandskabspleje a la ER tro jeg ikke man kan forvente. Der ligger jo også meget press på ham.
At 2009 tegner til at være et lorte år med FCM briller er hvad der kan sket - alle vil en gang imellem fejle, men det betyder så også at vi skal begynde at spore en fremgang.
At hverken FCM ellers Randers reelt hører til bunden er åbenlyst, men ledelsen skal bruge alle de midler som er nødvendigt for at vende skuden og hvis indstillingen hos spillerne er så opgivende som mod FCN så skal der arbejdes metalt og her er en teambuilding tur ikke nok! Kuhn's kommentar til bold.dk at de var rykket tættere sammen i bussen, kan vist kun tolkes som om at de var rykket sammen om at opgive kampen!
lade os få viljen tilbage så vil jeg tilgive meget!
erland

Brugeravatar
Hausser

Re: Indstillingen hos spillerne

Indlæg af Hausser »

erland skrev:Det var tydeligt i FCN kampen at mangespillere ikke har lyst til at spille bold pt, pg dette problem er ikke noget der lige forsvinder. Derfor skal der heller ikke meget modgang til før at taber attituden er tilbage, et enkelt mål er nok, og det ved vores modstandere.
Derfor bliver det svært nok mod Brønshøj i pokalen, og selv om vi vinder den så venter GF ude som er som Hausser skriver "godt spillende".
Kuhn vil forhåbentlig benytte poklakampem til at afprøve andre spillere, som så kan forsætte på holdet mod GF.

Jeg har tilligere nænvt dette, en en mental træner er et must. Det kan godt være at enspiller der tjener en høj løn ved at gøre det som er mange drenges drøm, er ikke ensbetydende med at de så selv kan løft sig når man ikke har selvtillid. Den skal nogen til som kan arbejde med dette. Kuhn er sikkeret en god træner men mandskabspleje a la ER tro jeg ikke man kan forvente. Der ligger jo også meget press på ham.
At 2009 tegner til at være et lorte år med FCM briller er hvad der kan sket - alle vil en gang imellem fejle, men det betyder så også at vi skal begynde at spore en fremgang.
At hverken FCM ellers Randers reelt hører til bunden er åbenlyst, men ledelsen skal bruge alle de midler som er nødvendigt for at vende skuden og hvis indstillingen hos spillerne er så opgivende som mod FCN så skal der arbejdes metalt og her er en teambuilding tur ikke nok! Kuhn's kommentar til bold.dk at de var rykket tættere sammen i bussen, kan vist kun tolkes som om at de var rykket sammen om at opgive kampen!
lade os få viljen tilbage så vil jeg tilgive meget!
erland
Nej, hverken FCM eller Randers bør, på papiret, ligge hvor de gør, men det forklarer også bare hvor meget vilje, selvtillid og attitude betyder for et fodboldhold og helt ærligt, så kan jeg sagtens se et af holdene rykke ned. Det handler lidt om hvornår holdene får vendt den stime de er i som i den grad er selvforstærkende lige nu, ingen af holdene tåler modgang p.t. og spillerne virker forkrampede og bange for at lave fejl, hvilket naturligvis betyder at man laver flere fejl end ellers. Lige nu, ser jeg kun HB Køge som dårligere end Randers og FCM, det kører virkelig flot for Silkeborg og SønderjyskEs defensive koncept virker hidtil for dem, også selv om de næsten ingen mål scorer (har de ikke scoret 3-4 af de 5 mål efter dødbolde?).

Jeg så Randers kamp igår mod AaB og syntes faktisk de spiller bedre fodbold end FCM gør lige nu, ogt marginalerne virker til ar være imod dem end mod os, for objektivt set, burde de vel ha fået point igår og mindst ha scoret 3-4 mål på de kæmpechancer de producerede med krisen er selvforstærkende og pludselig kan man ikke score på selv de største tilbud.

FCM arbejder i øvrigt fast med en mentaltræner, men effekten af det samarbejde har vi hidtil ikke kunnet mærke, så tror ikke det er det som vi skal sætte vores lid til. Er ellers stor fan af at udsætte et team for nogle ekstremsituationer og på den måde tvinge individualister til at arbejde sammen for at løse en opgave, for det er netop som hold vi skal løse den her krise vi befinder os i. "Theres no I in team." Problemet er bare at man har prøvet det og virker ikke til at det har haft nogen effekt og jeg må indrømme jeg ikke længere tror at vi kan løse denne krise med andet end resultater på fodboldbanen.

Nu skal vi jo nok til Århus og have tæsk i weekenden, 2-0 vil være det logiske resultat, men derefter venter SønderjyskE og HB Køge på hjemmebane og lige nu er det de hold som vi skal måle os imod, hvad kan vi præstere mod dem? SønderjyskE tror jeg bliver svært, dem står vi dårligt til da vi ikke magter at skabe fodboldkampe og tyskernes defensiv virker særdeles effektiv, men HB Køge skal kraftpetervæltme have stryg!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tipsbladet spørger hvem der bliver fyret først, Faxe eller Kuhn: http://www.tipsbladet.dk/afstemning/hve ... en-slutter

Det er godtnok hurtigt Kuhn sættes i forbindelse med fyring. Men et eller andet sted er der vel også grænser for hvor mange nederlag et hold kan tåle i træk?
Et eller andet sted har han vel tre superligakampe tilbage at vende skuden i, vi har godtnok AGF ude, men derefter har vi både Sønderjyske og HB Køge hjemme, og de to kampe SKAL vindes og der skal være klar forbedring i spillet, sker det ikke så tror jeg vi får ligaens hurtigste trænerfyring at se. Alternativerne på trænerposten er bare svære at se, for der ville absolut ikke være råd til at trække endnu en kanin i så fald, så skal det være en som har mange års erfaring.

Personligt håber jeg dog at vi slår Brønshøj komfortabelt, og tanker lidt selvtillid og så går ud og tæsker AGF. Vi har altid haft nogle tætte kampe med AGF, og uanset stillingen kan alt ske i den kamp. Slår vi AGF så cruiser vi hen over Sønderjyske og HB Køge og så er den krise overstået (drømmescenarie)

Besvar