Sang fra i lørdags

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Nye sange?

Indlæg af 974 »

PS skrev:Jeg er en halv gammel gut der formentlig er dobbelt så gammel som de fleste af jer unge drenge, så du/I må forstå at det er flere år siden jeg var noget værd som det man vel kan kalde stemningsfan.
Derfor prøver jeg via dette forum, at give gode velmenende råd.
Jeg har et par gange givet udtryk for at det er meget simple sange som skal til for at skabe stemning.

PS. Hekler din negative attitude hjælper nok ikke på hvervning af nye medhjælpere.
arh... Nu synes jeg faktisk at du skyder langt forbi PS

For det første er Hekler ikke en ung teenager-knægt
Derudover har han jo fuldstændig ret i at det netop er ved sådan et tiltag at man skal gøre sin holdning gældende, og det har da ikke skortet på opfordringer til at komme med idéer
Jeg tror at du misforstår Heklers skriftsprog, for der er altså ikke ment noget videre negativt i forhold til det han skriver

Og fordi DU mener at det er korte sange der skal til, er det jo ikke ensbetydende med at det er det rigtige vel ?

Jeg har selv svært ved at lære de længere sange, men har dog tidligere foreslået at nogle gode lange sange kunne være vejen frem - vi kan trods alt ikke leve at lålålå sange hele tiden

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Det er muligt at det ikke er videre negativt det Hekler skriver, men jeg opfatter det som "skriv selv en sang, og mød op eller luk røven".
Det fjerner altså min lyst til at komme med gode råd.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg er lige ved at smede et eller andet sammen, der går på "Yankee Doodle". Den er catchy og har gode versefødder. Jeg ved, de bruger den i Glasgow, men der er ikke andre danske klubber, der bruger den, vel? Læste sgu lige på debatside.dk, at AaB vist allerede bruger førnævnte "Rule Britannia", omend det ikke er noget, jeg har hørt sunget.

http://www.youtube.com/watch?v=lfh89EhVdGI (Glasgow Celtic Champions)

http://www.youtube.com/watch?v=AwHvyqNDUvE ("Ren" udgave - der er mange forskellige af dem)

http://www.youtube.com/watch?v=-w1wd2EqrLU (Banjo, for helvede! :lol:)

Det er en skam, Danny Califf er så elendig. Sangen er perfekt til en amerikaner, og "Danny Califf" har endda lige så mange stavelser som "Yankee Doodle".

Jeg brygger!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

PS skrev:Det er muligt at det ikke er videre negativt det Hekler skriver, men jeg opfatter det som "skriv selv en sang, og mød op eller luk røven".
Det fjerner altså min lyst til at komme med gode råd.
Undskyld mig, men vis lige lidt pli!

Det er mig der rent faktisk har lavet noget.
Det er dig der kritisere det lige så snart det bliver præsenteret.
Det eneste jeg gør er at jeg beder dig om at kvalificere din kritik, altså selv bidrage til din egen løsning.
Og så siger du, jeg er negativ???

Måske skulle du læse tingene lidt mere grundigt!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Så fordi du har lavet en sang, og jeg ikke har, vil du ikke tage imod nogen som helst form for kritik. Kan man kun bidrage ved at skrive sange?

Hvad er hovedformålet med at synge på stadion, at I skal have det sjovt, eller at etablere den bedst mulige kulisse for holdet?

Jeg vil mene at det sidste må være hovedformålet, det er også for at have det sjovt og føle at man støtter holdet, men stadig må det først og fremmest være for at hjælpe holdet med at vinde.

For at opnå dette vil jeg mene at det gælder om at få så mange med som muligt, hvilket vi vel godt kan blive enige om, er ytret adskillige gange herinde, ikke opnås i stort nok omfang.

For at få endnu flere med, kræver det at sangen er meget meget meget nem at lære. Den sang der har været den største succes og flest kan synge med på er allez allez forza fc midtjylland, når den synges er man ikke i tvivl om at nu er midtjylland på banen.
Den er et varemærke for midtjylland og hvorfor er den det, formentlig fordi alle kan synge med på den og der ikke er gået alt for meget børnefødselsdag i den - underforstået for mange vers og tekst som kun få kender.

De to udmærkede sange du og en ven har lavet er ganske gode, men jeg tvivler stærkt på at andre end de sædvanlige synger med på dem.

Brugeren Engedal foreslog en sang for lang tid siden, den synes jeg simpelthen er genial, og tog den derfor op igen.

http://www.youtube.com/watch?v=hhsA99p0 ... re=related

Den er enkel og det tager ikke folk mere end to minutter at lære den, så den er nem at bruge til at få rigtig mange med til at synge med på.
Jeg har ikke hørt andre fans synge den, så der er mulighed for at skabe endnu et varemærke for Fcm, i stedet for at bruge en melodi som andre hold også bruger, hvilket ofte er tilfældet blandt danske fans.

Er der ikke nogle kreative hoveder der kan finde en "tekst" eller rettere sagt nogle steder at putte FC ell. Midtjylland osv. ind i denne sang, så mener jeg der er en ørehænger. Hvis vores diskussion vel at mærke ikke har haft den effekt at man nu nægter at synge med på den og hellere vil fortsætte i Poul Krebs genren.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

De er faktisk ret gode til at lave melodiske sange de der JEF United, den her er heller ikke ringe.

http://www.youtube.com/watch?v=RXCjrA0Q ... re=related

Brugeravatar
Engedal

Indlæg af Engedal »

PS skrev:Så fordi du har lavet en sang, og jeg ikke har, vil du ikke tage imod nogen som helst form for kritik. Kan man kun bidrage ved at skrive sange?

Hvad er hovedformålet med at synge på stadion, at I skal have det sjovt, eller at etablere den bedst mulige kulisse for holdet?

Jeg vil mene at det sidste må være hovedformålet, det er også for at have det sjovt og føle at man støtter holdet, men stadig må det først og fremmest være for at hjælpe holdet med at vinde.

For at opnå dette vil jeg mene at det gælder om at få så mange med som muligt, hvilket vi vel godt kan blive enige om, er ytret adskillige gange herinde, ikke opnås i stort nok omfang.

For at få endnu flere med, kræver det at sangen er meget meget meget nem at lære. Den sang der har været den største succes og flest kan synge med på er allez allez forza fc midtjylland, når den synges er man ikke i tvivl om at nu er midtjylland på banen.
Den er et varemærke for midtjylland og hvorfor er den det, formentlig fordi alle kan synge med på den og der ikke er gået alt for meget børnefødselsdag i den - underforstået for mange vers og tekst som kun få kender.

De to udmærkede sange du og en ven har lavet er ganske gode, men jeg tvivler stærkt på at andre end de sædvanlige synger med på dem.
Fuldstændig enig med dig her. I Midtjylland har vi ikke så mange engagerede kræfter, som man eksempelvis har I Brøndby, FCK eller AGF , så i langt de fleste tilfælde kan vi ikke leve op til deres repertoire af lange sange med masser af tekst. Det må man forstå, og derfor må vi sigte efter, at gå vores egen vej. Det kan godt kræve, at der bliver lavet en masse 'lålå-sange', men det er altså det værd, hvis vi kan få 20 syngende til at blive et par hundrede!

frede7400

til sangudvalget:

Indlæg af frede7400 »

hej med jer, her er lige en lille idé til hvordan vi kan få ALLE med til at støtte vores klub. vi kan for eksempel få skrevet nogle sange som er enkle og nemme at synge med på. noget med at klappe eller noget helt nyt som vil få udbanefans til at spærre øjnene op. bare en tanke. det kunne blive rigtigt godt! :D
ses på LØRDAG!

frede7400

Re: til sangudvalget:

Indlæg af frede7400 »

omkvæd til den nephew sang kunne være

FC vi vil stå jer bi
så vi får mål at se
your'e never alone

MBS/UBM

Re: Nye sange? For fanden da..

Indlæg af MBS/UBM »

Hvordan folk kan være utilfredse med nogle lange, "følsomme" sange, forstår jeg slet ikke! Der er langt mere følelse i, end bare lålålålålålålålålålålålallalalla blabla.. Det må man da kunne se. Ikke at disse sange ikke også er fede, men hvis vi kun skal leve af lala sange, er det jo til grin.
Lange sange er fede.
.. Hvis man går så meget op i , at støtte holdet, må man lære de lange sange, ligesom os andre. Det burde ikke være så svært..

Undskyld den negative tone. Ta´ det med et gram... Gran .. salt;)

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Jamen det har du da ret i, problemet er bare at så mange dedikerede fans har klubben ikke. Og vil man have de mere "magelige" fans med, så nytter det ikke noget med lange "følsomme" sange (som du kalder dem), længere er den ikke.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Igen vil jeg gerne indstille til at man får indspillet sangene og meget gerne får den langt ud på Youtube ellers som filer herinde. Jeg har ihvertfald svært ved at forholde mig til en sang som jeg dårligt kender melodien til og ikke selv har sunget før.

Nu foreslog jeg selv en prof. med et mobilt lydstudie http://www.music4you.dk/default.aspx?pageId=2, men det behøves jo heller ikke være så professionelt, bare det ikke er en fuldmands- mobiltelefon-version smidt på Tuben.

Kendte det meste af Nordea de nye sange på forhånd, så er jeg sikker på et ville have en gavnlig effekt på stemningen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vil man have hele Nordea til at synge med, så skal man have nogle enkle og lærenemme sange med. Vi skal stadig have følsomme sange med, som er lange, men så må vi også indse, at det kun er os som synger hele tiden som kan synge med.

Der skal være plads til begge slags sange, men så må vi indstille os på vilkårene og efter vores forventninger. Sangen med "Fansene rocker fra side til side", er mine øjne genial at synge, hvis der fx er 10 min tilbage af en kamp og vi fører kampen. Det kunne betyde, at hele stadion kunne gynge ligesom, hvis man laver bølge.

Synes de sange som er blevet fremstillet sammen med Hekler er ganske udmærket og især den som jeg hentyder til ovenover. Jeg så gerne vi havde en sang, ligesom Midtjylland, ale ale, hvor vi bare fortsætter og bliver ved med at synge. Det er ikke meget ved en sang som startes op og når folk er ved at være med, så stopper vi. Vi skal fx synge en sang i op til 5-7 minutter efter min mening.

Det samme med, her reger, ulvene fra midtjylland.. Den skal der knald på i meget længere tid end hvad tilfældet er. Så må capoen blive ved, hvis det er ved at gå i stå.

Stemningen, når man synger, vi ligger nummer 1, er jo genial, da hele stadion kender den og derfor synger alle med. Den er enkel og nem at lære og egentlig meget hånende..

Håber i forstår mig!!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Hausser skrev:Igen vil jeg gerne indstille til at man får indspillet sangene og meget gerne får den langt ud på Youtube ellers som filer herinde. Jeg har ihvertfald svært ved at forholde mig til en sang som jeg dårligt kender melodien til og ikke selv har sunget før.

Nu foreslog jeg selv en prof. med et mobilt lydstudie http://www.music4you.dk/default.aspx?pageId=2, men det behøves jo heller ikke være så professionelt, bare det ikke er en fuldmands- mobiltelefon-version smidt på Tuben.

Kendte det meste af Nordea de nye sange på forhånd, så er jeg sikker på et ville have en gavnlig effekt på stemningen.
Når du nu kender ham, kan du så ikke lave alt arbejdet? Du forventer vel ikke folk gør alt for dig?

Samtidig vil jeg opfordre folk til at komme i morgen! Det er trodsalt lettere når der er flere hjerner, der er fyldt med gode idéer og sange.
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

RL/UBM skrev: Når du nu kender ham, kan du så ikke lave alt arbejdet? Du forventer vel ikke folk gør alt for dig?
??? Er det her et kikset forsøg på at spille smart? Hvad i alverden mener du med alt arbejdet, er du selv klar over det?

Jeg kan selvfølgelig ikke, på vegne af BW, tage beslutning om at der skal indspilles nogle sange på cd, syntes bare det er noget man har manglet og tror det er noget der kan gavne stemningen på stadion. Om man bruger ham jeg kender (omend det er ganske perifært) eller ej, er fuldstændigt ligegyldigt, men blot et forslag til at gøre det nemt, da han kunne komme ud til BW og det således ikke er BW som skal komme til ham.

Besvar