Sang fra i lørdags

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Nye sange?

Indlæg af Hekler »

Thomasbokr skrev:Hej allesammen

Min kæreste sad og fandt på en sang i går, den bruger melodien fra "Hotja fra pjort" (eller hvordan det staves) i ved den der:hotja fra pjort, hotja fra pjort, han flyvere længere og længere bort.

Hendes tekst:

Midtjylland, Midtjylland
Vi kan score mål, ja vi kan
3 point det er vores mål
Vores vilje er af stål
Det er fordi, vi er F C Midtjylland

(Ved, at man lige skal synge den igennem et par gange, men så er den faktisk på højde med "Der er ingen bånd der binder mig" ifølge min mening)
Den skal altså trækkes noget for at komme til at passe på melodien.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Hekler skrev:
Thomasbokr skrev:Hej allesammen

Min kæreste sad og fandt på en sang i går, den bruger melodien fra "Hotja fra pjort" (eller hvordan det staves) i ved den der:hotja fra pjort, hotja fra pjort, han flyvere længere og længere bort.

Hendes tekst:

Midtjylland, Midtjylland
Vi kan score mål, ja vi kan
3 point det er vores mål
Vores vilje er af stål
Det er fordi, vi er F C Midtjylland

(Ved, at man lige skal synge den igennem et par gange, men så er den faktisk på højde med "Der er ingen bånd der binder mig" ifølge min mening)
Den skal altså trækkes noget for at komme til at passe på melodien.
Man skal lægge trykket rigtigt på ordene det er lidt svært at skrive sig frem til.
Den skal nærmest høres, evt ku man sætte tempoet en smule op, og indsætte klap mellem linie 1 og 2 og linie 2 og 3, meen som skrevet skal den næsten høres.

havbasse

Indlæg af havbasse »

Jeg synes vi mangler en sang/omkvæd med noget "knald" i!

Her et forslag. Tyvstjålet fra et tysk ishockeyhold. Sangen er iørefaldende og særdeles nem at lære.

Bedøm selv:

http://www.youtube.com/watch?v=o79X4VcG ... re=related

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

Lauth's forsøg er den sang som tekstmæssigt, er mest acceptabel.
Hvad angår melodi, så er det klart "Hey, wir Wollen Die Eisbären Sehen" som er bedst!
(også fordi det var vores bar-sang, da jeg var på skiferie i vinters 8-) )
Da jeg ikke er den store sangskriver - så synes jeg at de folk som kan brygge sange, skal tage udgangspunkt i denne! (Sørg for at det er noget med stolthed og det skal være noget man kan gå amok til!! - ikke sådan noget lort som "vi synger højt, og er vilde", da vi SLET IKKE er det :roll: )
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Meyhoff

Her er melodien..

Indlæg af Meyhoff »

Vi sad igår på vej til aalborg da denne sang bragede ud på anlægget i den gode gamle Toyota..
http://www.youtube.com/watch?v=bfuLYW3HVoQ

Den fangede os straks og vi blev hurtig enige om det kunne være en kanon fed melodi at brygge et nyt hit på nordea på..

Vi fandt selv på de første to linjer efter lalalalal og lålålå, men så stoppede vores kreativitet også der, men her er vores forslag, håber virkelig nogen vil arbejde videre med den, lidt ned i tempo og så kunne den blive superfed !!

Her er forslaget:
Vi vil altid støtte Midtjylland
Vi er klubbens ægte 12. mand

engtorp

Indlæg af engtorp »

meyhoff skrev : Vi sad igår på vej til aalborg da denne sang bragede ud på anlægget i den gode gamle Toyota..

Den fangede os straks og vi blev hurtig enige om det kunne være en kanon fed melodi at brygge et nyt hit på nordea på..

Vi fandt selv på de første to linjer efter lalalalal og lålålå, men så stoppede vores kreativitet også der, men her er vores forslag, håber virkelig nogen vil arbejde videre med den, lidt ned i tempo og så kunne den blive superfed !!

Her er forslaget:
Vi er klubbens ægte 12. mand.

vi vil aldrig blive bange igen.

vi er kluppens ægte 12. mand.

vi vil altid støtte midtjlland
vi vil blive ved at kæmpe til vi dør.

vi vil aldrig blive bange igen.

vi er kluppens ægte 12. mand.

vi vil altid støtte midtjlland
vi vil blive ved at kæmpe til vi dør.

la lalala lala (4. gange)

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Re: Her er melodien..

Indlæg af Jens-Erik »

Meyhoff skrev:Vi sad igår på vej til aalborg da denne sang bragede ud på anlægget i den gode gamle Toyota..

Her er forslaget:

Her er mit bud:

Støtte holdet, det er vores sag
Så vi vil altid støtte Midtjylland.
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Når i får lavet nogle nye sange, så kunne det måske være en idé at få indspillet sangene på en cd sammen med alle de gamle klassiskere? Har ihvertfald manglet netop den cd (eller download) ved flere lejligheder og det ville måske også være en god måde at lære de nye sange på.

Kender en gut med et mobilt lydstudie som kunne komme ud til BW og indspille sangene. Han er superprofessionel (uddannet på musikkonservatoriet) og ved han er særdeles rimelig med priserne og mon ikke han kunne give en særlig "BW"-rabat. http://www.music4you.dk/default.aspx?pageId=2 Så blir det næsten ikke nemmere.

Samtidigt kan man jo snildt tjene pengene hjem igen på CDen.

Syntes det var værd at overveje for de mere musikalske elementer af BW (ikke nødvendigvis Hekler :)), ved ihvertfald at jeg personligt godt kunne bruge sådan en CD.

engtorp

Indlæg af engtorp »

Vi er danmark’s drenge

I et ganske lille land
Hvor himlen altid er blå.
Er der altid folkefest, når fc’s drenge er ovenpå.

Ingenting kan stoppe os, når fc’s drenge gerne vil slås.
Vi står sammen alle mand, når vi når til Fyn og sjælland.

Kuhn banden, har en super plan.
I KAN BARE KOMME AN (med fuld tryk)

VI ER FC’S DRENGE OG I KAN BARE KOMME AN!
SÅ TA’ KRIGS MALLING PÅ, VIFT MED SORT OG RØD, SOM EN EGTE FC FAN.
I KAN BARE KOMME AN!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Halloooo, er der nogen??
Ja der er ingen der har meldt sin ankomst her en time før, så jeg er sku noget nervøs...
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Sang udvalget måtte klemme sig sammen i min lejlighed for at kunne være på den samme bænk foran computeren begge to.

Nå men trods det noget sparsomme fremmøde så blev der da produceret en sang eller to.

For det første tog vi fat på den noget omtalte Nephew sang.
Den blev til det her:
http://www.youtube.com/watch?v=FiLvAFFR10o[/video]

Syng med
Syng allesammen
Ud over byen
Syng højt Syng højt i vilden sky

(Vi ved at i kan)

Klap med
Klap allesammen
Vis jeres glød
Nu skal
Nu skal i se at vi kan

(Vi ved at i kan)

(Klap på hver takt)
Vi to er sku´ ret go´
men der skal flere med

(Knyttet hånd på hver linje)
Vi fighter i flok
Vi synger i flok
MIDTJYLLAND

Vi fik også lige tid til en lille festsang:
http://www.youtube.com/watch?v=0Qjsmxa8 ... -fresh+div[/video]

(Skal synges mens flagene fansene og tribunen generelt rocker fra side til side, helst pisse stiv i sejersrus til en lørdagskamp.....skal vi sige næste lørdag?)
Flagene rocker fra side til side
Fansene rocker fra side til side
Tribunen den rocker fra side til side
I kan ik´få os til at skride!

Spot on!

Vi synes ikke lige vi vil opfordre lidt flere til at komme næste tirsdag, hvor vi prøver igen samme tid og samme sted.
Nemlig hos Hekler, tirsdag d. 8 sept. kl 18. fang mig på tlf. 22196910 eller messenger hekler@mail.ikasths.dk

vi ses og husk nu at øve jer flittigt på sangen, den er goooo...
/Hekler

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Synes squ fest sangen er genial!
Godt arbejde :D

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Jeg forstår jer ikke, det i gør nu er at lave nogle nye sange som kun de få hardcore altid syngende fans kommer til at synge med på, og det er sikkert osse meget sjovt.
Men er formålet ikke at få så mange som muligt til at synge med? At skabe stemning for at støtte holdet mest muligt?

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

PS skrev:Jeg forstår jer ikke, det i gør nu er at lave nogle nye sange som kun de få hardcore altid syngende fans kommer til at synge med på, og det er sikkert osse meget sjovt.
Men er formålet ikke at få så mange som muligt til at synge med? At skabe stemning for at støtte holdet mest muligt?
Pointen er jo at hvis DU vil noget andet så er det DIG der skal gøre noget andet.

Du kunne fx. være dukket op her til aften, eller evt. prøve på næste tirsdag...

Iøvrigt så tror jeg den her bliver en som alle kan synge. Vi har taget en af tidens hits, og lavet en ret simpel tekst. Mon ikke vi kan få den op at køre i løbet af det næste halve år??
/Hekler

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Jeg er en halv gammel gut der formentlig er dobbelt så gammel som de fleste af jer unge drenge, så du/I må forstå at det er flere år siden jeg var noget værd som det man vel kan kalde stemningsfan.
Derfor prøver jeg via dette forum, at give gode velmenende råd.
Jeg har et par gange givet udtryk for at det er meget simple sange som skal til for at skabe stemning.

PS. Hekler din negative attitude hjælper nok ikke på hvervning af nye medhjælpere.

Besvar