Allan Kuhn ny FCM træner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Kuhn træning dag 2

Indlæg af Hekler »

Dennis skrev: Nu har der tidligere været en del snak om Glen og TT´s coaching og brugen af den. Så jeg vil gerne pointere at det ikke er den form for detalje coaching Kuhn laver. TT og særligt glen kunne jo coaching en vær spiller ned i mindste detalje så spilleren til sidst ikke har nogen anelse om hvad han skal gøre. Kuhn coaching var igår meget mere generalt og kørte også meget på indstillingen og humøret.
Det er rart du lytter efter...
Dennis skrev:Noget af det første han sagde til spillerne igår da han havde dem samlet var at hvis de mister boldet i kamp så har de 4-5 sekunder til at få bolden tilbage, sådan var det hvis man ville spille for FCM nu. Og det samme vil manden se til træning, hvis du mister bolder så sidder du der med det samme ellers skal Kuhn nok fortælle en hvad han syntes om det.
Ja så får jeg nok lov at komme af med Danny Olsen rimeligt hurtigt..
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Jacob

Midler til indkøb

Indlæg af Jacob »

JØ: Det er klart, at jeg skal have en snak med Allan Kuhn om truppens sammensætning. Han skal som udgangspunkt arbejde videre med de spillere vi har, men jeg kigger altid positivt på tingene. Finder vi, at der er behov for enkelte indkøb, så er der midler til det. Ikke ubegrænsede midler, men der er penge.
AK: Nu skal jeg først lige gøre mig bekendt med truppen og få en fornemmelse af, hvad spillerne kan. Jeg har mine tanker, men det er noget, jeg vil tage med Jens Ørgaard hen ad vejen.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=56230

Spændende. Ørgaard er ikke afvisende overfor eventuelle indkøb, hvis AK finder det nødvendigt!

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hekler skrev: Det er rart du lytter efter...
Plejer jeg da gerne? :shock: Dig og Peter har jo snakket mine ører fulde af jeres brok over deres evige coaching. Så jeg sad lige i hælene på Kuhn i 1,5 time så jeg lige kunne bryde ind og coache ham lidt hvis det var nødvendigt. Jø kunne godt se jeg havde styr på det så han tog afsted så snart det begyndte at regne.
Hekler skrev:
Dennis skrev:Noget af det første han sagde til spillerne igår da han havde dem samlet var at hvis de mister boldet i kamp så har de 4-5 sekunder til at få bolden tilbage, sådan var det hvis man ville spille for FCM nu. Og det samme vil manden se til træning, hvis du mister bolder så sidder du der med det samme ellers skal Kuhn nok fortælle en hvad han syntes om det.
Ja så får jeg nok lov at komme af med Danny Olsen rimeligt hurtigt..
Tror nu du mister Franke først så, Danny har da lært og lave glidende tacklinger og alt muligt. Men ja tror mest han satser på ikke at miste bolden for det der med defensive løb er ik lige ham.
Senest rettet af Dennis 13. aug 2009, 19:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Hausser

Re: Allan Kuhn ny FCM træner

Indlæg af Hausser »

Lyder rigtigt godt med den nye energi til træning og kan virkelig godt lide Kuhns no-shit-attitude og "5-sekunders-reglen" syntes jeg er helt fantastisk. Forhåbentlig afspejler det sig alt sammen på fodboldbanen i næste kamp mod OB..

Samtidigt også godt at høre at Fagerberg har fået nyt mod på tilværelsen og endelig viser noget til træning. Vi har virkelig brug for at han snart viser noget og slår til.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Hekler skrev: Ja så får jeg nok lov at komme af med Danny Olsen rimeligt hurtigt..
Hvorfor vil du af med ham, når danny er i fuldeomdrejninger kan han være med til at afgøre kampe, så du slet ikke hans løbe arbejde mod Randers. Fatter ikke hvad der er så mange der har imod ham.

felisan

Indlæg af felisan »

Thomasbokr skrev:Hvorfor vil du af med ham, når danny er i fuldeomdrejninger kan han være med til at afgøre kampe, så du slet ikke hans løbe arbejde mod Randers. Fatter ikke hvad der er så mange der har imod ham.
enig, Danny knoklede da røven ud af bukserne mod Randers

Claus J

Indlæg af Claus J »

felisan skrev:
Thomasbokr skrev:Hvorfor vil du af med ham, når danny er i fuldeomdrejninger kan han være med til at afgøre kampe, så du slet ikke hans løbe arbejde mod Randers. Fatter ikke hvad der er så mange der har imod ham.
enig, Danny knoklede da røven ud af bukserne mod Randers
Ja det var så den ene gang, mon der så går 2 år igen inden det sker??
Claus J

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Claus J skrev: Ja det var så den ene gang, mon der så går 2 år igen inden det sker??
Defensive løb eller ej. Det er vigtigt for vores spil at en mand som Danny får sit spil til at fungere. Han er teknisk stærk, slår nogle fine indlæg og har et godt skud fra distancen. Han er hetl sikkert et af vores største salgsobjekter

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe det er næsten en opvågning på Sepp Piontek niveau spillerne får sig, nu ikke længere noget med at sidde oppe hele natten og spille poker :mrgreen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ele-natten

Synes det er glimrende, det er trods alt unge mennesker mange af dem, som måske ikke tænker over hvad det gør ved deres krop at sidde oppe hele natten.

Det her bliver mere og mere spændende, skal love for han er initiativrig.

Cortez

AK træning 3

Indlæg af Cortez »

Opløftet af hvad jeg så i går, var jeg også lige et smut forbi træningsbanen i dag.

Igen var der god energi og gejst i øvelserne samt højlydte udbrud og triumfråb, når nogen slap ud af cirklen (ved ikke hvad træningsøvelsen kaldes, men det var den hvor to spillere jagter bolden i en cirkel af medspillere).

Dernæst blev der spillet på normal bane, hvor det der må antages at være 1. holdet bestod af Reid, Califf, Kolja, Jessen, Flo, Albæk, Borring, Thyge, Danny og Frank. Noget CP vist ikke var helt tilfreds med (det skal han selvfølgeligt heller ikke være). Der var god intensitet i kampen - dog synes jeg ikke Fagerberg levede op til de seneste dages gode attitude.

Califf derimod virkede til at være på toppen igen. Han dirigerede i hvert fald meget med sine medspillere - lidt for meget synes Flo en overgang :-).

Der blev som sagt skraldet igennem, hvilket blandt andre Danny fik at mærke - til hans store utilfredshed...

Nu har jeg kun overværet to træningspas, så skal selvfølgelig passe på med at generalisere... Men tror egentligt jeg vil være pro-fodboldspiller i mit næste liv... det ser sgu ud til, at de har en god tilværelse... :lol:

/Cortez

Bobar

Indlæg af Bobar »

læs evt. også denne analyse af de 11 spillere under Kuhn

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... under-kuhn

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

[quote="Ravnen"]Hehe det er næsten en opvågning på Sepp Piontek niveau spillerne får sig, nu ikke længere noget med at sidde oppe hele natten og spille poker :mrgreen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... ele-natten

Det er SÅ GODT at læse det dér!!! Viser allerede nu, at der er kommet en helt ny og tiltrængt indgangsvinkel til den midtjyske legestue hvor ALT var tilladt!

Genialt at vi endelig har fået en mand, der går op i at spillerne viser en professionel indstilling! Slut med den dvaske indstilling hos spillerne! Og de vil blive glade for det i den sidste ende...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Måske var det der fejlen skete. Under Erik var der frie tøjler, enhver måtte selv tage ansvar for sig selv, og det virkede under Erik fordi han nu er den han er. Men mon ikke de frie tøjler forsatte under Thomasberg, og han måske har været knap så god til at håndtere det som Erik var. Så er vi tilbage ved den der glidende overgang mellem Erik og Thomasberg, hvor Thomasberg aldrig fik lov at starte forfra, i mine (bagkloge) øjne gav det ham nogle helt urimelige vilkår fra starten. Set i det lys, så var det en klar fejl af ledelsen at lade assistenten tage over, det ville nok have været noget andet hvis træneren var blevet fyret og der SKULLE ske forandringer, men som tingene var så var der jo intet at forandre, fordi alt kørte godt, men så fik Thomasberg aldrig sat sit personlige aftryk på det.

Netop med alt dette i hukommelsen, så er det godt at Kuhn fra først færd går ind og gør alt på sin egen måde, det er den friske start der var brug for. Det havde næppe været så velset at en ny mand var kommet og ville lave om på alt lige efter Erik, så ville spillerne måske have brokket sig. Det er aldrig let at komme efter en succes, men betydeligt lettere at overtage når der er krise. Alle er mere modtagelige overfor ændringer i en krise.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Ravnen skrev:Måske var det der fejlen skete. Under Erik var der frie tøjler, enhver måtte selv tage ansvar for sig selv, og det virkede under Erik fordi han nu er den han er. Men mon ikke de frie tøjler forsatte under Thomasberg, og han måske har været knap så god til at håndtere det som Erik var. Så er vi tilbage ved den der glidende overgang mellem Erik og Thomasberg, hvor Thomasberg aldrig fik lov at starte forfra, i mine (bagkloge) øjne gav det ham nogle helt urimelige vilkår fra starten. Set i det lys, så var det en klar fejl af ledelsen at lade assistenten tage over, det ville nok have været noget andet hvis træneren var blevet fyret og der SKULLE ske forandringer, men som tingene var så var der jo intet at forandre, fordi alt kørte godt, men så fik Thomasberg aldrig sat sit personlige aftryk på det.

Netop med alt dette i hukommelsen, så er det godt at Kuhn fra først færd går ind og gør alt på sin egen måde, det er den friske start der var brug for. Det havde næppe været så velset at en ny mand var kommet og ville lave om på alt lige efter Erik, så ville spillerne måske have brokket sig. Det er aldrig let at komme efter en succes, men betydeligt lettere at overtage når der er krise. Alle er mere modtagelige overfor ændringer i en krise.
Jeg er 100% enig i dine betragtninger. Hvis Thomasberg havde ændret de ting Kuhn ændrer nu tilbage da Erik stoppede så ville det sikkert have medført en del kritik fra spillerne. Nu kan alle ligesom se/acceptere at man pga. "krisen"/forløbet var nødt til at ændre på nogle ting.

Nu jeg har vænnet mig til tanken så virker Kuhn som et fantastisk valg, men jeg skulle lige sluge den til at starte med. Håber og tror på 1 point på mandag i en fantastisk kamp hvor vi spiller disiplineret og holder OB fra scoringer.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En lille artikel, om "Kuhn den fødte træner": http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... te-traener

Besvar