Hvad nu hvis Ørgaard tager fejl ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: Hvad nu hvis Ørgaard tager fejl ?

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:det er da meget muligt... ligesom at det måske var TT der lagde pres på Ørgaard for at købe Califf :shock:

Men det understreger jo også netop at det er bestyrelsen OG Ørgaard der arbejder sammen.. både i succes og i fiasko.. Du stiller det nu lidt sort/hvidt op....
Din hypotese vedr. Califf køb holder jo ikke en dyt, mig bekendt var ER træner for FCm da det køb blev gjort, nemlig i foråret 2008, da Califf jo havde ret til at forhandle med andre klubber da han havde under 1/2 år tilbage i Aab.

Ørgaard er den sportsansvarlige, det er hos ham ideerne skal udspringe, det er hos ham evalueringerne skal komme vedr. køb og salg, ellers kunne man lige så godt fjerne ham.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

og mig bekendt så er det træneren der kommer med forslag til spillere som han gerne vil have... undtagelsen (den kendte ) er Zidan... Og nå ja KÆMPE brøler fra Ørgaards side...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:og mig bekendt så er det træneren der kommer med forslag til spillere som han gerne vil have... undtagelsen (den kendte ) er Zidan... Og nå ja KÆMPE brøler fra Ørgaards side...
Mig bekendt udgav Trols Beck sin kritik af at han ikke havde haft indflydelse på visse køb under Ørgaard,det gav han klart udtryk for efter.

En sportsdirektør opgave er at hører på trænerens råd vedr. køb og salg, men valget bliver ledelsens inkl. sportsdir.

En erfaren og anerkendt træner vil sikre sig indflydelse, men har FCM nogensinde haft en erfaren træner ? Ove P. var jo ikke noget da han startede i FCM, ej heller trols, erik, tt eller Kuhn. Det gør de jo mere behageligt for en sportsdir. hvis han vil bestemme det hele :mrgreen:

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

så du mener at JØ skulle fyres?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Man kan diskutere i al evighed hvem der ville have hvilke spillere, hvem der foretog og var ansvarlig for købene osv.

Lige hvor meget man drejer og vender det, så kommer man bare ikke uden om, at TT har fejlet big time!! Så set i bakspejlet var den største fejl da bestyrelsen/Ørgaard tog TT ind som cheftræner. Den fejl er der rådet bod på nu... næsten. Det er mig nemlig ubegribeligt hvad der berettiger at GR skal fortsætte!! Vil man ikke starte på en frisk?? :?: Ham legeonklen behøver det her hold bare ikke!!

Spillermaterialet har aldrig været så ringe at det berettiger til, at man i flere omgange gør sig TOTALT til grin i kampe imod oprykkere (Vejle ude, som man mirakuløst fik vendt i slutminutterne, Sønderjyske hjemme og senest den allerstørste blamage i Silkeborg). Til kampen i Silkeborg kunne enhver med egne øjne se, at spillerne fra starten af kampen ikke var mentalt til stede, heller ikke efter at have sundet sig i 15 minutter. Der var bare noget helt fundamentalt galt. Det var tydeligt for enhver!

At der ikke har været en udvikling i spillet er et helt ok argument også. Vi har bare ikke spillet flot fodbold siden Manchester. Og til en kamp i Manchester er trænerens motivation jo overflødig...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

mancity-dk skrev:så du mener at JØ skulle fyres?
Ja hvis Kuhn ikke vender skuen, hvis skuen ikke kan vendes tyder mere og mere på at kritikerne har ret, at holdet ikke er berettiget til top3, at ørgaard dermed ikke har kunne finde de spillere der kunne bibeholde FCM i toppen.

Andre har samme opfattelse:

http://onside.dk/node/39646

Et køb af Ken fagerberg, Klimpl m.fl. har været penge ud af vinduet, fagerberg har nu en evt. sidste chance. I sin tid sagde Ørgaard at man skulle købe landsholdsspillere der kunne gå direkte ind og styrke holdet, det er ikke lykkes, jeg kan nævne Dadu, Klimpl, fagerberg, Ganahu, Ipsa, Marcic, Califf, ingen af dem slog til eller har slået til endnu.

Pengene til f.eks. fagerberg og califf kunne have været brugt til een klassespillere.
Senest rettet af FCM7000 12. aug 2009, 18:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:
Acebone skrev:
FCM7000 skrev:Det er jo rammende, man køber Ipsa og Califf til midterforsvaret, man køber Marcic til højre back, ingen af dem har slået til på deres pladser.
Califf kom med succes fra et mesterhold. Man kan ikke bebrejde Ørgaard for dén handel; det er ikke hans job at være synsk. Jeg troede sgu også på det. Ipsa kan jeg slet ikke forstå, du nævner, for han har vel egentlig været en af de få, der har hevet gennemsnittet bare en smule op, når det kneb. Marcic, ja, han er håbløs. Der ligger noget på scoutingen dér.

Nogle af de spillere var ikke gode nok, men Fagerberg har da muligheden endnu, og Furuseth-sagaen vil jeg sgutte klandre Ørgaard for. I grove træk er Ørgaards handler vel bare en omvendt Lynge. Lynge køber billigt og sælger billigt. Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt. Ørgaard har gjort så mange ting rigtigt, og selv en sæson uden for top 6 ville ikke få mig til at kræve ham fyret. Vi stormer deruda' i talentrækkerne - giv nu lige ulven lidt tid til at slikke sine sår.
Hvor har du det fra, at Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt ?

Er kunsten ikke at købe billigt og sælge dyrt ?
Du misforstår mit indlæg. Jeg siger ikke, at Ørgaard er perfekt. Jeg siger, han er en omvendt Lynge.

Min model over de to sportsdirektører (som nævnt, groft skitseret):

Lynge: Køber billigt ind - Curth, Jakobsen (godt), afhænder flere profiler til spotpriser/fri transfer - Augustinussen, Risgård (skidt).

Ørgaard: Køber dyrt ind - Fagerberg, Borring (skidt), sælger flere typer spillere dyrt - Kjær, Femi (godt).

Konklusion: Et plus og et minus ud for begge. Hvis vi i fantasien fusionerede med AaB og satte de to til hhv. indkøb og salg, ville det blive uhyggeligt (ønsker dog på ingen måde dette).

Lige nu er vi hæmmet af finanskrisen og dalende spillerpræstationer. Under normale forhold er jeg næsten sikker på, at Reid havde været Roma-spiller på nuværende tidspunkt. Derfor kan Kuhn-ansættelsen blive en gevinst, hvis han kan få spillerne til at blomstre igen. I øvrigt undrer jeg mig over, at du ikke svarer på hele mit indlæg. Ramte jeg alligevel noget mht. din bagklogskab?

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Du misforstår mit indlæg. Jeg siger ikke, at Ørgaard er perfekt. Jeg siger, han er en omvendt Lynge.

Min model over de to sportsdirektører (som nævnt, groft skitseret):

Lynge: Køber billigt ind - Curth, Jakobsen (godt), afhænder flere profiler til spotpriser/fri transfer - Augustinussen, Risgård (skidt).

Ørgaard: Køber dyrt ind - Fagerberg, Borring (skidt), sælger flere typer spillere dyrt - Kjær, Femi (godt).

Konklusion: Et plus og et minus ud for begge. Hvis vi i fantasien fusionerede med AaB og satte de to til hhv. indkøb og salg, ville det blive uhyggeligt (ønsker dog på ingen måde dette).

Lige nu er vi hæmmet af finanskrisen og dalende spillerpræstationer. Under normale forhold er jeg næsten sikker på, at Reid havde været Roma-spiller på nuværende tidspunkt. Derfor kan Kuhn-ansættelsen blive en gevinst, hvis han kan få spillerne til at blomstre igen. I øvrigt undrer jeg mig over, at du ikke svarer på hele mit indlæg. Ramte jeg alligevel noget mht. din bagklogskab?
Andre er også ved at få øje på manden:

http://onside.dk/node/39641

FCM7000

Næste fyrseddel er til Ørgaard !

Indlæg af FCM7000 »

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:
Andre er også ved at få øje på manden:

http://onside.dk/node/39641
Det var dit svar på mit indlæg? :lol: Nå, okay, hvis du alligevel ikke gider debattere, vil jeg såmænd heller ikke bruge mere tid på dig.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er at gå i komplet selv sving. Hr Mikkelsen kan nok ikke huske hvor FCM var for 10 år siden. Uden Ørgaard var vi ikke her i dag, hans stilling i klubben er urørlig.

Desuden Vision 2011, mig bekendt er den lavet af bestyrelsen, og medierne læser den åbenbart som om det var bibelen, det var jo nogle drømme mål, noget man ville arbejde hen mod. Det er virkelig ikke alle drømme man kan nå så hurtigt som man gerne vil, men det er godt at have mål for de er med til at skabe fremgang. Det er noget pladder at tillægge Vision 2011 så meget betydning.

Men det undrer mig såre at vi er SÅ ramt af finanskrisen, vores sponsoraftaler burde løbe uden problemer og tilskuerne dukker da stadig op til kampene. Hvordan kan OB rejse rundt og se på Mazenga og Freddy Abu i disse tider mens Ørgaard snakker finanskrise, er de ved at blæse en ballon for kraftigt op derned? eller har de bare langt flere penge?

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Ravnen skrev:Det er at gå i komplet selv sving. Hr Mikkelsen kan nok ikke huske hvor FCM var for 10 år siden. Uden Ørgaard var vi ikke her i dag, hans stilling i klubben er urørlig.

Desuden Vision 2011, mig bekendt er den lavet af bestyrelsen, og medierne læser den åbenbart som om det var bibelen, det var jo nogle drømme mål, noget man ville arbejde hen mod. Det er virkelig ikke alle drømme man kan nå så hurtigt som man gerne vil, men det er godt at have mål for de er med til at skabe fremgang. Det er noget pladder at tillægge Vision 2011 så meget betydning.

Men det undrer mig såre at vi er SÅ ramt af finanskrisen, vores sponsoraftaler burde løbe uden problemer og tilskuerne dukker da stadig op til kampene. Hvordan kan OB rejse rundt og se på Mazenga og Freddy Abu i disse tider mens Ørgaard snakker finanskrise, er de ved at blæse en ballon for kraftigt op derned? eller har de bare langt flere penge?
Fejl uden penge fra Ikast FS aktiekapital + sponsorer + 5 mill kr. for salg af Morten Hylgaard, så havde FCM ikke kunne realiseres.

Ufattelig at ørgaard har den kult status blandt nogle, pengemændene er sgu ligeglad med ham, når det drejer sig om store summer. Ørgaard har brugt 40-50 mill kr. på spillere der ikke har slået til de sidste par år.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

FCM7000 skrev:Det her emne må da også på banen.

Ørgaard siger at TT ikke har fået det ud af holdet som truppen berettiger,
hvad nu hvis holdet ikke er bedre end 5-7 pladsen som f.eks. en fra AGF ledelse udtaler, en tidligere landsholdsspiller.

Ørgaard har jo været den hovedansvarlige vedr. indkøb, hvad nu hvis Ørgaards indkøb bare ikke har været gode nok til at supplere de der er rejst ?

jeg tror ikke på at TT alene har skylden for den manglende succes.

Jeg har hæftet mig meget ved at du i dine indlæg, ikke har formået at bidrage til debatten andet end ved at sætte spørgsmålstegn ved tingene og i særdeleshed andre folk. Måske skulle du byde ind med noget selv???

Dette er et debatforum, og hele basis er at du argumentere for dine synspunkter, vi andre er i bund og grund totalt ligeglade med hvad du mener, det er hvorfor du mener det, der er interessant.

Bare fordi du kommer fra Frederedcia kan behøver du jo ikke være dum...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Hekler skrev:
FCM7000 skrev:Det her emne må da også på banen.

Ørgaard siger at TT ikke har fået det ud af holdet som truppen berettiger,
hvad nu hvis holdet ikke er bedre end 5-7 pladsen som f.eks. en fra AGF ledelse udtaler, en tidligere landsholdsspiller.

Ørgaard har jo været den hovedansvarlige vedr. indkøb, hvad nu hvis Ørgaards indkøb bare ikke har været gode nok til at supplere de der er rejst ?

jeg tror ikke på at TT alene har skylden for den manglende succes.

Jeg har hæftet mig meget ved at du i dine indlæg, ikke har formået at bidrage til debatten andet end ved at sætte spørgsmålstegn ved tingene og i særdeleshed andre folk. Måske skulle du byde ind med noget selv???

Dette er et debatforum, og hele basis er at du argumentere for dine synspunkter, vi andre er i bund og grund totalt ligeglade med hvad du mener, det er hvorfor du mener det, der er interessant.

Bare fordi du kommer fra Frederedcia kan behøver du jo ikke være dum...
Nu er jeg godt nok ikke fra Fredericia af men Ikast ? så jeg ved ikke hvad du egentlig bilder dig ind ? det er hvis dig der er en dum fodbold fanatiker, i Danmark er der ytringsfrihed, beklager at jeg ikke har din mening, meningen med dette forum er vel debat ?

Begrundelser kommer jeg rigeligt med, men din attitude tiltaler omvendt heller ikke mig, kan jeg godt sige dig :shock:

Mads

Indlæg af Mads »

At insinuere at andre debatører er dumme, grimme, tykke eller har store tænder bringer vist ingenting til debatten.... Vel?

Besvar