Angrebssituationen
Re: Kim Christensen + Fagerberg + Jude
Kim Christensen synes jeg får for lidt chancer, men det kan også have noget med at han ikke har vist nok til træningen
Til gengæld scorede han jo så et ret flot saksespark, og det var vist noget med at han derefter udtalte sig friskt og frejdigt om målet
Det + noget fra "I lære som Stjerne" får mig til at tænke på om han ikke har fået en slags "storebror" rolle i klubben som man sætter pris på i FCM
Fagerberg tror jeg man har meget tålmodighed med - det var i hvert fald det der blev udtalt af både JØ og TT da han for 1½ år siden tiltrådte
Han fik en 4 års kontrakt så der er jo en del tid endnu, meen..... der må da godt snart til at ske det næste step op
Jude´s antal mål er altså svært at tage fra ham - han er stadig ung og i udvikling, så giv ham nu en chance
Om han kan blive en profil hos os er svært at spå om, men vi har da set feks Akeem Agbetu gøre det godt på et pænt højt niveau, og han blev jo fravalgt
Til gengæld scorede han jo så et ret flot saksespark, og det var vist noget med at han derefter udtalte sig friskt og frejdigt om målet
Det + noget fra "I lære som Stjerne" får mig til at tænke på om han ikke har fået en slags "storebror" rolle i klubben som man sætter pris på i FCM
Fagerberg tror jeg man har meget tålmodighed med - det var i hvert fald det der blev udtalt af både JØ og TT da han for 1½ år siden tiltrådte
Han fik en 4 års kontrakt så der er jo en del tid endnu, meen..... der må da godt snart til at ske det næste step op
Jude´s antal mål er altså svært at tage fra ham - han er stadig ung og i udvikling, så giv ham nu en chance
Om han kan blive en profil hos os er svært at spå om, men vi har da set feks Akeem Agbetu gøre det godt på et pænt højt niveau, og han blev jo fravalgt
Re: Kim Christensen
Arhm, Jude har blot spillet 2 hele kampe for FCM og blot i 8 kampe har han fået mere end en halvleg at gøre med. Baseret på spilminutter så snitter han stadig mere end et mål hver anden kamp. Så skidt er det vist ikke af en knægt som lige er fyldt 20 år.Dennis skrev: Haha bør vi ligefrem udleje Ken? Man andre ting vi "bør" gøre inden da. Thyge har spillet 2 klasse kampe ud af de sidste 30. Jude er mildes talt værdiløs sådan som vi spiller i FCM siden TT er kommet til. Han skal bare have love til at smutte til FCK eller BIF. Kim C har vi åbenbart ikke i sinde at bruge og han er ikke ligefrem et talent der mangler spilletid så han skal bare væk.
Din evige forelskede indstilling til jude og din fuldstændig mangel på realisme når vi snakker om Ken er så trættende. Jude er en lille sjov fætter man ik kan undgå at holde af, men der må være grænser. Jude er bare ikke god nok til sas ligaen og slet ik top 3. Han har fået jævnt med spilletid i langt over et år nu uden at udvikle sig synderligt. Det eneste han kan er at modtage bolden i brystkassen lave en finte ud i banen for så at trække ind i banen og smide bolden væk. Han skaber meget meget få chancer og de mål han laver kunne selv jeg sætte ind. Tilgengæld er han god til at brænde giga chancer, med jævne mellemrum.
Desuden er han åbenbart ikke særligt villig til at forlænge og har valg en agent der ikke tager Jude særligt alvorligt. Så der er efterhånden grunde nok til ikke at satse på Jude. 32 kampe 9 mål og en stor del af de kampe har han fået rigtigt mange min på banen.
Kan ikke se hvad Collins og Jude har af fremtid i FCM og hvis det ikke havde været pga af krisen så er jeg overbevist om at Jude og Collins var blevet afsat. Tror detsværre ikke der når at ske noget dette vindue. Collins har dog modsat Jude hvisse fordele når vi spiller med så mange lange bolde.
Realistisk set så har Ken ikke gjort det frygteligt meget ringere i kamp end Jude. Ken skal dette forår til at have et par chancer, ellers er det spild af hans talent og vores tid. Det skal nu nok også komme. Hvis Frank er på vej ind i noget springerknæ og Kim C bliver sendt afsted skal Ken nok få en del spilletid. Jude alene på toppen er simpelthen ikke holdbart, nu ikke engang på hjemmebane mere.
Og de fleste bør faktisk kunne se at jeg forholder mig objektivt til fakta og ikke lader mig påvirke af subjektivitet når jeg foretrækker Jude frem for Fagerberg. Tværtimod er der faktisk alt for mange som har forelsket sig i Fagerberg, bl.a dig, og derfor ikke er i stand til at bedømme ham en lille smule rationelt og fakta er at Fagerberg har været en helt enorm skuffelse i sidste sæson og derfor også har været helt uden for truppen i en længere periode. Jude derimod, er førstereserve i angrebet p.t. og har tydeligvis overhalet svenskeren.
Lige nu, så figurerer Fagerberg i truppen som 4-5 valg i angrebet og med mindre vi løber ind i endnu et skadeshelvede i efteråret, så har han faktisk ikke udsigt til alverden med spilletid. Derfor ville det også være logisk at udleje ham til en Allsvenskan klub, hvor han forhåbentlig kan få en del flere minutter og få udviklet nogle af de svagheder som i den grad hæmmer ham. At få 4-5 indskiftninger og måske 1-2 kampe fra start mener jeg ikke er nok spilletid til at han for alvor kan udvikle sig.
Og igen, jeg vil gerne udstrege at jeg ikke mener at Jude er god nok til vores starter, men som truppen er p.t. så er han bedste bud efter Frank og Thyge. Håber stadig vi finder råd til en ny angriber og får udlejet, solgt eller afhændet 2-3 stykker.
Objektivitet
Ja, statistik og såkaldt objektivitet er taknemmelige størrelserHausser skrev:Og de fleste bør faktisk kunne se at jeg forholder mig objektivt til fakta og ikke lader mig påvirke af subjektivitet når jeg foretrækker Jude frem for Fagerberg. Tværtimod er der faktisk alt for mange som har forelsket sig i Fagerberg, bl.a dig, og derfor ikke er i stand til at bedømme ham en lille smule rationelt og fakta er at Fagerberg har været en helt enorm skuffelse i sidste sæson og derfor også har været helt uden for truppen i en længere periode. Jude derimod, er førstereserve i angrebet p.t. og har tydeligvis overhalet svenskeren.
Men som jeg før har skrevet, så er det helt ok. Fodbold er OGSÅ et subjektivt spil.
/Cortez
Re: Objektivitet
Når vi snakker antal spillede kampe, antal mål og antal spilminutter, så snakker vi altså ikke relative og subjektive begreber og det er altså meget svært at komme udenom at Jude rent faktisk scorer et flot antal mål i forhold til den spilletid han har fået i FCM. Der er vel heller ikke megen tvivl om at det også er en af de primære grunde til at det er ham der bliver foretrukket i angrebet lige for tiden og ligeså er det vel også årsagen til at Fagerberg er så langt nede i fødekæden p.t, altså manglen på mål og målfarlighed fra hans side.Cortez skrev:
Ja, statistik og såkaldt objektivitet er taknemmelige størrelser.
Men som jeg før har skrevet, så er det helt ok. Fodbold er OGSÅ et subjektivt spil.
/Cortez
-
Bhomaszz/bavnsgaard
- Geografisk sted: Mors
udlejning en mulighed?
Okay, den passer måske ikke helt ind med starten af tråden, men som den har udviklet sig, hvilket også er gavnligt i forbindelse med KC, så er det alligevel ret relevant.
Faldt lige over denne artikel omkring angrebssituationen i en klub vi har haft meget samarbejde med tidligere: http://www.bold.dk/nyt/Skibonitter-paa-angriberjagt
Det kunne være løsningen på at vi har så mange folk løbende rundt oppe foran. (måske de vil have KIm - kan jo håbe
). Nej, spøg til side, jeg mener at man skal tage en eller to af de angrebstalenter der har haft mindst tur i den, eller for den sags skyld også på andre pladser hvor udsigten til spilletid er yderst begrænset og niveauet er der, og leje dem ud f.eks. til Skive. Angrebstalentet der bliver udlejet vil i hvert fald helt sikkert få en del spilletid. Fagerberg? eller er niveauet for lavt? måske vil det være mere gavnligt med en sverigestur? hvad ved jeg.... Vi har i hvert fald alt for mange oppe foran
Så er spørgsmålet bare om linket virker
Faldt lige over denne artikel omkring angrebssituationen i en klub vi har haft meget samarbejde med tidligere: http://www.bold.dk/nyt/Skibonitter-paa-angriberjagt
Det kunne være løsningen på at vi har så mange folk løbende rundt oppe foran. (måske de vil have KIm - kan jo håbe
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi
Mahatma K. Gandhi
Re: udlejning en mulighed?
Niveauet i Skive mener jeg helt sikkert vil være for lavt til Fagerberg og også Jude og Baba for den sags skyld. Oliseh eller måske mest Sylvester, mener jeg ville være mest interessante at udleje. Lynhurtige og brølstærke Sylvester, tror jeg faktisk ville supplere tunge Dalsgaard i Skive-angrebet godt og er sikker på at Sly har niveauet til 1. division.Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Okay, den passer måske ikke helt ind med starten af tråden, men som den har udviklet sig, hvilket også er gavnligt i forbindelse med KC, så er det alligevel ret relevant.![]()
Det kunne være løsningen på at vi har så mange folk løbende rundt oppe foran. (måske de vil have KIm - kan jo håbe). Nej, spøg til side, jeg mener at man skal tage en eller to af de angrebstalenter der har haft mindst tur i den, eller for den sags skyld også på andre pladser hvor udsigten til spilletid er yderst begrænset og niveauet er der, og leje dem ud f.eks. til Skive. Angrebstalentet der bliver udlejet vil i hvert fald helt sikkert få en del spilletid. Fagerberg? eller er niveauet for lavt? måske vil det være mere gavnligt med en sverigestur? hvad ved jeg.... Vi har i hvert fald alt for mange oppe foran
Re: Angrebssituationen
Det var helt klart i angrebet vi havde de største problemer i mod Esbjerg. Denne situation bekymre mig, da jeg ikke syntes at det virker som vi har en holdbar situation i øjeblikket.
Vi skal fylde noget mere i det angreb end tilfældet var i den kamp. Det var tydeligt at det hjalp at vi fik Frank skiftet ind. Jude fyldte ikke nok, og han er bedst som indsikfter nøjagtig som i kampen i mod AGF i foråret, hvor han skabte en del chancer, da han udnyttede hans hurtighed i mod en træt modstander.
Vi har fået Elgen tilbage hvilket jeg ikke helt forstår, da vi har nok af kandidater til 2. holdet. Han har efter min mening ikke nivaeuet til 1. holdet, men måske er det fordi at man ønsker at komme af med nogle af de andre.
Jeg syntes at det er rart at se vi har fået en klasse målmand, som sikkert vil have bedre styr på forsvaret, men vi mangler et mere stabilt angreb end vi har i øjeblikket, hvis Frank ikke er på toppen.
Vinding
Vi skal fylde noget mere i det angreb end tilfældet var i den kamp. Det var tydeligt at det hjalp at vi fik Frank skiftet ind. Jude fyldte ikke nok, og han er bedst som indsikfter nøjagtig som i kampen i mod AGF i foråret, hvor han skabte en del chancer, da han udnyttede hans hurtighed i mod en træt modstander.
Vi har fået Elgen tilbage hvilket jeg ikke helt forstår, da vi har nok af kandidater til 2. holdet. Han har efter min mening ikke nivaeuet til 1. holdet, men måske er det fordi at man ønsker at komme af med nogle af de andre.
Jeg syntes at det er rart at se vi har fået en klasse målmand, som sikkert vil have bedre styr på forsvaret, men vi mangler et mere stabilt angreb end vi har i øjeblikket, hvis Frank ikke er på toppen.
Vinding
Re: Kim Christensen
Puha med det gennemsnit skal han da næsten i start 11´ren i stedet for Thyge! For mig at se har jude ikke mange egenskaber der for mig til at tro at han har en stor fremtid i FCM eller på noget andet superligahold. Og nu når han vil have en månedsløn på 250.000 syntes jeg bare de skal have lov til at finde en anden klub.Hausser skrev: Arhm, Jude har blot spillet 2 hele kampe for FCM og blot i 8 kampe har han fået mere end en halvleg at gøre med. Baseret på spilminutter så snitter han stadig mere end et mål hver anden kamp. Så skidt er det vist ikke af en knægt som lige er fyldt 20 år.
Og de fleste bør faktisk kunne se at jeg forholder mig objektivt til fakta og ikke lader mig påvirke af subjektivitet når jeg foretrækker Jude frem for Fagerberg. Tværtimod er der faktisk alt for mange som har forelsket sig i Fagerberg, bl.a dig, og derfor ikke er i stand til at bedømme ham en lille smule rationelt og fakta er at Fagerberg har været en helt enorm skuffelse i sidste sæson og derfor også har været helt uden for truppen i en længere periode. Jude derimod, er førstereserve i angrebet p.t. og har tydeligvis overhalet svenskeren.
Lige nu, så figurerer Fagerberg i truppen som 4-5 valg i angrebet og med mindre vi løber ind i endnu et skadeshelvede i efteråret, så har han faktisk ikke udsigt til alverden med spilletid. Derfor ville det også være logisk at udleje ham til en Allsvenskan klub, hvor han forhåbentlig kan få en del flere minutter og få udviklet nogle af de svagheder som i den grad hæmmer ham. At få 4-5 indskiftninger og måske 1-2 kampe fra start mener jeg ikke er nok spilletid til at han for alvor kan udvikle sig.
Og igen, jeg vil gerne udstrege at jeg ikke mener at Jude er god nok til vores starter, men som truppen er p.t. så er han bedste bud efter Frank og Thyge. Håber stadig vi finder råd til en ny angriber og får udlejet, solgt eller afhændet 2-3 stykker.
Nu er min hukommelse ikke for god, men kan seriøst ikke huske mere end et enkelt mål som han selv har skabt. Og af chancer han har skabt til medspillere kan jeg nærmest kun huske den i City. Kampen i lørdags var fornærmende ringe spillet af jude og så går man bagefter ud og for sin agent til at forlange 3 mil om året
Og nej jeg forholder mig tilgengæld realistisk med Ken. Han er købt ind for noget der skulle ligne 10 mil. Han skal blive en succes i FCM og det bliver han ikke på 2 div holdet eller på bænken. Og med det spil vi spillede i Lørdags burde selv du kunne se at det havde været bedre med Ken eller kim på banen. Det bedste Jude kunne lave i kampen var de 3 frispark der blev begået imod ham. Hvis Ken havde præsteret på det niveau havde du været det første til at hagle ham ned. Men når det er jude så er det ik hans skyld, det er den måde hans medspiller spiller ham på.
Vi ender forhåbenligt ikke dette transfervindue med Ken Jude Frank Kim Hvilsom og Collins i truppen det kan vi hurtigt blive enige om. Men åbenbart ik hvem der er værd at satse på og hvem der bare skal have lov at smutte.
3 mil! Gad vide om Berneburg for det i Brøndby.
http://www.bold.dk/nyt/Jude-kraever-tre ... er-aarligt
Jeg synes man skal stille og roligt sige farvel til Jude, han har ikke noget som Baba collins ikke har. Baba er måske lidt langsommere end Jude, men når han fanger bolden så kan han altså ikke skubbes væk.
Baba i topform er blevet frygtet af bla. Aab og det kan man nok ikke sige at Jude er. Jude hører til på anden holdet og måske endda i en anden klub.
Jeg synes det er noget vrøvl at han er den bedste efter Thyge og Frank, han skaber ingen ting og kan kun bruges i det øjeblik vi er foran og kan stå langt tilbage på banen. I alle andre tilfælde vil Fagerberg, Baba og Kim være langt bedre alternativer.
Baba i topform er blevet frygtet af bla. Aab og det kan man nok ikke sige at Jude er. Jude hører til på anden holdet og måske endda i en anden klub.
Jeg synes det er noget vrøvl at han er den bedste efter Thyge og Frank, han skaber ingen ting og kan kun bruges i det øjeblik vi er foran og kan stå langt tilbage på banen. I alle andre tilfælde vil Fagerberg, Baba og Kim være langt bedre alternativer.
Fuldstændig enig og fatter ik at klubben enda har tilbudt ham 50.000 om mdr. Det er selvføgeligt en 5 årig kontrakt men alligevel. En kontrakt med en værdi på 3 mil bude gøre en spiller som Jude stolt, men i stedet for går han ud og forlanger 3 mil om året.Dondy skrev:Jeg synes man skal stille og roligt sige farvel til Jude, han har ikke noget som Baba collins ikke har. Baba er måske lidt langsommere end Jude, men når han fanger bolden så kan han altså ikke skubbes væk.
ja, den er også ekstrabladet nu: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 197248.ece
Han skal da bare afsted, og det kan da kun gå for langsomt
Jude
Det her er simpelthen noget af det sjoveste, jeg længe har læst!Bobar skrev:ja, den er også ekstrabladet nu: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 197248.ece
Tror du egentligt selv på den, Jude? Du kan ingenting der berettiger et sådan lønniveau. Som jeg har skrevet før, så kan du ingenting der berettiger en plads på et SAS-ligahold. Så at tro at der er "bud" efter dig fra Brøndby og FCK, er vist en tilsnigelse af sandheden.
Værsgod at forlade FCM - du vil ikke blive savnet!
/Cortez
Judes krav
Ja, det har da slået helt klik for Judes rådgiver. Det er jo fuldstændigt ude i hampen at kræve 250.000 om måneden for en spiller, der kun er i periferien af holdet. Det er helt til til grin og viser tydeligt at agenten ikke har sat sig ind i tingene. I EB fremgår det også at han har truet Judes nuværende danske agent. Det er virkelig "afrikaner-metoder", der anvendes her. Det er sgu synd for Jude, at han er endt hos ham, og virker noget uovervejet. Jude risikerer at FCM ikke forlænger kontrakten, og så kan han stå i en meget uheldig situation, hvor han ikke kan få kontrakt andre steder. - Den nye agent virker ikke alt for fin i kanten, så mon ikke han kunne finde på at droppe Jude, hvis ikke det falder på plads med FCM.Bobar skrev:ja, den er også ekstrabladet nu: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 197248.ece
IMO bliver FCM nødt til at statuere et eksempel, og ikke lade sig presse af den nye agent.
Re: Judes krav
Dét tror jeg ikke, du skal være nervøs for! Så meget tiltro har jeg alligevel til FCM-ledelsen...Kent skrev:Bobar skrev:IMO bliver FCM nødt til at statuere et eksempel, og ikke lade sig presse af den nye agent.
/Cortez
nu må det hvis være slået klik for dem som mener Jude skal ha sådan en løn, han kan få 30000 max pr.måned eller allerbedst skil os af med ham og la kontrakten løbe ud hvis han ikke kan sælges. Vi har større talenter på vej Ken og Baba ar væsentlige stærker og med Hvilsom på vej Sylvester og Oliseh så har vi talent nok på vej som er i mine øjne bedre stillet.