Angrebssituationen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondy

Angrebssituationen

Indlæg af Dondy »

Hejsa,

Givet vores nuværende angrebssituation så synes jeg lige jeg ville starte en trå ang. vores pt højeste angriber nemlig, Kim Christensen.

Jeg synes at kampen igår viser med altydelighed at der er behov for at vi har en høj kropsstærk angriber i front. I sidste efterår hvor Frank var skadet spillede Kim C de fleste kampe og det gjorde han faktisk ret godt synes jeg. Scorede en del mål og var nok lidt bedre med fødderne end Frank er det. Jeg synes personligt at Kim har et flot skud og er meget farlig også når han er på kanten af feltet.

Det jeg vil frem til er at jeg finder det ærgeligt at Kim C er blevet frosset helt ude af truppen i næsten et halvt år nu. Han er trods alt en rutineret spiller og han ville helt sikkert kunne byde ind med meget mere end eksempelvis Jude gjorde igår.

Hvad mener I om Kim C? Bør han ikke spille når Frank er ude, han er vel den eneste direkte erstatning i truppen pt. Jeg synes vi har vist mange gange nu at vores trup ikke kan finde ud af at spille med en lille angriber på toppen.
Senest rettet af Anonymous 20. jul 2009, 22:58, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet til noget mere generelt

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Re: Kim Christensen

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

:shock:

:?:

:lol:

Ovenstående siger alt.
Senest rettet af Bhomaszz/bavnsgaard 19. jul 2009, 11:07, rettet i alt 1 gang.
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Jeg mener også man bør give Kim en chance til, syns det er stærkt overdrevet når folk herind kitiserer ham. Helt ærligt så gjorde han det slet ikke så ringe enda.

Dog er jeg meget bange for han ikke komme til spille mere, desværre.

Dondy

Indlæg af Dondy »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev::shock:

:?:

:lol:

Ovenstående siger alt.
Hvem af de andre angribere er det du mener er bedre end Kim C når Frank er ude?

Jude har scoret 9 mål i 31 kampe
Fagerberg 4 mål på 28 kampe
Baba 10 mål 52 kampe

Kim C, 5 mål på 16 kampe. Jude har måske den bedste statistik, men spille af H***** til. Kim har gjort det OK og har fysikken til at skabe noget og passer til den måde vi spiller på.

Det er forøvrigt ikke særlig længe siden han kanonerede et saksespark op i trekanten på træningslejeren så tror godt han kunne vokse hvis han var inden omkring starteren.

Bhomaszz/bavnsgaard

[quote="Dondy] Hvem af de andre angribere er det du mener er bedre end Kim C når Frank er ude?[/quote]

Alle. Måske med undtagelse af Fagerberg, som formen er p.t. Dog foretrækker jeg alligevel ham da han i det mindste har potentiale.

[quote="Dondy]
Jude har scoret 9 mål i 31 kampe
Fagerberg 4 mål på 28 kampe
Baba 10 mål 52 kampe

Kim C, 5 mål på 16 kampe. Jude har måske den bedste statistik, men spille af H***** til. Kim har gjort det OK og har fysikken til at skabe noget og passer til den måde vi spiller på.

Det er forøvrigt ikke særlig længe siden han kanonerede et saksespark op i trekanten på træningslejeren så tror godt han kunne vokse hvis han var inden omkring starteren.[/quote]

Kim har intet vist og er konstant ufarlig. Du glemmer vist hvordan de mål er kommet ind på hans konto - alle undtagen et - nemlig mod sekunda holdet Bangor City fra Wales i en UEFA kval kamp.... ;) Kim har kun været købt som nødløsning da vi havde mange angribere ude i starten af sidste sæson, og den situation må siges ikke længere at være gældende med alle de talenter vi har rendende rundt.

Det kan godt være Jude ikke har spillet specielt godt, og jeg er da også enig med dig i at han kun bør bruges som indskifter - ellers kommer han simpelthen for tit til kort - men han har altså nogle forward egenskaber som gør at han, på helt fair vis, lige nu er tredie valg.
Mahatma K. Gandhi

Cortez

Jude/Kim Christensen

Indlæg af Cortez »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Det kan godt være Jude ikke har spillet specielt godt, og jeg er da også enig med dig i at han kun bør bruges som indskifter - ellers kommer han simpelthen for tit til kort - men han har altså nogle forward egenskaber som gør at han, på helt fair vis, lige nu er tredie valg.
Hmm... er du rar lige at uddybe de egenskaber? For jeg kan ikke få øje på nogen egenskaber hos Jude, der berettiger en SAS-liga plads!

Er i øvrigt enig i at KC burde have været prøvet i går. Men enten er han slet ikke i form eller også forsøger FCM at komme af med ham ved ikke at lade ham spille. Jeg hælder mest til det sidste...

/Cortez

Bhomaszz/bavnsgaard

som jeg siger, synes jeg også kun at han bør anvendes som inskifter. De egenskaber, som jeg snakker om, er, sådan set ikke andet end, og korrekt mig endeligt hvis det er min opfattelse af ordet forwardegenskaber der skaber problemet, at jeg synes Jude har en evne til at placere sig godt, for vi kan sagtens blive enige om at det ikke skyldes gudsbenådet spil, at han har opnået hans, trods alt, ganske udemærkede snit.

Personligt vil jeg sætte ham som treér, efter Baba og Frank som begge er klasser over.

Hvad gør at Kim skal have chancen?
Mahatma K. Gandhi

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ok, lad Jude ligge. Ham bliver vi ikke enige om alligevel. Men det er også helt ok. Fodbold er OGSÅ et subjektivt spil :) .
Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Hvad gør at Kim skal have chancen?
Jeg mener ikke, vi kan undvære en targetman med et vist niveau i hovedspillet, når vi vælger at spille, sådan som vi gør - altså ekstremt meget over fløjene. Hvor mange indlæg fra Borring sejlede ikke over hovederne på Jude og Thyge i går (og det var ikke kun fordi indlæggene var upræcise)? Hverken jude, Baba eller Fagerberg for den sags skyld brillierer jo i denne disciplin (eller egenskab ;) ). Derfor!

/Cortez

Vandsø

Indlæg af Vandsø »

Nu hvor der er meget fokus på det offensive problem, kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide om jeg er den eneste der sætter et stort spørgsmålstegn ved spillestilen? Var det første Thomasberg sagde da han blev cheftræner ikke, at han ville køre videre med samme spillestil som Erik havde tilført klubben? - Altså med det hurtige omstillingsspil og underholdende boldbesiddende spil.
Efter stortset at have set samtlige kampe i sidste sæson, undrer det mig hvordan TT kan se sammenhænge mellem den måde han selv får holdet til at spille, og den måde Erik fik holdet til at spille. Udover få glimt (specielt City kampene), mener jeg at sidst FCM viste det gode spil de er kendt for, var i 3-0 kampen i Farum, hvor sølvmedaljerne blev hentet i Eriks afskedskamp. Kan problemet virkelige være den store udskiftning i defensiven da vi sagde farvel til Femi, Troest og Simon Kjær ?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Vandsø skrev:Nu hvor der er meget fokus på det offensive problem, kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide om jeg er den eneste der sætter et stort spørgsmålstegn ved spillestilen? Var det første Thomasberg sagde da han blev cheftræner ikke, at han ville køre videre med samme spillestil som Erik havde tilført klubben? - Altså med det hurtige omstillingsspil og underholdende boldbesiddende spil.
Efter stortset at have set samtlige kampe i sidste sæson, undrer det mig hvordan TT kan se sammenhænge mellem den måde han selv får holdet til at spille, og den måde Erik fik holdet til at spille. Udover få glimt (specielt City kampene), mener jeg at sidst FCM viste det gode spil de er kendt for, var i 3-0 kampen i Farum, hvor sølvmedaljerne blev hentet i Eriks afskedskamp. Kan problemet virkelige være den store udskiftning i defensiven da vi sagde farvel til Femi, Troest og Simon Kjær ?
´

Det er nemlig et af de store forskel der er på det nuværende hold og det forhen værende at de 3 personer du nævner var Femi og Kjær meget stærkere med bolden og hurtiger til at vende spillet ind de 3 vi har centralt lige pt. Reid Califf Salami de bruger for lang tid med bolden og kan ikke vende spillet hurtigt nok især vores 2 midt forsvar kan ikke andet ind spille på tværs eller bagud eller håbløse lange bolde, så ja jwg tror et af de stærste opgaver for trænerne er at finde en løsning på det, men det er svært for vi handler sikkert ikke ind på dette felt pt.

Brugeravatar
Hausser

Re: Kim Christensen OT

Indlæg af Hausser »

Vandsø skrev:Nu hvor der er meget fokus på det offensive problem, kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide om jeg er den eneste der sætter et stort spørgsmålstegn ved spillestilen? Var det første Thomasberg sagde da han blev cheftræner ikke, at han ville køre videre med samme spillestil som Erik havde tilført klubben? - Altså med det hurtige omstillingsspil og underholdende boldbesiddende spil.
Nu er det vel nok lidt OT i forhold til trådens formål, men nej du er bestemt ikke den eneste der har bekymret sig om FCMs spillestil, eller snarere mangel på samme, faktisk mener jeg det var været et tema i næsten hele TTs regeringstid. Startede selv den her tråd for et stykke tid siden om emnet http://www.black-wolves.com/b/1/94160.html

Mest problematisk er dog stadig at der ikke er noget udvikling i spillet og at det stadig virker alt for forkrampet. Vi har ganske enkelt ikke spillet godt fodbold under TT og resultaterne har heller ikke været der og det er vel også den primære årsag til at så mange medier og eksperter har haft travlt med at afskrive FCM i medaljekampen. Savner Erik Rasmussen.

Brugeravatar
Hausser

Re: Jude/Kim Christensen

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: Hmm... er du rar lige at uddybe de egenskaber? For jeg kan ikke få øje på nogen egenskaber hos Jude, der berettiger en SAS-liga plads!

Er i øvrigt enig i at KC burde have været prøvet i går. Men enten er han slet ikke i form eller også forsøger FCM at komme af med ham ved ikke at lade ham spille. Jeg hælder mest til det sidste...

/Cortez
Nu virker du pænt forudindtaget hvad angår Jude, så tror ikke jeg kan rokke ved din holdning, men Judes 9 mål i 31 kampe, hvoraf langt hovedparten har været med under en halvlegs spilletid, er altså et ganske flot snit af så ung en angriber. Tror du vil finde rigtigt mange etablerede angrebsnavne herhjemme, som ikke er i nærheden af at holde det snit.

Netop målscoringer mener jeg er en af Judes største kvaliteter, han er god til at placere sig og selv når han spiller skidt, så skal han nok komme frem til et eller andet og det er trods alt fundamentalt for at score mål og vinde kampe. Som sagt, så var Jude klart vores næstbedste angriber sidste sæson.

Det sagt, så mener jeg dog heller ikke Jude er god nok til starteren på et tophold, men når man ser på alternativerne i vores trup så er det dog logisk man benytter ham p.t.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hey!

Jude skal kun bruges i de kampe, hvor vi er pressede af en bedre modstander? Det er i kampe på Brøndby stadion og i Parken. I de kampe er vi som regel pressede det meste af kampen og vi har derfor brug for en lille hurtig mand?
Kampen mod Esbjerg beviste dette, da vi var oppe i mod et dårligere hold end os selv og det betyder vi skal kæmpe mere for tingene! Grundet dette skulle vi have haft en spiller til at tage slagsmålene og en som kan suge bolden til sig og sætte hurtige spillere som , Danny Olsen, Jonas Borring og Mikkel Thygesen i scene? Jeg forstår simpelthen ikke at TT kan være så taktisk ubegavet, at han ikke kan se dette. Selvom manden ikke har vist meget, så mener jeg at Ken Fagerberg er perfekt til netop den opstilling vi praktiserer! Manden forstår at suge umulige bolde til sig og samtidig holde modstanderen væk fra sig. Manden er enorm kropstærk og kan derved bevare spillet oppe på modstanderens banehalvdel og få de andre hurtigløbere med frem. Jovist, har det ikke set lige godt ud altid med ham på banen, men manden er kun 19 år gammel og han har vel så vidt jeg husker på intet tidspunkt fået 4 kampe i træk? Giver man ham dette er jeg sikker på at han vil blive en kæmpe gevinst for os.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Lupus1999 skrev:Hey!

Jude skal kun bruges i de kampe, hvor vi er pressede af en bedre modstander? Det er i kampe på Brøndby stadion og i Parken. I de kampe er vi som regel pressede det meste af kampen og vi har derfor brug for en lille hurtig mand?
Kampen mod Esbjerg beviste dette, da vi var oppe i mod et dårligere hold end os selv og det betyder vi skal kæmpe mere for tingene! Grundet dette skulle vi have haft en spiller til at tage slagsmålene og en som kan suge bolden til sig og sætte hurtige spillere som , Danny Olsen, Jonas Borring og Mikkel Thygesen i scene? Jeg forstår simpelthen ikke at TT kan være så taktisk ubegavet, at han ikke kan se dette. Selvom manden ikke har vist meget, så mener jeg at Ken Fagerberg er perfekt til netop den opstilling vi praktiserer! Manden forstår at suge umulige bolde til sig og samtidig holde modstanderen væk fra sig. Manden er enorm kropstærk og kan derved bevare spillet oppe på modstanderens banehalvdel og få de andre hurtigløbere med frem. Jovist, har det ikke set lige godt ud altid med ham på banen, men manden er kun 19 år gammel og han har vel så vidt jeg husker på intet tidspunkt fået 4 kampe i træk? Giver man ham dette er jeg sikker på at han vil blive en kæmpe gevinst for os.
Nu skal Fagerberg jo lige spille sig tilbage i superligatruppen og sådan som Hekler forklarer det, så kan det måske blive svært nok i sig selv.

Og må indrømme jeg slet ikke ser Thyge/Fagerberg som nogen logisk alternativ som tingene ser ud lige nu, i så fald skal midtbanen da lave alle målene og det skal vel også være dem som søger feltet, ihvertfald er det ikke noget som Thyge og Fagerberg hidtil har haft for vane. At Fagerberg absolut intet hovedspil har gør heller ikke ligefrem sagen bedre, selv om han har størrelsen så kan han ikke udfylde rollen som targetman..

Mener stadig vi bør se at få lejet Fagerberg ud og da specielt hvis han ikke er længere fremme i angrebshierarkiet end p.t. Uden spilletid, så udvikler han sig næppe som forventet, eller ihvertfald ikke så hurtigt som der er behov for det. Men at udleje en 10 millioner kroners spiller vil måske være en fadæse af rang for Ørgaard.

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hausser skrev: Mener stadig vi bør se at få lejet Fagerberg ud og da specielt hvis han ikke er længere fremme i angrebshierarkiet end p.t. Uden spilletid, så udvikler han sig næppe som forventet, eller ihvertfald ikke så hurtigt som der er behov for det. Men at udleje en 10 millioner kroners spiller vil måske være en fadæse af rang for Ørgaard.
Haha bør vi ligefrem udleje Ken? Man andre ting vi "bør" gøre inden da. Thyge har spillet 2 klasse kampe ud af de sidste 30. Jude er mildes talt værdiløs sådan som vi spiller i FCM siden TT er kommet til. Han skal bare have love til at smutte til FCK eller BIF. Kim C har vi åbenbart ikke i sinde at bruge og han er ikke ligefrem et talent der mangler spilletid så han skal bare væk.

Din evige forelskede indstilling til jude og din fuldstændig mangel på realisme når vi snakker om Ken er så trættende. Jude er en lille sjov fætter man ik kan undgå at holde af, men der må være grænser. Jude er bare ikke god nok til sas ligaen og slet ik top 3. Han har fået jævnt med spilletid i langt over et år nu uden at udvikle sig synderligt. Det eneste han kan er at modtage bolden i brystkassen lave en finte ud i banen for så at trække ind i banen og smide bolden væk. Han skaber meget meget få chancer og de mål han laver kunne selv jeg sætte ind. Tilgengæld er han god til at brænde giga chancer, med jævne mellemrum.

Desuden er han åbenbart ikke særligt villig til at forlænge og har valg en agent der ikke tager Jude særligt alvorligt. Så der er efterhånden grunde nok til ikke at satse på Jude. 32 kampe 9 mål og en stor del af de kampe har han fået rigtigt mange min på banen.

Kan ikke se hvad Collins og Jude har af fremtid i FCM og hvis det ikke havde været pga af krisen så er jeg overbevist om at Jude og Collins var blevet afsat. Tror detsværre ikke der når at ske noget dette vindue. Collins har dog modsat Jude hvisse fordele når vi spiller med så mange lange bolde.

Realistisk set så har Ken ikke gjort det frygteligt meget ringere i kamp end Jude. Ken skal dette forår til at have et par chancer, ellers er det spild af hans talent og vores tid. Det skal nu nok også komme. Hvis Frank er på vej ind i noget springerknæ og Kim C bliver sendt afsted skal Ken nok få en del spilletid. Jude alene på toppen er simpelthen ikke holdbart, nu ikke engang på hjemmebane mere.

Besvar