Ny sang - med dialog
-
BW#3340
Ny sang - med dialog
Hej alle.
Vi sidder på faxe kondi i BW-enden (selvfølgelig!), og vi må sige, at BW's præstation i går var det bedste vi har oplevet. Flot! - Og tillykke med sejren FCM, det var mindst lige så flot.
Mit forslag til sang kommer fra en oplevelse vi havde, da vi overværede, at Danmark spillede landskamp mod Frankrig i Belgien (EM - vi røg ud efter de tre indledende). Vi tabte 3-0, og var slet ikke i nærheden af en sejr. Nå, men vi oplevede en ret sjov ting:
På et tidspunkt var der lidt stille på et ellers fyldt stadion, og der lød en høj stemme fra den ende af stadion hvor der stod færrest tilskuere. Manden med stemmen sang/råbte en enkelt strofe/sætning (på fransk, så jeg ved ikke hvad han råbte), og den anden ende med alle de franske tilskuere startede prompte en sang som svar.
Der klappede vi allesammen, det var sgu' smukt!
Det kræver selvfølgelig, at der er et øjebliks stilhed på Stadion, og med fantastiske BW kan det jo blive svært. Men tænk hvis......
Hilsen BW#3340
Vi sidder på faxe kondi i BW-enden (selvfølgelig!), og vi må sige, at BW's præstation i går var det bedste vi har oplevet. Flot! - Og tillykke med sejren FCM, det var mindst lige så flot.
Mit forslag til sang kommer fra en oplevelse vi havde, da vi overværede, at Danmark spillede landskamp mod Frankrig i Belgien (EM - vi røg ud efter de tre indledende). Vi tabte 3-0, og var slet ikke i nærheden af en sejr. Nå, men vi oplevede en ret sjov ting:
På et tidspunkt var der lidt stille på et ellers fyldt stadion, og der lød en høj stemme fra den ende af stadion hvor der stod færrest tilskuere. Manden med stemmen sang/råbte en enkelt strofe/sætning (på fransk, så jeg ved ikke hvad han råbte), og den anden ende med alle de franske tilskuere startede prompte en sang som svar.
Der klappede vi allesammen, det var sgu' smukt!
Det kræver selvfølgelig, at der er et øjebliks stilhed på Stadion, og med fantastiske BW kan det jo blive svært. Men tænk hvis......
Hilsen BW#3340
Senest rettet af BW#3340 30. maj 2005, 15:11, rettet i alt 1 gang.
-
kopien
Re: Ny sang - med dialog
Var der nogen der sagde "brøndby" - "if" mellem faxe og langsiden i BIF....
-
Amby
BW#3340 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej alle.
>
> Vi sidder på faxe kondi i BW-enden
> (selvfølgelig!), og vi må sige, at BW's præstation
> i går var det bedste vi har oplevet. Flot! - Og
> tillykke med sejren FCM, det var mindst lige så
> flot.
>
> Mit forslag til sang kommer fra en oplevelse vi
> havde, da vi overværede, at Danmark spillede
> landskamp mod Frankrig i Belgien (EM - vi røg ud
> efter de tre indledende). Vi tabte 3-0, og var
> slet ikke i nærheden af en sejr. Nå, men vi
> oplevede en ret sjov ting:
>
> På et tidspunkt var der lidt stille på et ellers
> fyldt stadion, og der lød en høj stemme fra den
> ende af stadion hvor der stod færrest tilskuere.
> Manden med stemmen sang/råbte en enkelt
> strofe/sætning (på fransk, så jeg ved ikke hvad
> han råbte), og den anden ende med alle de franske
> tilskuere startede prompte en sang som svar.
>
> Der klappede vi allesammen, det var sgu' smukt!
>
> Det kræver selvfølgelig, at der er et øjebliks
> stilhed på Stadion, og med fantastiske BW kan det
> jo blive svært. Men tænk hvis......
>
> Hilsen BW#3340
>
>
>
Det er ikke noget problem, at få sådan en "veksel-sang" startet fra Nordea. Problemmet er jo bare, at ingen er kommet med noget forslag til, hvordan en sådan skal lyde. Har du et forslag vil vi da gerne høre det...
-------------------------------------------------------
> Hej alle.
>
> Vi sidder på faxe kondi i BW-enden
> (selvfølgelig!), og vi må sige, at BW's præstation
> i går var det bedste vi har oplevet. Flot! - Og
> tillykke med sejren FCM, det var mindst lige så
> flot.
>
> Mit forslag til sang kommer fra en oplevelse vi
> havde, da vi overværede, at Danmark spillede
> landskamp mod Frankrig i Belgien (EM - vi røg ud
> efter de tre indledende). Vi tabte 3-0, og var
> slet ikke i nærheden af en sejr. Nå, men vi
> oplevede en ret sjov ting:
>
> På et tidspunkt var der lidt stille på et ellers
> fyldt stadion, og der lød en høj stemme fra den
> ende af stadion hvor der stod færrest tilskuere.
> Manden med stemmen sang/råbte en enkelt
> strofe/sætning (på fransk, så jeg ved ikke hvad
> han råbte), og den anden ende med alle de franske
> tilskuere startede prompte en sang som svar.
>
> Der klappede vi allesammen, det var sgu' smukt!
>
> Det kræver selvfølgelig, at der er et øjebliks
> stilhed på Stadion, og med fantastiske BW kan det
> jo blive svært. Men tænk hvis......
>
> Hilsen BW#3340
>
>
>
Det er ikke noget problem, at få sådan en "veksel-sang" startet fra Nordea. Problemmet er jo bare, at ingen er kommet med noget forslag til, hvordan en sådan skal lyde. Har du et forslag vil vi da gerne høre det...
-
BW#3340
Ok, tænker lidt. Det behøver jo ikke være en ny sang, det skal bare være den indledende strofe, der skal komme fra den anden ende, end hvor BW-koret står. Altså en slags kick-starter.
Hilsen BW3340
Hilsen BW3340
-
YahooSeeker [Bot]
Forslag til ny sang
Et forslag til en sang kunne være denne - kan måske også startes fra FAXE til Nordea...
Capo-folkene råber "SAS ARENA ER I KLAR(E)"
alle råber " JA VI ER Så KOM NU BARE"
TROMME TROMME KLAP KLAP TROMME TROMME KLAP KLAP
"SEJR SEJR SEJR"
"MIDT-JYL-LAND"
"SEJR SEJR SEJR"
"MIDT-JYL-LAND"
-
Jakob/3346
Re: Forslag til ny sang
udemærket forslag. en af mine venner er OB fan, har op til flere af den slags, (føj) men han sagde til mig at casuals havde en trompet med ind på stadion. har aldrig hørt det, men jeg kunne godt forstille mig, at det lyder rigtig fedt.
kunne det ikke være en idé? - det behøver selvfølgelig ikke være en trompet.
kunne det ikke være en idé? - det behøver selvfølgelig ikke være en trompet.
-
Peter Ross
Tror sgu næppe OC eller OCY har haft en trompet med til fodbold... Du skal nok nærmere til Esbjerg for at finde en sådan.
Man burde egentlig også stå til skridtprygl, hvis man begynder at spille på trompet til fodbold.. Det kan foregå hos de ældre mennesker i håndbold-hallerne, og ingen andre steder !
Peter Ross
Man burde egentlig også stå til skridtprygl, hvis man begynder at spille på trompet til fodbold.. Det kan foregå hos de ældre mennesker i håndbold-hallerne, og ingen andre steder !
Peter Ross
-
HauG
Det med dialogen mellem tribunerne lyder som en god idé. Men tror bare det skal være noget kort der skal råbes så folk hurtigt kommer med, lige som "Brøndby" vs. "IF"..... Så "FC" vs. "Midtjylland" eller "En gang FC" Vs. "Altid FC" er måske lige uorginalt nok. Ved ikke helt hvad det kunne være med god id´.
En anden sang jeg syntes kunne være fed at bruge, hørte jeg da jeg var på old traford for et år siden hvor: glory glory man united, glory glory man united........ kørte et par gange og syntes egentlig melodien er god (hedder den napolion eller noget).
Men smid nogle tekster på den og se om det virker.
Evt. noget:
Hjer-tet banker kun for miiiidtjylland
min klub, mit flag er sort! eller Vi har, det sorte guld!
eller digt selv noget mere passende... syntes bare melodien er god!
nu vi er ved sange syntes jeg:
I lommen på Flemming
Du er i lommen på Flemming...... havde været passende igår! (På samme melodi som: Ét hold i jylland, der er kun.........)
Eller på samme melodi:
sæsonkort til lalandia
får du sæsonkort til lalandia....
En anden sang jeg syntes kunne være fed at bruge, hørte jeg da jeg var på old traford for et år siden hvor: glory glory man united, glory glory man united........ kørte et par gange og syntes egentlig melodien er god (hedder den napolion eller noget).
Men smid nogle tekster på den og se om det virker.
Evt. noget:
min klub, mit flag er sort! eller Vi har, det sorte guld!
eller digt selv noget mere passende... syntes bare melodien er god!
nu vi er ved sange syntes jeg:
I lommen på Flemming
Du er i lommen på Flemming...... havde været passende igår! (På samme melodi som: Ét hold i jylland, der er kun.........)
Eller på samme melodi:
sæsonkort til lalandia
får du sæsonkort til lalandia....
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg synes også det kunne være god ide med en trompet som odense casuals bruger eller noget ligende. Det vil da virkelig skabe stemning og vi skal vel også snart have gang i noget casuals stemning og her ville en trompet være god
-
Peter Ross
Casual stemning ?
Jeg tror vist godt jeg kan afsløre, at "casual-stemning" ikke indeholder en trompet...
Men synger man lige pludselig højere, hvis man iklæder sig en ternet kasket, eller et eller andet dyrt mærketøj ?
Peter Ross
Jeg tror vist godt jeg kan afsløre, at "casual-stemning" ikke indeholder en trompet...
Men synger man lige pludselig højere, hvis man iklæder sig en ternet kasket, eller et eller andet dyrt mærketøj ?
Peter Ross
-
BW#3340
Tak for jeres kommentarer og forslag.
Jeg er enig i, at den indledende strofe skal være enkel, og den kan jo øves med en af de kendte sange. Så en mand på Steff-tribunen råber indledningen ned til Nordea og i alle svarer med en aftalt, kendt sang.
Hvad med en trommehvirvel som "blik"-fang? Altså ikke for at genere den tromme, der bruges i dag, men som supplement.
Nu jeg er i gang, har jeg et forslag til tifo:
En mindre tifo bæres sidelæns over Nordea i løbet af kampen med et eller andet til lejligheden produceret budskab. Det ligner lidt sådan en pop-up annonce på nettet. Måske kunne den også startes midt inde i BW-flokken og så spredes ud. Som når man laver en power point præsentation og et ikon åbner sig indefra og ud.
Hilsen BW#3340.
Jeg er enig i, at den indledende strofe skal være enkel, og den kan jo øves med en af de kendte sange. Så en mand på Steff-tribunen råber indledningen ned til Nordea og i alle svarer med en aftalt, kendt sang.
Hvad med en trommehvirvel som "blik"-fang? Altså ikke for at genere den tromme, der bruges i dag, men som supplement.
Nu jeg er i gang, har jeg et forslag til tifo:
En mindre tifo bæres sidelæns over Nordea i løbet af kampen med et eller andet til lejligheden produceret budskab. Det ligner lidt sådan en pop-up annonce på nettet. Måske kunne den også startes midt inde i BW-flokken og så spredes ud. Som når man laver en power point præsentation og et ikon åbner sig indefra og ud.
Hilsen BW#3340.
-
YahooSeeker [Bot]
Tjah jeg synes ikke dine Lacoste sko har gjort meget