SAS Liga program

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobby

SAS Liga program

Indlæg af Bobby »

Så er næste sæsons program på plads:

http://www.dbu.dk/sr/programComplete.aspx?poolid=88910

Som det ser ud, har vi to udekampe mod Brøndby, men to hjemmekampe mod OB og FCK, så vidt jeg lige kunne se.

Samtidig slutter vi af hjemme mod Silkeborg.

Isoleret set må det siges at være ganske fornuftigt, specielt at vi har to hjemmekampe mod to af de tre tophold.
/Bobby

mnm123

Re: SAS Liga program

Indlæg af mnm123 »

jrg tror nu nok du har ret med kampene imod de andre formodede tophold, men med de hold vi møder i de 4 første runder bør der væe god mulighed for en god start.

Mikkel6051

Indlæg af Mikkel6051 »

Vi har kun en udekamp mod Esbjerg. :D

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Skandale!
Der er kun fem kampe til os herovre på Sjælland, og kun én af dem ligger i foråret

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Værd er det også at hæfte sig ved at FCM de sidste par år også altid er startet med at spille 2 udekampe fra starten, og sluttet på udebane til sidst.

Programmet ser fint ud..

nielsen

Re: SAS Liga program skandale af dbu igen i år

Indlæg af nielsen »

Programmet stinker da for vildt!

Vi har ikke 2 hjemme mod ob og fck!!!!!

Nej hvis vi ser de 5 store klubber aab, bif, fck, ob og os selv.
Så har vi 2 hjemmekampe mod fck og 2 ude mod de 3 andre, nøjagtig ligesom sidste år.

Omvendt har bif 2 udekampe mod fck, 2 hjemmekampe mod de andre, nøjagtig ligesom i år.

Fatter ikke hvordan dbu sammensætter det program, syntes det er latterlig og håber snart på ny struktur.

nielsen

Indlæg af nielsen »

Bobby skrev:Så er næste sæsons program på plads:

http://www.dbu.dk/sr/programComplete.aspx?poolid=88910

Som det ser ud, har vi to udekampe mod Brøndby, men to hjemmekampe mod OB og FCK, så vidt jeg lige kunne se.

Samtidig slutter vi af hjemme mod Silkeborg.

Isoleret set må det siges at være ganske fornuftigt, specielt at vi har to hjemmekampe mod to af de tre tophold.
Det har vi heller ikke, havde det været tilfældet havde programmet været ok

nielsen

Indlæg af nielsen »

kan lige tilføje at fra sidste sæsons top 6, har vi kun 2 hjemmekampe mod randers og fck, de andre 2 udekampe !! og tager vi nr 7 med ja så er det også 2 udekampe.

Det er uretfærdig rent sportslig og kommer også til at koste økonomisk for fcm, da der jo kommer en del flere på lægterne mod de store hold.

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

nielsen skrev:Programmet stinker da for vildt!

Så har vi 2 hjemmekampe mod fck og 2 ude mod de 3 andre, nøjagtig ligesom sidste år.

Omvendt har bif 2 udekampe mod fck, 2 hjemmekampe mod de andre, nøjagtig ligesom i år.

Fatter ikke hvordan dbu sammensætter det program, syntes det er latterlig og håber snart på ny struktur.

Det som mest iritere mig at de 2 sidste kampe i efterårs sæsonnen ligger på sjælland :p

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hvilken ny struktur vil du foreslå? Jeg spørger ikke fordi, jeg selv er tilhænger af den nuværende, men jeg har bare enormt svært ved at se et bedre alternativ...

/Cortez

5198

Indlæg af 5198 »

Kunne man ikke lave første vælgere. Mesteren starter med at vælgere et hold som man gerne vil have 2 hjemmekampe imod og bagefter er det så det hold som blev nummer 2 osv.

man vil så ikke kunne vælge hold, som var taget i den runde.

kunne det ikke være en løsning?

Jan

Indlæg af Jan »

Cortez skrev:

Hvilken ny struktur vil du foreslå? Jeg spørger ikke fordi, jeg selv er tilhænger af den nuværende, men jeg har bare enormt svært ved at se et bedre alternativ...

Man kunne evt. lade de 12 hold spille hjemme og ude mod hinanden 1 gang, hvilket giver 22 kampe, og så skal de 6 øverste spille hjemme ude mod hinanden og det giver 10 kampe (de skal have de point de opnåede i de første 22 kampe med sig), samlet når de op på 32 kampe. Samme metode skal bruges for de 6 nederste hold, som så spiller om at undgå at rykke ud.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jan skrev:Man kunne evt. lade de 12 hold spille hjemme og ude mod hinanden 1 gang, hvilket giver 22 kampe, og så skal de 6 øverste spille hjemme ude mod hinanden og det giver 10 kampe (de skal have de point de opnåede i de første 22 kampe med sig), samlet når de op på 32 kampe. Samme metode skal bruges for de 6 nederste hold, som så spiller om at undgå at rykke ud.
Ok... den struktur, har jeg ikke set før... men efter lidt googlen, kan jeg se, at forslaget er behandlet i en Capacent rapport (ikke at jeg skal tage noget fra dig - det er muligt dit forslag er selvopfundet). Den vil jeg lige pløje mig igennem - men umiddelbart lyder det som en spændende idé...

/Cortez

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Ja, det er godt nok ikke helt fair. DBU, skal da ha' ros for, at være hurtigt ude men, ligesom sidste år, synes jeg godt nok, de måske er liiiige lovlig hurtigt ude, med det nye program.

Der er ikke så mange "must win"-kampe lige efter hinanden, som der var i denne sæson. Det kan forhåbentlig holde koncentrationen i top på spillerne, da der ikke er råd til "slip-offs", da det få dage senere kan blive til endnu et nederlag, da vi der har en kamp mod et top 4 hold.

Og nu til dit statement:

Der er jo den struktur, som Capacent (tror jeg nok det staves), råder DBU til at gennemfører fra næste sæson af. Der er 4 muligheder, som DBU m.fl. skal tage stilling til. Og den som Capacent råder DBU til er: en 2-delt turnering. 12 hold spiller hj/ude i efteråret = 22 kampe. Derefter top 8 spiller om Mesterskabet (ved ikke om man beholder pointene men det håber jeg). Bund 4 + top 4 fra 1. div. spiller om de 4 resterende pladser til den næste sæsons Superliga. I denne forårs-turnering spilles hj/ude - altså 14 kampe...

Hertil kan nævnes, at også 1. div. kun vil blive på 12 hold.

Udgangspunktet i denne struktur ser jeg, som meget ideelt. Ved, som skrevet, ikke om man beholder sine point fra efteråret el. hvordan, men hvis bare man ikke starter fra skratch, så synes jeg det lyder lovende. Man kommer i alle tilfælde vær fra denne skævvridning.

Ulv 865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jens-Erik skrev: Udgangspunktet i denne struktur ser jeg, som meget ideelt. Ved, som skrevet, ikke om man beholder sine point fra efteråret
Det gør man i det forslag Capacent er kommet med.

Besvar