Tja en af jer må vel bære bevisbyrdenColt Sivas skrev:
Det passer simpelt hen ikke at det var pga. manglende træner uddannelse at Lynge ikke ansatte Kuhn som træner. Kuhn havde fået plads på P-træner uddannelsen.
Du er heller ikke korrekt på den angående Carsten Broe. Han er optaget på samme hold som Kuhn og bl.a. TT, Wieghorst, Kent Nielsen, John Jensen og Erik Rasmussen.
Det må være en om'er.
TT ud CB ind?!
Re: TT ud CB ind?!
- Colt Sivas
http://www.ligafodbold.dk/?cat=news&cat_id=1430974 skrev:Tja en af jer må vel bære bevisbyrden
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.
jeg synes TT har mange kvaliteter som træner og er helt sikkert en fremtidens mand i fadet, men lige nu og her kunne vi godt bruge en erfaren træner som kunne sidde sig igennem og fører sine ideer ud i livet. Carsten Broe ser jeg ikke som Fcm træner da jeg tror hans filosofi ligger langt fra vores og han ligner mere en træner som skal bruges på et hold "knokler". Hvem ser jeg så som fremtidens træner i fcm med de rette og mod til at bringe os frem til vision 2011. En cheftræner som Erik Hamren som har vist at man selv ikke med de bedste spiller kan vinde og har et ry for at få det bedste ud af hver enkel og som helhed, så kan TT forsætte sit arbejde som assistent træner og arbejde med de unge i truppen og ynglinge spiller, så har vi en spændende team som tror vi kan komme langt med, men ved godt han sikkert er i en god kontakt i norsk fodbold så det bliver svært men det kan jo gå stærkt i fodbold....
Det min fejl, mener bare jeg havde læst de ikk havde denColt Sivas skrev:http://www.ligafodbold.dk/?cat=news&cat_id=1430974 skrev:Tja en af jer må vel bære bevisbyrden
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Carsten Broe
De fleste har da i de mindste respekt nok til at anerkende det stykke arbejde som Carsten Broe har lavet, og blandt andet det fantastiske taktiske arbejde der har ført til nogle meget svære kampe for FCM.mnm123 skrev: Carsten Broe ser jeg ikke som Fcm træner da jeg tror hans filosofi ligger langt fra vores og han ligner mere en træner som skal bruges på et hold "knokler".
Hvis det eneste du kan finde i det er Knokleri, så var det måske ikke så skidt endda?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
-
Mikkel6051
Eller også er det dig, der må finde en anden klub. Fodbolden må gerne være flot, men det er fandme målene og sejrene der tæller. Jeg går altså til fodbold for at se FCM vinde. Om de spiller godt eller ej vil jeg ski.. på. Sejr sejr og er der sejr!!!!!!!! Men flot fodbold kan jo være vejen til sejr974 skrev:Jeg er sikker på at FCM ønsker at spille seværdigt fodbold, og også at hovedparten af fans, sponsorer mv. ønsker det samme
Så hvis du ønsker at holde med et hold der bare spiller kedeligt for at få et resultat, så tror jeg du må finde en anden klub at holde med!
Jeg mener stadig, at der hvor vi kan forbedre os mest i FCM, med mindre vi altså lige indkøber Messi eller Ribéry, er på den taktiske front. Jeg kan ikke pege på noget fra det forgangne år som skulle indikere at TT er den rette mand til jobbet. Tværtimod har spillet, bortset fra glimtvis, være noget af det mest usammenhængende og ustrukturerede i mands minde og spillere og trænerne har tydeligvis ikke haft samme forståelse af hvad taktikken var til kampene. Thomasberg har dikteret hurtigt kombinationsspil, men tilgangen fra spillerne har i virkelighenden været det diamentralt modsatte, nemlig losseri som ikke står tilbage for noget som helst skotsk tredje divisionsholds. Faktisk har spillerne og trænerne været så langt fra hinanden at man har haft behov for at debattere dispositionerne i pressen, noget som normalt er fuldstændigt uhørt.
Der var engang en herinde som citerede Mourinho for at sige at, man som træner ikke skal lære spillerne at spille fodbold, for det kan de allerede, man skal derimod lære dem at være et hold. Præcist det, er det vi har manglet, vi har ganske enkelt ikke haft noget hold. Om Carten Broe er den rette til FCM ved jeg ikke, man han har helt sikkert lært sit mandskab at være et hold..
Der var engang en herinde som citerede Mourinho for at sige at, man som træner ikke skal lære spillerne at spille fodbold, for det kan de allerede, man skal derimod lære dem at være et hold. Præcist det, er det vi har manglet, vi har ganske enkelt ikke haft noget hold. Om Carten Broe er den rette til FCM ved jeg ikke, man han har helt sikkert lært sit mandskab at være et hold..
Thomasbeg er den rette
Da jeg jo som en af de få har været til en del lørdags træninger igennem året, så vil jeg sige at jeg ikke kan gendkende billedet helt.Hausser skrev:Thomasberg har dikteret hurtigt kombinationsspil, men tilgangen fra spillerne har i virkelighenden været det diamentralt modsatte, nemlig losseri som ikke står tilbage for noget som helst skotsk tredje divisionsholds
1. Den tid af året hvor banerne ikke var de bedste, spillede FCM bevidst meget simpelt, hvor man helst flyttede bolden hurtigt i den modsatte ende.
2. Mange kampe er startet lidt i samme stil, ikke mindst for at presse modstandernes organisation, men også for at komme ud at løbe med dem, noget man i kraft af fysisk overlegenhed, regnede med man kunne udnytte senere.
3. Det har faktisk været mange taktiske oplæg, med forskelligt tilsnit, jeg har selv rosende kommenteret dette. Desværre har det været meget svært at implementere, Jeg mener forklaringen er at grundtaktikken ikke sidder godt nok fast.
4. Der har været spandevis af gode individuelle præstationer, og glimtvise gode sammenspil. men ikke noget der breder sig til en fælles hold taktik.
jeg vil igen i denne pause, sige at så lidt udskiftning som muligt giver de bedste muligheder set fra min stol. Men der skal tyndes ud.
/Hekler
/Hekler
Jeg synes der er en alt for stor forherligelse af CB. Hvad har han vist? Han har skrabet 28 point sammen med tonserfodbold, hviket kun er 2 point mere end sidste SE var oppe, hvor de røg ned med et brag. 28 vil normalt ikke være nok til at overleve, og jeg mener mere det er Vejle og Horsens elendighed end SE/CBs fortræffeligheder, der har gjort de har overlevet.
Fair nok at de fået flere point end forventet, men derfor burde de stadig været røget ned med det pointantal. Nu er han så gennem pressen ved at stikke halen mellem benene, fordi klubben har en økonomi de skal tage højde for. Sikke en klubmand!
At gøre ham til noget trænermæssigt orakel er imo en total fejlvurdering. Hvis han er så fantastisk, kan det undre at det har taget ham 20 år at blive træner i en superligaklub.
Fair nok at de fået flere point end forventet, men derfor burde de stadig været røget ned med det pointantal. Nu er han så gennem pressen ved at stikke halen mellem benene, fordi klubben har en økonomi de skal tage højde for. Sikke en klubmand!
At gøre ham til noget trænermæssigt orakel er imo en total fejlvurdering. Hvis han er så fantastisk, kan det undre at det har taget ham 20 år at blive træner i en superligaklub.
Denne udtalelse viser altså at du ikke helt har fattet FCMs spillestil. Ofte startes der meget bevidst med lange bolde i kampene, for at lægge et pres på modstanderne, fremtvinge afslutninger og (på hjemmebane) få publikum med. Sådan har det faktisk været i mange år....Hausser skrev:Thomasberg har dikteret hurtigt kombinationsspil, men tilgangen fra spillerne har i virkelighenden været det diamentralt modsatte, nemlig losseri som ikke står tilbage for noget som helst skotsk tredje divisionsholds. Faktisk har spillerne og trænerne været så langt fra hinanden at man har haft behov for at debattere dispositionerne i pressen, noget som normalt er fuldstændigt uhørt.
Desuden duer kombinationsspil ikke på de baner, som en række klubber har fremvist. Mener det var Ove P der i slutningen af denne sæson har sagt, at det kun var Parken, SAS Arena og AGF, der har haft et tilfredsstillende græstæppe hele sæsonen. Derfor er du nødt til at ændre taktik og spille mere simpelt - hvilket FCM også har gjort.
Det virker som om du tror, at taktikken fastlægges en gang om året, og så er det den, der gælder...
Det virker lidt paradoksalt, at du kritiserer vores taktik, når du demonstrerer så lidt for hvordan den reelt er.
At Broe, mod alle odds, overlever med SønderjyskE mener jeg klart er kraftpræstation som bør omtales med respekt. Ud fra de forudsætninger som Carsten Broe har haft, så mener jeg hans indsats i SønderjyskE er uden sammenligning i dansk fodbold i år. Vi snakker om en træner som har haft det suverænt svageste budget og som ikke har fået tilført forstrækninger, til trods for nogle meget udtalte svagheder på holdet, bl.a fremværet af anstændige angribere.Kent skrev:Jeg synes der er en alt for stor forherligelse af CB. Hvad har han vist? Han har skrabet 28 point sammen med tonserfodbold, hviket kun er 2 point mere end sidste SE var oppe, hvor de røg ned med et brag. 28 vil normalt ikke være nok til at overleve, og jeg mener mere det er Vejle og Horsens elendighed end SE/CBs fortræffeligheder, der har gjort de har overlevet.
SønderjyskE mener jeg faktisk er et af de hold som taktisk og kollektivt har stået stærkest i sæsonen, hvilket bl.a har betydet at de med et forstærket 1. divisionshold har kunnet taget point mod alle topholdene og det har Broe en stor andel i. Broe læste f.eks FCM som en åben bog i vores 3 kampe. Dog skal det siges at det måske heller ikke har været den sværeste opgave. Imo har der nu heller ikke været meget tonserfodbold over dem, faktisk mener jeg vi har spillet mindst lige så meget tonserfodbold som tyskerne.
At han ikke er blev superligatræner før nu, skyldes vel to faktorer. Den udprægede nepotisme som fodbolderhvervet indbefatter og at der bør og skal en hel del erfaring til for at træne et superligamandskab.
Ja lad os da endelig give græstæpperne skylden. Sjovt nok har det ikke været noget problem for mange andre hold at holde bolden på jorden og spille fodbold. Desuden har netop SAS-Arena jo også fået ros for plænen, men alligevel har vi også der losset løs?Kent skrev: Denne udtalelse viser altså at du ikke helt har fattet FCMs spillestil. Ofte startes der meget bevidst med lange bolde i kampene, for at lægge et pres på modstanderne, fremtvinge afslutninger og (på hjemmebane) få publikum med. Sådan har det faktisk været i mange år....
Desuden duer kombinationsspil ikke på de baner, som en række klubber har fremvist. Mener det var Ove P der i slutningen af denne sæson har sagt, at det kun var Parken, SAS Arena og AGF, der har haft et tilfredsstillende græstæppe hele sæsonen. Derfor er du nødt til at ændre taktik og spille mere simpelt - hvilket FCM også har gjort.
Det virker som om du tror, at taktikken fastlægges en gang om året, og så er det den, der gælder...
Det virker lidt paradoksalt, at du kritiserer vores taktik, når du demonstrerer så lidt for hvordan den reelt er.
FCM har ikke sparket så meget fodbold i den tid jeg kan huske, som vi har gjort under TTs regime, og jeg tror ikke du vil finde mange som er uenig i det, eller det er du måske? At vi ofte har haft Frank som et våben ifm de lange bolde, ændrer ikke ved det faktum at vi har losset meget, meget mere i den sidste tid, end vi tidligere har og ofte har virket planløse fremad banen. Når man f.eks sparker høje bolde frem mod smølfen Jude, bolde som vel at mærke ikke bliver spillet dybt, så virker det altså som om der er et eller andet helt galt og jeg har ikke tal på hvor mange gange netop det er sket i foråret.
Det kan godt være at træningen er foregået i øst, men vi har altså spillet i vest og derfor var spillerne, anført af Flinke Frank, også ude at kritisere træningen. Der var ganske enkelt ikke nogen ordentlig sammenhæng mellem hvad vi trænede og hvordan kampene forløb og der blev lagt for meget vægt på elementer som vi alligevel ikke har kvaliteterne til at mestre. For mig at se, er det en meget alvorlig kritik som spillerne dengang fremførte.
Taktikken er måske den samme som under Erik Rasmussen, men udførelsen er tydeligvis ikke den samme og det er vist ikke uden grund at ER ikke har kunnet kende sin spillestil i FCM.
Det er fordi du har romantiseret fx Ove P. Hans faste spil startede altid med en lang bold op til Targetman, og spil derfra.Hausser skrev: FCM har ikke sparket så meget fodbold i den tid jeg kan huske, som vi har gjort under TTs regime, og jeg tror ikke du vil finde mange som er uenig i det, eller det er du måske? At vi ofte har haft Frank som et våben ifm de lange bolde, ændrer ikke ved det faktum at vi har losset meget, meget mere i den sidste tid, end vi tidligere har og ofte har virket planløse fremad banen.
Men det er klart at når man ikke får de resultater man forventer så er det sparkeri, når man får dem så er det direkte spil.
Hvilken Erik Rasmussen spillestil er det så du hentyder til? Jeg synes godt nok vi har været langt omkring også med ham.Hausser skrev: Taktikken er måske den samme som under Erik Rasmussen, men udførelsen er tydeligvis ikke den samme og det er vist ikke uden grund at ER ikke har kunnet kende sin spillestil i FCM.
Jeg kan kun fornemme det er skuffelsen der taler, intet andet.
/Hekler
/Hekler
Nu har Broe så gjort alvor af det, og har opsagt sin stilling i SE. Det virker ekstremt mistænkeligt for mig. Enten har han et andet job på hånden, eller også er der nogle interne problemer vi ikke kender i SE.
Man siger ikke bare sit job op i denne branche.
Man siger ikke bare sit job op i denne branche.
Det første, det med Ove P., vil jeg slet ikke afvise, men man skal altså også holde det op imod de præmisser som de trænerne har haft for at spille fodbold. sammenligninger er selvfølgelig svære, men jeg vil vove at påstå at TTs betingelser for at gennemtænke og udføre en plan, er betydeligt bedre end O.Ps, ganske enkelt fordi vi har langt bedre boldspillere idag.Hekler skrev:
Det er fordi du har romantiseret fx Ove P. Hans faste spil startede altid med en lang bold op til Targetman, og spil derfra.
Men det er klart at når man ikke får de resultater man forventer så er det sparkeri, når man får dem så er det direkte spil.
Hvilken Erik Rasmussen spillestil er det så du hentyder til? Jeg synes godt nok vi har været langt omkring også med ham.
Jeg kan kun fornemme det er skuffelsen der taler, intet andet.
Og vi kan sagtens blive enige om at direkte spil og losseri og synonymer i hver sin ende af spektret og hvis vi så havde vundet kampene ved at spille primitivt, så tror jeg heller ikke der var nogen der var specielt utilfredse, vindere har altid ret. Sådan forholder det sig bare ikke.
Angående E.R, så tænker jeg på den spillestil som han blev ensbetydende med i FCM, med det høje og aggressive pres og høje tempo i spillet. Det kan godt være jeg er romantiseret, men jeg husker ikke at vi nogensinde har sparket så meget fodbold som vi har gjort under TT, gør du? Mange af de faktorer han ikke fungeret under TT og det er vel også derfor at E.R har haft svært ved at genkende sit eget koncept.
I øvrigt har Carsten Broe lige sagt op i SønderjyskE pga de håbløse betingelser han er stillet i udsigt. Det vil ikke gøre mig noget, hvis han blev præsenteret som første forstærkning i transfervinduet, gerne samme med Ken Ilsø og Sölvi Ottesen.