Danny Olsen, SAS Ligaens assist konge! :D

Om FC Midtjylland og Black Wolves
The FCM FAN

Danny Olsen, SAS Ligaens assist konge! :D

Indlæg af The FCM FAN »

Flest assist i SAS Ligaen i år:

Danny Olsen, FCM: 9
Michael Krohn-Dehli, BIF: 8
Espen Ruud, OB: 8
Henrik Hansen, OB: 8
Martin Bernburg, FCN: 7
Zdenek Pospech, FCK:7
Søren Berg, RFC: 6
Jan Kristiansen, BIF: 6
Chris Sørensen, OB: 6

Dette lægger jeg lige ind, fordi jeg syntes at der er mange, der har været alt for negative overfor Danny, og hvis han har spillet en dårlig kamp sammen med 5 andre er det oftest ham der bliver revet ud af mængden og "Nedgjort". Dette viser han er SAS Ligaens mest kreative spiller, og oveni det har han scoret imponerende 7 mål som fløjspiller.

Vinding

Re: Danny Olsen, SAS Ligaens assist konge! :D

Indlæg af Vinding »

Jeg er heller ikke i tvivl om at vi har manglet ham i hans skadespause.

Det var rart at se ham sprudle igen i Brøndby.

Vinding

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Danny Olsen er en fremragende offensivspiller, og et af vores absolut vigtigste kort på den front, det bør være åbenlyst for enhver når man ser den her liste. Var en ikke blevet skadet og havde været ude det meste af foråret, så tror jeg han ville være stærk en kandidat til årets spiller i FCM.

Det er også værd at bemærke at Danny dels har spillet en hel del mindre end de fleste af konkurrenterne pga skader (Hvis ikke alle, har ikke tjekket), og dels har lavet alle assists i åbent spil. Mange af de andre spillere på listen, tar dødbolde (Dehli, HH, Pospech, Chris, Jan Kristiansen) og har derfor også noteret en hel del assists i forbindelse med det og den fordel har Danny O. altså haft. Det gør assistkonge-titlen endnu mere imponerende.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

hvor er borring på den der liste ?

skippels

Indlæg af skippels »

Lidt længere nede :)

Mig bekendt har Borring lavet 5 assists i indeværende sæson (+10 mål).

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Danny Olsen er en gudsbenådet ordboldspiller, so ville være klat 1. valg og måske oven i købet i kanten af landsholdet, hvis han bare formåede at udfolde sit talent.

Men det hjælper altså ikke noget at have "Assistkongen" på holdet hvis hans højhed, ikke akn lave en tackling, ikke kan starte et presspil, og ikke ved hvornår han skal ofre sin egen røv for holdet.

Efter min mening er det en mand der er alt for dy at have med. Hunne han bare finde ud af at bygge nogle glidende tacklinger ind i sit spil som fx. Siv. ja så ville han også komme med på mit hold, men sådan er det bare ikke nu.

Luksusspillere har et hold som FCM bare ikke råd til.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Nu vil jeg squ forsvare Danny, det kan godt være at han ikke ligefrem laver specielt mange taklinger, men SYNES at han hjælper meget mere defensivt end Jonas Borring, og jeg synes at Danny Olsen har udviklet sig meget på det defensive område, så hvis der ikke er plads til ham i vores startopstilling synes jeg squ TT skal skiftes ud!

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Hausser skrev:Mange af de andre spillere på listen, tar dødbolde (Dehli, HH, Pospech, Chris, Jan Kristiansen) og har derfor også noteret en hel del assists i forbindelse med det og den fordel har Danny O. altså haft. Det gør assistkonge-titlen endnu mere imponerende.
Det er korrekt at HHH tager sig af "vores" dødbolde. Chris tager derimod ikke ret mange. Chris tager kun dem der ligger lige udenfor feltet - hvor han kan sparke på(ofte over) mål. :?

Kan se at DO har brugt 1.623 min på banen. Hvilke så må siges at være ganske godt gået i det lys.
http://www.danskfodbold.com/klub.php?klubid=1002
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

The FCM FAN skrev:
Nu vil jeg squ forsvare Danny, det kan godt være at han ikke ligefrem laver specielt mange taklinger, men SYNES at han hjælper meget mere defensivt end Jonas Borring, og jeg synes at Danny Olsen har udviklet sig meget på det defensive område, så hvis der ikke er plads til ham i vores startopstilling synes jeg squ TT skal skiftes ud!

På hvilken måde har Danny forbedret sig defensivt. Når nu han har forbedret sig meget burde det jo være klart for enhver??
/Hekler

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

På hvilken måde har Danny forbedret sig defensivt. Når nu han har forbedret sig meget burde det jo være klart for enhver??
Jeg syntes at han følger sin modstander bedre til dørs, end han førhen har gjort, Og mener ikke at hans defensive arbejde er et problem for FCM

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

The FCM FAN skrev:
Jeg syntes at han følger sin modstander bedre til dørs, end han førhen har gjort, Og mener ikke at hans defensive arbejde er et problem for FCM
Det er bare ikke godt nok. Hvis du vil debattere må du jo komme med lidt mere end, jeg synes...
/Hekler

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Colt Sivas skrev: Det er korrekt at HHH tager sig af "vores" dødbolde. Chris tager derimod ikke ret mange. Chris tager kun dem der ligger lige udenfor feltet - hvor han kan sparke på(ofte over) mål. :?

Kan se at DO har brugt 1.623 min på banen. Hvilke så må siges at være ganske godt gået i det lys.
http://www.danskfodbold.com/klub.php?klubid=1002
Arh, Chris har da taget et hav af hjørnespark. Dengang Fall var på banen, resulterede Chris' hjørnespark til forreste stolpe nærmest altid mål eller en stor chance :)

Mon ikke Chris har fået en del assists på den konto?

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

I min verden skal der være plads til at de kreative typer som Danny O. tager sig en slapper og samler kæfter til næste offensive aktion. For mig at se, så er det mere væsentligt at bedømme vores offensivspillere ud fra deres offensive aktioner og knapt så meget de defensive og de offensive har Danny altså leveret rigtigt mange af!

Jeg har selv spillet kantspiller i mange år og ved at forventningerne til ens løbepensum tit er totalt urealistiske, for man skal både skal ned og forsvare og i næste angreb forventes det at man enten er i feltet eller selv slår indlægget. Ved godt mit niveau er voldsomt meget lavere end suppens, men heller ikke der har nogen kræfter til at spurte frem og tilbage i 90 minutter, der skal også disponeres med kræfterne.

Desuden mener jeg heller ikke Borring er så meget bedre defensivt end Danny. Eksempelvis husker jeg vores hjemmebanekamp mod AGF i foråret. Her havde C.P det rigtig svært når Linddkvist kom med frem, fordi Borring ikke hjalp til i det defensive..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Det gør vel ikke Danny Olsen bedre at andre også er dårlige defensivt, det udstiller vel nærmest bare hvor stort problemet er for os, når flere spillere ikke kan yde på den front.
/Hekler

Dondy

Indlæg af Dondy »

Hekler, hvilke spillere i den danske superliga der har samme offensive kvaliteter som Danny. O synes du bidrager med mere deffensivt?

Jeg synes Danny O bringer noget unikt til FCM og at hans deffensive spil er meget acceptabelt når man tager hans bidrag til det offensive i beragtning.

Besvar