Er Juelsgaard klar til en sæson som 1. valg?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
crystle

Er Juelsgaard klar til en sæson som 1. valg?

Indlæg af crystle »

Flere steder på nettet står det at FCM kan være på vej til at luge ud på venstre-backen, da vi jo har tre kompetente spillere til denne plads.

Poulsen har flere gange luftet sin utilfredshed:

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-22 ... ml?forside

http://fodboldrygter.dk/2009/05/29/poul ... -fcm-exit/

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/ ... m?rss=true

http://onside.dk/node/34096

Spørgsmålet er bare om JJ er stærk nok til at besidde en fast plads som førsteback på et hold der gerne skal høre til i toppen?

(Beklager hvis denne tråd er startet andetsteds)

mnm123

Re: Er Juelsgaard klar til en sæson som 1. valg?

Indlæg af mnm123 »

jeg mener vi står godt rustet med de 2 unge backs vi har og er sikker på at Jessen vil blive bedre og bedre hvis han kan undgå skader og med en god hård sommer træning. Juelsgård har kvaliteterne men skal blive mere stabil men har ligesom Jessen kvaliteterne har han og med en mere stabil indsats og flere kampe har vi et par unge backs som sikkert kan begå sig på et tophold. Ang. CP kan udtagelsen vel ogso tolkes som lidt nervøsitet om hanss egen plads og egen formåen efter en mildt sagt elendig sæson for ham, men spørgsmålet om vi kan finde en køber og til hvilken pris, min anslåede pris niveau på ham er vel ikke mere ind 2-3 mill.

974

Indlæg af 974 »

mnm123 skrev: Ang. CP kan udtagelsen vel ogso tolkes som lidt nervøsitet om hanss egen plads og egen formåen efter en mildt sagt elendig sæson for ham, men spørgsmålet om vi kan finde en køber og til hvilken pris, min anslåede pris niveau på ham er vel ikke mere ind 2-3 mill.
Hvorfor er det at CP´s sæson har været så elendig (ikke at den dog har været prangende) ?
Er det fordi du kun mener foråret, hvor han har været skadet eller synes du at det er rimeligt at drage hele sæsonen frem?
Han står til at have deltaget i 29 af kampene, i august blev han udtaget til landskamp, hvor også Leicester eftersigende var interesseret i ham http://sporten-dyn.tv2.dk/fodbold/artic ... ml?forside

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det er kun i foråret han har haltet gevaldigt. Men vi bør nok heller ikke så hurtigt glemme hans rigtig gode kampe før dette, han har jo et drive og en vilje som giver ham noget ekstra.
Han fik en formnedtur efter han røg af landsholdet, det har nok taget mere på ham end han vil indrømme.

Grunden til han ikke bliver så "populær" herinde, er jo nok at han kommer fra Viborg, kombineret med at han fra dag 1 i FCM, i et og alt har udstrålet at han vil videre. Der er så lidt klubfølelse overfor FCM i ham, at det indimellem er for meget af det gode. Det skader hans popularitet.

Mener Leon Jessen er foran Juelsgård i køen, Leon er jo en spiller med rigtig meget erfaring efterhånden. Men det er sandelig tre meget dygtige venstrebacks vi har, en luksussituation på en plads hvor de fleste klubber ellers har problemer. Jeg tror umiddelbart det er nemmest at sælge Juelsgård, det er også ham vi kan få mest for pt. vil jeg tro, grundet hans alder og store udviklingspotentiale.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

For at besvare trådens overskift kort, så nej, jeg mener ikke Juelsgaard er klar til at spille som fast i startopstillingen. Syntes han startede foråret flot, men han har altså vist markante svagheder på det sidste, hvor jeg syntes han har været blandt banens dårligste flere gange i træk. Specielt i defensiven har det sejlet for Juelsgaard..

Mener dog vi er nødt til at skille os af med en venstre back, 3 spillere til samme position er bestemt ikke hensigtsmæssigt, hverken hvad angår spilletid eller økonomi.
Imo ville det være bedst hvis nu kunne afsætte C.P til udlandet, da han har alderen og også har givet udtryk for han gerne vil afsted. Problemet er så bare at han har været meget skadet og spillet gennemført elendigt når han endelig har været i aktion, så han er desværre ikke mange håndører værd mere. Prisen på Superligaspillere, er voldsomt afhængig af form, og netop det har C.P ikke vist meget af.

Forhåbentlig findes der en mindre udenlandsk klub som alligevel kunne være interesserede i ham (send dem et bånd med præstationerne i sæson 2007/08) og forhåbentlig kan vi få en lille skilling for ham til den slunkne klubkasse. Er der ikke nogen der vil betale for ham, så kan vi risikere at skulle afhænde ham helt gratis.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nu synes jeg godt nok lige vi skal slappe lidt af.
Vi har jo ikke harf alle 3 spilleklar samtidigt nogesinne. Leon har haft sin karrierer splittet ad i atomer af to langvarige skader + problemer med at komme op på niveau og blive sine skader helt kvit.

Når vi samtidigt ser på hvor god en reserve han er, mht, antallet af pladser han kan spille så synes jeg ikke det er overflødigt, med dem alle 3.
Ravnen skrev:Grunden til han ikke bliver så "populær" herinde, er jo nok at han kommer fra Viborg, kombineret med at han fra dag 1 i FCM, i et og alt har udstrålet at han vil videre. Der er så lidt klubfølelse overfor FCM i ham, at det indimellem er for meget af det gode. Det skader hans popularitet.
Det synes jeg så er noget værre forrykt sludder.
Christoffer har været en spiller som helt fra starten har været respekteret bl.a for sig solide spil, men også i kraft af hele den måde han har gebertet sig på.
Det andet må stå helt for din egen regning.
Ravnen skrev: Jeg tror umiddelbart det er nemmest at sælge Juelsgård, det er også ham vi kan få mest for pt. vil jeg tro, grundet hans alder og store udviklingspotentiale.
Det er samtidigt også ham det bedst kan betale sig at holde på.
Jeg kan ikke rigtigt se for mig at han tager turen til Italien eller noget. Han ligner meget mere typen som kan finde på at blive i klubben for evigt.

Tror lige som CP at det eneste virkelige argument er størrelsen af lønposen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mht Christophers popularitet, så reflekterer jeg blot over hvorfor så mange pludselig ser ham som tredievalg, som jeg skriver synes jeg ikke det er helt fair, for vi skal ikke glemme hans gode kampe blot fordi formen har været dårlig i foråret.

Det er rigtigt at Leon kan spille mange pladser, men er det ikke mere af nød end af gavn? Han risikerer jo at ende som Jesper Mikkelsen som også blev flyttet rundt hele tiden, og aldrig rigtig fik et regulært gennembrud på en plads. Jeg synes helt klart Leon hører til på venstre back, og tre spillere til den plads er en for mange.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser skrev: Er der ikke nogen der vil betale for ham, så kan vi risikere at skulle afhænde ham helt gratis.
Det er da den værste omgang vrøvl jeg længe har hørt. Vi afhænder sq da ikke CP gratis fordi han har spillet et skidt forår og selv udtaler til diverse medier, at han måske ryger. CP retter bare ind, spiller et solidt efterår og bliver så solgt til en ligegyldig klub til vinter for 1 mio euro.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Jesper BW1100 skrev: Det er da den værste omgang vrøvl jeg længe har hørt. Vi afhænder sq da ikke CP gratis fordi han har spillet et skidt forår og selv udtaler til diverse medier, at han måske ryger. CP retter bare ind, spiller et solidt efterår og bliver så solgt til en ligegyldig klub til vinter for 1 mio euro.
Så er det vist heller ikke mere vrøvlet. FCM står i en situation hvor der skal spares på lønudgifterne og her vil det være oplagt at skille sig af med en af de 3 venstrebacks vi har i truppen og mon ikke C.P er klart den bedst betalte af de 3. Desuden har han ytret ønske om at ville videre så det vil da være oplagt at vi spare den 1-1,5 million som han formegentlig tjener. Ipsa kan desuden agere reserve på den position, han er jo venstre benet, så 3 regulære backs er rent overkill og heller ikke specielt hensigtmæssigt for sammenhængskraften i truppen.

Btw, så har CP ikke kun spillet dårligt i foråret, han var også markant under det niveau han viste i 07/08 i efteråret.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Så er det vist heller ikke mere vrøvlet. FCM står i en situation hvor der skal spares på lønudgifterne og her vil det være oplagt at skille sig af med en af de 3 venstrebacks vi har i truppen og mon ikke C.P er klart den bedst betalte af de 3. Desuden har han ytret ønske om at ville videre så det vil da være oplagt at vi spare den 1-1,5 million som han formegentlig tjener.
Arh hold nu op. Det er ikke Dalgaards Tivoli det her. Det er fuldstændigt utopisk at CP skulle ryge gratis til sommer. Du lader sgu da ikke stamspillere smutte gratis for at spare løn.

CP skal bare holde sin kæft. Alle er klar over, at han gerne vil væk, men han har primært sig selv at takke for, at han ikke er noget stort salgsobjekt i øjeblikket. Han skal bare spænde balderne sammen og komme i form. Så har han 6-7 kampe i starten af næste sæson til at sælge sig selv, inden transfervinduet lukker. Vi skulle gerne have 5-7 mio for ham.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Arh hold nu op. Det er ikke Dalgaards Tivoli det her. Det er fuldstændigt utopisk at CP skulle ryge gratis til sommer. Du lader sgu da ikke stamspillere smutte gratis for at spare løn.

CP skal bare holde sin kæft. Alle er klar over, at han gerne vil væk, men han har primært sig selv at takke for, at han ikke er noget stort salgsobjekt i øjeblikket. Han skal bare spænde balderne sammen og komme i form. Så har han 6-7 kampe i starten af næste sæson til at sælge sig selv, inden transfervinduet lukker. Vi skulle gerne have 5-7 mio for ham.
Det er der jo en temmelig flydende størrelse hvem der er, og ikke er, førstevalg. C.P har ikke vist noget i hele sidste sæson som berettiger ham til at være noget naturligt førstevalg og både Juelsgaard og Jessen udvikler sig altså stadig, mens C.P må formodes at have nået sit udviklingsmæssige højdepunkt. Hvis C.P bliver overhalet af yngre kræfter til efteråret, hvilket jeg ikke finder utopisk, så vil han ihvertfald ikke være andet end værdiløs dødvægt i klubben og så reduceres chancerne for et økonomisk udlandseventyr også betydeligt for C.P.

Btw så tror jeg nu nok Newcastle kommer til at afhænde en del spillere helt gratis for at spare løn. Vores situation er selvfølgelig ikke direkte sammenlignelig, men omkostningerne skal altså ned i FCM, så længe vi ikke har flere indtægter end det vi har. Det vil derfor også være et ønskescenarie hvis han præsterer fra næste sæsons start og bliver solgt pga det, så kan vi både tjene og spare..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev: Det er der jo en temmelig flydende størrelse hvem der er, og ikke er, førstevalg. C.P har ikke vist noget i hele sidste sæson som berettiger ham til at være noget naturligt førstevalg og både Juelsgaard og Jessen udvikler sig altså stadig, mens C.P må formodes at have nået sit udviklingsmæssige højdepunkt.
Men hverken det JJ eller LJ har vist i foråret gør, at de er berettiget til startplads på bekostning af CP såfremt alle er fit for fight når efteråret starter (om 1½ måned). CP er uden tvivl førstevalg pt.

Men det er helt korrekt, at det er nu - eller til vinter - han skal skydes af, både ift alder og kontraktlængde. Men han ryger ikke gratis, sålænge har er førstevalg.
Hausser skrev:Hvis C.P bliver overhalet af yngre kræfter til efteråret, hvilket jeg ikke finder utopisk, så vil han ihvertfald ikke være andet end værdiløs dødvægt i klubben og så reduceres chancerne for et økonomisk udlandseventyr også betydeligt for C.P.
Hvis han var bænkevarmer, og vi ikke havde noget at bruge ham til, så var situationen en anden, ligesom den er med Raska, Klimpl og Marcic. Men det er altså ikke sådan det ser ud. Hverken JJ eller LJ har imo vist noget der gør, at jeg tror de overhaler CP indenfor de næste 7 mdr. LJ har brug for flere kampe på 2. div for at komme i form og finde sit niveau igen, mens JJ skal blive mere stabil.

Hausser skrev: Btw så tror jeg nu nok Newcastle kommer til at afhænde en del spillere helt gratis for at spare løn. Vores situation er selvfølgelig ikke direkte sammenlignelig
Nej vel. Tror sgu også Vejle og Horsens skal af med spillere. Ligesom Frem, Køge og Fremad Amager. men det synes jeg heller ikke er særlig relevant ift CP og FCM.
Hausser skrev:men omkostningerne skal altså ned i FCM
Hvilket de også kan komme ved at skære det overflødige fedt fra: Kim C, Raska, Marcic, Klimpl. De kantil nøds få lov til at gå gratis, da de ikke er en del af start-11.

Besvar