Nyt navn til stadion

Om FC Midtjylland og Black Wolves

Hvad kommer stadion til at hedde?

Du kan vælge 1 mulighed

Vis resultater

mnm123

Re: Nyt navn til stadion

Indlæg af mnm123 »

Kent skrev:SAS Arena er død .....
Hvad kommer efterfølgeren, hvor vi om 2 år skal holde guldfest, til at hedde?
Kom med jeres bud...
hvad med Faxe Kondi Arena som nyt navn

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Herning stadion bliver nævnt, men hvad så med Ikast stadion? Nåh ja den er jo også taget. Tænk jer nu om, FCM er en fusion mellem Ikast og Herning.. bare fordi der er gået nogle år gør det ikke det mere rigtigt at kalde det hverken Ikast eller Herning stadion. Skulle det have noget i den stil måtte det vel være FCM stadion..

Nu ikke for at tage den gamle debat om Ikast vs Herning. Men husk nu bare på klubben er en fusion mellem disse byer..

974

Indlæg af 974 »

Jeg er helt enig med supernatural i at man i hvert fald skal være lidt forsigtig pga historikken

Udover det er det jo bare et stærkt hypotetisk emne at tage op - der er vel ingen der overhovedet kommer tæt på med alle mulige forslag, omend man da ikke ved om feks Spar eller Faxe kunne tænke sig at udvide
Tidligere har jeg skrevet om at der jo nok findes nogle rigmænd bag FCM og det kunne da godt tænkes, at de ville vises lidt mere frem, hvis de skal spytte et stort beløb i kassen

Noget med Siemens er jeg dog fuldstændig imod - der findes forskellige idrætsanlæg der hedder det i forvejen ( http://www.google.co.uk/search?hl=en&nu ... meta=lr%3D ), og hvorfor blive lige som de andre
Og som tidligere nævnt er det jo en tidligere storsponsor i AaB og dem vil jeg helst ikke i kategori med...

Edit : hvis vi kom til at hedde Power Park kunne vi jo kalde kontrolløerne for Power Rangers ;-)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Der er vist ingen tvivl om at det bliver et "neutralt" navn, som flere også har nævnt..
Fc Midtjylland dækker over et kæmpe område rent geografisk, og jeg synes det ville være at skyde sig i foden og kalde det noget med Herning, og dermed "låse" sig lidt fast geografisk... ( jeg ved da godt det ligger i Herning, men stadigvæk.,.. )

Siemens Wind Power Park/Arena eller lign. ville være oplagt! Det er en af helt store virksomheder her omkring, som også beskæftiger rigtigt mange mennesker i området!
Ja hvem kender ikke en der arbejder der? :P

De er også storsponser i forvejen, så jeg synes det virker som et helt naturligt valg.

Men ja det bliver jo nok til højtbydende, hvilket vel også er mest logisk, såfremt sponsoren er god nok... sådant rent moralsk og det hele..

Altså ingen Lalandiaarena ell. lign.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dybest set er det jo fløjtende lige meget hvad navnet bliver, for mig vil det altid være Fortet uanset hvad.

Men jo større firma og jo bedre brand de har, jo bedre er det for MCH og FCM. Det skaber jo en synergi effekt. I det henseende var SAS jo ideelt, vi skal være heldige hvis det bliver et ligeså globalt kendt firma som overtager.

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Mit bud vil være, at Nordea upgrader og får Stadion navnet og i det tilfælde lyder Park vel egentlig bedst.?

Det vil så betyde nyt navn til BW-endetribunen... Nogen forslag? Mit ville være Vestas...

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Casper

Indlæg af Casper »

Drop de 2-5 mio. kr. om året og kald det FCM Arena i stedet for.

Brugeravatar
Looft

Indlæg af Looft »

Bobby skrev:Ja, hvor ville verdenen (specielt fodboldverdenen) være meget nemmere, hvis ikke vi havde alle de irriterende sponsorer.....

Ironi kan være anvendt...
Tja man havde nok set spillere til mere fornuftige priser! Hvordan kan en person være 185 millioner værd?
Man vil slippe for nogle klubber går konkurs. Og hvor er charmen lige når det ikke gælder om at have det bedste hold, men bare den klub med flest penge??

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Casper skrev:Drop de 2-5 mio. kr. om året og kald det FCM Arena i stedet for.
Nu er det jo MCH der ejer rettighederne til stadion og tror ikke de har specielt meget lyst til at gå glip af de millioner, deres regnskab er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for og jeg gætter på de har fået nogle ekstra huller at lappe ovenpå Beyonce og Jean Michel Jarre koncerterne..

Ejede FCM rettighederne, ville økonomien helt sikkert også tvinge FCM til et salg af stadionnavn, alt andet ville være enormt dumt!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Looft skrev:
Tja man havde nok set spillere til mere fornuftige priser! Hvordan kan en person være 185 millioner værd?
Man vil slippe for nogle klubber går konkurs. Og hvor er charmen lige når det ikke gælder om at have det bedste hold, men bare den klub med flest penge??
Det hedder udbud og efterspørgsel Looft, en af de allermest fundamentale mekanismer i samfundet, det er nu engang også de betingelser som fodboldklubber og spillere agerer under.

Mig bekendt har Frem i øvrigt ikke haft nogle spillere der har kostet 185 millioner eller får 20 millioner i årsløn, så tror ikke helt din tese holder vand ;)

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Hausser skrev:Nu er det jo MCH der ejer rettighederne til stadion og tror ikke de har specielt meget lyst til at gå glip af de millioner, deres regnskab er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for og jeg gætter på de har fået nogle ekstra huller at lappe ovenpå Beyonce og Jean Michel Jarre koncerterne..
Nu var det vel koncertarrangør Knud Bjerre der stod for netop de to koncerter, så der er nok næppe noget hul der skal dækkes der (af andre end Bjerre selv). Springsteen og Coldplay er MCH derimod medarrangør på sammen med Live Nation. Men tror da du har ret i at MCHs økonomi ikke er den bedste for tiden, tror dog mere det hænger sammen med at de har været nød til at aflyse nogle messer i år.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Gad vide hvornår der ligesom er deadline på et nyt navn til stadion?
Stadionet skal vel hedde et eller andet til den nye sæsonstart? eller hva?
"Fortet" lyder nu ellers godt i mine øre! :D
Ikke fordi det kan levet op til navnet i denne sæson men det håber jeg at det kommer til igen.. heh :P
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

974

MCH Arena blev navnet

Indlæg af 974 »

Så kom navnet endelig og det blev Messecenteret der dannede navnet MCH Arena

Egentligt et fint navn som nok styrker det i forvejen fine samarbejde

Det er også lige så kort som det gamle, og det synes jeg også er helt fedt

http://www.bold.dk/nyt/FC-Midtjylland-k ... tadionnavn

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvad sagde jeg. de kunde ikke sælge det og må nøjes med at bruge det selv.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar