Ændringsforslag til forum

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Brugeravatar
Hoffmann

Ændringsforslag til forum

Indlæg af Hoffmann »

Er det her fremtiden for ulvegraven? Så siger jeg sgu tak for kaffe! der er lige så forvirrende som de grønnes forum, og de gule også for den sags skyld!!

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Re: skod forum

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej Hoffman,

PhpBB3 er sammen med vbulletin de to mest anvendte foraer på nettet. Bliver brugt blandt alle, lige fra yngste til pensionistforeninger. Så alle kan altså finde ud af det. Jeg tror du skal give dig selv lidt mere tid.

Ellers kan du skrive hvad du mener helt konkret er forvirrende, så kan folk svare tilbage.

Hvis man bare vil en smule, så kan du pludselig se logikken og straks ved du hvor du skal klikke :)

Chear up

Woop Woop!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis jeg lige må kidnappe denne tråd til noget konstruktivt, så har jeg to kritikpunkter ift udseendet.

1) I øjeblikket står trådstarterens navn med rødt under trådens navn. Det synes jeg er uhensigtsmæssigt, da det visuelt vil være lettere at overskue, hvis der kun var en linje med rødt - trådstarterens navn kunne så stå i en kolonne for sig (ligesom på debatside.dk)

2) Det samme gør sig til dels gældende i kolonnen med seneste indlæg. Her fylder forfatterens navn langt mere end det lille ikon, der sender en til seneste indlæg. Dvs at det er lettere at læse om forfatteren end at gå til seneste indlæg.

Ellers er jeg meget tilfreds med at Ulvegraven er blevet en del mere moderne.

Simon

Indlæg af Simon »

På den gamle grav var der et lille ulvelogo ud for alle de indlæg man ikke havde læst. Er det muligt at der kan laves noget lign.

Synes i hvert fald det er svært at finde rundt i hvilke indlæg man har læst og ikke har. Det var meget mere overskueligt på den gamle grav.

Brugeravatar
Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej Simon,

Det er egentlig det samme ved det her forum. Ikonerne til venstre for overskrifterne er røde såfremt der er noget ulæst, og sort(standard) hvis det er læst. Så det er nogenlunde samme som ulvegraven, bortset fra at det ikke er et logo men et ikon her.

Når jeg finder tid, kan jeg erstatte det med bw logoer.

@Kent
Det notér jeg og kigger på det på den anden side af eksamen

Woop Woop!

Simon

Indlæg af Simon »

Synes bare at den sorte og røde farve ligner hinanden meget, men det er sikkert bare mig.. :)

Men det var nu også mere inde i de forskellige tråde jeg tænkte på. Har dog lige fundet en knap der siger noget i stil med: "Første ulæste svar", så jeg har egentlig fundet det jeg søgte... ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Alt nyt kræver tilvænning, jeg kæmper også med at finde hoved og hale i hvad der er gammelt og nyt. Men en god start er på forsiden at klikke på: Markér fora som værende læste, så man derfra nemt se hvilke indlæg man har læst.

Derudover man kan vælge "Vis nye indlæg" når man kommer herind, så har man et lille overblik. :geek:

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg synes altså også det er noget besværligt at debattere uden trådstruktur.
Men frem for alt så synes jeg det er meget uoverskueligt, at se hvad der er kommet af nyt, når jeg logger ind.
Jeg har kigget lidt på mulighederne for at konfigurere, men ud over jeg kan lade de sidste indlæg ligge forest kan jeg ikke se jeg kan gøre det mere overskueligt.

Brugeravatar
Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Hekler skrev:Jeg synes altså også det er noget besværligt at debattere uden trådstruktur.
Men frem for alt så synes jeg det er meget uoverskueligt, at se hvad der er kommet af nyt, når jeg logger ind.
Jeg har kigget lidt på mulighederne for at konfigurere, men ud over jeg kan lade de sidste indlæg ligge forest kan jeg ikke se jeg kan gøre det mere overskueligt.
Hvad mener du med trådstruktur? Altså gren-struktur som det gamle ?

Hvad angår nye indlæg, så er der 2 måder at få dem på.
1. Se boardindeks, hvis ikonet er rødt og ikke sort, så er der nye indlæg i det forum. Klik på det forum, og du vil se hvilke emner der er ulæste/ har nye indlæg ved at de har røde ikoner igen. Altså fuldstændig på samme måde som det gamle, blot med andet ikon.

2. Når du er logget ind, kan du klikke på "vis nye indlæg" eller "vis aktive emner": Ved vis nye indlæg, ser du alle nye indlæg, siden du sidst du loggede på. Det direkte link er: http://www.black-wolves.com/b/search/newposts.html

Ellers kan jeg da lave en RSS fidus, lidt a lá den på forsiden, hvor man ser de seneste indlæg der er skrevet. Dette kunne evt. dukke op i bunden på boardindeks? .

Woop Woop!

Brugeravatar
Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Så har jeg tilføjet en seneste indlæg knap, der videresender til en side med 15 seneste indlæg og emner, og herfra kan man klikke sig ind i de enkelte indlæg.

Vil dog stadig anbefale at man bruger "vis nye indlæg" på "boardindeks" siden, som viser nye indlæg man ikke har læst.

Woop Woop!

Brugeravatar
Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

Persian_Wolf skrev:Hej Hoffman,

PhpBB3 er sammen med vbulletin de to mest anvendte foraer på nettet. Bliver brugt blandt alle, lige fra yngste til pensionistforeninger. Så alle kan altså finde ud af det. Jeg tror du skal give dig selv lidt mere tid.

Ellers kan du skrive hvad du mener helt konkret er forvirrende, så kan folk svare tilbage.

Hvis man bare vil en smule, så kan du pludselig se logikken og straks ved du hvor du skal klikke :)

Chear up
Det er mest som de andre skriver, kan ikke se hvad jeg har læst, men skal nok vænne mig til det nye. hehe

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bare lige et par kommentarer mere ;)
Persian_Wolf skrev:Når jeg finder tid, kan jeg erstatte det med bw logoer.
Det lyder som en god idé. De nuværende ikoner synes jeg er lidt forvirrende. At lange/aktive indlæg har animerede ikoner synes jeg ikke er så vigtigt - det giver bare forvirring.

Hvis det teknisk kan lade sig gøre, synes jeg at det vil være mere relevant med en kolonne ved hver tråd, hvor der linkes direkte til "Første ikke-læste svar" i stedet for "seneste indlæg".

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Hvis det teknisk kan lade sig gøre, synes jeg at det vil være mere relevant med en kolonne ved hver tråd, hvor der linkes direkte til "Første ikke-læste svar" i stedet for "seneste indlæg".
Den er der allerede?! Der er et lille ikon til venstre for trådens navn.
Hvis man trykker på den kommer man til seneste ulæste indlæg ;)
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Persian_Wolf

Nye ikoner + forklaring

Indlæg af Persian_Wolf »

Så har jeg lavet par nye ikoner til forummet (brugt nogenlunde samme som det gamle grav)

Deres forklaringer:
forum_read.gif
forum_read.gif (1.33 KiB) Vist 9921 gange
= Læst forum/emne (ingen nye)
forum_unread.gif
forum_unread.gif (1.35 KiB) Vist 9920 gange
= Ulæst forum/emne (nye indlæg)
sticky_read.gif
sticky_read.gif (1.35 KiB) Vist 9919 gange
= Opslag (altid i toppen)
topic_read_mine.gif
topic_read_mine.gif (1.34 KiB) Vist 9921 gange
= Læst forum/emne (Stjernen betyder man selv har deltaget i dette emne) - Samme gælder ulæst med stjerne.
topic_unread_locked.gif
topic_unread_locked.gif (1.36 KiB) Vist 9923 gange
= Låst emne

Håber det giver bedre mening nu :)
Er dine ikoner ikke opdaterede? Så skal du lige hente siden påny. med FF hold CTRL i bund og tryk F5. Med IE, hold CTRL og ALT(tror jeg) i bund + F5 .

-------------------
(klik på billedet for fuld størrelse)
ss.gif
ss.gif (4.45 KiB) Vist 9915 gange
1 = Hop til seneste ULÆSTE indlæg i det emne.
2 = Hop til seneste indlæg i det emne
Senest rettet af Persian_Wolf 24. maj 2009, 11:09, rettet i alt 2 gange.

Woop Woop!

Brugeravatar
Ravnen

Re: Nye ikoner + forklaring

Indlæg af Ravnen »

Dejligt med ikon oversigten, jeg ledte i OSS´en efter en forklaring på ikonerne (som de så ud før) men fandt intet.

Besvar