Thomasberg raus

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Re: Har spillerne intet ansvar?

Indlæg af Vinding »

Han kan da bare bænke de spiller der ikke løfter i samlet flok.

At spillerne nu viser deres utilfredshed i medierne forstærker bare hele situationen.

Vinding

Hausser

Re: Truppen utilfreds

Indlæg af Hausser »

Det ligner unægtelig et exit for TT, det er simpelthen uholdbart at spillerne går ud i pressen og kritiserer træningen og det værste er jo at de fuldstændigt ret, når man gang på gang ser de samme elendigheder i udfoldelse, så virker det ganske enkelt til at man træner forkert.

Spillerne, sportsdirektøren, bestyrelsen, fans og sponsorerne, alle er de utilfredse med træneren. Thomasberg må unægtelig føle sig lidt Palle alene i verden for tiden, der er synd for den sympatiske mand men sådan er betingelserne nu engang i det spil. TT må føle det som om han er en del af et spil russisk roulette i sæsonens sidste 6 kampe, alle kan de potentielt få ham fyret..

Bliver han fyret som cheftræner, så håber jeg man kan finde en anden funktion til ham i organisationen, hvis ikke Thomasbergs stolthed forhindrer det. Han er stadig en fodboldpersonlighed med mange kompetencer, men sandsynligvis ikke typen der skal stå i spidsen for vores superligamandskab på nuværende tidspunkt. Noget mere erfaring som træner vil gøre ham godt..

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Han kan da bare bænke de spiller der ikke løfter i
> samlet flok.

... Og spille med vores ynglingehold eller hvad?

Vinding

Indlæg af Vinding »

Læs nu hvad der stod i det forrige indlæg, inden du kommenter det sidste indlæg.

Vinding

Hekler

Så kom reaktionen! - er det nok?

Indlæg af Hekler »

De gamle garvede spiller kommer ud med anvisninger, det er ikke hvem somhelst, men der tidligere anførere der giver anvisninger på hvad som skal ske.
Jeg er naturligvis enig da det er det jeg hele tiden har sagt, men aller mest positivt, viser det at spillerne nu kan vælge at rykke sammen om træneren, og løfte i flok og rede røven på dem selv og træneren, ellers så kommer fremtiden til at se noget anderledes ud for dem alle,

Jeg er helt enig i at Basen skal sikres, inden man træner kombinationsspil.

Men der skal slagtes hellige køer!
Christoffer, har ikke holdt niveau, hans timing og hurtighed, er ikke der hvor det var for ½ år siden.
Thyge, er ikke en anfører, og har for mig at se faktisk ikke vist noget spillemæssigt der berettiger en plads på holdet.
Iøvrigt har jeg et KÆMPE spørgsmålstegn ved Califf.

Min medecin:
1- Kolja som anfører; han har lederegenskaberne, spiller fast, og har status i truppen til det. Han er en af de højest betalte og prof til fingerspidserne.

2- Fast base system, med udgangspunkt i defensiven. Til FCN kampen hedder den:

Raska
Kolja, Ipsa, Ried, Juelsgaard
Leon, Albæk, Salami, Borring
Fagerberg, Frank

Jeg kunne egentiligt godt tænke mig af få Leon på Venstrekanten og sætte Borring på bænken, men jeg mangler en kantspiller med defensive kvaliteter, jeg vil ikke have Sivebæk ind til denne kamp.

Vigtigst er det at stå tæt i kæderne.

3- fokus på en fast 0 - formation de næste mange kampe. Når alle kan den og forskellige spillere kan falde ind uden problemer, så byger vi videre.
Så længe vi har så mange individuelt dygtige spillere, så skal det nok skinne igennem og opgaven for trænerteamet må være at få dem til at spille sammen.

kopien

Re: Så kom reaktionen! - er det nok?

Indlæg af kopien »

jeg er ganske enig med dig Hekler, dog vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved Kolja som anfører, idet han vel ret beset stadig ønsker at komme tilbage til tyskland og jeg tror det snart vil gavne holdet med en lidt mere permanent løsning på anførerposten. Kolja har uden tvivl værktøjerne til det hverv, men jeg synes det er problematisk at udnævne ham hvis han søger udenlands til vinter fx....

Jeg håber dog det anførerbind snarest muligt bliver pillet af Thyge, for han ligner ikke i mine øjne den spiler der går forrest lige pt. Det er vel snarere en Florescu der gør det, og til dels Kolja...

Har ikke selv løsningen på problemet, men noget må der gøres, og håber for klubben og os alle det bliver snart.

kopi...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig i dine betragtninger. Nu skal det defensive på plads, og vi skal stå så kompakt som muligt på banen. Det er den eneste måde at vende en spillemæssig krise på, når defensiven er sikret så er der pludselig overskud til at prøve noget fremad også.

Har selv forslået Kolja som ny anfører. Synes det ville være et godt signal fra Berg, om at nu sadler vi om.

Albæk og Salami på midtbanen virker også som en stærk kombination, de skal først og fremmest lukke modstandernes spil ned og hjælpe til lige foran forsvaret.

Synes Leon Jessen kommer ind med noget attitude, han er også en rutineret spiller, han bør blive på fløjen og evt. bytte plads undervejs i kampen med Borring.

Til gengæld synes jeg ikke vi skal ofre Thygesen endnu. Lad ham ligge på linie med Frank, ikke noget med at falde tilbage, han skal arbejde offensivt og skabe plads til Frank.
Fritaget for anførerbindet får han måske mere overskud til at koncentrere sig om sit eget spil, som sandt for dyden har store mangler for tiden.

Min opstilling

Heinze
Kolja Ipsa Reid Juelsgård
Jessen Albæk Salami Borring
Thygesen Frank

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

Ik for noget, men er Heinze ikke stadig skadet??? På FCM hjemmeside under skadestuen står der intet... siden er sidst up dateret de sidste 14 dage..

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fint nok, så er det jo bare Raska so far ;-)

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kunne egentiligt godt tænke mig af få Leon på
> Venstrekanten og sætte Borring på bænken, men jeg
> mangler en kantspiller med defensive kvaliteter,
> jeg vil ikke have Sivebæk ind til denne kamp.

Må man spørge hvorfor Borring skal på bænken? Er det kun fordi at han ikke arbejder defensivt nok eller på grund af formdyk? Som OB'er følger jeg ikke jeres kampe tæt, men har da fået det indtryk at Borring har leveret varen hidtil.

Borring har aldrig været den stor defensive spiller. Bl.a. derfor at han ikke befandt sig som blommen i et æg i LO's system.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Mit syn på Borring er, at han er inde i et formdyk, hvor han slet ikke lykkes med sine offensive aktioner lige pt. Når han får bolden, så enten mislykkes han med sin udfordring eller udfordrer slet ikke. Han er jo ellers fantastisk, når han får bolden retvendt mod mål og er oppe i fart. Men det har vi desværre set for lidt af her i forårssæsonen. Dog scorer han stadig det antal mål, man kan forvente af ham, hvorfor jeg mener, at han stadig er en af de vigtigste spillere for os, men han lider ligesom resten af holdet af, at det ikke fungerer spillemæssigt lige pt.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Som offensiv spiller er Borring jo enormt afhængig af at der er bevægelse i vores spil, som vi spiller pt. bliver han ikke rigtig i scene sat, og når han endelig får smækket den ind er der ingen til at tage imod den.

Jeg synes Borring gør det godt, se dog blot på hans målstatistik, han er en nøglespiller for os.

Dondy

Re: Støtter vi Thomasberg?

Indlæg af Dondy »

Nu vil Ørgaard så godt frede Thomasberg, lad os se hvor længe det vare. Nu kan han vel dårligt fyrre ham til sommer?

Spørgsmålet er vel så om vi fans støtter Thomasberg? Hvis vi gør det så synes jeg det kunne være fedt med en Tifo til næste hjemmekamp hvor vi laver en tekst direkte til Thomasberg.

Det kunne være noget med:

Thomasberg
Vort Blond
Vort Håb
Vores Træner!

Hvad siger I til den ide?

Synes ihvertfald det ville være en god ide at støtte lidt op om ham da vi ingen interesse har i at presse ham mere end han allerede er.

Ravnen

Re: Thomasberg fredet

Indlæg af Ravnen »

Det behøver egentlig ikke betyde så meget, historisk set er det jo nærmest normal procedure i sådanne situationer at træneren først bliver fredet, og derefter fyret.

Med dette ønsker Ørgaard sikkert at sende et signal til spillerne, om at de ikke skal læne sig tilbage og sige det er Thomasbergs problem. For på den måde at give Thomasberg lidt ro midt i det gigantiske pres han udsættes for i øjeblikket.

Besvar