Er det kun mig der syntes at midtjyllands spil er total ideforladt?
Senest så vi det udstillet mod Randers, hvor vi, som Kenneth Møller sagde efter kampen, kun havde de lange bolde at spille på.
Jeg syntes at der har været en tendens til at vi "næsten" kun har spillet på de lange bolde og så håbet på det bedste. Alt ære og respekt til at Frank har scoret en del mål her på det sidste, men hvor blev de gamle midtjylland-dyder af; hurtig omstillingsspil?
når vi fanger bolden, syntes jeg at det går alt for langsomt fremad og den har "trukket sorteper" og står med bolden har sjældent nogen at spille og så bliver det en lang bold. Angrebene går alt for langsomme og der er ingen drive i spillet; det som gør det sjovt at se fodbold. Og skåret over en grov kam, så har det været tilfældet siden midt i efterårs sæsonen.
Det hele er måske stillet meget på spidsen, men for mig at se, spiller vi lidt, ligesom under troels beck. Hvad syntes i? og hvad er der præcist galt?
Ps: håber at de modbeviser min påstand i aften i københavn!
Ideforladt spil?
-
AndreasBøge
Ideforladt spil?
Senest rettet af AndreasBøge 22. apr 2009, 21:45, rettet i alt 1 gang.
-
Dondy
Re: Ideforladt spil?
Jeg er fuldstændig enig med dig, og har selv en mening om at det skyldes flere ting:
1: Vores backs er for dårlige til at komme med i spillet og dermed kan modstanderne nemt dedikerer 2 spillere til at dække vores kanter.
2: Vi vender spillet for langsomt hvilket også er med til at vores modstandere kan zone forskyde og lukke rummene ned for os.
3: Vores centrale midtbanen er ikke god nok til at drive bolden frem og lave de skarpe afleveringer, tværpasninger og deslige. Her glæder jeg mig personligt til at se Florescu tilbage som jeg mener er den bedste pasningsspiller på hele holdet. Havde han været på holdet hele foråret tror jeg vores spil havde været bedre.
4: Vores centrale forsvarer er ikke i stand til at ligge ordentlige bolde til midtbanen og kanterne, derfor bliver det til håbløse lange bolde.
Jeg håber meget at en del af vores problemer ophører når Florescu kommer tilbage.
1: Vores backs er for dårlige til at komme med i spillet og dermed kan modstanderne nemt dedikerer 2 spillere til at dække vores kanter.
2: Vi vender spillet for langsomt hvilket også er med til at vores modstandere kan zone forskyde og lukke rummene ned for os.
3: Vores centrale midtbanen er ikke god nok til at drive bolden frem og lave de skarpe afleveringer, tværpasninger og deslige. Her glæder jeg mig personligt til at se Florescu tilbage som jeg mener er den bedste pasningsspiller på hele holdet. Havde han været på holdet hele foråret tror jeg vores spil havde været bedre.
4: Vores centrale forsvarer er ikke i stand til at ligge ordentlige bolde til midtbanen og kanterne, derfor bliver det til håbløse lange bolde.
Jeg håber meget at en del af vores problemer ophører når Florescu kommer tilbage.
-
erland4
Jeg hæfter mig især ved dit pkt. 3 og vil give dig helt ret i dette. Vi formår ikke at skabe rum med gode tværpasninger eller stikninger i det omfang som der skal til for at frembringe de farlige situationer og derfor virker vores spil forudsigeligt og primativt pt.
Desværre så tror jeg ikke at Florescu's tilbagevenden ændre noget på kort sigt. Dels kan han umuligt være oppe i omdrejninger efter så lang en skades pause som Hausser også påpeger i en anden tråd.
Dels skal han lige finde sammen med de andre igen.
Desværre tor jeg ikke vi ser den forbedring i indeværende season som vi alle håber på for som du nævner i pkt. 4 er vores centrale forsvar ringe mht. at igangsætte spillet og desuden er deres forsvars dispusioner til tider uden superliga klasse.
Jeg tor ikke på Califf som fremtidensmand og Reid har en tendens til at sløse med sit spil. En erfaren general i center forsvaret sammen med Reid vil være dejligt, men ikke noget som sker lige nu. Jeg håber at når seasonen er forbi at mand kigger indad og kritisk vurderer på hvad der skal forbedres.
Desværre så tror jeg ikke at Florescu's tilbagevenden ændre noget på kort sigt. Dels kan han umuligt være oppe i omdrejninger efter så lang en skades pause som Hausser også påpeger i en anden tråd.
Dels skal han lige finde sammen med de andre igen.
Desværre tor jeg ikke vi ser den forbedring i indeværende season som vi alle håber på for som du nævner i pkt. 4 er vores centrale forsvar ringe mht. at igangsætte spillet og desuden er deres forsvars dispusioner til tider uden superliga klasse.
Jeg tor ikke på Califf som fremtidensmand og Reid har en tendens til at sløse med sit spil. En erfaren general i center forsvaret sammen med Reid vil være dejligt, men ikke noget som sker lige nu. Jeg håber at når seasonen er forbi at mand kigger indad og kritisk vurderer på hvad der skal forbedres.
-
j3pq3
som jeg ser det, så synes jeg vores største problem er, når vi har bolden på modstanderens tredjedel af banen. vores spil er for fremadrettet, og det kan tit ende ud i et sørgeligt indlæg med en enkelt spiller inde i feltet, fordi spillet simpelthen hele tiden spilles ud over kanten med 120 i timen.
jeg kunne godt tænke mig lidt variation i måden at angribe på: bolden i egne rækker. roligt føre bolden fremad. spille rundt med bolden på modstanderens halvdel, og så komme frem til indlæg eller spille en dyb stikning.
hvorfor ikke udnytte en af vores andre styrker der netop går på vores stærke statistik med hovedsstødsmål.
jeg kunne godt tænke mig lidt variation i måden at angribe på: bolden i egne rækker. roligt føre bolden fremad. spille rundt med bolden på modstanderens halvdel, og så komme frem til indlæg eller spille en dyb stikning.
hvorfor ikke udnytte en af vores andre styrker der netop går på vores stærke statistik med hovedsstødsmål.