FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jydepower

Raska's chance!

Indlæg af Jydepower »

Nu kommer det store øjeblik jeg har ventet længe på! Skovturenes mand NR. 1, sidder over. Det er nu, at Raska skal vise at han ikke blot er en gammel mand som blot sidder på bænken, og har det fint der. Han er nød til at vise trænerteamet, at han er en sikker sidste skanse! Han får meget at se til, og lad os håbe at han kan stå distancen, nu når det gælder!

Hekler

Re: FCK - FCM truppen

Indlæg af Hekler »

Fagerberg har jo fået syet tåen...

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

:'(
Han er supermand, så han kommer med! ;)
Hvornår forventes han klar?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Er han ikke blev syet for længe siden? Det var mod Horsens, skaden opstod og det var i opvarmningen til Vejle-kampen den brød op igen og sidenhen er da gået 10 dage. Var det ikke ordnet, var han vel heller ikke kommet på banen mod Randers? Med mindre skaden altså er brudt op igen igen?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Man bliver ikke topform, så hurtigt efter en skade
> og så kun med 2. holdsbold.
> Leon kan blive spillet ud som joker - men jeg
> ville VIRKELIG blive overrasket. Ligesom jeg er
> blevet overrasket over man har sivet Fagerberg af
> (håber det er at hans kæreste har slået op eller
> noget - ingen skader , ikke bevidst frasiet pga.
> hans færdigheder :), ).

Nu har Leon jo være mere eller mindre skadesfri siden vinter, kan ihvertfald huske at have set ham i aktion i en træningskamp i vintermånederne. Mig bekendt har han trænet for fuld knald i et godt stykke tid efterhånden, så tror på han er tæt på at være klar. Vi kan godt blive enige om at det ikke er hensigtsmæssigt i bogstaveligt forstand at smide ham for løverne, men det er bestemt heller ikke hensigtsmæssigt at lade hverken Juelsgaard eller Marcic spille overfor Grønkjær.

> Hvis han er blevet siet fra pga.hans ½ time i
> "tomgang". Så burde vi stille op med ene reserver!
> Han spillede bedre end Jude gjorde mod GF (lad os
> ikke starte en diskusion over det igen...), og når
> der står 17 mand samlet på ½-delen af Randers'
> banehalvdel, så er det ikke nemt for nogen, og bør
> derfor ikke vurderes ud fra det kriteritum. Måske
> har vi blot tænkt os at stille os defensivt, som
> Randers gjorde, og losse bolde op til Frank som
> sender Jude afsted??

LOL, i den halve time han var på banen havde han ikke én vellykket aktion, blev ikke farlig, gjorde ikke andre farlig og lykkedes ikke med nogle driblinger, højdepunktet for indsatsen var - et indkast.

Og netop Fagerbergs fysik overfor kompakte forsvar, plejer mig bekendt at være en af hovedargumenterne for at bruge Fagerberg fremfor Jude?

> Håber Fagerberg bliver udtaget ;). Hvorfor har
> Oliseh "fortjent" det? Fagerberg er den mand (hvad
> personer med en god viden siger) som slider
> hårdest til træning, og han gør et kæmpe løbe
> arbejde til kamp, har lagt op hist og pist, og har
> haft nogle chancer hvor han skulle have prikket
> den ind, jeg synes han "fortjener" at komme på
> banen?

Fordi Oliseh altid har bevist en masse i samtlige de kampe jeg har set ham og han kan tilføre holdet noget som ikke andre har.

Fagerberg derimod, virker vel egentlig noget ude af form, han så ihvertfald ud til at have sidestik efter et kvarters spil mod RFC.

tubbe93

Re: Raska's chance!

Indlæg af tubbe93 »

sidste gang hvor Raska blev skadet, og Heinze tog pladsen, var det ikk også lige inden en kamp mod FCK ? En kamp hvor vi vandt 2-0 ? Kunne være vildt fedt hvis det kunne gentages !

Hausser

Fagerberg ER siet fra..

Indlæg af Hausser »

..han skal nemlig spille med reserverne mod AGF i morgen. http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Det skal Sekou Oliseh desværre også, havde håbet man ville indlemme ham i truppen som 18ende mand.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der er da ingen tvivl om at det er Raskas chance. Men omvendt så tror jeg Heinze har meget kredit hos trænerne, så hvis Raska skal slå ham af så skal han virkelig stå en klassekamp. Bedre motivation findes der ikke :-)

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Der er bare nogle grundting, som han skal holde sig fra..

- Ingen skovture, alla Lasse H.
- Ingen tøven i handling, alla Lasse H.
- Ingen halvløsninger ved dødbolde, alla Lasse H.
- Ingen røv dårlige udspark, som går ud til indkast, alla Lasse H.
- Ingen drop, alla Lasse H.

Ting han derimod skal gøre er..

- Lave de vilde stunds og rede bolden, alla Lasse H.
- Vise noget vilje, alla Lasse H.
- Være drøn hurtig på stregen, alla Lasse H.
- Stå en VERDENSKLASSEKAMP, lidt alla Buffon - på sine bedste dage;)

.. Så skal alt sammen nok gå :)

mikmak12

Re: Fagerberg ER siet fra..

Indlæg af mikmak12 »

træels med Oliseh, men fortjent med Ken hans præstation sidst i mente skal han virkelig til at arbejde hårdere hvis han skal overbevise mig om sit værd

BW - 665

Re: Unuanceret kritik

Indlæg af BW - 665 »

Jydepower Skrev:
> Der er bare nogle grundting, som han skal holde
> sig fra..
>
> - Ingen skovture, alla Lasse H.
> - Ingen tøven i handling, alla Lasse H.
> - Ingen halvløsninger ved dødbolde, alla Lasse H.
> - Ingen røv dårlige udspark, som går ud til
> indkast, alla Lasse H.
> - Ingen drop, alla Lasse H.

Kunne du være en smule mere respektløs og unuanceret i din kritik?!

At den slags ting er sket på et givet tidspunkt for vores unge unge målmand, er sgu ikke det samme som at stemple dem på hans person som værende "alla Lasse H.", jeg er enig i at vi ikke har ligaens bedste målmand, men vi har absolut heller ikke den dårligste og din kritik er nærmest pinligt snæversynet.

Drop? Dårlige udspark? Skovture? Ingen af de ting passer tilnærmelsesvist på en karakteristik af Heinze, han sparker MEGET bedre ud end både Raska og vores tidligere legende i dårlige udspark, Anders Rasmussen. Og mht. "skovture" så har det overhovedet ikke kostet, tværtimod - han er stærk til at komme ud af feltet på det rigtige tidspunkt, senest set i situationen der kostede ham en skade i stedet for et mål, på Califfs fejl.

Du siger drop? Javel, kunne du ikke linke mig til en situation hvor Heinze laver et såkaldt "drop"? Her snakker vi ikke ikke om en uheldig placering eller en forkert beslutning på stregen, men et decideret drop (Du kan finde highlights fra samtlige mål i sæsonen på www.onside.dk under deres TV afdeling, glæder mig til at se det!)

> Ting han derimod skal gøre er..
>
> - Lave de vilde stunds og rede bolden, alla Lasse
> H.
> - Vise noget vilje, alla Lasse H.
> - Være drøn hurtig på stregen, alla Lasse H.
> - Stå en VERDENSKLASSEKAMP, lidt alla Buffon - på
> sine bedste dage;)
>
> .. Så skal alt sammen nok gå :)

Jeg ved ikke helt hvad "lave vilde stunts of rede bolden" helt præcist betyder, men hvis der dermed forståes at hive flotte redninger op af hatten som Heinze har for vane imod FCK, så er det da korrekt.

Raska skal bare stå ligeså stabilt som Heinze har gjort den sidste håndfuld kampe (måske med undtagelse af den seneste) og så bliver det ikke målmandsposten der giver os problemerne. Jeg er dog bekymret en smule, da vores forsvar ikke har været specielt godt, så Heinze har skullet tage meget fra - jeg er nervøs for om Raska formår det samme, men lad os da håbe.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Dem der er på bænken spiller 60 min. det er almindelig kutyme men det er unægteligt lidt svært at gøre det samme dag...

levis

Indlæg af levis »

BW - 665 Skrev:
> Du siger drop? Javel, kunne du ikke linke mig til
> en situation hvor Heinze laver et såkaldt "drop"?
> Her snakker vi ikke ikke om en uheldig placering
> eller en forkert beslutning på stregen, men et
> decideret drop (Du kan finde highlights fra
> samtlige mål i sæsonen på www.onside.dk under
> deres TV afdeling, glæder mig til at se det!)

F.eks. hans målspark til Macena(så vidt jeg husker) i kampen mod Horsens, hvorefter denne nemt kunne score.

Hans elendige indgreb i kampen mod OB som resulterer i et nemt mål fra Utakas side

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Den eneste grund til at han ikke er med, er at han skal have gang i målene igen. Derfor spiller han lidt "seriebold" og sætter 2 kasser ind.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

levis Skrev:
> F.eks. hans målspark til Macena(så vidt jeg
> husker) i kampen mod Horsens, hvorefter denne nemt
> kunne score.

Det var ikke et drop, det var en kommunikationsfejl imellem ham og Reid.

> Hans elendige indgreb i kampen mod OB som
> resulterer i et nemt mål fra Utakas side

Igen, jeg vil ikke betegne det som et drop, men han så ikke for heldigt ud i situationen, det kan vi godt blive enige om.

Besvar