Onsidekilde: "Sportslig nedjustering i FCM"
-
Hausser
Onsidekilde: "Sportslig nedjustering i FCM"
Var der nogen der så Onside igår? Der satte man fokus på FCMs vision 2011 og i fokus uden filter, blev det igen debatteret. Konklusionen var nærmest givet på forhånd og bortset fra en ret objektiv og nøgtern Holmstrøm, så smagte det lidt for meget af populisme, med Ekstra Bladets sportsredaktør Allan K. Pedersen, i spidsen. Han proklamerede at dansk topfodbold fremover handlede om "de 3 store," FCK, BIF og OB og at resten af holdene ville spille en form for anden violin. Netop den konklusion må da i den grad være baseret på et øjebliksbillede af stillingen i ligaen, hvor hvad får ellers AKP til at udnævne OB som en af de store? Både FCM og AaB har da præsteret betydeligt bedre resultater over en lang periode end OB har. Som sagt en forventelig debat hvor vision 2011 logisk nok blev skudt ned og hvor FCM fik plastret ord som tilbagegang og stagnation på sig. Ikke noget decideret forkert, men bestemt heller ikke meget nyt til debatten.
Det der dog kan give anledning til bekymring, var Onsides reportage, for der citerede de angiveligt en anonym kilde i FCM for at man ville nedjustere de sportslige forventninger og fremover stille sig tilfreds med at blive mellem 4 og 7 hvert år, med andre ord et farvel til dansk tophold og i stedet et goddag til en tilværelse som et midterhold i superligaen. Onside konfronterede Claus Bertelsen (mener jeg ved var, men er ikke 100%) med udtalelserne og han afviste dem selvfølgelig, det var han jo nødt til hvad enten de er sande eller falske.
Årsagen til at man kunne være nødt til at nedjustere, var angiveligt at man blev nødt til at skære på omkostningerne i virksomheden, primært spillerlønningerne, og så finanskrisen som er kritisk for indtægterne, både hvad angår spillersalg og sponsorkroner.
Om Onside bare spekulerer og digter historier ved jeg ikke, men det står ikke til diskussion at FCM blir nødt til at få nedbragt de massive udgifter til spillerlønninger som klubben selvforskyldt har fået oparbejdet pga behovet for erstatninger for erstatningerne. Ligeledes står det heller ikke til diskussion at finanskrisen potentielt kan være meget kritisk for en klub som vores der lever og afhænger af spillersalg. De spillere vi har behov for at sælge i år, er helt sikkert ikke det samme værd som de var for bare 9 mdr siden.
Om FCM melder ud med en sportslig nedjustering ved jeg ikke, det er vel ikke ligefrem klubbens stil, men debatten gav da anledning til bekymring..
Det der dog kan give anledning til bekymring, var Onsides reportage, for der citerede de angiveligt en anonym kilde i FCM for at man ville nedjustere de sportslige forventninger og fremover stille sig tilfreds med at blive mellem 4 og 7 hvert år, med andre ord et farvel til dansk tophold og i stedet et goddag til en tilværelse som et midterhold i superligaen. Onside konfronterede Claus Bertelsen (mener jeg ved var, men er ikke 100%) med udtalelserne og han afviste dem selvfølgelig, det var han jo nødt til hvad enten de er sande eller falske.
Årsagen til at man kunne være nødt til at nedjustere, var angiveligt at man blev nødt til at skære på omkostningerne i virksomheden, primært spillerlønningerne, og så finanskrisen som er kritisk for indtægterne, både hvad angår spillersalg og sponsorkroner.
Om Onside bare spekulerer og digter historier ved jeg ikke, men det står ikke til diskussion at FCM blir nødt til at få nedbragt de massive udgifter til spillerlønninger som klubben selvforskyldt har fået oparbejdet pga behovet for erstatninger for erstatningerne. Ligeledes står det heller ikke til diskussion at finanskrisen potentielt kan være meget kritisk for en klub som vores der lever og afhænger af spillersalg. De spillere vi har behov for at sælge i år, er helt sikkert ikke det samme værd som de var for bare 9 mdr siden.
Om FCM melder ud med en sportslig nedjustering ved jeg ikke, det er vel ikke ligefrem klubbens stil, men debatten gav da anledning til bekymring..
Senest rettet af Hausser 5. maj 2009, 09:14, rettet i alt 1 gang.
-
Dennis (BW2479)
Re: Onsidekilde: "Sportslig nedjustering i FCM"
Dertil skal da lige nævnes at formand Thomas Lund også følte det nødvendigt at deltage med hans manglende tro på et kommende mesterskab. Hvorfor man føler det nødvendigt som BW formand at skulle deltage i noget man ved der er vinklet negativt imod klubben skal så være usagt. Og hvorfor man skal udtale sig pisimistisk og negativt om FCM på BW medlemmernes vegne kan Thomas Lund vel selv svare på i denne tråd.
-
Hausser
Kommenterede Lund problematikken i programmet, det hørte jeg ikke? Har læst en artikel på onside.dk hvor Lund er citeret nogenlunde som du skriver, men jeg har ikke læst at han ligefrem skulle repræsentere alle BWeres holdninger, synpunkterne er vel Thomas Lunds egne. At han så også har ret i det han siger, er vel svært at ignorere..
-
Ravnen
Nu så jeg det ikke, men har før set deres debatter "uden filter", og synes det er noget af det mest farveløse ordgejl. De står og puster sig op for at blive interessante, og sige bombastiske ting. Det ene øjeblik er noget genialt og så nogle uger efter vender de på en tallerken. Det er svært at tage dem seriøst.
Jeg kan dog ikke se nogen grund til at det officielle BW skal ud og nedgøre FCM i landsdækkende TV. Det er da muligt det nu og her ikke ligner et mesterskab inden 2011, men det var jo også en slags masterplan, der er jo reelt ingen som har lovet os det. Ret beset kan vi da sagtens blive mestre i 2010, vi mangler ikke meget for at have en trup på højde med FCKs, et par rutinere herrer med nogle landskampe og lidt erfaring til vores trænerteam.
Jeg tror Thomasberg for alvor får hår på brystet denne sæson, og når vi endelig skal have en mellemsæson så er fjerdepladsen da ren luksus hvis vi holder den.
Der er ingen grund til pessisme på den lange bane.
Jeg kan dog ikke se nogen grund til at det officielle BW skal ud og nedgøre FCM i landsdækkende TV. Det er da muligt det nu og her ikke ligner et mesterskab inden 2011, men det var jo også en slags masterplan, der er jo reelt ingen som har lovet os det. Ret beset kan vi da sagtens blive mestre i 2010, vi mangler ikke meget for at have en trup på højde med FCKs, et par rutinere herrer med nogle landskampe og lidt erfaring til vores trænerteam.
Jeg tror Thomasberg for alvor får hår på brystet denne sæson, og når vi endelig skal have en mellemsæson så er fjerdepladsen da ren luksus hvis vi holder den.
Der er ingen grund til pessisme på den lange bane.
-
Hausser
Både og. Jeg er enig i, at falsker tingene sig for os, så kan vi også blive mestre, lige så vel som AaB blev det sidste år, men jeg har før givet udtryk for en del bekymring for den måde klubben blive drevet på og hvis der er en sådan sportslig nedjustering om hjørnet (Det var Onside som der berettede om det, ikke FUF), så er det jo fordi at vi har spillet vores kort forkert, forudsætningerne har altså været der.
-
Kent
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det der dog kan give anledning til bekymring, var
> Onsides reportage, for der citerede de angiveligt
> en anonym kilde i FCM for at man ville nedjustere
> de sportslige forventninger og fremover stille sig
> tilfreds med at blive mellem 4 og 7 hvert år
Det der er jeg ret sikker på ikke har noget på sig.
> Årsagen til at man kunne være nødt til at
> nedjustere, var angiveligt at man blev nødt til at
> skære på omkostningerne i virksomheden, primært
> spillerlønningerne, og så finanskrisen som er
> kritisk for indtægterne, både hvad angår
> spillersalg og sponsorkroner.
Spillerpriserne er naturligvis for nedadgående, men på sponsorsiden er der fremgang. FCM ligger på indeks 115 ifm forlængelse af sponsorater i vinterpausen. Altså 15% mere end sidste år.
> Det der dog kan give anledning til bekymring, var
> Onsides reportage, for der citerede de angiveligt
> en anonym kilde i FCM for at man ville nedjustere
> de sportslige forventninger og fremover stille sig
> tilfreds med at blive mellem 4 og 7 hvert år
Det der er jeg ret sikker på ikke har noget på sig.
> Årsagen til at man kunne være nødt til at
> nedjustere, var angiveligt at man blev nødt til at
> skære på omkostningerne i virksomheden, primært
> spillerlønningerne, og så finanskrisen som er
> kritisk for indtægterne, både hvad angår
> spillersalg og sponsorkroner.
Spillerpriserne er naturligvis for nedadgående, men på sponsorsiden er der fremgang. FCM ligger på indeks 115 ifm forlængelse af sponsorater i vinterpausen. Altså 15% mere end sidste år.
-
Dennis (BW2479)
Hausser Skrev:
> Kommenterede Lund problematikken i programmet, det
> hørte jeg ikke? Har læst en artikel på onside.dk
> hvor Lund er citeret nogenlunde som du skriver,
> men jeg har ikke læst at han ligefrem skulle
> repræsentere alle BWeres holdninger, synpunkterne
> er vel Thomas Lunds egne. At han så også har ret i
> det han siger, er vel svært at ignorere..
Du henviser til Fodbold uden filter og ikke onside delen. I selve Onside var der et 4-5 min langt indslag om FCM og deres vision 2011. Hvor Thomas på tv som BW formand udtaler at han ikke tror vision 2011.
JØ og flere andre kommenterer også på den. JØ siger noget med at der måske er tid til at sadle om og ligge strategien om. Den eneste der afviser at den fra næste år hedder 4-7 var Hessel. Han mener at vi er og skal blive ved med at være en top 3 klub. ER udtaler sig også og mener at presset er urealistisk stor. Der var ingen af eksperterne der kunne se FCM blive mestre i 2011. Og der var bred enighed om at vi skulle melde os ud af dansk topfodbold og blive 100% talentfabrik.
Personligt håber og tror jeg nok det mesterskab skal komme i min levetid. Vi skal finde en måde hvor på vi kan blive uafhængie af spillersalg. Jeg havde sat mine forhåbninger til at Bo nok skulle få styr på den del af foretningen og ser det som et stort tab at han stoppede som formand i sidste uge.
Når vi henter medaljer hjem er det fordi vi har et ungt og sultent hold med masser af fremtid. Når vi ender som 4 eller 5 i år er det fordi vi har et ungt og uerfarent hold uden rutine. At ekspertne så kan afskrive os de næste to år på forhånd er fint med mig, det gør abselut ikke hvores chancer mindre.
Jeg tror at JØ vil smide rigtigt meget ind på at vi tager det mesterskab i 2011. Om bestyrelse vil satse særligt meget på at 2011 går i opfyldelse er en helt anden ting. De sidder der i bund og grund for at tjene penge til aktionærerne.
> Kommenterede Lund problematikken i programmet, det
> hørte jeg ikke? Har læst en artikel på onside.dk
> hvor Lund er citeret nogenlunde som du skriver,
> men jeg har ikke læst at han ligefrem skulle
> repræsentere alle BWeres holdninger, synpunkterne
> er vel Thomas Lunds egne. At han så også har ret i
> det han siger, er vel svært at ignorere..
Du henviser til Fodbold uden filter og ikke onside delen. I selve Onside var der et 4-5 min langt indslag om FCM og deres vision 2011. Hvor Thomas på tv som BW formand udtaler at han ikke tror vision 2011.
JØ og flere andre kommenterer også på den. JØ siger noget med at der måske er tid til at sadle om og ligge strategien om. Den eneste der afviser at den fra næste år hedder 4-7 var Hessel. Han mener at vi er og skal blive ved med at være en top 3 klub. ER udtaler sig også og mener at presset er urealistisk stor. Der var ingen af eksperterne der kunne se FCM blive mestre i 2011. Og der var bred enighed om at vi skulle melde os ud af dansk topfodbold og blive 100% talentfabrik.
Personligt håber og tror jeg nok det mesterskab skal komme i min levetid. Vi skal finde en måde hvor på vi kan blive uafhængie af spillersalg. Jeg havde sat mine forhåbninger til at Bo nok skulle få styr på den del af foretningen og ser det som et stort tab at han stoppede som formand i sidste uge.
Når vi henter medaljer hjem er det fordi vi har et ungt og sultent hold med masser af fremtid. Når vi ender som 4 eller 5 i år er det fordi vi har et ungt og uerfarent hold uden rutine. At ekspertne så kan afskrive os de næste to år på forhånd er fint med mig, det gør abselut ikke hvores chancer mindre.
Jeg tror at JØ vil smide rigtigt meget ind på at vi tager det mesterskab i 2011. Om bestyrelse vil satse særligt meget på at 2011 går i opfyldelse er en helt anden ting. De sidder der i bund og grund for at tjene penge til aktionærerne.
-
Rooney
Bo Olsesen er ikke stoppet som Formand for FCM.. Det var FCM's håndbold formand som var stoppet
Går ud fra du mener det er den du henviser til.
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
-
Amtrup
Mig bekendt er Bo Olesen ikke stoppet som formand. Tror du har læst nyheden om FCM Håndbold, hvor Bo Jensen er stoppet som formand?
Og jeg tror som sådan ikke på, at historien om mindre ambitioner har noget på sig. Det er jo mest af alt "bare en vision", som skal hjælpe med at tiltrække sponsorer, tilskuere og mere interesse omkring FCM (altså flere penge, så vi fast kan være med i toppen). Vinder vi mesterskabet en af de to næste sæsoner, så er det jo bare super, og gør vi ikke, så gjorde vi i det mindste forsøget.
Siden 5-års planen blev fremlagt, har vi snuppet 2 sølvmedaljer og ligger pt. nr. 4. Hvis denne sæson ender med en 4. plads, så har vi da netop vist, at vi på 3. år i træk hører til i toppen. En 4. plads er bestemt godkendt i en mellemsæson som denne.
Og jeg tror som sådan ikke på, at historien om mindre ambitioner har noget på sig. Det er jo mest af alt "bare en vision", som skal hjælpe med at tiltrække sponsorer, tilskuere og mere interesse omkring FCM (altså flere penge, så vi fast kan være med i toppen). Vinder vi mesterskabet en af de to næste sæsoner, så er det jo bare super, og gør vi ikke, så gjorde vi i det mindste forsøget.
Siden 5-års planen blev fremlagt, har vi snuppet 2 sølvmedaljer og ligger pt. nr. 4. Hvis denne sæson ender med en 4. plads, så har vi da netop vist, at vi på 3. år i træk hører til i toppen. En 4. plads er bestemt godkendt i en mellemsæson som denne.
-
Hekler
Økonomi kontra vision 2011
Der skal ikke være nogen tvil om at da man kunne sælge spillere dyrt var det rigtigt at vokse på spillersiden, fordi antallet af spillere der skulle slå igennem og sælges retferdiggjorde det.
Nu hvor situationen er en anden, så må vi spare fordi man ikke kan forvente at sælge så mange spillere, men vi er noget foran på den konto og har derfor rum til at omstille os.
Mht. vision 2011, så gør det jo også en del.
Før kunne vi regne med at det kunne betale sig at holde spillere der ikke lige ville indbringe en stor pose guld, da muligheden var senere, og man kunne købe stort ind uden at blinke. Den tid er slut, og vi må erkende at der er 3 klubber som økonomisk er væsentligt større end resten.
Jeg tror nok FCM skal klare sig, selvom jeg heller ikke har troet på vision 2011 på noget tidspunkt.
Mit susseskriterie er UEFA hver år, og der har det haltet.
Nu hvor situationen er en anden, så må vi spare fordi man ikke kan forvente at sælge så mange spillere, men vi er noget foran på den konto og har derfor rum til at omstille os.
Mht. vision 2011, så gør det jo også en del.
Før kunne vi regne med at det kunne betale sig at holde spillere der ikke lige ville indbringe en stor pose guld, da muligheden var senere, og man kunne købe stort ind uden at blinke. Den tid er slut, og vi må erkende at der er 3 klubber som økonomisk er væsentligt større end resten.
Jeg tror nok FCM skal klare sig, selvom jeg heller ikke har troet på vision 2011 på noget tidspunkt.
Mit susseskriterie er UEFA hver år, og der har det haltet.
-
FCMvictor
Re: Økonomi kontra vision 2011
Hekler Skrev:
> Der skal ikke være nogen tvil om at da man kunne
> sælge spillere dyrt var det rigtigt at vokse på
> spillersiden, fordi antallet af spillere der
> skulle slå igennem og sælges retferdiggjorde det.
>
> Nu hvor situationen er en anden, så må vi spare
> fordi man ikke kan forvente at sælge så mange
> spillere, men vi er noget foran på den konto og
> har derfor rum til at omstille os.
>
> Mht. vision 2011, så gør det jo også en del.
> Før kunne vi regne med at det kunne betale sig at
> holde spillere der ikke lige ville indbringe en
> stor pose guld, da muligheden var senere, og man
> kunne købe stort ind uden at blinke. Den tid er
> slut, og vi må erkende at der er 3 klubber som
> økonomisk er væsentligt større end resten.
>
> Jeg tror nok FCM skal klare sig, selvom jeg heller
> ikke har troet på vision 2011 på noget tidspunkt.
> Mit susseskriterie er UEFA hver år, og der har det
> haltet.
Hekler ? har ørgaard ikke forvaltet de penge man fik, meegeeeeeeeeeeeet
skidt, ved køb af meget tvivlsomme spillere som Dadu, kimpl, raska, futherseth,
fagerberg (10 mill kr. for en spillere, for en spillere fra den svenske 2. division), Ipsa, marcie, califf m.fl. ??????????
> Der skal ikke være nogen tvil om at da man kunne
> sælge spillere dyrt var det rigtigt at vokse på
> spillersiden, fordi antallet af spillere der
> skulle slå igennem og sælges retferdiggjorde det.
>
> Nu hvor situationen er en anden, så må vi spare
> fordi man ikke kan forvente at sælge så mange
> spillere, men vi er noget foran på den konto og
> har derfor rum til at omstille os.
>
> Mht. vision 2011, så gør det jo også en del.
> Før kunne vi regne med at det kunne betale sig at
> holde spillere der ikke lige ville indbringe en
> stor pose guld, da muligheden var senere, og man
> kunne købe stort ind uden at blinke. Den tid er
> slut, og vi må erkende at der er 3 klubber som
> økonomisk er væsentligt større end resten.
>
> Jeg tror nok FCM skal klare sig, selvom jeg heller
> ikke har troet på vision 2011 på noget tidspunkt.
> Mit susseskriterie er UEFA hver år, og der har det
> haltet.
Hekler ? har ørgaard ikke forvaltet de penge man fik, meegeeeeeeeeeeeet
skidt, ved køb af meget tvivlsomme spillere som Dadu, kimpl, raska, futherseth,
fagerberg (10 mill kr. for en spillere, for en spillere fra den svenske 2. division), Ipsa, marcie, califf m.fl. ??????????
-
Hekler
Nej, overhovedet ikke.
Det er en almindelig spildprocent/ succes rate.
Jeg har en personlig tommelfinger regl.
1/3 kommer til at fungere som man havde tænkt, inden for 1 år.
1/3 Kommer til at fungere i en anden funktion eller på en anden/begrænset måde i forhold til hvad man havde tænkt.
1/3 Kommer ikke til at fungere.
Det har intet med prisen alderen eller andet at gøre, selvom der jo er større sansynlighed for at man ved hvad man får med en ældre spiller.
Ja når man køber 30 årige Svenske landsholdsspillere, så er der en større succesrate end når man køber 18 årige Svenske ungdomslandaholdsspillere, men der er ikke nogen garanti
Det er en almindelig spildprocent/ succes rate.
Jeg har en personlig tommelfinger regl.
1/3 kommer til at fungere som man havde tænkt, inden for 1 år.
1/3 Kommer til at fungere i en anden funktion eller på en anden/begrænset måde i forhold til hvad man havde tænkt.
1/3 Kommer ikke til at fungere.
Det har intet med prisen alderen eller andet at gøre, selvom der jo er større sansynlighed for at man ved hvad man får med en ældre spiller.
Ja når man køber 30 årige Svenske landsholdsspillere, så er der en større succesrate end når man køber 18 årige Svenske ungdomslandaholdsspillere, men der er ikke nogen garanti
-
tubbe93
Nu sagde ham Spilleragenten Per Stephensen der var med i går i FUF, at FCM var den klub der var mest konkurrencestærk på lønningsiden efter BIF og FCK, altså ikk ob ! Så må der alligevel være nogle penge at rykke rundt med, og hvis der så kunne blive købt lidt bedre ind ville det være super !
Er optimist og tror det kommer i sæsonen 10/11 !
Er optimist og tror det kommer i sæsonen 10/11 !
-
JesperFCM
De 3 "store" i dansk fodbold
"De 3 store i dansk fodbold er FCK, BIF & OB"
Hentydes der til sportslige præstationer, er Allan K. Pedersen (igen) galt på den.
Siden FCM rykkede op er det i sæson 2000 - 2008 blevet til 2 x bronze, 2 x sølv samt 2 x 4. pladser i 8 sæsoner - kun 2 dårligere placeringer end en 4. plads i de 8 sæsoner vi har været i superligaen!
OB har til sammenligning fået bronze 1 gang i disse 8 sæsoner,
"Fodbold uden filter" burde skifte navn til "Filter uden fodbold".
Hentydes der til sportslige præstationer, er Allan K. Pedersen (igen) galt på den.
Siden FCM rykkede op er det i sæson 2000 - 2008 blevet til 2 x bronze, 2 x sølv samt 2 x 4. pladser i 8 sæsoner - kun 2 dårligere placeringer end en 4. plads i de 8 sæsoner vi har været i superligaen!
OB har til sammenligning fået bronze 1 gang i disse 8 sæsoner,
"Fodbold uden filter" burde skifte navn til "Filter uden fodbold".
-
Altoriso
Hvad står K´et for ?
Nu er du så den anden der kalder Ekstra Bladets sportsredaktør for Allan K Pedersen...
Vil du ikke være sød at fortælle hvad K´et står for
Mht de 3 store tror jeg at de tænkte mest på hele fodboldklubbens opbygning/setup
I mine øjne er der egentlig kun 2 store FCK og Brøndby, og så opkomlingene FCM,AAB og OB
Derefter kommer der et felt af midterhold som sjældent vil blande sig i Top 3
PS det er altså FCN´s ejer der hedder Allan K. Pedersen, og så vidt jeg husker står K´et for Kim
Vil du ikke være sød at fortælle hvad K´et står for
Mht de 3 store tror jeg at de tænkte mest på hele fodboldklubbens opbygning/setup
I mine øjne er der egentlig kun 2 store FCK og Brøndby, og så opkomlingene FCM,AAB og OB
Derefter kommer der et felt af midterhold som sjældent vil blande sig i Top 3
PS det er altså FCN´s ejer der hedder Allan K. Pedersen, og så vidt jeg husker står K´et for Kim