Systemskifte?
-
Hausser
Re: Systemskifte?
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej. Jeg synes kritikken har været alt for
> unuanceret. Vi laver ligesom alle andre klubber
> fejlkøb. Som jeg har skrevet tidligere, så laver
> selv verdens bedste klubber markante fejlkøb:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,86423,86472#ms
> g-86472 At forestille sig, at vi så skulle være
> ufejlbarlige på det område er naivt. Jeg kan ikke
> se, at Ørgaard på nogen måde er ringere end andre
> sportsdirektører til sit arbejde. Dermed ikke sagt
> at han ikke hele tiden skal fosøge at blive
> bedre.
Af de 10 spillere vi har hentet i de sidste tre vinduer, har der været 2 deciderede forstærkninger. Tvivler på du vil finde så lille en succesrate noget som helst andet sted. Tilføj dertil, at Ørgaard over et par år, har haft et indkøbsbudget som kun FCK har kunnet matche og man ville kunne se at fiaskoen er eklatant. Der er altså forskel på om dyre spillere som Klimpl og Gnanou flopper, fremfor en gratis lykkeridder i AGF eller VB.
Du ved udemærket godt at salget af en række profiler fra den første sølvsæson, skulle være med til at finansiere det hold som potentielt kunne indfri vision 2011. Vi kan nu konstatere er vi er længere væk fra at indfri den vision end vi har været i sidste par år og det skyldes primært vores fiasko på transfermarkedet, alt for mange penge er simpelthen gået op i røg og vi er nu meget tæt på at løbe tør for kugler, hvis vi ikke allerede er det.
> Jeg har sådan set været mere kritisk overfor
> spillet end dig, men løsningen er altså ikke et
> nyt spilsystem. Jeg orker ikke gentage mig selv
> så:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,87820,87865#ms
> g-87865
Jamen det sætter da bare en fed streg under det jeg siger. I 3 Fagerbergske tørkeperioder (18 måneder for de uindviede) har vi ikke kunnet stille det hold som er nødvendigt for at systemet skal fungere. Systemet er simpelthen alt for afhængigt af alt for mange spillere, spillere som det ikke er særligt realistisk nogensinde at have klar på samme tidspunkt. Kan ikke se hvorfor du er så uenig med mig, du siger det da selv?
> Nej. Jeg synes kritikken har været alt for
> unuanceret. Vi laver ligesom alle andre klubber
> fejlkøb. Som jeg har skrevet tidligere, så laver
> selv verdens bedste klubber markante fejlkøb:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,86423,86472#ms
> g-86472 At forestille sig, at vi så skulle være
> ufejlbarlige på det område er naivt. Jeg kan ikke
> se, at Ørgaard på nogen måde er ringere end andre
> sportsdirektører til sit arbejde. Dermed ikke sagt
> at han ikke hele tiden skal fosøge at blive
> bedre.
Af de 10 spillere vi har hentet i de sidste tre vinduer, har der været 2 deciderede forstærkninger. Tvivler på du vil finde så lille en succesrate noget som helst andet sted. Tilføj dertil, at Ørgaard over et par år, har haft et indkøbsbudget som kun FCK har kunnet matche og man ville kunne se at fiaskoen er eklatant. Der er altså forskel på om dyre spillere som Klimpl og Gnanou flopper, fremfor en gratis lykkeridder i AGF eller VB.
Du ved udemærket godt at salget af en række profiler fra den første sølvsæson, skulle være med til at finansiere det hold som potentielt kunne indfri vision 2011. Vi kan nu konstatere er vi er længere væk fra at indfri den vision end vi har været i sidste par år og det skyldes primært vores fiasko på transfermarkedet, alt for mange penge er simpelthen gået op i røg og vi er nu meget tæt på at løbe tør for kugler, hvis vi ikke allerede er det.
> Jeg har sådan set været mere kritisk overfor
> spillet end dig, men løsningen er altså ikke et
> nyt spilsystem. Jeg orker ikke gentage mig selv
> så:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,87820,87865#ms
> g-87865
Jamen det sætter da bare en fed streg under det jeg siger. I 3 Fagerbergske tørkeperioder (18 måneder for de uindviede) har vi ikke kunnet stille det hold som er nødvendigt for at systemet skal fungere. Systemet er simpelthen alt for afhængigt af alt for mange spillere, spillere som det ikke er særligt realistisk nogensinde at have klar på samme tidspunkt. Kan ikke se hvorfor du er så uenig med mig, du siger det da selv?
-
Kent
Hausser Skrev:
> Af de 10 spillere vi har hentet i de sidste tre
> vinduer, har der været 2 deciderede
> forstærkninger.
Øh? Kan kun få det til 9 spillere.
Borring, Florescu og Califf er alle del af vores idealopstilling, og må vel derfor betragtes som forstærkninger.
Udover de 3 er Marcic og PFO blevet købt ind til start-11 (ved faktisk ikke engang om Geo var købt til start11, da man åbenbart var i tvivl om hans niveau, eftersom man havde ham til prøvetræning).
De resterende spillere (Ipsa, Kim C, Ken og Ibrahim) er enten hentet som breddespillere eller udviklingsspillere. Ipsa, Kim C og Ken har sådan set gjort det de skulle.
> Tvivler på du vil finde så lille
> en succesrate noget som helst andet sted.
Tror Lynge har brugt lige så mange kroner på leje af angrebsflops i det sidste 1½ år, som vi har mistet på Ib.
> Tilføj
> dertil, at Ørgaard over et par år, har haft et
> indkøbsbudget som kun FCK har kunnet matche og man
> ville kunne se at fiaskoen er eklatant.
Grunden til det store budget har jo været mange salg. Så der har også skulle købes mange spillere. Det er jo ikke sådan at vi har haft en fix og færdig start-11, som vi så har haft kassen til at forstærke. Realiteten har nærmere været at der skulle stoppes huller efter profilsalg og vi kontinuerligt har svækket os i hvert transfervindue.
Desuden har BIF haft lige så mange penge at gøre med (de har bare taget dem af egenkapitalen), ligesom OB har været rigtig godt med, med ca. 100 mio i plus på transferkontoen i de sidste 3 år http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-ligaen/f ... hjaelpe-ob
> Du ved udemærket godt at salget af en række
> profiler fra den første sølvsæson, skulle være med
> til at finansiere det hold som potentielt kunne
> indfri vision 2011.
Det er helt rigtig. Men hvis du husker vision 2011, så handler det om 70% egen avl krydret med en landsholdsspiller i hver kæde. Så det handler ikke kun om indkøb.
> Vi kan nu konstatere er vi er
> længere væk fra at indfri den vision end vi har
> været i sidste par år
Det er jeg ikke enig i. Hvis vi til sommer igen holder på profilerne, skærer det sidste fedt væk (Raska - for dyr til bænken, Marcic - for dyr til bænken) og tilfører en angriber (fx Bernburg) til start-11, så står vi i mine øjne stærkt, såfremt spillerne holder sig skadesfri og holder niveau. Mit håb havde været at grundstammen var blevet spillet sammen i dette forår, men det ser ikke ud til at lykkes. Vores spillere vil ikke være bedre end FCKs eller BIFs, men det bliver de alligevel "aldrig". Vi skal satse på et sammenspillet hold.
> spillere som
> det ikke er særligt realistisk nogensinde at have
> klar på samme tidspunkt. Kan ikke se hvorfor du er
> så uenig med mig, du siger det da selv?
Det kan da ikke være urealistisk at have grundstammen på et hold skadesfri. Det var det, der lykkedes for OB i starten af denne sæson og AaB i størstedelen af sidste sæson. Vi får aldrig en bænk med den samme kvalitet som FCK, så vi er meget afhængige af, at vores start-11 er klar.
> Af de 10 spillere vi har hentet i de sidste tre
> vinduer, har der været 2 deciderede
> forstærkninger.
Øh? Kan kun få det til 9 spillere.
Borring, Florescu og Califf er alle del af vores idealopstilling, og må vel derfor betragtes som forstærkninger.
Udover de 3 er Marcic og PFO blevet købt ind til start-11 (ved faktisk ikke engang om Geo var købt til start11, da man åbenbart var i tvivl om hans niveau, eftersom man havde ham til prøvetræning).
De resterende spillere (Ipsa, Kim C, Ken og Ibrahim) er enten hentet som breddespillere eller udviklingsspillere. Ipsa, Kim C og Ken har sådan set gjort det de skulle.
> Tvivler på du vil finde så lille
> en succesrate noget som helst andet sted.
Tror Lynge har brugt lige så mange kroner på leje af angrebsflops i det sidste 1½ år, som vi har mistet på Ib.
> Tilføj
> dertil, at Ørgaard over et par år, har haft et
> indkøbsbudget som kun FCK har kunnet matche og man
> ville kunne se at fiaskoen er eklatant.
Grunden til det store budget har jo været mange salg. Så der har også skulle købes mange spillere. Det er jo ikke sådan at vi har haft en fix og færdig start-11, som vi så har haft kassen til at forstærke. Realiteten har nærmere været at der skulle stoppes huller efter profilsalg og vi kontinuerligt har svækket os i hvert transfervindue.
Desuden har BIF haft lige så mange penge at gøre med (de har bare taget dem af egenkapitalen), ligesom OB har været rigtig godt med, med ca. 100 mio i plus på transferkontoen i de sidste 3 år http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-ligaen/f ... hjaelpe-ob
> Du ved udemærket godt at salget af en række
> profiler fra den første sølvsæson, skulle være med
> til at finansiere det hold som potentielt kunne
> indfri vision 2011.
Det er helt rigtig. Men hvis du husker vision 2011, så handler det om 70% egen avl krydret med en landsholdsspiller i hver kæde. Så det handler ikke kun om indkøb.
> Vi kan nu konstatere er vi er
> længere væk fra at indfri den vision end vi har
> været i sidste par år
Det er jeg ikke enig i. Hvis vi til sommer igen holder på profilerne, skærer det sidste fedt væk (Raska - for dyr til bænken, Marcic - for dyr til bænken) og tilfører en angriber (fx Bernburg) til start-11, så står vi i mine øjne stærkt, såfremt spillerne holder sig skadesfri og holder niveau. Mit håb havde været at grundstammen var blevet spillet sammen i dette forår, men det ser ikke ud til at lykkes. Vores spillere vil ikke være bedre end FCKs eller BIFs, men det bliver de alligevel "aldrig". Vi skal satse på et sammenspillet hold.
> spillere som
> det ikke er særligt realistisk nogensinde at have
> klar på samme tidspunkt. Kan ikke se hvorfor du er
> så uenig med mig, du siger det da selv?
Det kan da ikke være urealistisk at have grundstammen på et hold skadesfri. Det var det, der lykkedes for OB i starten af denne sæson og AaB i størstedelen af sidste sæson. Vi får aldrig en bænk med den samme kvalitet som FCK, så vi er meget afhængige af, at vores start-11 er klar.
-
Hausser
Kent Skrev:
> Øh? Kan kun få det til 9 spillere.
My bad, det er selvfølgelig kun 9 spillere.
> Borring, Florescu og Califf er alle del af vores
> idealopstilling, og må vel derfor betragtes som
> forstærkninger.
Califf har jo netop ikke vist sig som en "forstærkning", tværtimod da. Vi har altså at gøre med en spiller hvis foretrukne spillestil er at "punte" bolden fremadbanen på ægte football-manér og som rent faktisk er for langsom til at spille den form for fodbold vi gerne vil, hvilket også har været tydeligt i efteråret.
Hvis Kolja var smuttet og vi havde været nødt til at benytte Marcic i starteren, er det vel heller ikke ligefrem i overensstemmelse med sandheden at kalde ham for en forstærkning,
> Udover de 3 er Marcic og PFO blevet købt ind til
> start-11 (ved faktisk ikke engang om Geo var købt
> til start11, da man åbenbart var i tvivl om hans
> niveau, eftersom man havde ham til prøvetræning).
Netop det må prøvetræninger må næsten være et krav for alt det skrald vi henter for Østeuropa fremover, så undgår vi pinligheder som købet af Gnanou.
> De resterende spillere (Ipsa, Kim C, Ken og
> Ibrahim) er enten hentet som breddespillere eller
> udviklingsspillere. Ipsa, Kim C og Ken har sådan
> set gjort det de skulle.
Ipsa, Kim C. og Fagerberg er jo alle hente som førstereserver som helt sikkert ville få masser af spilletid og derfor også skulle have det forventede niveau fra start. Det er svært at sige de har det, ingen af dem hører til på et tophold i dansk fodbold.
> Tror Lynge har brugt lige så mange kroner på leje
> af angrebsflops i det sidste 1½ år, som vi har
> mistet på Ib.
Jep, men til gengæld har udgifterne fordelt ud på 3 spillere og de står altså ikke tilbage med pikken i postkassen som vi gør når dyre spillere som Klimpl flopper med en 4-årig kontrakt i hånden.
> Grunden til det store budget har jo været mange
> salg. Så der har også skulle købes mange spillere.
> Det er jo ikke sådan at vi har haft en fix og
> færdig start-11, som vi så har haft kassen til at
> forstærke. Realiteten har nærmere været at der
> skulle stoppes huller efter profilsalg og vi
> kontinuerligt har svækket os i hvert
> transfervindue.
Men vi har jo ikke formået at lappe de huller. Der er altså sportdirektører som finder en hel del mere kvalitet for langt færre penge end det Ørgaard gør og det er altså hold som er minimum på samme niveau som os. Vi brugte eksempelvis flere penge på spillere i sommers end Brøndby gjorde, men alligevel formåede de at hente 5-6 spillere direkte til starteren og de spillere har, om nogen, været dem der har givet klubben et kvalitativt kvantespring som har betydet de igen har overhalet os.
> Det er helt rigtig. Men hvis du husker vision
> 2011, så handler det om 70% egen avl krydret med
> en landsholdsspiller i hver kæde. Så det handler
> ikke kun om indkøb.
Og netop egenavlen er den faktor som er lykkedes for klubben. Vi vove den påstå at det havde set ret skidt ud idag, hvis vi ikke var fremsynede i 2004 og etableret akademiet. Så havde vi atså mange spillere idag.
> Det er jeg ikke enig i. Hvis vi til sommer igen
> holder på profilerne, skærer det sidste fedt væk
> (Raska - for dyr til bænken, Marcic - for dyr til
> bænken) og tilfører en angriber (fx Bernburg) til
> start-11, så står vi i mine øjne stærkt, såfremt
> spillerne holder sig skadesfri og holder niveau.
> Mit håb havde været at grundstammen var blevet
> spillet sammen i dette forår, men det ser ikke ud
> til at lykkes. Vores spillere vil ikke være bedre
> end FCKs eller BIFs, men det bliver de alligevel
> "aldrig". Vi skal satse på et sammenspillet hold.
Til sommer er vi sandsynligvis nødt at sælge en spiller eller to (sandsynligvis Salami eller Reid) for at få det til at løbe rundt og de skal ihvertfald erstattes. Og så mener jeg desuden vi mangler en klasseforsvarer og en klasseangriber mere. Problemet er bare, at holdet allerede burde være på plads, vi burde ikke stå i en situation hvis vi mange klasse på flere position.
> Det kan da ikke være urealistisk at have
> grundstammen på et hold skadesfri. Det var det,
> der lykkedes for OB i starten af denne sæson og
> AaB i størstedelen af sidste sæson. Vi får aldrig
> en bænk med den samme kvalitet som FCK, så vi er
> meget afhængige af, at vores start-11 er klar.
Hvis det er så realistisk så er det underligt det ikke er sket i mere end 18 måneder. Specielt Salami og Frank har en ret høj skadesfrekvens, men mange af de andre har jo også været tilbøjelige til skader.
> Øh? Kan kun få det til 9 spillere.
My bad, det er selvfølgelig kun 9 spillere.
> Borring, Florescu og Califf er alle del af vores
> idealopstilling, og må vel derfor betragtes som
> forstærkninger.
Califf har jo netop ikke vist sig som en "forstærkning", tværtimod da. Vi har altså at gøre med en spiller hvis foretrukne spillestil er at "punte" bolden fremadbanen på ægte football-manér og som rent faktisk er for langsom til at spille den form for fodbold vi gerne vil, hvilket også har været tydeligt i efteråret.
Hvis Kolja var smuttet og vi havde været nødt til at benytte Marcic i starteren, er det vel heller ikke ligefrem i overensstemmelse med sandheden at kalde ham for en forstærkning,
> Udover de 3 er Marcic og PFO blevet købt ind til
> start-11 (ved faktisk ikke engang om Geo var købt
> til start11, da man åbenbart var i tvivl om hans
> niveau, eftersom man havde ham til prøvetræning).
Netop det må prøvetræninger må næsten være et krav for alt det skrald vi henter for Østeuropa fremover, så undgår vi pinligheder som købet af Gnanou.
> De resterende spillere (Ipsa, Kim C, Ken og
> Ibrahim) er enten hentet som breddespillere eller
> udviklingsspillere. Ipsa, Kim C og Ken har sådan
> set gjort det de skulle.
Ipsa, Kim C. og Fagerberg er jo alle hente som førstereserver som helt sikkert ville få masser af spilletid og derfor også skulle have det forventede niveau fra start. Det er svært at sige de har det, ingen af dem hører til på et tophold i dansk fodbold.
> Tror Lynge har brugt lige så mange kroner på leje
> af angrebsflops i det sidste 1½ år, som vi har
> mistet på Ib.
Jep, men til gengæld har udgifterne fordelt ud på 3 spillere og de står altså ikke tilbage med pikken i postkassen som vi gør når dyre spillere som Klimpl flopper med en 4-årig kontrakt i hånden.
> Grunden til det store budget har jo været mange
> salg. Så der har også skulle købes mange spillere.
> Det er jo ikke sådan at vi har haft en fix og
> færdig start-11, som vi så har haft kassen til at
> forstærke. Realiteten har nærmere været at der
> skulle stoppes huller efter profilsalg og vi
> kontinuerligt har svækket os i hvert
> transfervindue.
Men vi har jo ikke formået at lappe de huller. Der er altså sportdirektører som finder en hel del mere kvalitet for langt færre penge end det Ørgaard gør og det er altså hold som er minimum på samme niveau som os. Vi brugte eksempelvis flere penge på spillere i sommers end Brøndby gjorde, men alligevel formåede de at hente 5-6 spillere direkte til starteren og de spillere har, om nogen, været dem der har givet klubben et kvalitativt kvantespring som har betydet de igen har overhalet os.
> Det er helt rigtig. Men hvis du husker vision
> 2011, så handler det om 70% egen avl krydret med
> en landsholdsspiller i hver kæde. Så det handler
> ikke kun om indkøb.
Og netop egenavlen er den faktor som er lykkedes for klubben. Vi vove den påstå at det havde set ret skidt ud idag, hvis vi ikke var fremsynede i 2004 og etableret akademiet. Så havde vi atså mange spillere idag.
> Det er jeg ikke enig i. Hvis vi til sommer igen
> holder på profilerne, skærer det sidste fedt væk
> (Raska - for dyr til bænken, Marcic - for dyr til
> bænken) og tilfører en angriber (fx Bernburg) til
> start-11, så står vi i mine øjne stærkt, såfremt
> spillerne holder sig skadesfri og holder niveau.
> Mit håb havde været at grundstammen var blevet
> spillet sammen i dette forår, men det ser ikke ud
> til at lykkes. Vores spillere vil ikke være bedre
> end FCKs eller BIFs, men det bliver de alligevel
> "aldrig". Vi skal satse på et sammenspillet hold.
Til sommer er vi sandsynligvis nødt at sælge en spiller eller to (sandsynligvis Salami eller Reid) for at få det til at løbe rundt og de skal ihvertfald erstattes. Og så mener jeg desuden vi mangler en klasseforsvarer og en klasseangriber mere. Problemet er bare, at holdet allerede burde være på plads, vi burde ikke stå i en situation hvis vi mange klasse på flere position.
> Det kan da ikke være urealistisk at have
> grundstammen på et hold skadesfri. Det var det,
> der lykkedes for OB i starten af denne sæson og
> AaB i størstedelen af sidste sæson. Vi får aldrig
> en bænk med den samme kvalitet som FCK, så vi er
> meget afhængige af, at vores start-11 er klar.
Hvis det er så realistisk så er det underligt det ikke er sket i mere end 18 måneder. Specielt Salami og Frank har en ret høj skadesfrekvens, men mange af de andre har jo også været tilbøjelige til skader.
-
Kent
OT: indkøb
Hausser Skrev:
> Califf har jo netop ikke vist sig som en
> "forstærkning", tværtimod da.
Hvad er en forstærkning? Hvis du vil definere det som en spiller, der er bedre end den han erstatter, så er de eneste forstærkninger vi nogensinde har købt vel Borring og Zidan. Mønstret har jo altid været, at vi har solgt vores bedste spillere og købt (dårligere, yngre og billigere) erstatninger.
Hvis ikke vi havde hentet Califf (og Ipsa), så havde vores midterforsvar heddet Reid og Killerich eller noget i den stil. Så på den måde er Califf bestemt en forstærkning af truppen. At jeg så hellere havde beholdt Troest eller Kjær er en anden ting, og jeg er helt enig i, at Califf slet ikke passer til vores spillestil. Men som jeg ser det, har man købt ham mere for hans lederegenskaber end hans fodboldkvaliteter. Det er så Reids opgave at kompensere for Califfs svagheder - og vice versa.
Men at Califf var en forstærkning af truppen som den så ud efter sommerens salg, kan der ikke være tvivl om.
> Ipsa, Kim C. og Fagerberg er jo alle hente som
> førstereserver som helt sikkert ville få masser af
> spilletid og derfor også skulle have det
> forventede niveau fra start.
Kim C blev hentet som en billig vikar for Frank indtil han blev klar igen. Jeg tvivler på, at han var tiltænkt ret meget spilletid efter Franks tilbagevenden. Jeg havde egentlig regnet med at han var røget i vinters igen, men desværre var han skadet. Fagerberg og Ipsa er hentet som unge talenter, der i løbet af en sæson eller to skal kunne gøre sig gældende i start-11.
> ingen af dem hører til på et tophold i
> dansk fodbold.
Det er for tidligt at vurdere indkøbene af dem endnu. Grundet de mange skader har de fået en del mere spilletid på nuværende tidspunkt end jeg tror planen var oprindeligt. Ingen af dem vil pt indgå i stærkeste opstilling.
> Jep, men til gengæld har udgifterne fordelt ud på
> 3 spillere og de står altså ikke tilbage med
> pikken i postkassen som vi gør når dyre spillere
> som Klimpl flopper med en 4-årig kontrakt i
> hånden.
Til gengæld er deres penge så også smidt ud af vinduet. Vi kan få nogle af pengene retur i transfer.
> Men vi har jo ikke formået at lappe de huller. Der
> er altså sportdirektører som finder en hel del
> mere kvalitet for langt færre penge end det
> Ørgaard gør og det er altså hold som er minimum på
> samme niveau som os.
De samme sportsdirektører får af og til også langt mindre kvalitet for flere penge. Hvem er det præcist du mener klarer sig bedre samlet set? De mest oplagte at sammenligne med er AaB og OB, da deres budgetter er ca. det samme. Jeg kan ikke se at Lynge og Brink over en længere periode (ikke bare enkelte vinduer) har klaret sig bedre end Ørgaard.
> Vi brugte eksempelvis flere
> penge på spillere i sommers end Brøndby gjorde,
> men alligevel formåede de at hente 5-6 spillere
> direkte til starteren og de spillere har, om
> nogen, været dem der har givet klubben et
> kvalitativt kvantespring som har betydet de igen
> har overhalet os.
Men det er jo en hel skæv sammenligning. Grunden til at vi brugte flere penge end BIF (sandsynligvis for første gang nogensinde) var jo udelukkende købet af Borring. Ellers var der jo ingen store transfers fra vores side overhovedet. Borringhandlen har da bestemt været en succes, så den synes jeg det er svær at være kritisk over. Hvis du trækker den ud af ligningen, har BIF brugt langt flere penge end os.
Desuden gælder det jo udelukkende, hvis du ser på indkøbsprisen. BIF hentede en del transferfrie spillere, men jeg vil godt vædde med, at de har betalt mere i signon-fee til både MDK, Farnerud og Jan K end vi betalte i transfer + signon til Marcic, Ipsa og Kim C. Hvis vi sammenligner den totale værdi af kontrakterne, så er Jan K med sine 5 mio i årsløn og MDK og Farnerud der ikke er langt fra det samme beløb, LAAAAANNNNNGTTTT dyrere end vores indkøb.
Den sidste ting er, at det jo netop grundet lønkravene overhovedet ikke er realistisk for os at hente de samme spillere som BIF. Så det er helt usammenligneligt. Det er korrekt at BIF fik hentet 5 stamspillere, men samlet set er hver enkelt af dem også lige så dyr som Borring. Vi har simpelthen ikke råd til at hente den type kvalitet ret ofte.
> Til sommer er vi sandsynligvis nødt at sælge en
> spiller eller to (sandsynligvis Salami eller Reid)
> for at få det til at løbe rundt og de skal
> ihvertfald erstattes.
I mine øjne kunne en interessant handel være Salami ud, og så Ilsø eller Bernburg ind. Så rykkes Thyge ned på midten og Ilsø eller Bernburg i front sammen med Frank. Salami har dog nok været for skadet til et salg, så Reid er nok mere realistisk - men jeg mener dog ikke han har vist niveauet til at blive solgt. En anden salgsmulighed er Chr. Poulsen, som vi godt kan undvære. Han er dog ikke så meget værd.
> Califf har jo netop ikke vist sig som en
> "forstærkning", tværtimod da.
Hvad er en forstærkning? Hvis du vil definere det som en spiller, der er bedre end den han erstatter, så er de eneste forstærkninger vi nogensinde har købt vel Borring og Zidan. Mønstret har jo altid været, at vi har solgt vores bedste spillere og købt (dårligere, yngre og billigere) erstatninger.
Hvis ikke vi havde hentet Califf (og Ipsa), så havde vores midterforsvar heddet Reid og Killerich eller noget i den stil. Så på den måde er Califf bestemt en forstærkning af truppen. At jeg så hellere havde beholdt Troest eller Kjær er en anden ting, og jeg er helt enig i, at Califf slet ikke passer til vores spillestil. Men som jeg ser det, har man købt ham mere for hans lederegenskaber end hans fodboldkvaliteter. Det er så Reids opgave at kompensere for Califfs svagheder - og vice versa.
Men at Califf var en forstærkning af truppen som den så ud efter sommerens salg, kan der ikke være tvivl om.
> Ipsa, Kim C. og Fagerberg er jo alle hente som
> førstereserver som helt sikkert ville få masser af
> spilletid og derfor også skulle have det
> forventede niveau fra start.
Kim C blev hentet som en billig vikar for Frank indtil han blev klar igen. Jeg tvivler på, at han var tiltænkt ret meget spilletid efter Franks tilbagevenden. Jeg havde egentlig regnet med at han var røget i vinters igen, men desværre var han skadet. Fagerberg og Ipsa er hentet som unge talenter, der i løbet af en sæson eller to skal kunne gøre sig gældende i start-11.
> ingen af dem hører til på et tophold i
> dansk fodbold.
Det er for tidligt at vurdere indkøbene af dem endnu. Grundet de mange skader har de fået en del mere spilletid på nuværende tidspunkt end jeg tror planen var oprindeligt. Ingen af dem vil pt indgå i stærkeste opstilling.
> Jep, men til gengæld har udgifterne fordelt ud på
> 3 spillere og de står altså ikke tilbage med
> pikken i postkassen som vi gør når dyre spillere
> som Klimpl flopper med en 4-årig kontrakt i
> hånden.
Til gengæld er deres penge så også smidt ud af vinduet. Vi kan få nogle af pengene retur i transfer.
> Men vi har jo ikke formået at lappe de huller. Der
> er altså sportdirektører som finder en hel del
> mere kvalitet for langt færre penge end det
> Ørgaard gør og det er altså hold som er minimum på
> samme niveau som os.
De samme sportsdirektører får af og til også langt mindre kvalitet for flere penge. Hvem er det præcist du mener klarer sig bedre samlet set? De mest oplagte at sammenligne med er AaB og OB, da deres budgetter er ca. det samme. Jeg kan ikke se at Lynge og Brink over en længere periode (ikke bare enkelte vinduer) har klaret sig bedre end Ørgaard.
> Vi brugte eksempelvis flere
> penge på spillere i sommers end Brøndby gjorde,
> men alligevel formåede de at hente 5-6 spillere
> direkte til starteren og de spillere har, om
> nogen, været dem der har givet klubben et
> kvalitativt kvantespring som har betydet de igen
> har overhalet os.
Men det er jo en hel skæv sammenligning. Grunden til at vi brugte flere penge end BIF (sandsynligvis for første gang nogensinde) var jo udelukkende købet af Borring. Ellers var der jo ingen store transfers fra vores side overhovedet. Borringhandlen har da bestemt været en succes, så den synes jeg det er svær at være kritisk over. Hvis du trækker den ud af ligningen, har BIF brugt langt flere penge end os.
Desuden gælder det jo udelukkende, hvis du ser på indkøbsprisen. BIF hentede en del transferfrie spillere, men jeg vil godt vædde med, at de har betalt mere i signon-fee til både MDK, Farnerud og Jan K end vi betalte i transfer + signon til Marcic, Ipsa og Kim C. Hvis vi sammenligner den totale værdi af kontrakterne, så er Jan K med sine 5 mio i årsløn og MDK og Farnerud der ikke er langt fra det samme beløb, LAAAAANNNNNGTTTT dyrere end vores indkøb.
Den sidste ting er, at det jo netop grundet lønkravene overhovedet ikke er realistisk for os at hente de samme spillere som BIF. Så det er helt usammenligneligt. Det er korrekt at BIF fik hentet 5 stamspillere, men samlet set er hver enkelt af dem også lige så dyr som Borring. Vi har simpelthen ikke råd til at hente den type kvalitet ret ofte.
> Til sommer er vi sandsynligvis nødt at sælge en
> spiller eller to (sandsynligvis Salami eller Reid)
> for at få det til at løbe rundt og de skal
> ihvertfald erstattes.
I mine øjne kunne en interessant handel være Salami ud, og så Ilsø eller Bernburg ind. Så rykkes Thyge ned på midten og Ilsø eller Bernburg i front sammen med Frank. Salami har dog nok været for skadet til et salg, så Reid er nok mere realistisk - men jeg mener dog ikke han har vist niveauet til at blive solgt. En anden salgsmulighed er Chr. Poulsen, som vi godt kan undvære. Han er dog ikke så meget værd.
-
FCMvictor
Re: OT: indkøb
Kent Skrev:
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Califf har jo netop ikke vist sig som en
> > "forstærkning", tværtimod da.
>
Enig, ken Ilsø, nærmest udstillede califfs problemer i forhold til FCMs offensive stil. Califf er for langsom.
KENT SKREV:
> I mine øjne kunne en interessant handel være
> Salami ud, og så Ilsø eller Bernburg ind. Så
> rykkes Thyge ned på midten og Ilsø eller Bernburg
> i front sammen med Frank. Salami har dog nok været
> for skadet til et salg, så Reid er nok mere
> realistisk - men jeg mener dog ikke han har vist
> niveauet til at blive solgt. En anden
> salgsmulighed er Chr. Poulsen, som vi godt kan
> undvære. Han er dog ikke så meget værd.
Uenig.
Man skal ikke sælge de bedste, hvis man vil være mestre, og Salami bliver næppe solgt i dette forår, har været for meget væk.
Det største problem de sidste 2 år, er og bliver dårlige erstatninger for dem man har solgt. Ørgaard og evt. andre har fejlet fælt de sidste par år.
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Califf har jo netop ikke vist sig som en
> > "forstærkning", tværtimod da.
>
Enig, ken Ilsø, nærmest udstillede califfs problemer i forhold til FCMs offensive stil. Califf er for langsom.
KENT SKREV:
> I mine øjne kunne en interessant handel være
> Salami ud, og så Ilsø eller Bernburg ind. Så
> rykkes Thyge ned på midten og Ilsø eller Bernburg
> i front sammen med Frank. Salami har dog nok været
> for skadet til et salg, så Reid er nok mere
> realistisk - men jeg mener dog ikke han har vist
> niveauet til at blive solgt. En anden
> salgsmulighed er Chr. Poulsen, som vi godt kan
> undvære. Han er dog ikke så meget værd.
Uenig.
Man skal ikke sælge de bedste, hvis man vil være mestre, og Salami bliver næppe solgt i dette forår, har været for meget væk.
Det største problem de sidste 2 år, er og bliver dårlige erstatninger for dem man har solgt. Ørgaard og evt. andre har fejlet fælt de sidste par år.
-
Hausser
Re: OT: indkøb
Kent Skrev:
> Hvad er en forstærkning? Hvis du vil definere det
> som en spiller, der er bedre end den han
> erstatter, så er de eneste forstærkninger vi
> nogensinde har købt vel Borring og Zidan. Mønstret
> har jo altid været, at vi har solgt vores bedste
> spillere og købt (dårligere, yngre og billigere)
> erstatninger.
>
> Hvis ikke vi havde hentet Califf (og Ipsa), så
> havde vores midterforsvar heddet Reid og Killerich
> eller noget i den stil. Så på den måde er Califf
> bestemt en forstærkning af truppen. At jeg så
> hellere havde beholdt Troest eller Kjær er en
> anden ting, og jeg er helt enig i, at Califf slet
> ikke passer til vores spillestil. Men som jeg ser
> det, har man købt ham mere for hans
> lederegenskaber end hans fodboldkvaliteter. Det er
> så Reids opgave at kompensere for Califfs
> svagheder - og vice versa.
>
> Men at Califf var en forstærkning af truppen som
> den så ud efter sommerens salg, kan der ikke være
> tvivl om.
Men ud fra den definition så ville Marcic altså også ha været en været en forstrækning såfremt Kolja, som forventet, var smuttet i sommers?
Califf er altså ikke hentet som nogen ung novice, han er altså hentet som en forsvarsprofil og den cement som skulle lappe et hullet forsvar. Det kan man næppe sige han har været og ej eller har han vist sig som nogen inspirator og leder som har kunnet løfte holdet i modgang, vi er altså stadig kollapset.
Tilbage står vi med en rigtig dyr spiller (lønmæssigt) med en 4-årig kontrakt, som reelt ikke passer ind i vores spil og som faktisk virker som et svagt led i vores bestræbelser på at sikre den ultimative triumf. Ændrer vi ikke spillestil, passer Califf ikke ind, lige meget hvor sympatisk han så er, for det virker han virkelig til at være.
> Kim C blev hentet som en billig vikar for Frank
> indtil han blev klar igen. Jeg tvivler på, at han
> var tiltænkt ret meget spilletid efter Franks
> tilbagevenden. Jeg havde egentlig regnet med at
> han var røget i vinters igen, men desværre var han
> skadet. Fagerberg og Ipsa er hentet som unge
> talenter, der i løbet af en sæson eller to skal
> kunne gøre sig gældende i start-11.
Ipsa er altså 23 år gammel og 2 årgange ældre end Reid så, så ung er han altså heller ikke. Han har en alder hvor han burde kunne præstere på et tilstrækkeligt niveau.
Fagerberg er stadig ung og det er selvfølgelig ikke hans skyld, men han har altså kostet 10 millioner spir plus videresalgsklausal! Kan du huske hvor skeptisk jeg var omkring det her køb, bla. fordi det altså er store forventninger til sådan en spiller og fordi vi brugte en hulens masse penge på ham og ikke en ordentlig forstrækning? Af angribere som de andre klubber har købt for det samme eller et mindre beløb, indenfor de sidste par år, kan nævnes Fall, Santin, Nygaard, Prica, Duncan, Dioh Williams m.fl. Det er synd for Fagerberg at blive sammenlignet med de her spillere, men vores konkurrerende klubber har altså fået voldsomt meget mere for pengene.
> Det er for tidligt at vurdere indkøbene af dem
> endnu. Grundet de mange skader har de fået en del
> mere spilletid på nuværende tidspunkt end jeg tror
> planen var oprindeligt. Ingen af dem vil pt indgå
> i stærkeste opstilling.
Come on, Fagerberg er vel at betragte som anden mand i angrebet og Ipsa er første reserve i forsvaret, man må altså forvente en del spilletid til de spillere som bør være omkring holdets 14 mands trup.
> Til gengæld er deres penge så også smidt ud af
> vinduet. Vi kan få nogle af pengene retur i
> transfer.
Men hvor mange? Vi står altså ikke i nogen speciel gunstig forhandlingssituation når man desperat forsøger at afhænde en spiller som Gnanou for at spare lønkroner..
> De samme sportsdirektører får af og til også langt
> mindre kvalitet for flere penge. Hvem er det
> præcist du mener klarer sig bedre samlet set? De
> mest oplagte at sammenligne med er AaB og OB, da
> deres budgetter er ca. det samme. Jeg kan ikke se
> at Lynge og Brink over en længere periode (ikke
> bare enkelte vinduer) har klaret sig bedre end
> Ørgaard.
Hvad er samlet set? Jeg benægter ingenlunde Ørgaard tidligere har haft stor succes på indkøbsfronten, med spillere som Simon P., Thyge (første gang), Zidan m.fl.. Men min påstand er at det er gået dramatisk ned ad bakke for Ørgaard, efter han har fået penge mellem hænderne og i den periode mener jeg klart Lynge og Brink har gjort det bedre og for langt færre penge.
> Men det er jo en hel skæv sammenligning. Grunden
> til at vi brugte flere penge end BIF
> (sandsynligvis for første gang nogensinde) var jo
> udelukkende købet af Borring. Ellers var der jo
> ingen store transfers fra vores side overhovedet.
> Borringhandlen har da bestemt været en succes, så
> den synes jeg det er svær at være kritisk over.
> Hvis du trækker den ud af ligningen, har BIF brugt
> langt flere penge end os.
Borring har da været en bragende succes, det hersker der ingen tvivl om, men spørgsmålet er alligevel om pengene ikke kunne være brugt bedre, ved at hente lidt flere klassespillere for lidt færre penge end det Borring kostede. BIF brugte ihvertfald færre penge end Ørgaard, men har trods alt fået en betydelig bedre aggregeret nytteværdi for de penge.
> Hvad er en forstærkning? Hvis du vil definere det
> som en spiller, der er bedre end den han
> erstatter, så er de eneste forstærkninger vi
> nogensinde har købt vel Borring og Zidan. Mønstret
> har jo altid været, at vi har solgt vores bedste
> spillere og købt (dårligere, yngre og billigere)
> erstatninger.
>
> Hvis ikke vi havde hentet Califf (og Ipsa), så
> havde vores midterforsvar heddet Reid og Killerich
> eller noget i den stil. Så på den måde er Califf
> bestemt en forstærkning af truppen. At jeg så
> hellere havde beholdt Troest eller Kjær er en
> anden ting, og jeg er helt enig i, at Califf slet
> ikke passer til vores spillestil. Men som jeg ser
> det, har man købt ham mere for hans
> lederegenskaber end hans fodboldkvaliteter. Det er
> så Reids opgave at kompensere for Califfs
> svagheder - og vice versa.
>
> Men at Califf var en forstærkning af truppen som
> den så ud efter sommerens salg, kan der ikke være
> tvivl om.
Men ud fra den definition så ville Marcic altså også ha været en været en forstrækning såfremt Kolja, som forventet, var smuttet i sommers?
Califf er altså ikke hentet som nogen ung novice, han er altså hentet som en forsvarsprofil og den cement som skulle lappe et hullet forsvar. Det kan man næppe sige han har været og ej eller har han vist sig som nogen inspirator og leder som har kunnet løfte holdet i modgang, vi er altså stadig kollapset.
Tilbage står vi med en rigtig dyr spiller (lønmæssigt) med en 4-årig kontrakt, som reelt ikke passer ind i vores spil og som faktisk virker som et svagt led i vores bestræbelser på at sikre den ultimative triumf. Ændrer vi ikke spillestil, passer Califf ikke ind, lige meget hvor sympatisk han så er, for det virker han virkelig til at være.
> Kim C blev hentet som en billig vikar for Frank
> indtil han blev klar igen. Jeg tvivler på, at han
> var tiltænkt ret meget spilletid efter Franks
> tilbagevenden. Jeg havde egentlig regnet med at
> han var røget i vinters igen, men desværre var han
> skadet. Fagerberg og Ipsa er hentet som unge
> talenter, der i løbet af en sæson eller to skal
> kunne gøre sig gældende i start-11.
Ipsa er altså 23 år gammel og 2 årgange ældre end Reid så, så ung er han altså heller ikke. Han har en alder hvor han burde kunne præstere på et tilstrækkeligt niveau.
Fagerberg er stadig ung og det er selvfølgelig ikke hans skyld, men han har altså kostet 10 millioner spir plus videresalgsklausal! Kan du huske hvor skeptisk jeg var omkring det her køb, bla. fordi det altså er store forventninger til sådan en spiller og fordi vi brugte en hulens masse penge på ham og ikke en ordentlig forstrækning? Af angribere som de andre klubber har købt for det samme eller et mindre beløb, indenfor de sidste par år, kan nævnes Fall, Santin, Nygaard, Prica, Duncan, Dioh Williams m.fl. Det er synd for Fagerberg at blive sammenlignet med de her spillere, men vores konkurrerende klubber har altså fået voldsomt meget mere for pengene.
> Det er for tidligt at vurdere indkøbene af dem
> endnu. Grundet de mange skader har de fået en del
> mere spilletid på nuværende tidspunkt end jeg tror
> planen var oprindeligt. Ingen af dem vil pt indgå
> i stærkeste opstilling.
Come on, Fagerberg er vel at betragte som anden mand i angrebet og Ipsa er første reserve i forsvaret, man må altså forvente en del spilletid til de spillere som bør være omkring holdets 14 mands trup.
> Til gengæld er deres penge så også smidt ud af
> vinduet. Vi kan få nogle af pengene retur i
> transfer.
Men hvor mange? Vi står altså ikke i nogen speciel gunstig forhandlingssituation når man desperat forsøger at afhænde en spiller som Gnanou for at spare lønkroner..
> De samme sportsdirektører får af og til også langt
> mindre kvalitet for flere penge. Hvem er det
> præcist du mener klarer sig bedre samlet set? De
> mest oplagte at sammenligne med er AaB og OB, da
> deres budgetter er ca. det samme. Jeg kan ikke se
> at Lynge og Brink over en længere periode (ikke
> bare enkelte vinduer) har klaret sig bedre end
> Ørgaard.
Hvad er samlet set? Jeg benægter ingenlunde Ørgaard tidligere har haft stor succes på indkøbsfronten, med spillere som Simon P., Thyge (første gang), Zidan m.fl.. Men min påstand er at det er gået dramatisk ned ad bakke for Ørgaard, efter han har fået penge mellem hænderne og i den periode mener jeg klart Lynge og Brink har gjort det bedre og for langt færre penge.
> Men det er jo en hel skæv sammenligning. Grunden
> til at vi brugte flere penge end BIF
> (sandsynligvis for første gang nogensinde) var jo
> udelukkende købet af Borring. Ellers var der jo
> ingen store transfers fra vores side overhovedet.
> Borringhandlen har da bestemt været en succes, så
> den synes jeg det er svær at være kritisk over.
> Hvis du trækker den ud af ligningen, har BIF brugt
> langt flere penge end os.
Borring har da været en bragende succes, det hersker der ingen tvivl om, men spørgsmålet er alligevel om pengene ikke kunne være brugt bedre, ved at hente lidt flere klassespillere for lidt færre penge end det Borring kostede. BIF brugte ihvertfald færre penge end Ørgaard, men har trods alt fået en betydelig bedre aggregeret nytteværdi for de penge.
-
Hausser
I øvrigt kan man konstatere at kampen igår forstærkede min tro på at en ny taktisk tilgang til fodbolden er nødvendig. Sjældent har man da set så planløst og ikke fungerende fodbold som det vi præsterede igår og på trods at at AGF angiveligt havde et helt hold ude med skader (Kan ihvertfald snildt tælle 6-7 mand fra en normal starter), så formåede de alligevel at dominere kampen. Jeg gad godt vide hvad vores taktiske oplæg til kampen har været, nægter simpelthen at tro på at det har været den "los og håb på det bedste"-tilgang vi viste på banen.
Et mindre kompleks spilsystem som er mindre afhængigt af at samtlige nøglespillere (8 i følge Kent) er 100% fit og som er mere fleksibielt overfor forandring i vores opstilling. Lige nu har vi ihvertfald ikke noget velfungerende kollektivt udgangspunkt. Vi kan ikke blive ved med at forvente at vi scorer på nærmest hver eneste større chance vi skaber, som det har været tilfældet i de tre sidste kampe og vi i øvrigt pantsætter alle former for marginaler i resten af kampen,
Et mindre kompleks spilsystem som er mindre afhængigt af at samtlige nøglespillere (8 i følge Kent) er 100% fit og som er mere fleksibielt overfor forandring i vores opstilling. Lige nu har vi ihvertfald ikke noget velfungerende kollektivt udgangspunkt. Vi kan ikke blive ved med at forvente at vi scorer på nærmest hver eneste større chance vi skaber, som det har været tilfældet i de tre sidste kampe og vi i øvrigt pantsætter alle former for marginaler i resten af kampen,
-
Hausser
Har vi reelt skiftet System??
Man kommer efterhånden i tvivl om vi rent faktisk har gennemgået et systemskifte i al ubemærkethed. Erik Rasmussen sagde det også i forbindelse med et interview i en optakt til en kamp - "FCM spiller ikke fodbold som de gjorde under mig."
Når vi gang på gang ser et ikke fungerende spilkoncept, fuldstændigt blottet for planer og løsninger ud over en hæmningsløs omgang losseri, så virker det unægtelig som om at vi har forladt den måde vi har spillet fodbold på og forsøger at gå nye veje. Vi kan ikke længere bruge skader som undskyldning for den måde vi griber kampene an på og jeg kan godt forstå at ER har svært ved at genkende sit eget system.
I fald vi har skiftet system, så er der vist kun én ting at sige, skift tilbage med det samme!!
Når vi gang på gang ser et ikke fungerende spilkoncept, fuldstændigt blottet for planer og løsninger ud over en hæmningsløs omgang losseri, så virker det unægtelig som om at vi har forladt den måde vi har spillet fodbold på og forsøger at gå nye veje. Vi kan ikke længere bruge skader som undskyldning for den måde vi griber kampene an på og jeg kan godt forstå at ER har svært ved at genkende sit eget system.
I fald vi har skiftet system, så er der vist kun én ting at sige, skift tilbage med det samme!!
-
Vinding
Vores system i dag.
Er jeg helt forkert på den???
Thomas Thomasberg, John Faxe, Stig tøfting har alle været midtbane slidere, og primitive. De hold de nu træner har et meget primitivt spil. Vi spiller i hvert fald med mange lange bolde for tiden, og overlever pga. heldet.
Erik Rasmussen og Michael Laudrup spillede på et højt teknisk niveau og derfor har deres hold primært spillet på et højt teknisk niveau.
Jeg føler virkeligt at vores tekniske niveau er faldet markant siden sidste sæson.
Vinding
Thomas Thomasberg, John Faxe, Stig tøfting har alle været midtbane slidere, og primitive. De hold de nu træner har et meget primitivt spil. Vi spiller i hvert fald med mange lange bolde for tiden, og overlever pga. heldet.
Erik Rasmussen og Michael Laudrup spillede på et højt teknisk niveau og derfor har deres hold primært spillet på et højt teknisk niveau.
Jeg føler virkeligt at vores tekniske niveau er faldet markant siden sidste sæson.
Vinding
-
tubbe93
Re: Vores system i dag.
Det var præcis lige det de snakkede om i Fodbold Uden Filter, hvor de diskuterede Laudrups exit..
Tror du har fat i noget af det rigtige, men hvis bare de kunne skifte tilbage ville det være dejligt!
Tror du har fat i noget af det rigtige, men hvis bare de kunne skifte tilbage ville det være dejligt!
-
Claus (BW#1145)
At du pludselig drager Micael Laudrup ind i debatten, er for mig fuldstændig uforståeligt.
I mine øjne er han da ikke garant for andet en en hulens masse unødvendige "nyheder" på bold.dk.
I mine øjne er han da ikke garant for andet en en hulens masse unødvendige "nyheder" på bold.dk.
-
Vinding
Jeg brugte kun hans navn da han tidligere var en teknisk spiller, og sidenhen er blevet træner.
Vinding
Vinding
-
Skippels
Re: Har vi reelt skiftet System??
Jeg vil mene, at vi har skiftet system. Under Erik var vi et teknisk stærkt hold, der for det meste spillede flot fodbold. Under TT er vores spil blevet langt mere fysisk præget, med høje bolde op til vores Frank, som så skal forlænge. Vores eneste egentlige koncept er vel presspil, som TT tit råber højt om. For at det kan lade sig gøre, bliver vi nød til at have en meget løbevillig fysisk stærk og boldsikker midtbane, og det mener jeg ikke at vi har lige nu.