Grotesk slutkamp

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: AaB tæt på finalen.. Vi går efter medaljer i stedet :-)

Indlæg af Altoriso »

Tja ellers er der vel ikke så meget andet end at tage en hulens masse point i resten af sæsonen og lade Brøndby fortsætte den krise de tilsyneladende befinder sig i her i foråret, på trods af mange point i starten

Der er 27 point at spille om, og jeg kan godt se Brøndby miste feks minimum 14 point ( uafgjort hjemme mod OB og nederlag ude mod Esbjerg, FCK og AGF, samt nederlag til os i "finalen)

Så er det naturligvis op til os at komme op i det gear der skal til :-)
Og vi får det naturligvis meget, meget svært
I Parken og Esbjerg skal der givetvis noget ekstraordinært til
OB og AAB har vi det traditionelt ok med på SAS-Arena - resten bør vi kunne gøre noget godt imod, og så er der den omtalte "finale-kamp" i Brøndby

I regnestykket har jeg jo så ikke taget forbehold for at feks OB kan gå hen og få det svært også, men mine drømme lever lige til det sidste :-)

PROGRAMMET:

Brøndby IF-SønderjyskE
FC Nordsjælland-Brøndby IF
Brøndby IF-OB
Vejle-Brøndby IF
Esbjerg fB-Brøndby IF
Brøndby IF-Randers FC
FC København-Brøndby IF
AGF-Brøndby IF
Brøndby IF-FC Midtjylland

FCM - Randers FC
FC København - FCM
FCM - SønderjyskE
FC Nordsjælland - FCM
AC Horsens - FCM
FCM - AaB
Esbjerg - FCM
FCM - OB
Brøndby - FCM

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

Selvom Brøndby er meget skidt kørende skal vi være meget heldige og dygtige for at hente dem, men det er da muligt.

Hvis nu Aab vinder i pokalen over FCK, hvordan ser det så ud med 4. pladsen? Giver den adgang til Europa hvis FCK bliver mestre?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

JesperFCM Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis nu Aab vinder i pokalen over FCK, hvordan ser
> det så ud med 4. pladsen? Giver den adgang til
> Europa hvis FCK bliver mestre?

Så skal AAB bytte direkte over med feks OB eller Brøndby i de nuværende placeringer
Altså feks få Brøndbys 2. plads, og de så overtager 5. pladsen

Altoriso

Randers i UEFA-cuppen ?

Indlæg af Altoriso »

Randers ligger iøvrigt vist ret lunt i svinget til en Fairplay-plads alt efter hvordan det ellers er gået her i foråret

http://www.dbu.dk/sr/poolFairPlayPositi ... olid=68133

http://www.dbu.dk/page.aspx?id=729

Hausser

Indlæg af Hausser »

I teorien er det muligt, men realistisk er det ikke ligefrem. Vi skal hente 10 point i 9 kampe, og for at overhovedet skal være muligt så skakl vi i hvertfald hente noget nær maksimum-point, mens BIF skal fortsætte den spillemæssige nedtur. BIF kan måske godt gå ned, men jeg tvivler meget på vi henter det tilstrækkelige antal point selv, vi har trods alt heller ikke sprudlet på nogen måder.

Realistisk set er fjerdepladsen vores og det er den der meget gerne skulle give europæisk deltagelse..

erland4

Re: AaB tæt på finalen..

Indlæg af erland4 »

Til Hausser og Ravnen

Vi skal selv skabe vores resultater, at begynde at heppe på andre, for at de skal klare sagen for os er åndsvagt.
Hvis vi virkelig genre vil ud og spille europæisk bold også næste år, så må DET være motivation nok for vores spiller til at yde den ekstra indsats som giver forhåbentlig de ekstra point på kontoen. Især nu hvor Brøndby ser svage ud rent defensivt, kan de nemt miste point i kampen om top placering.

TT og co. skal selvfølgelig udnytte den mulighed at der stadigvæk er 27 point i spil og at man kæmper til det sidste for at sikre en medalje og europæisk deltagelse. Det er ny hvor TT har mulighed for at vise at han er den rette mand som træner i FCM.
Vil jo nødigt have at han ender som Laudrup, en omvandrende undskyldning for dårlig ledelses og manglende resultater!

Så på med støvlerne drenge!

erland

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Derfor kan man sq da stadig godt håbe på at BIF slår AaB, så 4. pladsen giver europæisk. Du tror da for helvede ikke drengene holder op med at spille hvis de sikrer sig 4. pladsen og ved den giver europæisk deltagelse?!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis det er til FCMs fordel, så holder jeg gerne med et andet hold. Det er der intet odiøst i :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig, er drengene ikke stærke nok til selv at sikre europæisk deltagelse, så håber vi naturligvis på noget ekstern hjælp.

Det ER altså overhovedet ikke realistisk at vi henter hverken OB eller BIF, så lad os endelig krydse fingre for at Brøndby tager sig sammen til returen i Aalborg, ellers tror jeg ikke den står på UEFA efter sommer. Jeg kan sagtens leve med at BIF hjælper os lidt på vejen..

erland4

Indlæg af erland4 »

Hvis vi ikke er gode nok til selv at sikre os europæisk deltagelse, kan man med rette spørge om vi så har nogen berettiglese i denne turnering.

Det giver flere kampe mod først skandinavisk og siden, hvis det går godt, sandsynligvis mod et øst hold.
Hvis vi ikke er god nok så jeg hellere at vi koncentrede os om den hjemlige liga og ikke brug kræfter med Uefa kval kampe med frygt for skader, mm.

Personligt er jeg ligeglad med både BIF og AAB. Mit hold er FCM (tidligere IFS) og IMO så enten spiller vi os til medaljer og deltagelse i andre turneringer fodi vi har formatet dertil.

min slut bemærkning må være at jeg, tror på at vi godt kan nå en 3 plads. Inden season starten var vi omtalt som en medalje kandidat. Skaderne har været mange og overgang til ny træner måske også givet uro, men uanset så nar vi en god trup.
De unge får også flere kampe på CV'et og det stryker min tro på at slut stillingen er ikke givet endnu - elles kunne vi jo bare stop turneringen her!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, vi ligger da 8 point foran AaB, syntes ikke ligefrem de er mere berettiget end vi er? Hvis Brøndby vinder returen og slår AaB ud, har de jo heller ikke formået at kvalificere sig (med mindre de selvfølgelig overhaler os) og derfor bliver det så også FCM der får UEFA-pladsen, og eftersom vi forhåbentlig slutter over AaB er det vel fortjent nok?

Der er desuden rigtigt mange grunde til at UEFA-cuppen er attraktiv for os, så selvfølgelig skal vi håbe på at vi kvalificerer os, selv om det er ad omveje. Jeg nævner i flæng økonomi, oplevelser, spillerbevågenhed, medieeksponering for klubben og erfaringer som faktorer som allesammen bliver positivt påvirket af et europæisk eventyr..

Colt Sivas

Re: Grotesk slutkamp

Indlæg af Colt Sivas »

Chap Skrev:
> Jeg mener at have hørt Niels Christian Holmstrøm
> sige, at systemet med at den tabende pokalfinalist
> får en Uefa Cup plads, hvis pokalvinderen også
> vinder mesterskabet er blevet ændret, så det ikke
> længere er tilfældet.

Havde jeg også hørt. Men ser ikke sådan ud.

http://www.uefa.com/competitions/uefacu ... 88365.html

The losing finalist for the domestic cup competition will still be entitled to be entered for the UEFA Europa League should the domestic cup winners qualify for the UEFA Champions League.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Holmstrøm udtalte sig helt klart om noget han ikke havde styr på dengang....

Men derfor kan det jo godt være at det er noget man har planer om at ændre på et tidspunkt

Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Altoriso Skrev:
> Holmstrøm udtalte sig helt klart om noget han ikke
> havde styr på dengang....
>
> Men derfor kan det jo godt være at det er noget
> man har planer om at ændre på et tidspunkt

Det tror jeg de gør. Læste en artikel fra en af de engelske aviser på et tidspunkt. Der antydede de, at det ville blive ændret således at 2. rangs hold fra bl.a. england ikke kunne kvalificere sig som tabende finalist.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Allerede næste weekend møder AaB, FCK og skulle de på det tidspunkt være i pokalfinalen, støder vi allerede der ind i en kamp, som AaB med fordel kan tabe. Især hvis vi vinder over sønderjyskE mandag aften, virker 4. pladsen næsten uopnåeleig for AaB.

Lad os da håbe, at BIF tager sejren onsdag og sørger for at DBU slipper for den farce, det efter hånden kan udvikle sig til og FCM samtidig kommer i en meget gunstig situation.

Lund

Besvar