Grotesk slutkamp
-
Thomas Lund
Grotesk slutkamp
Slår AaB, BIF i pokalsemifinalen og taber til FCK i finalen, får AaB alligevel en UEFA Cup kval. plads hvis FCK bliver mestre (da FCK så får en CL kval qua mesterskabet).
Bliver FCK 2'er i SAS Ligaen, får de i stedet UEFA pladsen fra pokalsejren og FCM kan få UEFA Cup kval. pladsen via 4. pladsen i SAS ligaen. Er det ikke korrekt?
Med ovenstående scenaria (og med FCK, OB og BIF over os i ligaen), skal vi altså håbe at BIF (eller OB) bliver mestre.
FCM skal i 2. sidste runde møde OB og sidste runde møde BIF og kan altså være i en situation hvor de vil være fordelagtigt at tabe kampene. Ret grotesk at vi i hele 2 kampe kan være i sådan en situation.
Lund
Bliver FCK 2'er i SAS Ligaen, får de i stedet UEFA pladsen fra pokalsejren og FCM kan få UEFA Cup kval. pladsen via 4. pladsen i SAS ligaen. Er det ikke korrekt?
Med ovenstående scenaria (og med FCK, OB og BIF over os i ligaen), skal vi altså håbe at BIF (eller OB) bliver mestre.
FCM skal i 2. sidste runde møde OB og sidste runde møde BIF og kan altså være i en situation hvor de vil være fordelagtigt at tabe kampene. Ret grotesk at vi i hele 2 kampe kan være i sådan en situation.
Lund
Senest rettet af Thomas Lund 11. maj 2009, 16:43, rettet i alt 1 gang.
-
Vinding
Re: Grotesk slutkamp
Jeg har selv tænkt dette igennem. Vi kan i hvert fald hjælpe godt til med at afgøre guldet.
Vi kan kun håbe på at BIF vinder over Aab, men vi skal samtidig stadig holde Aab bag os.
Vinding
Vi kan kun håbe på at BIF vinder over Aab, men vi skal samtidig stadig holde Aab bag os.
Vinding
-
ulv865
NEMLIG! FCK og BIF i pokalfinalen, så skal vi "bare" blive nr. 4. SÅ er den ged barberet og vi er i næste sæsons UEFA...
Ulv865
Ulv865
-
Jydepower
Kunne man forestille sig at vi med "vilje" ville tabe over BIF, så de kunne blive mestre, og vi komme i UEFA-cuppen? Hvad ville man gøre her?
-
BW - 665
Jydepower Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne man forestille sig at vi med "vilje" ville
> tabe over BIF, så de kunne blive mestre, og vi
> komme i UEFA-cuppen? Hvad ville man gøre her?
... Kunne man forestille sig at vores professionelle trup ikke kunne have sådan noget siddende på samvittigheden?!
Kan godt være David Nielsen stikker op for bollemælk i sådan et scenarie, men jeg kan SLET ikke forestille mig vores trup går ind til sådan en kamp med mentaliteten at det er "okay" at tabe - og heller ikke vores trænerteam - at det så kan sidde i baghovedet ubevidst er nok uundgåeligt, men derfor er det langt fra sikkert at vi taber kampen, det er bare en mindre hæmsko.
... Kunne man forestille sig at vores professionelle trup ikke kunne have sådan noget siddende på samvittigheden?!
Kan godt være David Nielsen stikker op for bollemælk i sådan et scenarie, men jeg kan SLET ikke forestille mig vores trup går ind til sådan en kamp med mentaliteten at det er "okay" at tabe - og heller ikke vores trænerteam - at det så kan sidde i baghovedet ubevidst er nok uundgåeligt, men derfor er det langt fra sikkert at vi taber kampen, det er bare en mindre hæmsko.
-
Chap
Jeg mener at have hørt Niels Christian Holmstrøm sige, at systemet med at den tabende pokalfinalist får en Uefa Cup plads, hvis pokalvinderen også vinder mesterskabet er blevet ændret, så det ikke længere er tilfældet. Og hvis dette er sandt, så må det vel være 4. pladsen, der overtager den istedet for - dvs. FCM?
-
Lauth
Lad os nu antage vi rent faktisk taber kampen. Så bliver der jo et kæmpe medie hype vedr. om vi tabte med vilje. Men det må man jo bare forberede sig på.
-
Vinding
Jydepower Skrev:
Taber vi så vil det jo altid være en konspiration teori.
Men har vi ikke noget at spille for og Brøndby stadig skal spille om guld vil de formentlig være rigtig tændte foran deres hjemme publikum. Sådan en kamp vil altid være svær.
Vinding
Taber vi så vil det jo altid være en konspiration teori.
Men har vi ikke noget at spille for og Brøndby stadig skal spille om guld vil de formentlig være rigtig tændte foran deres hjemme publikum. Sådan en kamp vil altid være svær.
Vinding
-
Claus (BW#1145)
Nej, det vil ikke være fordelagtigt, for vi skal jo stadigvæk forsvare 4. pladsen. Det nytter jo ikke ta tabe de to for at sikre deres UEFA deltagelse, for blot selv at sætte vores deltagelse over styr.
-
Kent
Uden at have regnet alle scenarier igennem, så kan vi nok også ende i en situation, hvor vi ikke får UEFA hvis vi vinder de kampe, da det så ikke bliver den rigtige mester, mens vi heller ikke får UEFA hvis vi taber dem, da vi så ikke bliver nr. 4. Så det kan blive rigtig fedt.....
Hvis vi ender i en situation, hvor vi inden sidste spillerunde har sikret 4. pladsen, og BIF har brug for en sejr for at blive mestre, hvilket vil sende os i europa, så skal vi naturligvis tabe kampen. Alt andet vil være idiotisk.
Men det er fuldstændig groteskt at sådanne situationer kan opstå. I mine øjne er det ikke vores problem, men DBUs og de burde have løst det for længst. Situationen opstår jo hver 2.-3. år. Flyt pokalfinalen til efter turneringen.
Hvis vi ender i en situation, hvor vi inden sidste spillerunde har sikret 4. pladsen, og BIF har brug for en sejr for at blive mestre, hvilket vil sende os i europa, så skal vi naturligvis tabe kampen. Alt andet vil være idiotisk.
Men det er fuldstændig groteskt at sådanne situationer kan opstå. I mine øjne er det ikke vores problem, men DBUs og de burde have løst det for længst. Situationen opstår jo hver 2.-3. år. Flyt pokalfinalen til efter turneringen.
-
Hausser
Og sådan en kamp vil vi, med statsgaranti, også tabe. Det kan godt være trænerne ikke officielt vil bede spillerne om at tabe, men det vil ligge i kortene og vil vil jeg være en helt enorm motivationsfaktor til forskel på holdene i den situation.
Forhåbentlig blir det ikke aktuelt, vi skal alle huske at krydse fingre for at Brøndby slår AaB ud af pokalen.
Forhåbentlig blir det ikke aktuelt, vi skal alle huske at krydse fingre for at Brøndby slår AaB ud af pokalen.
-
Hausser
AaB tæt på finalen..
Det er desværre resultatet af seminfinalen i Brøndby som sluttede 3-3, en kamp som AaB burde have vundet med mindst to mål.
Hvis det er rigtigt at nr 2 i pokalen får den europæiske plads såfremt pokalvinderen samtidigt bliver mester, hvilket jeg mener det er, så er et samlet nederlag til BIF altså rimelig fatalt for vores europæiske deltagelse, for FCK ser godt nok ud til at cruise mod ligatitlen.
Stram ballerne til returopgøret BIF, det er sgu vores europæiske deltagelse der står på spil!
Hvis det er rigtigt at nr 2 i pokalen får den europæiske plads såfremt pokalvinderen samtidigt bliver mester, hvilket jeg mener det er, så er et samlet nederlag til BIF altså rimelig fatalt for vores europæiske deltagelse, for FCK ser godt nok ud til at cruise mod ligatitlen.
Stram ballerne til returopgøret BIF, det er sgu vores europæiske deltagelse der står på spil!
-
Ravnen
Re: AaB tæt på finalen..
Ja det var godtnok noget møg. Men håber Brøndby ordner den i Aalborg..
-
Halkjær
Jeg kan da sagtens forstå David Nielsen i en sådan situation, hvis det virkelig bliver tilfældet at et nederlag til Bif kan vinde os en uefa-plads, så skal de da ikke vinde den fodboldkamp.
Der er så mange andre aspekter af fodboldverdenen der er så udspekulerede at jeg ikke kan forstå man kan have ondt i røven over Davids hensigt.
Der er så mange andre aspekter af fodboldverdenen der er så udspekulerede at jeg ikke kan forstå man kan have ondt i røven over Davids hensigt.
-
Ravnen
Vi stiller da bare med Akademiholdet, så kan de få nogle superligakampe 
At de så slog OB og Brøndby skulle ikke undre mig haha
At de så slog OB og Brøndby skulle ikke undre mig haha