Systemskifte?
-
Hausser
Systemskifte?
Det virker måske en smule mærkværdigt at tage den her problemstilling op efter 2 sejre i træk, men ikke desto mindre er det særdeles aktuelt, for de to sejre er bestemt ikke kommet pga. et velfungerede spilkoncept og kollektiv, de er begge resultatet af god fight, modstanderes fejl og enkeltmandspræstationer. Bortset fra en enkelt kamp hist og her, vil jeg faktisk mene vi skal rigtigt lang tid tilbage for at finde en længere periode med godt sammenhængende systemspil fra FCMs side.
For et stykke tid siden der analyserede Poul Hansens FCMs spillestil i en eller anden fodboldoptakt og i min verden der ramte han hovedet på sømmet. Han forklarede hvordan FCMs måde at spille bold på, med den megen aggressivitet, det høje boldpres og dynamiske spil, som værende voldsomt afhængigt af at alle spillere er i stand til at levere optimalt. Fejlmargenen er derfor ekstrem stor i den måde vi praktiserer fodboldspillet på da en er hængt op må en masse individuelle og uberegnelige faktorer og desuden hænger uløseligt sammen med en stor indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor man arbejder kollektivt for hinanden. Og netop de afhængige faktorer er nogle vi har været hårdt ramt på, med mange skader og en skrøbelig mentalitet som har medført flere kollektive kollaps og alt for mange udfald i præstationerne, kollektivt som individuelt.
Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk fleksibilitet og alternativer i den måde vi spiller på, hvor alt for meget har været langt over på fløjenes evne til at skabe kampene for os og hvor det eneste reelle alternativ har været en omgang kick-and-rush fodbold a la et skotsk andet divisionshold. I så det igen i går, fløjene er dem der skaber og afgør kampene for os. Det har også betydet at vi har været forudsigelige i vores måde at spille fodbold på og har modstanderne haft et højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft det ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen fordi vi er for afhængige af enkeltmandspræstationer og ikke har noget velfungerede kollektivt udgangspunkt.
Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at udvikle en ny metode og spillestil som ikke er så afhængig af optimale omstændigheder for at fungere, som vores system virker til at være. Heldigvis virker det til at vi efterhånden har fået nogle taktiske løsninger på plads med vores forøgede skarphed på dødboldene, men der er behov for mere strategiske løsninger!
For et stykke tid siden der analyserede Poul Hansens FCMs spillestil i en eller anden fodboldoptakt og i min verden der ramte han hovedet på sømmet. Han forklarede hvordan FCMs måde at spille bold på, med den megen aggressivitet, det høje boldpres og dynamiske spil, som værende voldsomt afhængigt af at alle spillere er i stand til at levere optimalt. Fejlmargenen er derfor ekstrem stor i den måde vi praktiserer fodboldspillet på da en er hængt op må en masse individuelle og uberegnelige faktorer og desuden hænger uløseligt sammen med en stor indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor man arbejder kollektivt for hinanden. Og netop de afhængige faktorer er nogle vi har været hårdt ramt på, med mange skader og en skrøbelig mentalitet som har medført flere kollektive kollaps og alt for mange udfald i præstationerne, kollektivt som individuelt.
Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk fleksibilitet og alternativer i den måde vi spiller på, hvor alt for meget har været langt over på fløjenes evne til at skabe kampene for os og hvor det eneste reelle alternativ har været en omgang kick-and-rush fodbold a la et skotsk andet divisionshold. I så det igen i går, fløjene er dem der skaber og afgør kampene for os. Det har også betydet at vi har været forudsigelige i vores måde at spille fodbold på og har modstanderne haft et højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft det ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen fordi vi er for afhængige af enkeltmandspræstationer og ikke har noget velfungerede kollektivt udgangspunkt.
Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at udvikle en ny metode og spillestil som ikke er så afhængig af optimale omstændigheder for at fungere, som vores system virker til at være. Heldigvis virker det til at vi efterhånden har fået nogle taktiske løsninger på plads med vores forøgede skarphed på dødboldene, men der er behov for mere strategiske løsninger!
Senest rettet af Hausser 20. apr 2009, 16:10, rettet i alt 1 gang.
-
Vinding
Re: Systemskifte?
Jeg mener at vores system kan være vores svaghed specielt på udebane.
Mange hold ved jo hvordan de skal spille i mod os, og derfor skal vi vinde på enkeltmands præstationer, da de ødelægger vores taktik.
Dette gør at vi til tider falder helt igennem, og har et lavt bundniveau.
Vinding
Mange hold ved jo hvordan de skal spille i mod os, og derfor skal vi vinde på enkeltmands præstationer, da de ødelægger vores taktik.
Dette gør at vi til tider falder helt igennem, og har et lavt bundniveau.
Vinding
-
Kent
Forbrugeroplysning: Beklager men jeg synes simpelthen det er noget vås du kommer med Hausser. Dit indlæg er så fyldt med floskler, generelle vendinger og ugennemtænkte udsagn at jeg har svært ved at tage det helt seriøst. Det bærer mit svar nedenfor vist også præg af, så jeg ved ikke hvor konstruktivt det er. Så det er ikke sikkert det er værd at læse. Jeg vil med det samme berolige alle gravens læsere med, at jeg i denne omgang ikke har tænkt mig at indgå i en fastlåst 100+ indlægs debat, som er dræbende for alle parter. Men jeg svarer denne ene gang, da jeg mener Haussers kritik af alt og alle efterhånden mest af alt virker som en tragikomisk parodi. Jeg vil så forsøge selv at stoppe mine egne indlæg, inden jeg selv ender i samme kategori. Nu er I advaret, så læs videre på eget ansvar....
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det virker måske en smule mærkværdigt at tage den
> her problemstilling op efter 2 sejre i træk
Nej, det er såmænd meget forudsigeligt. Nu har du jo brugt den sidste tid på at sætte spørgsmålstegn ved spillere og trænerne, så at du også er utilfreds med den måde vi spiller på undrer vel ingen. Hvad er vi efterhånden oppe på at du er utilfreds med:
- Ledelsens beslutninger
- Økonomien
- Indkøbsstrategien
- Trænerne
- Spillerne
- Resultaterne
- Spillesystemet
Har jeg glemt noget? - Er der noget at glemme? Det skulle lige være baneforholdene og serviceniveauet på stadion, så tror jeg din "realistiske optimisme" har ramt alt og alle i FCM.
> Bortset fra en enkelt
> kamp hist og her, vil jeg faktisk mene vi skal
> rigtigt lang tid tilbage for at finde en længere
> periode med godt sammenhængende systemspil fra
> FCMs side.
Ja, vi skal have noget mere "systemspil" (er det ikke en måde at tippe på?), for vores nuværende måde at spille på fungerer ikke. Vi ligger på en forsmædelig og pinlig nedrykningsplads - øh undskyld - 4. plads, og var jo ikke det hold, som fik flest point i kalenderåret 2008... øhh jo, det var vi vist forresten. Men ud over det, så er alt jo lort og fungerer ikke.
> For et stykke tid siden der analyserede Poul
> Hansens FCMs spillestil i en eller anden
> fodboldoptakt
Åh ja, Kloge-Poul. Han er jo et fodboldgeni med stor taktisk indsigt. Han er sgu en autoritet, der vil noget. Det er derfor hans evner er så efterspurgt på trænerfronten. Der er vel kun sket 40 trænerfyringer i ligaen siden han røg fra sit sidste trænerjob (var det GF?), så måske skulle man lige overveje, hvorfor han ikke har fået et eneste af dem. Desuden har han vel også trænet Ikast en gang, så han har nok ekstra god indsigt i forholdene i FCM.
> hænger uløseligt sammen med en stor
> indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor
> man arbejder kollektivt for hinanden.
I modsætning til så mange andre spilsystemer, hvor disse faktorer ingen rolle spiller.....
> Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk
> fleksibilitet og alternativer i den måde vi
> spiller på, hvor alt for meget har været langt
> over på fløjenes evne til at skabe kampene for os
Har du overvejet at det skyldes at det er vores bedste spillere? Det er jo "ofte" sådan, at det er et holds bedste spillere, der skaber og afgør kampene. Da vores bedste spillere er fløjspillere, så lægger vi vores spil an på fløjene. Det er vel meget logisk. Det ville da være fuldstændig hul i hovedet at lægge vores spil an på vores svagheder.
> Det har også
> betydet at vi har været forudsigelige i vores måde
> at spille fodbold på
Øhh ja. Ligesom alle andre hold. Er der noget i AaBs, OBs, FCKs eller BIFs spillestil, der overrasker nogen? Man behøves vist ikke at være Poul Hansen for at regne ud, at nøglen til at stoppe AaB er Andreas Johanson, OB blev stoppet ved at holde Fall nede osv. Det handler ikke om at være uforudsigelig, det handler om at være så god til det man gør, at man vinder alligevel. Tag fx OB der mens de havde Fall smed 80% af deres hjørnespark ind til forreste stolpe, hvor han stod. Det vidste ALLE, og nogle hold havde 3 spillere til at markere ham. Alligevel har de scoret 4-5 mål på det spil i år, simpelthen fordi Fall var for stærk til at de kunne stoppes. Ligeledes kommer det nok heller ikke som nogen overraskelse for forsvarsspiller i DK at Frank er rimelig habil i hovedspillet. Alligevel scorer han en del med låget. Det hedder at være god til det man kan, og handler overhovedet ikke om uforudsigelighed.
> og har modstanderne haft et
> højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft det
> ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen
> fordi vi er for afhængige af
> enkeltmandspræstationer og ikke har noget
> velfungerede kollektivt udgangspunkt.
Så når vi møder hold med gode spillere (og faktisk møder vi af og til hold, der har bedre spillere end vi selv har), så har vi haft problemer. Igen er det jo uhyre atypisk.
At vi ikke har haft et kollektivt udgangspunkt kan måske skyldes den manglende stabilitet i start-11 grundet skader og karantæner, som har gjort at vi ikke har fået spillet et hold sammen. Men det er naturligvis bare min ydmyge teori, der er begrundet i, at vi ikke har kunne stille med stærkeste opstilling en eneste gang siden efteråret 2007 - det er omtrent 18 mdr, hvis der er nogen, som tæller - og ca. 3 gange så lang tid, som det er siden Fagerberg scorede, hvis vi skal anvende en tidsramme, som du forstår.
> Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at udvikle
> en ny metode og spillestil som ikke er så afhængig
> af optimale omstændigheder for at fungere, som
> vores system virker til at være.
Igen: Hvis det er så afhængig af optimale omstændigheder, så må det da være et mindre mirakel, at vi har klaret os så godt som vi har. Det er det samme spillesystem, som vi har vundet bronze og 2 gange sølv med indenfor de sidste 4 år. Men det duer bestemt ikke længere, for nu er vi jo placeret på en 4. plads, som er LANGT under vores standard og decideret pinlig for klubben og især dens realistisk optimistiske fans.
Men kan du så ikke lige opfinde et spilsystem, hvor du spiller på dine svage sider, ikke er afhængig af hverken indbyrdes forståelse, stærk holdmoral eller at spillerne arbejder for hinanden. Samtidig skal du lige husker at vinde hver eneste kamp på overbevisende måde, for ellers er fanden løs blandt forkælede fans, der ikke mener at 4. pladser er noget at samle på. Hvis det lykkes, så tror jeg sgu du er klar til at overtage Kloge-Pouls ekspertrolle på tv2sport.
Hausser Skrev:
> Det virker måske en smule mærkværdigt at tage den
> her problemstilling op efter 2 sejre i træk
Nej, det er såmænd meget forudsigeligt. Nu har du jo brugt den sidste tid på at sætte spørgsmålstegn ved spillere og trænerne, så at du også er utilfreds med den måde vi spiller på undrer vel ingen. Hvad er vi efterhånden oppe på at du er utilfreds med:
- Ledelsens beslutninger
- Økonomien
- Indkøbsstrategien
- Trænerne
- Spillerne
- Resultaterne
- Spillesystemet
Har jeg glemt noget? - Er der noget at glemme? Det skulle lige være baneforholdene og serviceniveauet på stadion, så tror jeg din "realistiske optimisme" har ramt alt og alle i FCM.
> Bortset fra en enkelt
> kamp hist og her, vil jeg faktisk mene vi skal
> rigtigt lang tid tilbage for at finde en længere
> periode med godt sammenhængende systemspil fra
> FCMs side.
Ja, vi skal have noget mere "systemspil" (er det ikke en måde at tippe på?), for vores nuværende måde at spille på fungerer ikke. Vi ligger på en forsmædelig og pinlig nedrykningsplads - øh undskyld - 4. plads, og var jo ikke det hold, som fik flest point i kalenderåret 2008... øhh jo, det var vi vist forresten. Men ud over det, så er alt jo lort og fungerer ikke.
> For et stykke tid siden der analyserede Poul
> Hansens FCMs spillestil i en eller anden
> fodboldoptakt
Åh ja, Kloge-Poul. Han er jo et fodboldgeni med stor taktisk indsigt. Han er sgu en autoritet, der vil noget. Det er derfor hans evner er så efterspurgt på trænerfronten. Der er vel kun sket 40 trænerfyringer i ligaen siden han røg fra sit sidste trænerjob (var det GF?), så måske skulle man lige overveje, hvorfor han ikke har fået et eneste af dem. Desuden har han vel også trænet Ikast en gang, så han har nok ekstra god indsigt i forholdene i FCM.
> hænger uløseligt sammen med en stor
> indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor
> man arbejder kollektivt for hinanden.
I modsætning til så mange andre spilsystemer, hvor disse faktorer ingen rolle spiller.....
> Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk
> fleksibilitet og alternativer i den måde vi
> spiller på, hvor alt for meget har været langt
> over på fløjenes evne til at skabe kampene for os
Har du overvejet at det skyldes at det er vores bedste spillere? Det er jo "ofte" sådan, at det er et holds bedste spillere, der skaber og afgør kampene. Da vores bedste spillere er fløjspillere, så lægger vi vores spil an på fløjene. Det er vel meget logisk. Det ville da være fuldstændig hul i hovedet at lægge vores spil an på vores svagheder.
> Det har også
> betydet at vi har været forudsigelige i vores måde
> at spille fodbold på
Øhh ja. Ligesom alle andre hold. Er der noget i AaBs, OBs, FCKs eller BIFs spillestil, der overrasker nogen? Man behøves vist ikke at være Poul Hansen for at regne ud, at nøglen til at stoppe AaB er Andreas Johanson, OB blev stoppet ved at holde Fall nede osv. Det handler ikke om at være uforudsigelig, det handler om at være så god til det man gør, at man vinder alligevel. Tag fx OB der mens de havde Fall smed 80% af deres hjørnespark ind til forreste stolpe, hvor han stod. Det vidste ALLE, og nogle hold havde 3 spillere til at markere ham. Alligevel har de scoret 4-5 mål på det spil i år, simpelthen fordi Fall var for stærk til at de kunne stoppes. Ligeledes kommer det nok heller ikke som nogen overraskelse for forsvarsspiller i DK at Frank er rimelig habil i hovedspillet. Alligevel scorer han en del med låget. Det hedder at være god til det man kan, og handler overhovedet ikke om uforudsigelighed.
> og har modstanderne haft et
> højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft det
> ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen
> fordi vi er for afhængige af
> enkeltmandspræstationer og ikke har noget
> velfungerede kollektivt udgangspunkt.
Så når vi møder hold med gode spillere (og faktisk møder vi af og til hold, der har bedre spillere end vi selv har), så har vi haft problemer. Igen er det jo uhyre atypisk.
At vi ikke har haft et kollektivt udgangspunkt kan måske skyldes den manglende stabilitet i start-11 grundet skader og karantæner, som har gjort at vi ikke har fået spillet et hold sammen. Men det er naturligvis bare min ydmyge teori, der er begrundet i, at vi ikke har kunne stille med stærkeste opstilling en eneste gang siden efteråret 2007 - det er omtrent 18 mdr, hvis der er nogen, som tæller - og ca. 3 gange så lang tid, som det er siden Fagerberg scorede, hvis vi skal anvende en tidsramme, som du forstår.
> Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at udvikle
> en ny metode og spillestil som ikke er så afhængig
> af optimale omstændigheder for at fungere, som
> vores system virker til at være.
Igen: Hvis det er så afhængig af optimale omstændigheder, så må det da være et mindre mirakel, at vi har klaret os så godt som vi har. Det er det samme spillesystem, som vi har vundet bronze og 2 gange sølv med indenfor de sidste 4 år. Men det duer bestemt ikke længere, for nu er vi jo placeret på en 4. plads, som er LANGT under vores standard og decideret pinlig for klubben og især dens realistisk optimistiske fans.
Men kan du så ikke lige opfinde et spilsystem, hvor du spiller på dine svage sider, ikke er afhængig af hverken indbyrdes forståelse, stærk holdmoral eller at spillerne arbejder for hinanden. Samtidig skal du lige husker at vinde hver eneste kamp på overbevisende måde, for ellers er fanden løs blandt forkælede fans, der ikke mener at 4. pladser er noget at samle på. Hvis det lykkes, så tror jeg sgu du er klar til at overtage Kloge-Pouls ekspertrolle på tv2sport.
-
dalle
Kent Skrev:
>
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det virker måske en smule mærkværdigt at tage
> den
> > her problemstilling op efter 2 sejre i træk
>
> Nej, det er såmænd meget forudsigeligt. Nu har du
> jo brugt den sidste tid på at sætte spørgsmålstegn
> ved spillere og trænerne, så at du også er
> utilfreds med den måde vi spiller på undrer vel
> ingen. Hvad er vi efterhånden oppe på at du er
> utilfreds med:
>
> - Ledelsens beslutninger
> - Økonomien
> - Indkøbsstrategien
> - Trænerne
> - Spillerne
> - Resultaterne
> - Spillesystemet
kent syntes du virkelig det hele bare køre på skinner? der er nogle af os som ikke slikker ørgaard i røven hver gang et dårligt inkøb bliver debateret og så er de ting du nævner jo også relevante for det går sku ikke super selvom du ikke vil indse det.
> Har jeg glemt noget? - Er der noget at glemme? Det
> skulle lige være baneforholdene og serviceniveauet
> på stadion, så tror jeg din "realistiske
> optimisme" har ramt alt og alle i FCM.
jaja shakespear
> > Bortset fra en enkelt
> > kamp hist og her, vil jeg faktisk mene vi skal
> > rigtigt lang tid tilbage for at finde en
> længere
> > periode med godt sammenhængende systemspil fra
> > FCMs side.
fuldstændig enig Hausser i starten af sasonen havde vi noget fint og flot spil mens desto mere tid der er gået desto dårligere er det gået rent chance og spille mæssigt.
> Ja, vi skal have noget mere "systemspil" (er det
> ikke en måde at tippe på?), for vores nuværende
> måde at spille på fungerer ikke. Vi ligger på en
> forsmædelig og pinlig nedrykningsplads - øh
> undskyld - 4. plads, og var jo ikke det hold, som
> fik flest point i kalenderåret 2008... øhh jo, det
> var vi vist forresten. Men ud over det, så er alt
> jo lort og fungerer ikke.
det er da godt at du kan finde noget statistik men det hjælper sku ikke for som du selv siger vi ligger på en 4 plads vi har en ambition som bla. vores sponsere regner med at vi fuldføre og lige nu er der intet, INTET overhovdet der tyder på at det skulle ske, spillet køre ikke indkøbne er ikke dem som passer til det offensive spilkoncept som fcm praktisere og alligevel prøver du at forsvare fcm.
spil systemet virker jo slet alle kan se det og på et tidspunk så løber heldet op og så ligner vi et nedrykker hold.
> > For et stykke tid siden der analyserede Poul
> > Hansens FCMs spillestil i en eller anden
> > fodboldoptakt
>
> Åh ja, Kloge-Poul. Han er jo et fodboldgeni med
> stor taktisk indsigt. Han er sgu en autoritet, der
> vil noget. Det er derfor hans evner er så
> efterspurgt på trænerfronten.
ja det er nemlig rigtigt. bla. svenske klubber har været efter ham
>Der er vel kun sket
> 40 trænerfyringer i ligaen siden han røg fra sit
> sidste trænerjob (var det GF?), så måske skulle
> man lige overveje, hvorfor han ikke har fået et
> eneste af dem. Desuden har han vel også trænet
> Ikast en gang, så han har nok ekstra god indsigt i
> forholdene i FCM.
og kent har jo meget mere indsigt i taktik osv. det kan vi da tydeligt se.
> > hænger uløseligt sammen med en stor
> > indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor
> > man arbejder kollektivt for hinanden.
>
> I modsætning til så mange andre spilsystemer, hvor
> disse faktorer ingen rolle spiller.....
der er jo meget forskel på hvordan f.eks ob spillede med djibi og hvordan vi spiller. ob slog bare lange bolde op til djibi fall og så rykkede de, de andre spillere fremad på den måde. presspil havde de ikke rigtigt noget af de havde/har djemba djemba som ligger og rager alt til sig og derfor skal der ikke være så stor indbyrdes forståelse mellem ham og henrik hansen.
> > Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk
> > fleksibilitet og alternativer i den måde vi
> > spiller på, hvor alt for meget har været langt
> > over på fløjenes evne til at skabe kampene for
> os
præcis og tit når den bliver spillet derud bliver de bare lukket ned og så ryger den tilbage til forsvaret eller så mister man den. ken ilsø som har gode første berøinger vil kunne klare opgaven så spillet kom igennem midten og deraf bliver vi sku farlige
> Har du overvejet at det skyldes at det er vores
> bedste spillere? Det er jo "ofte" sådan, at det er
> et holds bedste spillere, der skaber og afgør
> kampene. Da vores bedste spillere er fløjspillere,
> så lægger vi vores spil an på fløjene. Det er vel
> meget logisk. Det ville da være fuldstændig hul i
> hovedet at lægge vores spil an på vores
> svagheder.
okay. bedste spillere? kan du ikke lige kigge de fm spil igennem og så give os en liste for den vil jeg gerne se, for af hvad jeg har set af kampe så det eneste borring og danny har vist er mål, ved at enten heade den ind eller skyde den ind. det er dejligt de gør det ,men de bringer intet andet. min personlige mening er at salami er vores bedste spiller men dit fodboldspil ved det sikkert.
> > Det har også
> > betydet at vi har været forudsigelige i vores
> måde
> > at spille fodbold på
Enig igen,igen og igen vil jeg bringe ilsø frem som en spiller som altså kan noget på egen hånd gennem midten og han ville derfor kunne gøre vores "bedste spillere" mere fri
> Øhh ja. Ligesom alle andre hold. Er der noget i
> AaBs, OBs, FCKs eller BIFs spillestil, der
> overrasker nogen? Man behøves vist ikke at være
> Poul Hansen for at regne ud, at nøglen til at
> stoppe AaB er Andreas Johanson, OB blev stoppet
> ved at holde Fall nede osv. Det handler ikke om at
> være uforudsigelig, det handler om at være så god
> til det man gør, at man vinder alligevel.
haha skal da love for der bliver leget kloge kent nu da.
okay kent hvordan vil du holde andreas johanson nede? lade thyge følge ham overalt på banen? så bliver vi jo bare fuldstændigt gennemspillet. ved fall kan du også smide en thyge f.esk ned foran ham men hvad sker der så, så spiller de den bare igennem midten men en kant spiller kan du altid lukke ned ved at have nok spillere til at en udfordrig bliver umulig og specielt borring som kun udfordre når der er en spiller og han er i fart. danny udfordre aldrig han er god i kontra spillet og et godt skud. men tjek lige dit spil der står vel noget jeg ikke har set:).
> Tag fx
> OB der mens de havde Fall smed 80% af deres
> hjørnespark ind til forreste stolpe, hvor han
> stod. Det vidste ALLE, og nogle hold havde 3
> spillere til at markere ham. Alligevel har de
> scoret 4-5 mål på det spil i år, simpelthen fordi
> Fall var for stærk til at de kunne stoppes.
> Ligeledes kommer det nok heller ikke som nogen
> overraskelse for forsvarsspiller i DK at Frank er
> rimelig habil i hovedspillet. Alligevel scorer han
> en del med låget. Det hedder at være god til det
> man kan, og handler overhovedet ikke om
> uforudsigelighed.
det der gjorde vi vandt kampen mod vejle var netop uforudsigelighed da siv kom ind og danny på den offensive midt det splittde deres forsvar og midtbane fra hinanden. hvor mange indlæg smider vores back og kanter ikke lige ind til frank hver kamp? som igår så score man nemmest når du ikke er særligt godt markeret og det sker nemmest ved uforudsigelighed.
> > og har modstanderne haft et
> > højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft
> det
> > ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen
> > fordi vi er for afhængige af
> > enkeltmandspræstationer og ikke har noget
> > velfungerede kollektivt udgangspunkt.
enig og det er også en af grundene til at spilsystemet skal laves om så der kan komme flere varianter ind i vores spil.
> Så når vi møder hold med gode spillere (og faktisk
> møder vi af og til hold, der har bedre spillere
> end vi selv har), så har vi haft problemer. Igen
> er det jo uhyre atypisk.
okay så sønderjyske har lige så gode spillere som fck,fcm og bif? det hedder taktik og igen kan du ikke lige finde en liste så jeg kan tippe årest sas liga vinder.
> At vi ikke har haft et kollektivt udgangspunkt kan
> måske skyldes den manglende stabilitet i start-11
> grundet skader og karantæner, som har gjort at vi
> ikke har fået spillet et hold sammen. Men det er
> naturligvis bare min ydmyge teori, der er
> begrundet i, at vi ikke har kunne stille med
> stærkeste opstilling en eneste gang siden
> efteråret 2007 - det er omtrent 18 mdr, hvis der
> er nogen, som tæller - og ca. 3 gange så lang tid,
> som det er siden Fagerberg scorede, hvis vi skal
> anvende en tidsramme, som du forstår.
skader er en naturlig del af fodbold og ja vi har haft en del men 1 spiller hist og her betyder jo ikke at hele holdet falder sammen rent spillemæssigt
> > Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at
> udvikle
> > en ny metode og spillestil som ikke er så
> afhængig
> > af optimale omstændigheder for at fungere, som
> > vores system virker til at være.
jamen jeg er enig hausser. det kunne være dejligt med en udmeldelse fra tt og få at vide om man laver hele det gamle koncept om til et nyt for så er det mere forståligt at spillet ser ud som det gør.
> Igen: Hvis det er så afhængig af optimale
> omstændigheder, så må det da være et mindre
> mirakel, at vi har klaret os så godt som vi har.
> Det er det samme spillesystem, som vi har vundet
> bronze og 2 gange sølv med indenfor de sidste 4
> år. Men det duer bestemt ikke længere, for nu er
> vi jo placeret på en 4. plads, som er LANGT under
> vores standard og decideret pinlig for klubben og
> især dens realistisk optimistiske fans.
har du set nogle af vores kampe i år? under erik flød spillet og det eneste vi manglede var en angriber der kunne parke 100% chancerne ind nu er vi alle lykkelige over at vi er så effektive på 2 chancer.
Kent det er langt fra samme spil system det må du da kunne huske eller så du heller ikke fodbold da erik var træner?
> Men kan du så ikke lige opfinde et spilsystem,
> hvor du spiller på dine svage sider, ikke er
> afhængig af hverken indbyrdes forståelse, stærk
> holdmoral eller at spillerne arbejder for
> hinanden.
forstår ikke helt dine krav der men hvis man nu skiftede om til en 4-2-3-1 opstilling så vil der være flere muligheder for vores fløje at komme i 1 mod 1 og så vil der nemmere kunne komme offensive løb fra midten af f.eks den def midt. der e rmange plusser ved denne opstiling men det ved kloge kent jo sikkert.
> Samtidig skal du lige husker at vinde
> hver eneste kamp på overbevisende måde, for ellers
> er fanden løs blandt forkælede fans, der ikke
> mener at 4. pladser er noget at samle på. Hvis det
> lykkes, så tror jeg sgu du er klar til at overtage
> Kloge-Pouls ekspertrolle på tv2sport.
jeg er sikkert end af dem der råber højest på nordea og jeg synger ihvertfald hele kampen igennem jeg bringer aldrig noget af min utilfredshed ud på fan tribunen og har ikke planer om at gøre det. men når man sidder hjemme og fundre over hvad F..... der lige sker for klubben med køb af Callif,håndboldklubber,flopene fra østeuropa,og en vision der ser ud til at skuffe vores sponsere gevaldigt så syntes jeg sku at det er iorden at se ´lidt kritisk på de tingene.
Btw. jeg skriver som regel aldrig når jeg er så enig med debatøren som jeg er omkring det her.
>
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det virker måske en smule mærkværdigt at tage
> den
> > her problemstilling op efter 2 sejre i træk
>
> utilfreds med:
>
> - Økonomien
> - Indkøbsstrategien
> - Trænerne
> - Spillerne
> - Resultaterne
> - Spillesystemet
kent syntes du virkelig det hele bare køre på skinner? der er nogle af os som ikke slikker ørgaard i røven hver gang et dårligt inkøb bliver debateret og så er de ting du nævner jo også relevante for det går sku ikke super selvom du ikke vil indse det.
jaja shakespear
> > Bortset fra en enkelt
> > kamp hist og her, vil jeg faktisk mene vi skal
> > rigtigt lang tid tilbage for at finde en
> længere
> > periode med godt sammenhængende systemspil fra
> > FCMs side.
fuldstændig enig Hausser i starten af sasonen havde vi noget fint og flot spil mens desto mere tid der er gået desto dårligere er det gået rent chance og spille mæssigt.
det er da godt at du kan finde noget statistik men det hjælper sku ikke for som du selv siger vi ligger på en 4 plads vi har en ambition som bla. vores sponsere regner med at vi fuldføre og lige nu er der intet, INTET overhovdet der tyder på at det skulle ske, spillet køre ikke indkøbne er ikke dem som passer til det offensive spilkoncept som fcm praktisere og alligevel prøver du at forsvare fcm.
spil systemet virker jo slet alle kan se det og på et tidspunk så løber heldet op og så ligner vi et nedrykker hold.
> > For et stykke tid siden der analyserede Poul
> > Hansens FCMs spillestil i en eller anden
> > fodboldoptakt
>
> efterspurgt på trænerfronten.
ja det er nemlig rigtigt. bla. svenske klubber har været efter ham
>Der er vel kun sket
> forholdene i FCM.
og kent har jo meget mere indsigt i taktik osv. det kan vi da tydeligt se.
> > hænger uløseligt sammen med en stor
> > indbyrdes forståelse og en stærk holdmoral hvor
> > man arbejder kollektivt for hinanden.
>
der er jo meget forskel på hvordan f.eks ob spillede med djibi og hvordan vi spiller. ob slog bare lange bolde op til djibi fall og så rykkede de, de andre spillere fremad på den måde. presspil havde de ikke rigtigt noget af de havde/har djemba djemba som ligger og rager alt til sig og derfor skal der ikke være så stor indbyrdes forståelse mellem ham og henrik hansen.
> > Jeg har ofte savnet taktisk og strategisk
> > fleksibilitet og alternativer i den måde vi
> > spiller på, hvor alt for meget har været langt
> > over på fløjenes evne til at skabe kampene for
> os
præcis og tit når den bliver spillet derud bliver de bare lukket ned og så ryger den tilbage til forsvaret eller så mister man den. ken ilsø som har gode første berøinger vil kunne klare opgaven så spillet kom igennem midten og deraf bliver vi sku farlige
> svagheder.
okay. bedste spillere? kan du ikke lige kigge de fm spil igennem og så give os en liste for den vil jeg gerne se, for af hvad jeg har set af kampe så det eneste borring og danny har vist er mål, ved at enten heade den ind eller skyde den ind. det er dejligt de gør det ,men de bringer intet andet. min personlige mening er at salami er vores bedste spiller men dit fodboldspil ved det sikkert.
> > Det har også
> > betydet at vi har været forudsigelige i vores
> måde
> > at spille fodbold på
Enig igen,igen og igen vil jeg bringe ilsø frem som en spiller som altså kan noget på egen hånd gennem midten og han ville derfor kunne gøre vores "bedste spillere" mere fri
> til det man gør, at man vinder alligevel.
haha skal da love for der bliver leget kloge kent nu da.
okay kent hvordan vil du holde andreas johanson nede? lade thyge følge ham overalt på banen? så bliver vi jo bare fuldstændigt gennemspillet. ved fall kan du også smide en thyge f.esk ned foran ham men hvad sker der så, så spiller de den bare igennem midten men en kant spiller kan du altid lukke ned ved at have nok spillere til at en udfordrig bliver umulig og specielt borring som kun udfordre når der er en spiller og han er i fart. danny udfordre aldrig han er god i kontra spillet og et godt skud. men tjek lige dit spil der står vel noget jeg ikke har set:).
> Tag fx
> uforudsigelighed.
det der gjorde vi vandt kampen mod vejle var netop uforudsigelighed da siv kom ind og danny på den offensive midt det splittde deres forsvar og midtbane fra hinanden. hvor mange indlæg smider vores back og kanter ikke lige ind til frank hver kamp? som igår så score man nemmest når du ikke er særligt godt markeret og det sker nemmest ved uforudsigelighed.
> > og har modstanderne haft et
> > højt individuelt kompetenceniveau, har vi haft
> det
> > ekstraordinært svært i denne sæson, simpelthen
> > fordi vi er for afhængige af
> > enkeltmandspræstationer og ikke har noget
> > velfungerede kollektivt udgangspunkt.
enig og det er også en af grundene til at spilsystemet skal laves om så der kan komme flere varianter ind i vores spil.
okay så sønderjyske har lige så gode spillere som fck,fcm og bif? det hedder taktik og igen kan du ikke lige finde en liste så jeg kan tippe årest sas liga vinder.
skader er en naturlig del af fodbold og ja vi har haft en del men 1 spiller hist og her betyder jo ikke at hele holdet falder sammen rent spillemæssigt
> > Derfor, trænerne bør kraftigt overveje at
> udvikle
> > en ny metode og spillestil som ikke er så
> afhængig
> > af optimale omstændigheder for at fungere, som
> > vores system virker til at være.
jamen jeg er enig hausser. det kunne være dejligt med en udmeldelse fra tt og få at vide om man laver hele det gamle koncept om til et nyt for så er det mere forståligt at spillet ser ud som det gør.
> Igen: Hvis det er så afhængig af optimale
> omstændigheder, så må det da være et mindre
> mirakel, at vi har klaret os så godt som vi har.
> Det er det samme spillesystem, som vi har vundet
> bronze og 2 gange sølv med indenfor de sidste 4
> år. Men det duer bestemt ikke længere, for nu er
> vi jo placeret på en 4. plads, som er LANGT under
> vores standard og decideret pinlig for klubben og
> især dens realistisk optimistiske fans.
har du set nogle af vores kampe i år? under erik flød spillet og det eneste vi manglede var en angriber der kunne parke 100% chancerne ind nu er vi alle lykkelige over at vi er så effektive på 2 chancer.
Kent det er langt fra samme spil system det må du da kunne huske eller så du heller ikke fodbold da erik var træner?
> Men kan du så ikke lige opfinde et spilsystem,
> hvor du spiller på dine svage sider, ikke er
> afhængig af hverken indbyrdes forståelse, stærk
> holdmoral eller at spillerne arbejder for
> hinanden.
forstår ikke helt dine krav der men hvis man nu skiftede om til en 4-2-3-1 opstilling så vil der være flere muligheder for vores fløje at komme i 1 mod 1 og så vil der nemmere kunne komme offensive løb fra midten af f.eks den def midt. der e rmange plusser ved denne opstiling men det ved kloge kent jo sikkert.
> Samtidig skal du lige husker at vinde
> hver eneste kamp på overbevisende måde, for ellers
> er fanden løs blandt forkælede fans, der ikke
> mener at 4. pladser er noget at samle på. Hvis det
> lykkes, så tror jeg sgu du er klar til at overtage
> Kloge-Pouls ekspertrolle på tv2sport.
jeg er sikkert end af dem der råber højest på nordea og jeg synger ihvertfald hele kampen igennem jeg bringer aldrig noget af min utilfredshed ud på fan tribunen og har ikke planer om at gøre det. men når man sidder hjemme og fundre over hvad F..... der lige sker for klubben med køb af Callif,håndboldklubber,flopene fra østeuropa,og en vision der ser ud til at skuffe vores sponsere gevaldigt så syntes jeg sku at det er iorden at se ´lidt kritisk på de tingene.
Btw. jeg skriver som regel aldrig når jeg er så enig med debatøren som jeg er omkring det her.
-
BW - 665
Puha, det er godt nok med noget ambivalente følelser jeg skriver i en her tråd... men vil dog starte med at slå fast at jeg synes indlægget fra dalle er latterligt og intetsigende, så det vil jeg egentlig slet ikke kommentere på.
Først og fremmest er jeg enig med Kent så langt, at alt snak om et systemskifte lige pt. er ret useriøst og fuldkommen elendigt timet - spillet har ikke fungeret, men årsagen skal altså ikke findes i det spilsystem vi har praktiseret succesfuldt i mands minde, det synes jeg burde være klart for enhver. Spillet er ikke optimalt lige pt, men før krisen krasser synes jeg overhovedet ikke det er hverken aktuelt eller interessant, og selvom spillet til tider har været alarmerende, så er der altså intet der løfter et hold som resultater.
Når det er sagt, så synes jeg meget af Kents potentielt konstruktive kritik drukner i det faktum at jeres 2 personligheder er så vidt forskellige - det er synd, for det gør svarene til Haussers pointer åbenlyst frustrationsfyldte og det påvirker altså i den grad indholdet (men altid noget du skilter med det i din indledning) Skær lidt ned på sarkasmen Kent, det ville klæde din kritik.
Hausser har i min mening fat i mange rigtige pointer; spillet har vitterligt ikke fungeret på det sidste! Men derfor synes jeg som sagt stadig at et systemskifte er fuldkommen ude i hampen - skader, manglende sportslige perspektiver, formudsving og et ekstremt ungt hold er forklaring nok i sig selv, så der skal handles, men slet ikke så fundamentalt.
Trænerteamets og spillernes ansvar er at skaffe resultater; så længe de leverer dem, foreslår jeg absolut ingen fundamentale ændringer, måske optimering, but that's it. Havde vi tabt de 2 sidste kampe, så havde debatten været en anden - sådan er den kyniske virkelighed i fodbold, resultater er ALT!
Først og fremmest er jeg enig med Kent så langt, at alt snak om et systemskifte lige pt. er ret useriøst og fuldkommen elendigt timet - spillet har ikke fungeret, men årsagen skal altså ikke findes i det spilsystem vi har praktiseret succesfuldt i mands minde, det synes jeg burde være klart for enhver. Spillet er ikke optimalt lige pt, men før krisen krasser synes jeg overhovedet ikke det er hverken aktuelt eller interessant, og selvom spillet til tider har været alarmerende, så er der altså intet der løfter et hold som resultater.
Når det er sagt, så synes jeg meget af Kents potentielt konstruktive kritik drukner i det faktum at jeres 2 personligheder er så vidt forskellige - det er synd, for det gør svarene til Haussers pointer åbenlyst frustrationsfyldte og det påvirker altså i den grad indholdet (men altid noget du skilter med det i din indledning) Skær lidt ned på sarkasmen Kent, det ville klæde din kritik.
Hausser har i min mening fat i mange rigtige pointer; spillet har vitterligt ikke fungeret på det sidste! Men derfor synes jeg som sagt stadig at et systemskifte er fuldkommen ude i hampen - skader, manglende sportslige perspektiver, formudsving og et ekstremt ungt hold er forklaring nok i sig selv, så der skal handles, men slet ikke så fundamentalt.
Trænerteamets og spillernes ansvar er at skaffe resultater; så længe de leverer dem, foreslår jeg absolut ingen fundamentale ændringer, måske optimering, but that's it. Havde vi tabt de 2 sidste kampe, så havde debatten været en anden - sådan er den kyniske virkelighed i fodbold, resultater er ALT!
-
mancitydk
Det der med sportslige ambitioner kan man altså ikke altid bruge i en debat. Tror faktisk at der i ligaen i år er ikke mindre end 5-6 hold der har annonceret at de går efter en top 3 placering. Dvs at der er i hvert fald to hold der ikke kan få opfyldt deres ambitioner.
De sidste to sæsoner har FCM præsteret glimrende og fået to sølvmedaljer (den ene af de to sæsoner var det nok også fordi marginalerne var med os og skaderne minimale i foråret) + det at andre hold (BIF) var fraværende.
FCMs hold i denne sæson er altså ikke til en sølvmedalje (beklager Dalle, det må gøre ondt at få realismen serveret). Faktisk mener jeg at en 4. plads er det bedste vi kan opnå og det tror jeg faktisk også at både ledelsen og spillerne er indforstået med. Dette er naturligvis ikke ensbetydende med at man ikke gerne vil længere op, men en 4. plads er jo ikke en katastrofe. I øvrigt ville vi nok have godt af en sæson uden UEFA cup fodbold. Det er jo ikke fordi vi har fået så mege ud af det. Istedet kunne vi så koncentrere os om ligaen og pokalen.
Tror der er en del FCM fans der skal vågne op til den rigtige verden.... Vi er ikke selvskrevne i top 3. Der er andre hold der også gerne vil med.
Ved godt at jeg har været meget efter TT tidligere (uden dog at kræve en fyring), men har efter lidt efterrationalisering valgt at se tiden an med fornyet optimisme. Den optimisme har jeg i at vi næste år (hvor vi forhåbentligt kan stille med stærkeste 11 igen) har en stærkere bænk idet Fagerberg, Jude, Baba, Albæk, Julle, Ipsa, Siv etc. Har fået masser af spilletid og dermed ikke er uerfarne når de kommer i aktion. Får vi derfor tilføjet et par profiler til starteren (vi mangler en i hver kæde, primært i angrebet og midtbanen) så ser det faktisk helt fornuftigt ud. Derfor har jeg valgt at være optimistisk...
Og til alle jer hardcore negativer.... prøv at kigge på mit brugernavn og regn ud hvem jeg holder med i England. De er super meget mere negative derovre (men det bliver udfordringen bare det større af )
De sidste to sæsoner har FCM præsteret glimrende og fået to sølvmedaljer (den ene af de to sæsoner var det nok også fordi marginalerne var med os og skaderne minimale i foråret) + det at andre hold (BIF) var fraværende.
FCMs hold i denne sæson er altså ikke til en sølvmedalje (beklager Dalle, det må gøre ondt at få realismen serveret). Faktisk mener jeg at en 4. plads er det bedste vi kan opnå og det tror jeg faktisk også at både ledelsen og spillerne er indforstået med. Dette er naturligvis ikke ensbetydende med at man ikke gerne vil længere op, men en 4. plads er jo ikke en katastrofe. I øvrigt ville vi nok have godt af en sæson uden UEFA cup fodbold. Det er jo ikke fordi vi har fået så mege ud af det. Istedet kunne vi så koncentrere os om ligaen og pokalen.
Tror der er en del FCM fans der skal vågne op til den rigtige verden.... Vi er ikke selvskrevne i top 3. Der er andre hold der også gerne vil med.
Ved godt at jeg har været meget efter TT tidligere (uden dog at kræve en fyring), men har efter lidt efterrationalisering valgt at se tiden an med fornyet optimisme. Den optimisme har jeg i at vi næste år (hvor vi forhåbentligt kan stille med stærkeste 11 igen) har en stærkere bænk idet Fagerberg, Jude, Baba, Albæk, Julle, Ipsa, Siv etc. Har fået masser af spilletid og dermed ikke er uerfarne når de kommer i aktion. Får vi derfor tilføjet et par profiler til starteren (vi mangler en i hver kæde, primært i angrebet og midtbanen) så ser det faktisk helt fornuftigt ud. Derfor har jeg valgt at være optimistisk...
Og til alle jer hardcore negativer.... prøv at kigge på mit brugernavn og regn ud hvem jeg holder med i England. De er super meget mere negative derovre (men det bliver udfordringen bare det større af )
-
Hekler
Jeg føler næsten jeg kunne kopiere det jeg skrev i pausen herind igen.
Holdet vise som altid,masser af udemærkede personlige præstationer, men man fornemmer ikke rigtigt at det hænger sammen.
Min kritik har hele tiden været at der ikke er nok strenge at spille på taktisk. jeg mangler at der 2-3 systemer man kan benytte sig af fra kamp til kamp eller som kampe udvikler sig.
Jeg har med glæde set at man er gået væk fra flosklen om at spille sit eget spil og indretter sig efter modstanderne. Man kan se hvordan arbejdet fx med at spille mod de kompakte forsvar i setuppet af Frank Og Fagerberg begyner at virke...
Når dette er sagt så mener jeg faktisk vi har et motivations problem. Frank udtrykkede det som at man skulle have to spark i bollerne fø man vægnede.
Jeg vil nu gå ned til træning og sparke lidt for. Det er i starten af kampene vi har smidt det hele året, og nogle gange har vi været heldige ikke at blive straffet, andre gange har vi hevet den hjem på en slutspurt.
<men hvis det eneste der skal til er at vi tager ned og sparker dem i bollerne så det er klar fra kampstart, så er det jo vores egen skyld...
Holdet vise som altid,masser af udemærkede personlige præstationer, men man fornemmer ikke rigtigt at det hænger sammen.
Min kritik har hele tiden været at der ikke er nok strenge at spille på taktisk. jeg mangler at der 2-3 systemer man kan benytte sig af fra kamp til kamp eller som kampe udvikler sig.
Jeg har med glæde set at man er gået væk fra flosklen om at spille sit eget spil og indretter sig efter modstanderne. Man kan se hvordan arbejdet fx med at spille mod de kompakte forsvar i setuppet af Frank Og Fagerberg begyner at virke...
Når dette er sagt så mener jeg faktisk vi har et motivations problem. Frank udtrykkede det som at man skulle have to spark i bollerne fø man vægnede.
Jeg vil nu gå ned til træning og sparke lidt for. Det er i starten af kampene vi har smidt det hele året, og nogle gange har vi været heldige ikke at blive straffet, andre gange har vi hevet den hjem på en slutspurt.
<men hvis det eneste der skal til er at vi tager ned og sparker dem i bollerne så det er klar fra kampstart, så er det jo vores egen skyld...
-
dalle
mancitydk Skrev:
> Det der med sportslige ambitioner kan man altså
> ikke altid bruge i en debat. Tror faktisk at der i
> ligaen i år er ikke mindre end 5-6 hold der har
> annonceret at de går efter en top 3 placering. Dvs
> at der er i hvert fald to hold der ikke kan få
> opfyldt deres ambitioner.
> De sidste to sæsoner har FCM præsteret glimrende
> og fået to sølvmedaljer (den ene af de to sæsoner
> var det nok også fordi marginalerne var med os og
> skaderne minimale i foråret) + det at andre hold
> (BIF) var fraværende.
ja jeg kan da self godt acceptere vi ikke er i top 3 hvert år men lige nu ser det ikke ud til at vision 2011 går i opfyldelse og der er trods alt nogle sponsore der regner med at det sker.
> FCMs hold i denne sæson er altså ikke til en
> sølvmedalje (beklager Dalle, det må gøre ondt at
> få realismen serveret). Faktisk mener jeg at en 4.
> plads er det bedste vi kan opnå og det tror jeg
> faktisk også at både ledelsen og spillerne er
> indforstået med. Dette er naturligvis ikke
> ensbetydende med at man ikke gerne vil længere op,
> men en 4. plads er jo ikke en katastrofe. I øvrigt
> ville vi nok have godt af en sæson uden UEFA cup
> fodbold. Det er jo ikke fordi vi har fået så mege
> ud af det. Istedet kunne vi så koncentrere os om
> ligaen og pokalen.
Hvornår har jeg sagt at vi skal have en 1-2-3 plads? hvis du nu ville læse nogle af de indlæg som jeg har skrevet om hvorfor det går som går så kommer jeg også ind på at truppen ikker er til det lige pt. Et system skifte ville være godt for hvis du ser nogle af vores kampe så er det eneste vi laver er lange bolde op til frank. den går sku ikke i længden og så score vi ikke på 3 ud af 4 chancer .
> Tror der er en del FCM fans der skal vågne op til
> den rigtige verden.... Vi er ikke selvskrevne i
> top 3. Der er andre hold der også gerne vil med.
nej self er vi ikke det hvor er det jeg skriver det henne? jeg skriver blot hvad ambitionen er. Hvem gider at være sponsor for et hold som ikke kan opfylde en 5 årig plan om et mesterskab? få og pengene blvier ikke store.
> Og til alle jer hardcore negativer.... prøv at
> kigge på mit brugernavn og regn ud hvem jeg holder
> med i England. De er super meget mere negative
> derovre (men det bliver udfordringen bare det
> større af )
negativer? man prøver blot at finde en løsning på at det går den forkerte vej i øjeblikket og så er man hurtigt dark horse herinde...
> Det der med sportslige ambitioner kan man altså
> ikke altid bruge i en debat. Tror faktisk at der i
> ligaen i år er ikke mindre end 5-6 hold der har
> annonceret at de går efter en top 3 placering. Dvs
> at der er i hvert fald to hold der ikke kan få
> opfyldt deres ambitioner.
> De sidste to sæsoner har FCM præsteret glimrende
> og fået to sølvmedaljer (den ene af de to sæsoner
> var det nok også fordi marginalerne var med os og
> skaderne minimale i foråret) + det at andre hold
> (BIF) var fraværende.
ja jeg kan da self godt acceptere vi ikke er i top 3 hvert år men lige nu ser det ikke ud til at vision 2011 går i opfyldelse og der er trods alt nogle sponsore der regner med at det sker.
> FCMs hold i denne sæson er altså ikke til en
> sølvmedalje (beklager Dalle, det må gøre ondt at
> få realismen serveret). Faktisk mener jeg at en 4.
> plads er det bedste vi kan opnå og det tror jeg
> faktisk også at både ledelsen og spillerne er
> indforstået med. Dette er naturligvis ikke
> ensbetydende med at man ikke gerne vil længere op,
> men en 4. plads er jo ikke en katastrofe. I øvrigt
> ville vi nok have godt af en sæson uden UEFA cup
> fodbold. Det er jo ikke fordi vi har fået så mege
> ud af det. Istedet kunne vi så koncentrere os om
> ligaen og pokalen.
Hvornår har jeg sagt at vi skal have en 1-2-3 plads? hvis du nu ville læse nogle af de indlæg som jeg har skrevet om hvorfor det går som går så kommer jeg også ind på at truppen ikker er til det lige pt. Et system skifte ville være godt for hvis du ser nogle af vores kampe så er det eneste vi laver er lange bolde op til frank. den går sku ikke i længden og så score vi ikke på 3 ud af 4 chancer .
> Tror der er en del FCM fans der skal vågne op til
> den rigtige verden.... Vi er ikke selvskrevne i
> top 3. Der er andre hold der også gerne vil med.
nej self er vi ikke det hvor er det jeg skriver det henne? jeg skriver blot hvad ambitionen er. Hvem gider at være sponsor for et hold som ikke kan opfylde en 5 årig plan om et mesterskab? få og pengene blvier ikke store.
> Og til alle jer hardcore negativer.... prøv at
> kigge på mit brugernavn og regn ud hvem jeg holder
> med i England. De er super meget mere negative
> derovre (men det bliver udfordringen bare det
> større af )
negativer? man prøver blot at finde en løsning på at det går den forkerte vej i øjeblikket og så er man hurtigt dark horse herinde...
-
Jydepower
"FC Midtjylland havde i min tid en stærk hjemmebane, men det slutter nu, det kan du godt skrive. Jeg regner med point, siger Rasmussen til Århus Stiftstidende."
- 1. April er ovre søde Erik, DU KOMMER TIL AT FORTRYDE! Det bliver så gyldent at smadre GF 3-1!
- 1. April er ovre søde Erik, DU KOMMER TIL AT FORTRYDE! Det bliver så gyldent at smadre GF 3-1!
-
Hausser
Kent Skrev:
> utilfreds med:
>
> - Økonomien
> - Indkøbsstrategien
> - Trænerne
> - Spillerne
> - Resultaterne
> - Spillesystemet
>
Jeg har ikke noget at indvende mod hverken banen eller køen ved boderne, men syntes dog at herretoiletterne lugter lige rigeligt af tis.
Jeg har på intet tidspunkt kritiseret noget som ikke har været fuldt ud berettiget. Jeg ved godt du sidder som en anden nikkedukke og farer totalt i flint hvis der er en der bare antyder at Ørgaard ikke har gjort sit arbejde godt nok med indkøbet af Marcic (en spiller som i særklasse har været banens dårligste i de 3 kampe han har spillet), som blev scoutet hen over et helt år, men alligevel ikke har noget der bare minder om et acceptabelt niveau, eller da han betalte 5 millioner for Gnanou, en spiller som vil have svært ved at spille sig på de fleste første divisionshold herhjemme. Ikke desto mindre er kritikken fuldt ud berettiget, at du sidder med skyklapper på og ikke kan se det, gør den ikke mindre berettiget.
Hvordan er sejrene kommet i hus? Du snakker selv meget om marginaler og næsten samtlige vores sejre har da været et spørgsmål om marginaler, kun et drop af Casino Jimmy og nogle uskarpe Horsens angribere har betydet sejre her i foråret. Mange af vores nederlag har der dog ikke været noget marginalt over. Jeg tror rent faktisk på at man kan gøre fodbold til noget som bliver afgjort af andet end bare en stolpe ind/stople ud situation..
> efterspurgt på trænerfronten. Der er vel kun sket
> forholdene i FCM.
Føler du det gavner din argumentation når du forsøger at miskreditere en person med den højest mulige træneruddannelse og mere end 15 års trænererfaring bag sig? I min verden er Poul Hansen både saglig og vidende om fodbold og syntes ofte han har nogle meget skarpe analyser.
Det er jo netop det der er pointen, at der er nogle måder at spille på som er mere komplekse end andre og som har flere afhængige faktorer som skal falde i hak for at det fungerer.
> svagheder.
Prøv og spørg Hekler om han mener Danny Olsen er en af vores bedste spiller. Ikke desto mindre er det problematisk at alt er overladt til de to og det ved trænerne også ganske udemærket, du vil jo selv kunne finde en artikel med Riddersholm som beretter om at de har haft meget fokus på at blive mere farlige inde omkring den offensive midtbane
> til det man gør, at man vinder alligevel. Tag fx
> uforudsigelighed.
OB og Fall er da skoleeksemplet på et fodboldhold som har været nemme at stække såfremt man har haft spillere til at tage Fall ud af kampen, de har simpelthen ikke særligt mange strenge at spille på. Det er ikke uden grund at OB ikke har kunnet slå BIF eller FCK og derfor også halter efter dem.
Nu er det jo ikke kun de bedste hold som har kunnet tage vores fløje ud af ligningen..
Din forklaring er vel netop en af hovedargumenterne for hvorfor man bør overveje i nyt system. Er vi virkelig så afhængige af at kunne stille i absolut stærkeste opstilling for at få kollektivet til at fungere, så er vi simpelthen ikke fleksible nok i vores tilgang til fodbolden. Et hold skal kunne undvære et par spillere uden at det ødelægger kollektivet totalt.
Angående vores stærkeste opstilling, så syntes jeg da at huske, at vi havde muligheden for at stille i netop den i 3-0 blamagen på hjemmebane mod FCK..
> utilfreds med:
>
> - Økonomien
> - Indkøbsstrategien
> - Trænerne
> - Spillerne
> - Resultaterne
> - Spillesystemet
>
Jeg har ikke noget at indvende mod hverken banen eller køen ved boderne, men syntes dog at herretoiletterne lugter lige rigeligt af tis.
Jeg har på intet tidspunkt kritiseret noget som ikke har været fuldt ud berettiget. Jeg ved godt du sidder som en anden nikkedukke og farer totalt i flint hvis der er en der bare antyder at Ørgaard ikke har gjort sit arbejde godt nok med indkøbet af Marcic (en spiller som i særklasse har været banens dårligste i de 3 kampe han har spillet), som blev scoutet hen over et helt år, men alligevel ikke har noget der bare minder om et acceptabelt niveau, eller da han betalte 5 millioner for Gnanou, en spiller som vil have svært ved at spille sig på de fleste første divisionshold herhjemme. Ikke desto mindre er kritikken fuldt ud berettiget, at du sidder med skyklapper på og ikke kan se det, gør den ikke mindre berettiget.
Hvordan er sejrene kommet i hus? Du snakker selv meget om marginaler og næsten samtlige vores sejre har da været et spørgsmål om marginaler, kun et drop af Casino Jimmy og nogle uskarpe Horsens angribere har betydet sejre her i foråret. Mange af vores nederlag har der dog ikke været noget marginalt over. Jeg tror rent faktisk på at man kan gøre fodbold til noget som bliver afgjort af andet end bare en stolpe ind/stople ud situation..
> efterspurgt på trænerfronten. Der er vel kun sket
> forholdene i FCM.
Føler du det gavner din argumentation når du forsøger at miskreditere en person med den højest mulige træneruddannelse og mere end 15 års trænererfaring bag sig? I min verden er Poul Hansen både saglig og vidende om fodbold og syntes ofte han har nogle meget skarpe analyser.
Det er jo netop det der er pointen, at der er nogle måder at spille på som er mere komplekse end andre og som har flere afhængige faktorer som skal falde i hak for at det fungerer.
> svagheder.
Prøv og spørg Hekler om han mener Danny Olsen er en af vores bedste spiller. Ikke desto mindre er det problematisk at alt er overladt til de to og det ved trænerne også ganske udemærket, du vil jo selv kunne finde en artikel med Riddersholm som beretter om at de har haft meget fokus på at blive mere farlige inde omkring den offensive midtbane
> til det man gør, at man vinder alligevel. Tag fx
> uforudsigelighed.
OB og Fall er da skoleeksemplet på et fodboldhold som har været nemme at stække såfremt man har haft spillere til at tage Fall ud af kampen, de har simpelthen ikke særligt mange strenge at spille på. Det er ikke uden grund at OB ikke har kunnet slå BIF eller FCK og derfor også halter efter dem.
Nu er det jo ikke kun de bedste hold som har kunnet tage vores fløje ud af ligningen..
Din forklaring er vel netop en af hovedargumenterne for hvorfor man bør overveje i nyt system. Er vi virkelig så afhængige af at kunne stille i absolut stærkeste opstilling for at få kollektivet til at fungere, så er vi simpelthen ikke fleksible nok i vores tilgang til fodbolden. Et hold skal kunne undvære et par spillere uden at det ødelægger kollektivet totalt.
Angående vores stærkeste opstilling, så syntes jeg da at huske, at vi havde muligheden for at stille i netop den i 3-0 blamagen på hjemmebane mod FCK..
-
Hausser
Så hvis nu ikke Casino havde sparket forbi bolden og Lawan ikke havde brændt alene med Heinze, så havde diskussionen været relevant?
Man kan se med et halvt øje at vores spil ikke fungerer efter hensigten og vi ikke har noget ordentlig kollektiv og det har da ikke ændret sig i kampene mod hverken Horsens eller Vejle og det er jo det som gør debatten interessant. AaB blev ikke danske mestre på have de bedste spillere, men derimod ved at være det klart bedste kollektiv. Men okay, hvis man spør Kent, så handlede AaBs mesterskab udelukkende om marginaler..
Man kan se med et halvt øje at vores spil ikke fungerer efter hensigten og vi ikke har noget ordentlig kollektiv og det har da ikke ændret sig i kampene mod hverken Horsens eller Vejle og det er jo det som gør debatten interessant. AaB blev ikke danske mestre på have de bedste spillere, men derimod ved at være det klart bedste kollektiv. Men okay, hvis man spør Kent, så handlede AaBs mesterskab udelukkende om marginaler..
-
Kent
Hausser Skrev:
> Jeg ved godt
> du sidder som en anden nikkedukke og farer totalt
> i flint hvis der er en der bare antyder at Ørgaard
> ikke har gjort sit arbejde godt nok med indkøbet
> af Marcic (en spiller som i særklasse har været
> banens dårligste i de 3 kampe han har spillet),
> som blev scoutet hen over et helt år, men
> alligevel ikke har noget der bare minder om et
> acceptabelt niveau, eller da han betalte 5
> millioner for Gnanou, en spiller som vil have
> svært ved at spille sig på de fleste første
> divisionshold herhjemme.
Gider du ikke lige finde de indlæg, hvor jeg roser Ørgaard for indkøbene af Marcic og IB?
> Føler du det gavner din argumentation når du
> forsøger at miskreditere en person med den højest
> mulige træneruddannelse og mere end 15 års
> trænererfaring bag sig? I min verden er Poul
> Hansen både saglig og vidende om fodbold og syntes
> ofte han har nogle meget skarpe analyser.
LOL. At Poul Hansen kan virke vidende skyldes udelukkende at sammenligningsgrundlaget er fx Peter Kjær og Carsten Werge, der ved skræmmende lidt om fodbold ift hvor mange år de været indenfor feltet. PH er altså ikke noget taktisk geni, hvilket også var en af hans store svagheder som træner. Personligt mener jeg han mest af alt lukker almindeligheder ud, men det er vel en smagssag.
> Prøv og spørg Hekler om han mener Danny Olsen er
> en af vores bedste spiller.
> Er vi virkelig så afhængige af at
> kunne stille i absolut stærkeste opstilling for at
> få kollektivet til at fungere, så er vi simpelthen
> ikke fleksible nok i vores tilgang til fodbolden.
Vi er ikke afhængig af at stille i absolut stærkeste, men vi er afhængige af at den centrale akse fra midterforsvar over Salami, Geo, Thyge og Frank fungerer (dertil kan man efterhånden godt ligge Borring, der mere og mere er en nøglespiller). Problemet har været at skader og karantæner netop har ramt disse spillere, og derfor er samarbejdet mellem Salami, Geo og Thyge (som skal give den dynamik på central offensive midtbane som du efterlyser) overhovedet ikke på plads.
> Et hold skal kunne undvære et par spillere uden at
> det ødelægger kollektivet totalt.
Det har vores hold også kunne. Igen har vi altså manglet spillere i 18 mdr, og alligevel samlet masser af point. Men over en sæson er det utopi at tro, at vi kan udfordre fx FCK, hvis vores nøglespillere er ude. Hvis vi skal vinde et mesterskab, så kræver det altså at ALT flasker sig for os. Sådan er vilkårene. Den primære årsag til at vi er blevet nr 2 de sidste to sæsoner, er altså heller ikke vores eget fantastiske spil, men derimod BIFs krise.
> Angående vores stærkeste opstilling, så syntes jeg
> da at huske, at vi havde muligheden for at stille
> i netop den i 3-0 blamagen på hjemmebane mod FCK..
Ja muligheden, men vi gjorde det ikke, fordi Frank (som er "forholdsvis" vigtig for vores spil), var halvskadet (var det nakken?). Tror ikke det var fordi trænerene mente Kim C var bedre, at de startede med ham inde.
Admin edit - upassende indhold fjernet.
> Jeg ved godt
> du sidder som en anden nikkedukke og farer totalt
> i flint hvis der er en der bare antyder at Ørgaard
> ikke har gjort sit arbejde godt nok med indkøbet
> af Marcic (en spiller som i særklasse har været
> banens dårligste i de 3 kampe han har spillet),
> som blev scoutet hen over et helt år, men
> alligevel ikke har noget der bare minder om et
> acceptabelt niveau, eller da han betalte 5
> millioner for Gnanou, en spiller som vil have
> svært ved at spille sig på de fleste første
> divisionshold herhjemme.
Gider du ikke lige finde de indlæg, hvor jeg roser Ørgaard for indkøbene af Marcic og IB?
> Føler du det gavner din argumentation når du
> forsøger at miskreditere en person med den højest
> mulige træneruddannelse og mere end 15 års
> trænererfaring bag sig? I min verden er Poul
> Hansen både saglig og vidende om fodbold og syntes
> ofte han har nogle meget skarpe analyser.
LOL. At Poul Hansen kan virke vidende skyldes udelukkende at sammenligningsgrundlaget er fx Peter Kjær og Carsten Werge, der ved skræmmende lidt om fodbold ift hvor mange år de været indenfor feltet. PH er altså ikke noget taktisk geni, hvilket også var en af hans store svagheder som træner. Personligt mener jeg han mest af alt lukker almindeligheder ud, men det er vel en smagssag.
> Prøv og spørg Hekler om han mener Danny Olsen er
> en af vores bedste spiller.
> Er vi virkelig så afhængige af at
> kunne stille i absolut stærkeste opstilling for at
> få kollektivet til at fungere, så er vi simpelthen
> ikke fleksible nok i vores tilgang til fodbolden.
Vi er ikke afhængig af at stille i absolut stærkeste, men vi er afhængige af at den centrale akse fra midterforsvar over Salami, Geo, Thyge og Frank fungerer (dertil kan man efterhånden godt ligge Borring, der mere og mere er en nøglespiller). Problemet har været at skader og karantæner netop har ramt disse spillere, og derfor er samarbejdet mellem Salami, Geo og Thyge (som skal give den dynamik på central offensive midtbane som du efterlyser) overhovedet ikke på plads.
> Et hold skal kunne undvære et par spillere uden at
> det ødelægger kollektivet totalt.
Det har vores hold også kunne. Igen har vi altså manglet spillere i 18 mdr, og alligevel samlet masser af point. Men over en sæson er det utopi at tro, at vi kan udfordre fx FCK, hvis vores nøglespillere er ude. Hvis vi skal vinde et mesterskab, så kræver det altså at ALT flasker sig for os. Sådan er vilkårene. Den primære årsag til at vi er blevet nr 2 de sidste to sæsoner, er altså heller ikke vores eget fantastiske spil, men derimod BIFs krise.
> Angående vores stærkeste opstilling, så syntes jeg
> da at huske, at vi havde muligheden for at stille
> i netop den i 3-0 blamagen på hjemmebane mod FCK..
Ja muligheden, men vi gjorde det ikke, fordi Frank (som er "forholdsvis" vigtig for vores spil), var halvskadet (var det nakken?). Tror ikke det var fordi trænerene mente Kim C var bedre, at de startede med ham inde.
-
Hausser
Kent Skrev:
> Gider du ikke lige finde de indlæg, hvor jeg roser
> Ørgaard for indkøbene af Marcic og IB?
Godt så, så går jeg ud fra at du mener kritikken af Ørgaards arbejde har været berettiget?
> LOL. At Poul Hansen kan virke vidende skyldes
> udelukkende at sammenligningsgrundlaget er fx
> Peter Kjær og Carsten Werge, der ved skræmmende
> lidt om fodbold ift hvor mange år de været
> indenfor feltet. PH er altså ikke noget taktisk
> geni, hvilket også var en af hans store svagheder
> som træner. Personligt mener jeg han mest af alt
> lukker almindeligheder ud, men det er vel en
> smagssag.
Beklager, men jeg tager altså hellere manden med erfaringen og uddannelsen ord end jeg gør lægmandens. Syntes at Poul Hansen har rigtigt mange gode pointer og jeg syntes da næsten du bekræfter den om FCM i det du selv skriver.
> Vi er ikke afhængig af at stille i absolut
> stærkeste, men vi er afhængige af at den centrale
> akse fra midterforsvar over Salami, Geo, Thyge og
> Frank fungerer (dertil kan man efterhånden godt
> ligge Borring, der mere og mere er en
> nøglespiller). Problemet har været at skader og
> karantæner netop har ramt disse spillere, og
> derfor er samarbejdet mellem Salami, Geo og Thyge
> (som skal give den dynamik på central offensive
> midtbane som du efterlyser) overhovedet ikke på
> plads.
Midterforsvaret, Salami, Florescu, Thyge, Frank og så Danny og Borring som scorer vores mål og skaber vores chancer. Det er så 8 mand som skal være klar for at systemet skal fungere. Bl.a med Frank og Salamis skadeshistorik in mente, så er der vel nærmest dømt mission impossible hvad det angår. Som du selv siger, så er det ikke uden grund at vi ikke har kunnet stille i stærkeste i 3 Fagerberg-tørkeperioder. Skal alle de spillere være til stede for at vores spil skal fungere optimalt, så kommer det næppe nogensinde til at fungere optimalt. Syntes egentlig det du skriver understreger mine synspunkter på glimrende vis.
> Det har vores hold også kunne. Igen har vi altså
> manglet spillere i 18 mdr, og alligevel samlet
> masser af point. Men over en sæson er det utopi at
> tro, at vi kan udfordre fx FCK, hvis vores
> nøglespillere er ude. Hvis vi skal vinde et
> mesterskab, så kræver det altså at ALT flasker sig
> for os. Sådan er vilkårene. Den primære årsag til
> at vi er blevet nr 2 de sidste to sæsoner, er
> altså heller ikke vores eget fantastiske spil, men
> derimod BIFs krise.
Men alt for ofte har det jo netop ikke været et sammenhængende og velfungerede spilsystem som har bragt os pointene og det er vel egentlig også det du selv skriver..
> Gider du ikke lige finde de indlæg, hvor jeg roser
> Ørgaard for indkøbene af Marcic og IB?
Godt så, så går jeg ud fra at du mener kritikken af Ørgaards arbejde har været berettiget?
> LOL. At Poul Hansen kan virke vidende skyldes
> udelukkende at sammenligningsgrundlaget er fx
> Peter Kjær og Carsten Werge, der ved skræmmende
> lidt om fodbold ift hvor mange år de været
> indenfor feltet. PH er altså ikke noget taktisk
> geni, hvilket også var en af hans store svagheder
> som træner. Personligt mener jeg han mest af alt
> lukker almindeligheder ud, men det er vel en
> smagssag.
Beklager, men jeg tager altså hellere manden med erfaringen og uddannelsen ord end jeg gør lægmandens. Syntes at Poul Hansen har rigtigt mange gode pointer og jeg syntes da næsten du bekræfter den om FCM i det du selv skriver.
> Vi er ikke afhængig af at stille i absolut
> stærkeste, men vi er afhængige af at den centrale
> akse fra midterforsvar over Salami, Geo, Thyge og
> Frank fungerer (dertil kan man efterhånden godt
> ligge Borring, der mere og mere er en
> nøglespiller). Problemet har været at skader og
> karantæner netop har ramt disse spillere, og
> derfor er samarbejdet mellem Salami, Geo og Thyge
> (som skal give den dynamik på central offensive
> midtbane som du efterlyser) overhovedet ikke på
> plads.
Midterforsvaret, Salami, Florescu, Thyge, Frank og så Danny og Borring som scorer vores mål og skaber vores chancer. Det er så 8 mand som skal være klar for at systemet skal fungere. Bl.a med Frank og Salamis skadeshistorik in mente, så er der vel nærmest dømt mission impossible hvad det angår. Som du selv siger, så er det ikke uden grund at vi ikke har kunnet stille i stærkeste i 3 Fagerberg-tørkeperioder. Skal alle de spillere være til stede for at vores spil skal fungere optimalt, så kommer det næppe nogensinde til at fungere optimalt. Syntes egentlig det du skriver understreger mine synspunkter på glimrende vis.
> Det har vores hold også kunne. Igen har vi altså
> manglet spillere i 18 mdr, og alligevel samlet
> masser af point. Men over en sæson er det utopi at
> tro, at vi kan udfordre fx FCK, hvis vores
> nøglespillere er ude. Hvis vi skal vinde et
> mesterskab, så kræver det altså at ALT flasker sig
> for os. Sådan er vilkårene. Den primære årsag til
> at vi er blevet nr 2 de sidste to sæsoner, er
> altså heller ikke vores eget fantastiske spil, men
> derimod BIFs krise.
Men alt for ofte har det jo netop ikke været et sammenhængende og velfungerede spilsystem som har bragt os pointene og det er vel egentlig også det du selv skriver..
-
Kent
Hausser Skrev:
> Godt så, så går jeg ud fra at du mener kritikken
> af Ørgaards arbejde har været berettiget?
Nej. Jeg synes kritikken har været alt for unuanceret. Vi laver ligesom alle andre klubber fejlkøb. Som jeg har skrevet tidligere, så laver selv verdens bedste klubber markante fejlkøb: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,864 ... #msg-86472 At forestille sig, at vi så skulle være ufejlbarlige på det område er naivt. Jeg kan ikke se, at Ørgaard på nogen måde er ringere end andre sportsdirektører til sit arbejde. Dermed ikke sagt at han ikke hele tiden skal fosøge at blive bedre.
> Men alt for ofte har det jo netop ikke været et
> sammenhængende og velfungerede spilsystem som har
> bragt os pointene og det er vel egentlig også det
> du selv skriver..
Jeg har sådan set været mere kritisk overfor spillet end dig, men løsningen er altså ikke et nyt spilsystem. Jeg orker ikke gentage mig selv så: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,878 ... #msg-87865
> Godt så, så går jeg ud fra at du mener kritikken
> af Ørgaards arbejde har været berettiget?
Nej. Jeg synes kritikken har været alt for unuanceret. Vi laver ligesom alle andre klubber fejlkøb. Som jeg har skrevet tidligere, så laver selv verdens bedste klubber markante fejlkøb: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,864 ... #msg-86472 At forestille sig, at vi så skulle være ufejlbarlige på det område er naivt. Jeg kan ikke se, at Ørgaard på nogen måde er ringere end andre sportsdirektører til sit arbejde. Dermed ikke sagt at han ikke hele tiden skal fosøge at blive bedre.
> Men alt for ofte har det jo netop ikke været et
> sammenhængende og velfungerede spilsystem som har
> bragt os pointene og det er vel egentlig også det
> du selv skriver..
Jeg har sådan set været mere kritisk overfor spillet end dig, men løsningen er altså ikke et nyt spilsystem. Jeg orker ikke gentage mig selv så: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,878 ... #msg-87865