Træner-situationen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Sindsygt langt indlæg

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så Erik fik vores hold til at overpræstere,
> hvordan gjorde han det? Held?

Ja det har da nok også været en vigtig faktor !

> Vi kan vist godt blive enige om
> modgang sagtens kan skyldes at vi rent faktisk gør
> noget forkert og det er altså ret nærliggende at
> kigge på den helt store forskel på denne sæson og
> så de foregående. Den mest logiske forklaring er
> oftest også den rigtige :)

Jeg er helt enig - jeg mener at den mest logiske forklaring er den manglende stabilitet i truppen pga de forskellige skadesperioder
Det var da rart at få bekræftet at det er den rigtige forklaring :-)

Bobby

Re: Træner-situationen

Indlæg af Bobby »

Hausser Skrev:
>
> Hvad regner du med? Når Thomasberg i presen
> udtaler, at vi har den stærkeste trup nogensinde
> og det højeste bundniveau ever, så er det altså
> noget som man bliver holdt op på, det siger altså
> sig selv. Sådanne udtalelser er naturligvis med
> til at skabe forventninger hos interessenterne. Vi
> andre bliver da også dagligt holdt ansvarlig for
> hvad vi siger og gør.
>
> Hvis man ikke ønsker at blive konfronteret med den
> slags udtalelser, bør man måske ikke være så kæk i
> replikken til at starte med..

Nu tror jeg heller ikke TT frygter at blive konfronteret med sine udtalelser. Det var sådan set ikke det debatten gik på.
>
> Mener du Thomasberg skal have en form for
> særstatus hvor han ikke kan bebrejdes det han
> siger i det offentlige?

Overhovedet ikke, men når man nu alligevel analyserer alt fra top til bund, så er det jo også tilladt at tænke over hvorfor TT udtaler sig, som han gør. Og det er nok ikke for at øge presset på sig selv, han udtaler, at han har de bedste trup!

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Så Erik fik vores hold til at overpræstere,
> hvordan gjorde han det? Held?

Det var bestemt en del af det. Der var en række marginaler, der gik vores vej - især i slutningen af foråret 2008, hvor vi bestemt ikke spillede prangende (der havde vi også et ½ hold ude med skader). Uden større problemer kan jeg specifikt huske hjemmekampene mod Randers og AGF, hvor vi spillede ualmindelig dårligt, men alligevel vandt. I hjemmekampen mod AGF fx fordi AGFs angribere brændte flere 110% chancer i slutminutterne. At vi vandt den kamp, mens vi spillede uafgjort mod Esbjerg i sæsonåbningen har ikke en skid med egen præstation at gøre, men derimod at AGFs angribere ikke scorede, mens EfBs gjorde da chancen bød sig i slutminutterne. Det er det man kalder marginaler eller held. Det spiller altså en rolle. Jeg mindes også at Ørgaard efter foråret udtalte, at vi havde fået flere point end spillet berettigede til.

Det ene kritikpunkt man kan rette mod Thomasberg er, om han har udviklet holdet. Det synes jeg ikke han har gjort, men jeg mener heller ikke han har haft mulighederne for det, da han på intet tidspunkt har haft en periode med noget, der bare ligner en skadesfri start-11.

Nu er Kolja også blevet skadet, dvs at vi i de kommende kampe mindst skal undvære Kolja, Florescu og Salami. Det er altså 3 ret væsentlige spillere fra vores idealopstilling, hvor reserverne svækker os markant. Det er altså kun FCK, der har råd til at undvære sine to startere på den centrale midtbane, uden de giver svækkelse og forstyrrer rytmen i spillet. Jeg vil gerne gentage: Vi har på intet tidspunkt siden efteråret 2007 (det er altså rigtig længe siden!) kunne stille op i stærkeste opstilling grundet skader og karantæner. Det er for mig at se det helt store problem ift at udvikle holdet.

> Det er ikke korrekt det du skriver, der skulle
> stå, det betyder ikke NØDVENDIGVIS at det man gør
> er forkert. Vi kan vist godt blive enige om
> modgang sagtens kan skyldes at vi rent faktisk gør
> noget forkert og det er altså ret nærliggende at
> kigge på den helt store forskel på denne sæson og
> så de foregående. Den mest logiske forklaring er
> oftest også den rigtige :)

Det kommer jo lidt an på om din logik holder. Personligt synes jeg, at du er ude i en Erasmus Montanus logik. Det ville være nøjagtig den samme logik, hvis jeg sagde at grunden til at det går skidt, er fordi Troest ikke spiller for os længere. Alt gik godt mens han var der, og nu er han væk. TROEST TILBAGE! Tidsmæssig sammenfald af faktorer er altså ikke ensbetydende med årsagssammenhæng. Det er en klassisk fejl. Det er jo ikke storken der kommer med børnene, selvom der er en meget flot sammenhæng mellem antallet af storke i DK og antallet af fødte børn.

> Havde du ikke en
> begrundet forventning om vi i det mindste kunne
> spille med mod topholdene og vi i det mindste
> kunne blande os i medaljekampen? Vi har jo været
> milevidt fra nogen af delene siden August måned,
> noget som bedst af alle til sidste sæson.

Milevidt siden august? Så vidt jeg ved, så havde en sejr over OB for 2 uger siden sendt os 2 point efter bronzen. I min verden er det ikke milevidt fra medaljerne.

erland4

Indlæg af erland4 »

Der er klart forskel på hvor attraktiv Brøndby er ift. FCM. Brøndy er kendt brand også ude i europa. FCM er nye i den sammenhæng og derfor vil det være sværere for os at tiltrække gode spillere. Tror også det forhold at Brøndby kan tilbyde København som bopæl betyder en del. :-)

Jeg siger hellere ikke at vi ikke kan tiltrække gode spillere, det kan bare blive svært hvis vi glider ud af topppen.
Uanset, en god spiller som skal hjem og genstart karrieren f.eks som Søren Larsen, vil højest sansyndligt vælge en klub der kan eksponere ham i europa dvs. spiller uefa eller CL. Derfor er placeringen alfa og omega for en ny klub med de abitioner som FCM har.

acnm

Indlæg af acnm »

Ja der er mange for og i mod.

Men sæsonnen er kørt (af sporet), så det kan være svært at finde nogle argumenter for at fyre træneren. Om vi så fik verdens bedste træner, kan vi jo nok max. nå 4. pladsen. Og om vi bliver nr. 4 el. 5 kan jo være lige meget.

Så en trænerfyring giver kun med sikkerhed en økonomisk lusing. Og måske en lille forbedring.

Men formår T.T. ikke at udvikle holdet og fastholde placeringen kan det være svært at argumentere for ikke at skippe ham af straks efter sidste kamp. Det er derfor også ledelsens ansvar allerede nu at sondere mulighederne.

Ellers er det jo slet ikke sikkert vi kan få nogen som helst anden kvalificeret træner.

Men godt har det ikke været hele tiden.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men der er altså ikke noget der er gratis i denne verden og det burde TT også vide, ligesom han også burde vide, at den form for udtalelser skaber ekstra forventninger hos FCMs interessenter og nødvendigvis skaber mere pres på egne skuldre. Thomasberg har bestemt været med til at piske forventningerne op og det vel kun naturligt at han tager sin del af ansvaret for det..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:
> Det var bestemt en del af det. Der var en række
> marginaler, der gik vores vej - især i slutningen
> af foråret 2008, hvor vi bestemt ikke spillede
> prangende (der havde vi også et ½ hold ude med
> skader). Uden større problemer kan jeg specifikt
> huske hjemmekampene mod Randers og AGF, hvor vi
> spillede ualmindelig dårligt, men alligevel vandt.
> I hjemmekampen mod AGF fx fordi AGFs angribere
> brændte flere 110% chancer i slutminutterne. At vi
> vandt den kamp, mens vi spillede uafgjort mod
> Esbjerg i sæsonåbningen har ikke en skid med egen
> præstation at gøre, men derimod at AGFs angribere
> ikke scorede, mens EfBs gjorde da chancen bød sig
> i slutminutterne. Det er det man kalder marginaler
> eller held. Det spiller altså en rolle. Jeg mindes
> også at Ørgaard efter foråret udtalte, at vi havde
> fået flere point end spillet berettigede til.

Pudsigt nok var det altid de mindre dygtige der snakkede om marginaler og held i forbindelse med eksamnerne tilbage på mit gamle gymnasium. Har du ikke hørt om at held altid forfølger de dygtige? Er det ikke ret åbenlyst at der simpelthen var viljen til forskel på spillerne under ER og under TT? Syntes det er tendentiøst at snakke om at Erik Rasmussens resultater stort set handlende om held og marginaler..

> Det ene kritikpunkt man kan rette mod Thomasberg
> er, om han har udviklet holdet. Det synes jeg ikke
> han har gjort, men jeg mener heller ikke han har
> haft mulighederne for det, da han på intet
> tidspunkt har haft en periode med noget, der bare
> ligner en skadesfri start-11.

Alt andet lige, så burde skaderne jo være med til at udvikle andre spillere så, men det er der desværre heller ikke noget der tyder på. Spillere som eksempelvis Fagerberg og Jude syntes jeg faktisk er faldet markant i niveau i forhold til forårssæsonen 2008. Der er vel svært at pege på en spillere som har rykket sig under Thomasbergs regeringstid?

> Nu er Kolja også blevet skadet, dvs at vi i de
> kommende kampe mindst skal undvære Kolja, Florescu
> og Salami. Det er altså 3 ret væsentlige spillere
> fra vores idealopstilling, hvor reserverne svækker
> os markant. Det er altså kun FCK, der har råd til
> at undvære sine to startere på den centrale
> midtbane, uden de giver svækkelse og forstyrrer
> rytmen i spillet. Jeg vil gerne gentage: Vi har på
> intet tidspunkt siden efteråret 2007 (det er altså
> rigtig længe siden!) kunne stille op i stærkeste
> opstilling grundet skader og karantæner. Det er
> for mig at se det helt store problem ift at
> udvikle holdet.

Og så er forklaringen på pointtab til Horsens, Vejle, AGF og Randers eller kørt i stilling. Kan man ikke undvære 3 mand i startopstillingen, kan man ikke gøre sig nogen som helt forhåbninger om at spille med i toppen af dansk fodbold, så enkelt er det vist.

Selv med Kolja, Salami og Florescu ude, mener du så ikke at vi stadig bør kunne slå AC Horsens?

> Det kommer jo lidt an på om din logik holder.
> Personligt synes jeg, at du er ude i en Erasmus
> Montanus logik. Det ville være nøjagtig den samme
> logik, hvis jeg sagde at grunden til at det går
> skidt, er fordi Troest ikke spiller for os
> længere. Alt gik godt mens han var der, og nu er
> han væk. TROEST TILBAGE! Tidsmæssig sammenfald af
> faktorer er altså ikke ensbetydende med
> årsagssammenhæng. Det er en klassisk fejl. Det er
> jo ikke storken der kommer med børnene, selvom der
> er en meget flot sammenhæng mellem antallet af
> storke i DK og antallet af fødte børn.

Så du mener altså ikke, at der på nogen som helst måde kan være en sammenhæng mellem dårlige resultater og dårligt spil og så ansættelsen af en ekstremt urutineret cheftræner som aldrig har stået i spidsen for noget fodboldhold før og som på ingen måde har bevist, at han har en at han har et tilstrækkeligt antal værktøjer?

Du VED jo ikke om Thomasberg har de evner og de værktøjer der skal til, det du kan forholde dig til er TTs tid ved roret og tyder det der på han har de evner og værktøjer?

Den med Troest, og specielt erstatningerne for ham, må du tage op med Ørgaard..

> Milevidt siden august? Så vidt jeg ved, så havde
> en sejr over OB for 2 uger siden sendt os 2 point
> efter bronzen. I min verden er det ikke milevidt
> fra medaljerne.

Milevidt fra at kunne udfordre de andre tophold. Siden August har den kun stået på stryg til topholdene og en enkelt uafgjort som vist mest var et resultat af 65 minutter i overtal.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Pudsigt nok var det altid de mindre dygtige der
> snakkede om marginaler og held i forbindelse med
> eksamnerne tilbage på mit gamle gymnasium.

Nu er der så også alverden til forskel på en eksamen, hvor præstationen kun afhænger af dig selv og din forberedelse, og så en fodboldkamp, hvor der er altså også er et andet hold (+ en dommer) som har noget at sige ift resultatet. Det er fuldstændigt usammenligneligt.

> Har du
> ikke hørt om at held altid forfølger de dygtige?

Har du nogen dokumentation for at det er sandt, eller skal vi bare fyre ordsprog af og påstå at det er et argument? Så kan jeg jo sige: Har du ikke hørt om, at fodbold er et spil om marginaler?

> Er det ikke ret åbenlyst at der simpelthen var
> viljen til forskel på spillerne under ER og under
> TT?

Det kan jeg bestemt ikke se. Hvordan er det, at du ser det? Har du nogen dokumenation for at spillerne løber mindre under TT? Eller hvordan er det, at du er kommet frem til den konklusion? Du har ikke et eneste holdbart ARGUMENT, der underbygger det udsagn. Det er rene holdninger og subjektive påstande. Det er rent faktisk det, jeg mangler for dig. ARGUMENTER. Men det lader ikke til at du kender forskellen på argumenter, holdninger og påstande.

> Syntes det er tendentiøst at snakke om at Erik
> Rasmussens resultater stort set handlende om held
> og marginaler..

Er du uenig i, at vi i de to nævnte kampe havde marginalerne på vores side? At det ikke havde noget med vores dygtighed at gøre, at en AGF'er skød forbi blankt mål på klods hold i overtiden? ER var bestemt med til at løfte os fra et midter- til et tophold, men at vi lige blev nr. 2 i stedet for 3 har i de to sidste sæsoner altså handlet om marginaler (og sidste sæson også om et FCK hold der i den grad underpræsterede).

Det er egentlig pudsigt. For 1½ års tid siden, var det TT der var hjernen bag alt hvad FCM præsterede, og ER var blot en galionsfigur,der var god til at tale med pressen, men ingen forstand havde på taktik mv. Nu duer TT pludselig ikke til noget...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:
> Nu er der så også alverden til forskel på en
> eksamen, hvor præstationen kun afhænger af dig
> selv og din forberedelse, og så en fodboldkamp,
> hvor der er altså også er et andet hold (+ en
> dommer) som har noget at sige ift resultatet. Det
> er fuldstændigt usammenligneligt.

> Har du nogen dokumentation for at det er sandt,
> eller skal vi bare fyre ordsprog af og påstå at
> det er et argument? Så kan jeg jo sige: Har du
> ikke hørt om, at fodbold er et spil om
> marginaler?

Ikke desto mindre er der nogle hold som tilsyneladende altid har marginalerne med sig og det er sjovt nok altid de gode hold.

> Det kan jeg bestemt ikke se. Hvordan er det, at du
> ser det? Har du nogen dokumenation for at
> spillerne løber mindre under TT? Eller hvordan er
> det, at du er kommet frem til den konklusion? Du
> har ikke et eneste holdbart ARGUMENT, der
> underbygger det udsagn. Det er rene holdninger og
> subjektive påstande. Det er rent faktisk det, jeg
> mangler for dig. ARGUMENTER. Men det lader ikke
> til at du kender forskellen på argumenter,
> holdninger og påstande.

Hvordan skal jeg da kunne bevise mindre gejst og vilje hos spillerne, det er jo ikke ligefrem en specielt målbar størrelse? Syntes efterhånden der er så mange indikationer på demotiverede og modløse spillere, at vi ikke bare snakker om enkeltstående tilfælde her, hverken hvad angår enkeltspillere eller enkelte kampe.

> Er du uenig i, at vi i de to nævnte kampe havde
> marginalerne på vores side? At det ikke havde
> noget med vores dygtighed at gøre, at en AGF'er
> skød forbi blankt mål på klods hold i overtiden?
> ER var bestemt med til at løfte os fra et midter-
> til et tophold, men at vi lige blev nr. 2 i stedet
> for 3 har i de to sidste sæsoner altså handlet om
> marginaler (og sidste sæson også om et FCK hold
> der i den grad underpræsterede).

Selvfølgelig har vi haft marginalerne med os, ligesom vi har haft det under TT, men det handler altså også om at opsøge de marginaler som afgør kampene. Modsat hvad Riddersholm påstår, så skyldes fraværet af straffespark til FCM, ikke udelukkende skandaløse dommere, men i langt højere grad et FCM-hold som ikke fylder så meget på i felterne, vi er simpelthen ikke der hvor vi kan fremtvinge marginalerne.

> Det er egentlig pudsigt. For 1½ års tid siden, var
> det TT der var hjernen bag alt hvad FCM
> præsterede, og ER var blot en galionsfigur,der var
> god til at tale med pressen, men ingen forstand
> havde på taktik mv. Nu duer TT pludselig ikke til
> noget...

Arh, det er vist et twist. ER var mandskabsbehandleren ikke bare en frontfigur. Med ER ude asf ligningen, er det så fuldstændigt utopisk at tro at TT ikke har de samme evner eller erfaring til at motivere og begejstre drengene? At vi så også imo har fejlet på det taktiske plan en hel del gange, er en anden side af sagen.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe det er godtnok ved at være trivielt at følge med i jeres debat, kan I ikke tage den på private meddelelser :-D

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Ikke desto mindre er der nogle hold som
> tilsyneladende altid har marginalerne med sig og
> det er sjovt nok altid de gode hold.

Har du nogen dokumentation for det?

> Hvordan skal jeg da kunne bevise mindre gejst og
> vilje hos spillerne, det er jo ikke ligefrem en
> specielt målbar størrelse?

Så vi er altså enige om, at der ikke er nogen dokumentation for at spillerne har mindre gejst og vilje. Det er udelukkende en påstand fra din side, at de svigtende resultater skyldes manglende gejst og vilje. Mit argument er at det skyldes (1) manglende stabilitet i start-11 grundet konstante skader og karantæner til nøglespillere (2) at vi desuden her i foråret har haft marginalerne (specifikt dommerkendelserne) i mod os. Bemærk at begge mine argumenter kan dokumenteres.

> Syntes efterhånden der
> er så mange indikationer på demotiverede og
> modløse spillere, at vi ikke bare snakker om
> enkeltstående tilfælde her, hverken hvad angår
> enkeltspillere eller enkelte kampe.

Hvilke indikationer? Eneste jeg har set er Reid, der i efteråret flere gange i efteråret lavede fejl, hvorefter han bare luntede tilbage og ikke virkede særlig engageret, ligesom han selv udtalte i et interview i Tipsbladet, at han ikke altid rigtig gad at træne om mandagen. Det endte også med en fortjent bænkning af Reid i slutningen af efteråret, hvilket jeg egentlig havde påpeget behovet for længe inden (og lur mig om du ikke også var uenig med mig den gang)

> Selvfølgelig har vi haft marginalerne med os,
> ligesom vi har haft det under TT, men det handler
> altså også om at opsøge de marginaler som afgør
> kampene. Modsat hvad Riddersholm påstår, så
> skyldes fraværet af straffespark til FCM, ikke
> udelukkende skandaløse dommere, men i langt højere
> grad et FCM-hold som ikke fylder så meget på i
> felterne, vi er simpelthen ikke der hvor vi kan
> fremtvinge marginalerne.

Nu vil jeg nok mene, at de 2 straffespark vi blev snydt for mod BIF og OB ikke drejede sig om små marginaler. Det var mildest talt ikke 50/50 situationer. Hvis bare de 2 var blevet dømt ville vi vel være oppe på det gennemsnitlige antal straffespark, som klubberne har fået.

> Med ER ude af ligningen, er det så fuldstændigt
> utopisk at tro at TT ikke har de samme evner eller
> erfaring til at motivere og begejstre drengene?

Er der nogen trænere, der har det? Mandskabsbehandlingen er ERs spidskompetence, og det er meget sandsynligt, at TT ikke er lige så god til det. Men det er der nok heller ikke nogen af de andre trænere i ligaen der er. Det diskvalificerer jo ikke dem - hvorfor skulle det så diskvalificere TT? Han har andre styrker og svagheder - og det er dem, han skal vurderes ud fra. Jeg så bl.a. en OB-kamp, hvor spillet var elendigt i 1. halvleg, men markant bedre i 2. halvleg. Det er nok ikke helt usandsynligt at den forvandling skyldes TTs indsats i pausen.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent Skrev:
> Har du nogen dokumentation for det?

Du mener altså ikke at nogle hold er bedre til at opsøge marginalerne end andre er det? Nu kender jeg ikke tallet, men vil vædde på at FCK får en hel del flere straffespark end SønderjyskE gør, også af den tvivlsomme slags.

> Så vi er altså enige om, at der ikke er nogen
> dokumentation for at spillerne har mindre gejst og
> vilje. Det er udelukkende en påstand fra din side,
> at de svigtende resultater skyldes manglende gejst
> og vilje. Mit argument er at det skyldes (1)
> manglende stabilitet i start-11 grundet konstante
> skader og karantæner til nøglespillere (2) at vi
> desuden her i foråret har haft marginalerne
> (specifikt dommerkendelserne) i mod os. Bemærk at
> begge mine argumenter kan dokumenteres.

Så fordi du kan slå op i en oversigt og se hvor mange skader vi har haft, så er det altså forklaringen?

Det er altså tilladt at bruge øjnene, vi har set det så mange gange at det næppe kan være gået din næse forbi. Hvad med kollektive kollaps i adskillige kampe, hvor vi er sluppet allernådigst af sted med forholdsvis store nederlag? Hvad med den manglende evne til at skabe resultater på udebane på det niveau som et tophold nødvendigvis bør gøre? Hvad med en totalt fremværende vilje til at ville arbejde for tingene og spille fodbold i kampe som mod SønderjyskE*2 og AB? Eller nu mener måske også at indsatserne i de kampe skyldes skader? Som Faxe udtrykte det, der er simpelthen alt for mange kampe hvor FCM bare ikke er til stede. Hvor får han mon den opfattelse fra?

> Hvilke indikationer? Eneste jeg har set er Reid,
> der i efteråret flere gange i efteråret lavede
> fejl, hvorefter han bare luntede tilbage og ikke
> virkede særlig engageret, ligesom han selv udtalte
> i et interview i Tipsbladet, at han ikke altid
> rigtig gad at træne om mandagen. Det endte også
> med en fortjent bænkning af Reid i slutningen af
> efteråret, hvilket jeg egentlig havde påpeget
> behovet for længe inden (og lur mig om du ikke
> også var uenig med mig den gang)

Der er da masser af eksempler, Thygesen har da også selv udtalt at vi har været meget skrøbelige på det mentale plan. Tror du han lyver, eller bare ikke ved noget om truppens mentale tilstand?

Reids bænkning var meget fortjent, men det er altså ikke nemt at bænke en spiller når man har røv og nøgler til at sidde udenfor.

> Nu vil jeg nok mene, at de 2 straffespark vi blev
> snydt for mod BIF og OB ikke drejede sig om små
> marginaler. Det var mildest talt ikke 50/50
> situationer. Hvis bare de 2 var blevet dømt ville
> vi vel være oppe på det gennemsnitlige antal
> straffespark, som klubberne har fået.

Og hvor mange straffespark har OB, Brøndby og FCK ikke følt sig snydt for i denne sæson? Forskellen er måske bare at de ikke har et trænerteam og en sportsdirektør som er ude i medierne at hyle lige så snart slutfløjtet har lydt.

Når man ikke bringer sig selv i særligt mange positioner hvor man kan tvinge marginalerne over i ens favør, så kan variansen nogle gange være stor. Men så er det jo vores opgave (trænerne og spillerne) at frembringe flere af de situationer hvor marginalerne kan tippe, eller måske helt komme ud over hvor det er et spørgsmål om marginaler og det har vi ganske enkelt ikke været gode nok til. Skaber vi flere sekvenser end det vi gør, hvor der kan dømmes straffe, så bliver der også dømt straffe på et tidspunkt og skaber vi flere sekvenser hvor vi rammer stolpen, ja så smutter den sgu nok ind på et tidspunkt. Bemærk, det her er dokumenteret, det var Bold.dk som viste at vi er et af de mindst afsluttende hold i ligaen og derfor sandsynligvis også et af de hold som er færrest minutter i modstandernes felt og derfor ikke giver os selv tilstrækkelig mulighed for at få marginalerne til at tippe, eller måske endda eliminere diskussionen om marginaler.

> Er der nogen trænere, der har det?
> Mandskabsbehandlingen er ERs spidskompetence, og
> det er meget sandsynligt, at TT ikke er lige så
> god til det. Men det er der nok heller ikke nogen
> af de andre trænere i ligaen der er. Det
> diskvalificerer jo ikke dem - hvorfor skulle det
> så diskvalificere TT? Han har andre styrker og
> svagheder - og det er dem, han skal vurderes ud
> fra. Jeg så bl.a. en OB-kamp, hvor spillet var
> elendigt i 1. halvleg, men markant bedre i 2.
> halvleg. Det er nok ikke helt usandsynligt at den
> forvandling skyldes TTs indsats i pausen.

Nu er problemet så bare at det rent faktisk er en hel del lettere at vinde kampe inden vi kommer bagud og vi på den måde kan tillade os at agere, i stedet for blot at reagere. Det er helt fint at TT er konsekvent i forbindelse med kampene, men det er altså i arbejdet der går forud, hvor trænerne for alvor skal skinne, det går jeg ikke ud fra du er uenig i? At skulle appellere til spillernes stolthed i pausen, for at få dem til at præstere, er for resten ikke specielt positivt i min bog, bør det virkelig være nødvendigt?

For fanden da, det er vel ikke noget problem for dig at erkende at der findes en hel del spillere igennem FCMs levetid, som af forskellige årsager, ganske enkelt ikke har været gode nok til klubben, er det? Hvorfor er det så fjern en tanke at man måske har ansat en træner som ganske enkelt ikke er dygtig nok til FCM?

Og hvad der taler i de andre træneres favør, på trods af en mandskabsbehandling som måske ikke er på højde med ERs? Hvad med årevis af hårdstjente erfaringer i cheftrænersæder? Men erfaring er måske ikke en faktor du mener er vigtig for en træner?

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser Skrev:
> Men der er altså ikke noget der er gratis i denne
> verden og det burde TT også vide, ligesom han også
> burde vide, at den form for udtalelser skaber
> ekstra forventninger hos FCMs interessenter og
> nødvendigvis skaber mere pres på egne skuldre.
> Thomasberg har bestemt været med til at piske
> forventningerne op og det vel kun naturligt at han
> tager sin del af ansvaret for det..

Selvfølgelig er det tilladt at hænge TT op på hans udtalelser, men det er også tilladt at prøve at forstå, hvorfor han udtaler sig, som han gør.

Tror du, det er for at motivere spillerne og øge troen på egne evner, eller tror du blot, han siger det for at lægge forøget pres på sig selv og spillerne? Den er vel ikke så svær at gennemskue, eller hvad?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm, motiverer man spillerne ved at gå ud til omverdenen og sige at holdet er bedre end nogensinde før? Mon ikke snarere udtalelserne er et resultat af momentan hybris end noget andet?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Hmm, motiverer man spillerne ved at gå ud til
> omverdenen og sige at holdet er bedre end
> nogensinde før? Mon ikke snarere udtalelserne er
> et resultat af momentan hybris end noget andet?

Det kan da sagtens være en motivationsfaktor? Men så er vi tilbage ved den gamle, og uendelige debat om hvilken ledelsesstil der er bedst - Erik Rasmussen fik jo om nogen hug af kollegaer og "eksperter" for at være mere pædagog end træner, men resulater skabte han dog.

Jeg er i øvrigt enig i at TT har rost truppen lige rigeligt, men svaret til dit spørgsmål er dog stadig ja - sådan kan man sagtens motivere et hold.

Besvar