Tag jer sammen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Tag jer sammen!

Indlæg af Vinding »

Tag jer sammen, og det er ikke holdet jeg mener.

Jeg må indrømme at der nogle af mine medfans der skuffer mig meget her på siden. Både den ene og den anden forlanges fyret.

En rigtig fan følger sku sit hold i medgang og modgang.

Nogle er sikkert skuffet over årets resultater efter 2 x sølv, men der er kun 3 sæt medaljer der skal fordeles hvert år, og man kan ikke forvente at der skal hænges medaljer om halsen hvert år.

Jeg ville godt indrømme at det ville have været rart med lidt flere point, men vi ligger trods alt i den bedste halvdel. Jeg ser denne sæson, som en mellem station da vi får opbygget et stærkt hold ved at udvikle flere af vores talenter.

Nu tager vi os alle sammen og mødes på SAS-arena og støtter holdet max imod Horsens næste søndag.

Vinding
Senest rettet af Vinding 28. apr 2009, 16:31, rettet i alt 1 gang.

uschel

Re: Tag jer sammen!

Indlæg af uschel »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Nu tager vi os alle sammen og mødes på SAS-arena
> og støtter holdet max imod Horsens næste søndag.
>
> Jeg er ked af at sige det ,men tror du bliver ret Alene, hvis du tager ud på stadion næste søndag

dalle

Indlæg af dalle »

Vinding Skrev:
> Tag jer sammen, og det er ikke holdet jeg mener.
>
> Jeg må indrømme at der nogle af mine medfans der
> skuffer mig meget her på siden. Både den ene og
> den anden forlanges fyret.
>
> En rigtig fan følger sku sit hold i medgang og
> modgang.
>
> Nogle er sikkert skuffet over årets resultater
> efter 2 x sølv, men der er kun 3 sæt medaljer der
> skal fordeles hvert år, og man kan ikke forvente
> at der skal hænges medaljer om halsen hvert år.
>
> Jeg ville godt indrømme at det ville have været
> rart med lidt flere point, men vi ligger trods alt
> i den bedste halvdel. Jeg ser denne sæson, som en
> mellem station da vi får opbygget et stærkt hold
> ved at udvikle flere af vores talenter.
>
> Nu tager vi os alle sammen og mødes på SAS-arena
> og støtter holdet max imod Horsens næste søndag.
>
> Vinding

jeg skal nok møde op og råbe til lungerne nær kolapser det gør jeg altid men jeg og nogle andre prøver at kigge på hvad og hvorfor vi er endt som vi er endt vi har en mega ung trup du kan heller ikke forvente at vi vinder guld med så unge gutter. og mest af alt så er det et debat forum hvor sådan noget skal snakkes igennem hvor skulle det ellers?

er enig med dig i at vi skal støtte holdet og specielt nu går selv og lure på tanken med at lave et lille flag/banner hvor der står "En gang sort altid sort - vi står bag jer gutter" jeg vil aldrig gøre noget som kan påvirke gutterne inde på banen men vi må nu engang også tænke på om nogle gør det godt nok og der er ørgaard indblandet

Vinding

Indlæg af Vinding »

dalle Skrev:
>
> er enig med dig i at vi skal støtte holdet og
> specielt nu går selv og lure på tanken med at lave
> et lille flag/banner hvor der står "En gang sort
> altid sort - vi står bag jer gutter" jeg vil
> aldrig gøre noget som kan påvirke gutterne inde på
> banen

Det er lige netop den holdning der skal til. Der har tidligere været eksempler på det modsatte fra andre Sas liga klubbers fans, og det ville jeg være rigtig ked af hvis det skete for os.

Vinding

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

dalle Skrev:
> er enig med dig i at vi skal støtte holdet og
> specielt nu går selv og lure på tanken med at lave
> et lille flag/banner hvor der står "En gang sort
> altid sort - vi står bag jer gutter" jeg vil
> aldrig gøre noget som kan påvirke gutterne inde på
> banen men vi må nu engang også tænke på om nogle
> gør det godt nok og der er ørgaard indblandet

Hvis det ikke var for Ørgaard var der i værste fald ikke noget der hed FCM og i bedste fald var vi elevatorhold. Den mand er om nogen årsagen til vores klubs massive fremdrift i de 10 år vi har eksisteret. At man så begynder at råbe op om fyring når vi er inde i en lille downperiode er jo helt hen i vejret.

Vinding

Indlæg af Vinding »

uschel Skrev:
> Vinding Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > >
> > Nu tager vi os alle sammen og mødes på
> SAS-arena
> > og støtter holdet max imod Horsens næste
> søndag.
> >
> > Jeg er ked af at sige det ,men tror du bliver
> ret Alene, hvis du tager ud på stadion næste
> søndag

Til uschel

Nu skriver jeg jo næste søndag.
Havde jeg ment nu på søndag, så havde jeg nok skrevet på søndag.

Vinding

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jesper BW1100 Skrev:
>
> Hvis det ikke var for Ørgaard var der i værste
> fald ikke noget der hed FCM og i bedste fald var
> vi elevatorhold. Den mand er om nogen årsagen til
> vores klubs massive fremdrift i de 10 år vi har
> eksisteret. At man så begynder at råbe op om
> fyring når vi er inde i en lille downperiode er jo
> helt hen i vejret.

Lige mine ord. Han er bare manden bag klubben.

Lad os alle nyde de resultater klubben har skabt både ude inden for banen.
Der er vel næppe mange klubber der har været repræsenteret ude i Europa så mange gange i deres første 10 leve år som vi har været, hvis man lige ser bort fra FCK.

Vinding

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men hvorfor? Hvorfor skuffer det dig at folk begynder at snakke om trænerfyringer m.m.?

Syntes i øvrigt det er temmelig absurd at begynde at betvivle folks loyalitet fordi de forholder sig kritisk til det er sker i klubben. Mig bekendt er det kun steder som Kina, Hitlertidens Tyskland og Stalins Sovjet, hvor folk ikke har/havde ret til en mening. Men vi skal måske bare finde FCM-idolerne frem og falde på vores knæ og bede?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hausser Skrev:
> Men hvorfor? Hvorfor skuffer det dig at folk
> begynder at snakke om trænerfyringer m.m.?

Fordi det er folks svar på ALT. Det er belastende i længden.

> Syntes i øvrigt det er temmelig absurd at begynde
> at betvivle folks loyalitet fordi de forholder sig
> kritisk til det er sker i klubben. Mig bekendt er
> det kun steder som Kina, Hitlertidens Tyskland og
> Stalins Sovjet, hvor folk ikke har/havde ret til
> en mening. Men vi skal måske bare finde
> FCM-idolerne frem og falde på vores knæ og bede?

Folk har ret til at have deres mening. Musikken på pladen er bare uudholdelig i længden når den kører i samme rille.....

Hausser

Indlæg af Hausser »

Næ det er ikke folks svar på alt og folk begynder altså ikke at jamre sig over træneren fordi vi spiller en enkelt dårlig kamp hist og pist, det er altså voldsomt meget mere i det end det og det burde man altså ha indsigt nok til at forstå.

Formbarometeret placerer os næstsidst i ligaen, efter nogle kampe hvor vi skulle spille os tilbage i medaljekampen igen. Det er vist svært at argumentere for at det er bestået..

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

men nu er formbarometret jo også det noget nær værste man kan bruge til at vurdere om en trænerfyring er løsningen. man kunne eks. også kigge på om der er udvikling i spillet og om træneren udstikker en vej ud af "krisen"(selvom jeg mener ordet krise er groteskt at bruge om vores nuværende situation).

Her kan man eks. konstatere at vores spillemæssigt dårligste kamp var mod Esbjerg, at vi spillede pænt men ineffektivt mod Brøndby, havde en elendig første halvleg mod OB men i den grad spillede os op i 2. og var tæt på uafgjort. Og så ikke mindst at vi spillede en rigtig god kamp i går, hvor vi vender en kamp til føring og til sidst bliver meget handicappet af en udvisning(som jeg går ud fra TT ikke havde instrueret Salami i at begå).

Altså leverer TT vel netop spillemæssig udvikling og en vej ud af problemerne og derfor er fyringssnakken sgu lidt omsons.

/og så OT til Haussers første indlæg: http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Godwin's Law: "the person who first makes an unwarranted reference to Nazi Germany or Hitler in an argument loses that argument automatically."

dalle

Indlæg af dalle »

jeg vil sige det nærmere er blevet en dårlig vane for os der prøver at lave en dabt og skabe spørgsmål ved nogle ting at i så går ud og jorder det ned

det er jo ikke sådan at folk kiun går ud og siger at det hele er ørgaard skyld der er ligesom en grund og hvis i valgte at læse nogle af indlægene vil i nok kunne se hvorfor

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Man kan vel også sige at mned lidt mere dommertække og lidt held havde vi haft 4-5 point mere nu med samme spil. En formbarometer er tal og virkeligheden er mere end tal.
Efter 2 titelbejlere og ÅB der har imponeret hele Europa har vi nu 4 hold vi bør slå. Hvis vi bare får 10 point i de kampe vil vi med stor sansynlighed trække fra ÅB igen og så er alle sikkert tilfredse.
Iøvrigt tror jeg at ÅB går ned på et tidspunkt i foråret. De har allerede brugt mange kræfter på Liga og Europa og nu er det Liga og Pokal. Det slider!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hehe, jeg er faktisk bekendt med Godwins lov og nævnte den faktisk i forbindelse med at folk begynde at betvivle mit tilhørsforhold fordi jeg stillede spørgsmål ved rationaliteten i at give 10 millioner plus videresalgsklausul for en uprøvet angriber for den næstbedste svenske række http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,693 ... #msg-69544. Set i bakspejlet var den skepsis var måske ikke så dum endda..

Nu nævnte jeg sådan set ikke formbarometeret fordi jeg udelukkende tog udgangspunkt i det, men fordi FCM og Thomasberg selv forklarede at vi havde en mission i de første kampe, hvor der skulle hentes point på toppen. I stedet har vi så smidt 7 point til FCK, 5 til BIF, 4 til OB og 6 til AaB og er nu i overhængende fare for at miste fjerdepladsen. 2 point i 4 kampe, mission failed, det kan vist ikke opfattes anderledes.

Og point og spil hænger altså uløseligt sammen. Vi kan acceptere skidt spil hvis vi får point, men det er svært at acceptere godt spil, hvis vi ikke får point, set over lidt flere kampe. Spillemæssigt syntes jeg altså bestemt heller ikke det har været godt, primitivt og fantasiløst losseri uden løsninger mod både BIF og OB og mønsteret var vel, groft talt, det samme igår. Forskellen var så bare, at spillerne viste noget vilje og attitude for første gang i lang tid.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:

> Nu nævnte jeg sådan set ikke formbarometeret fordi
> jeg udelukkende tog udgangspunkt i det, men fordi
> FCM og Thomasberg selv forklarede at vi havde en
> mission i de første kampe, hvor der skulle hentes
> point på toppen. I stedet har vi så smidt 7 point
> til FCK, 5 til BIF, 4 til OB og 6 til AaB og er nu
> i overhængende fare for at miste fjerdepladsen. 2
> point i 4 kampe, mission failed, det kan vist ikke
> opfattes anderledes.

Mener du at fordi man siger at opgaven går på at lave mange point i de første kampe, så får man det automatisk ?

Eller anerkender du overhovedet andre holds præstationer..

Der var engang hvor FCM kunne komme fra baghjul og stadig kunne overraske modstanderne, men sådan er det altså ikke rigtigt mere
FCM har stabiliseret dig i den danske top, og det gør altså også at modstanderhold kan være mere opsatte på lige nøjagtig at vinde over os- lige som vi havde det med topholdene da vi endnu var en mindre klub

Besvar