Tag jer sammen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: Tag jer sammen!

Indlæg af Ravnen »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Der var engang hvor FCM kunne komme fra baghjul og
> stadig kunne overraske modstanderne, men sådan er
> det altså ikke rigtigt mere
> FCM har stabiliseret dig i den danske top, og det
> gør altså også at modstanderhold kan være mere
> opsatte på lige nøjagtig at vinde over os- lige
> som vi havde det med topholdene da vi endnu var en
> mindre klub

Det var en god pointe, for måske er det lige præcis der vores problem ligger. Modstanderne har "overdreven" respekt for os, og det gør at de forsvarer med næb og kløer og ikke levner os ret meget plads til at udfolde os offensivt. Samtidig ligger de på lur til at straffe os på kontra.

Specielt vores fløje synes jeg er blevet lukket totalt ned i lang tid nu. Og det skyldes måske at modstanderne har læst at det er sådan vi spiller, og det er grunden til at vores offensiv ser temmelig fantasiløs ud for øjeblikket.

Men det er jo hvad der sker når man to sæsoner i træk bliver vice-mestre.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men det ændrer da ikke ved, at missionen er mislykkedes? Og mig bekendt har hverken OB, BIF eller AaB på nogen måde sprudlet i superligaen, så muligheden for virkelig at rykke, har altså været der..

Hausser

Indlæg af Hausser »

..Og alligevel har fløjene scoret 3 af vores 5 mål i forårssæsonen? Men ja, vi har helt klart haft for få strenge at spille på og modstanderne har haft let ved at regne hvordan vi skal lukkes ned.

Men vores status som tophold er altså noget der pludselig er opstået, og modstanderne har ikke pludselig stillet sig defensivt, vi har trods alt vundet 2 gange sølv i årerne før Thomasberg. Tror ikke nogen hold har mere respekt for os end BIF, OB, FCK eller AaB, så betingelserne er ikke anderledes for os..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Så du mener altså ikke at de andre hold, eller andre udefra kommende faktorer for den sags skyld, kan være skyld i vores resultater ?

Hvis du kigger på programmet, ville du da på et hvilket som helst tidspunkt på sæsonen, vel med rimelighed kunnnet have sagt, at udebanekampe mod AaB og OB kunne vi godt risikere at få 0 point ud af
En hjemmebanekamp mod Brøndby er vel heller ikke en sikker sejr
Esbjerg burde man vel have vundet over - det var man dog også kun et par minutter fra

Men tænk hvis alt bare var givet fra starten af, så behøvede vi jo næsten ikke at spille kampene..

MadsBS

Indlæg af MadsBS »

Vi giver den gas hjemme mod Horsens. Vi giver den gas i resten af kampene, som altid!

Jeg er altid skuffet over et nederlag eller point-tab.
Kampen efter er vi der alligevel og støtter drengene!

FCM ; I medgang og modgang!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig influerer eksterne faktorer også, men modsat så mange andre, blandt andet også lederne i FCM, så mener jeg faktisk at interne faktorer forklarer en hel del mere end de eksterne gør og jeg mener faktisk at FCM kan præstere voldsomt meget mere end det de har gjort i lang tid snart. Som jeg ser det, er der et enormt uforløst potentiale i holdet..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:

> Som jeg ser det, er der et enormt uforløst
> potentiale i holdet..

Jamen er det ikke også hele kernen i det ?

Og netop det vi er nogle stykker der hele tiden pointerer at det tager tid, og som er hele "grundstammen" i FCM´s overordnede strategi

Jeg er nemlig heller ikke i tvivl om at vi har en kæmpe talentmasse

Det er vel heller ikke helt nemt, at være en af de rutinerede og så kun være feks 24 år :-)
Men for mig virker det til at de fleste spillere synes at det er helt ok
Frank har ganske vist udtalt sig om, at der skal mere stabil arbejdskraft ind, men er det måske fordi han snart nærmer sig en høj alder..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men potentialet burde jo være forløst allerede, holdet er altså ikke dårligere end det var sidste år, tværtimod har vi ofret utroligt mange millioner på det her hold, for at gøre vision 2011 mulig. Problemet er bare vi ikke ser fremgang, vi ser tilbagegang og ligner på ingen måde et mesterhold og Thomasberg ligner på ingen måde en træner som kan indfri forventningerne og forløse potentialet, det virker simpelthen ikke til han har rutinen eller værktøjerne.

Og helt ærligt, det er vel heller ikke så underligt, manden er blot 34, samme alder som Claus Madsen, og har aldrig stået i spidsen for et fodboldhold før. Måske det i virkeligheden er lidt naivt at forvente at så ung og uprøvet en træner ville kunne løfte klubben derhen vi gerne vil?

Martin

Indlæg af Martin »

Hausser Skrev:
> Men potentialet burde jo være forløst allerede,
> holdet er altså ikke dårligere end det var sidste
> år, tværtimod har vi ofret utroligt mange
> millioner på det her hold, for at gøre vision 2011
> mulig. Problemet er bare vi ikke ser fremgang, vi
> ser tilbagegang og ligner på ingen måde et
> mesterhold og Thomasberg ligner på ingen måde en
> træner som kan indfri forventningerne og forløse
> potentialet, det virker simpelthen ikke til han
> har rutinen eller værktøjerne.
>
> Og helt ærligt, det er vel heller ikke så
> underligt, manden er blot 34, samme alder som
> Claus Madsen, og har aldrig stået i spidsen for et
> fodboldhold før. Måske det i virkeligheden er lidt
> naivt at forvente at så ung og uprøvet en træner
> ville kunne løfte klubben derhen vi gerne vil?

Det eneste tidspunkt, hvor vi reelt har haft hele stammen klar i denne sæson var omkring City kampen, der spillede vi dælme godt i den periode... I mine øjne er der alt for mange, som glemmer, at vi overpræstere for vildt i foråret 2008, dette skal åbenbart være en ulempe for Thomasberg nu, hvor folk åbentlys kritiserer ham for en fjerde plads som i mine øjne er godkendt udfra det materiale han har at gøre med...

Hvis man skulle kigge på trupperne over os, så kan jeg ikke finde mange af vores spillere udover Borring som ville gå direkte ind i start elveren hos de hold som ligger over os, så jeg mener det er godkendt på nuværende tidspunkt...

Det er jo nu, hvor krisen kradser, at vi skal stå sammen, så spillerne kan få noget hår på brystet frem imod vision 2011...

Jeg har egentlig lidt svært ved at forstå, at så mange ryster på hånden, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at der kommer en krise med så mange unge spillere som vi benyttet? Det er jo en investering i fremtiden, som bestyrelsen har konkluderet vi ikke vil kunne opnå via spillerindkøb som de andre klubber..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes heller ikke at holdet er dårligere end sidste år, men det er heller ikke meget bedre, eller rettere vi har jo fået nogle bedre spillere, men sammenfattet synes jeg ikke at det er bedre
Der har dog været forskellige skadesscenarier i nogle perioder, og det har sat holdet kraftigt tilbage på vigtige tidspunkter, feks bare her til forårets opstart

Jeg er ikke uenig i at en 34 årig træner er meget ung, men samtidig er jeg sikker på at man har overvejet det nøje, og jeg synes at det falder fint i tråd med at FCM gerne vil være den utraditionelle fodboldklub
Det var jo også noget af et sats da man ansatte Erik Rasmussen i sin tid, og det gik da meget godt

Jeg skal da ikke udelukke at man gerne vil finde en anden træner på et tidspunkt, og man skal jo også huske på at ER godt nok med et halvt års varsel pludselig valgte at forlade klubben - det var jo ikke ligefrem noget man havde kalkuleret med

Hausser

Indlæg af Hausser »

Martin Skrev:
> Det eneste tidspunkt, hvor vi reelt har haft hele
> stammen klar i denne sæson var omkring City
> kampen, der spillede vi dælme godt i den
> periode... I mine øjne er der alt for mange, som
> glemmer, at vi overpræstere for vildt i foråret
> 2008, dette skal åbenbart være en ulempe for
> Thomasberg nu, hvor folk åbentlys kritiserer ham
> for en fjerde plads som i mine øjne er godkendt
> udfra det materiale han har at gøre med...

I City-perioden var Frank jo ude, så ud fra den evindelige vi-kan-ikke-præstere-uden-vi-er-i-stærkeste-opstilling argumentation, så burde vi jo heller ikke at kunnet få spillet til at fungere i den periode.

Og hvis du tror at Thomasberg udelukkende bliver kritiseret fordi vi ligger på en fjerdeplads, så har du vist ikke fulgt med, diskussionen er noget mere kompleks end det.

Nu snakker du om at vi overpræsterede i foråret 2008, må jeg spørge hvad er det så vi har gjort i denne sæson? Jeg mener slet slet ikke det vi er vidner til på fodboldbanen, er vores reelle niveau, og det tvivler jeg også seriøst du ville kunne finde en spiller der ville holde med dig i. Vi underpræsterer voldsomt, og har gjort det i lang tid.

> Hvis man skulle kigge på trupperne over os, så kan
> jeg ikke finde mange af vores spillere udover
> Borring som ville gå direkte ind i start elveren
> hos de hold som ligger over os, så jeg mener det
> er godkendt på nuværende tidspunkt...

Det er jeg slet ikke enig i det her, vi ville givetvis ikke kunne forstærke FCK på andet end en enkelt plads eller to, men mener sagtens vi kunne forstærke både OB og BIF på adskillige pladser. Men ellers må du jo rette den kritik mod Ørgaard, det er ham der ikke har formået at forstærke holdet mens de er fløjet afsted.

> Det er jo nu, hvor krisen kradser, at vi skal stå
> sammen, så spillerne kan få noget hår på brystet
> frem imod vision 2011...

Hvad er det du mener vi ikke står sammen om?

> Jeg har egentlig lidt svært ved at forstå, at så
> mange ryster på hånden, det kan vel ikke komme som
> nogen overraskelse, at der kommer en krise med så
> mange unge spillere som vi benyttet? Det er jo en
> investering i fremtiden, som bestyrelsen har
> konkluderet vi ikke vil kunne opnå via
> spillerindkøb som de andre klubber..

Tja, mig bekendt er holdet omkring startopstillingen da ikke blevet meget yngre siden sidste år, tværtimod. At forklare krisen med alder, holder ikke en meter..

bw152/michael

Tag dig sammen !

Indlæg af bw152/michael »

> Jeg må indrømme at der nogle af mine medfans der
> skuffer mig meget her på siden. Både den ene og
> den anden forlanges fyret.

Hvad havde du forventet ellers ?
Vi er en klub med rigtig store ambitioner, som har meldt ud at klubben skal vinde guldet senest 2011 - jeg ser ikke det hold vi har nu som et guldhold, jeg mener ledelsen har handlet forkert eftersom man simpelthen ikke har skaffet det hold som kan leve op til den ambition..
At melde ud at man vil vinde guldet er fint, men holdet skal også følge de ambitioner, og det gør vi ikke med den trup vi har nu.

> En rigtig fan følger sku sit hold i medgang og
> modgang.

Det har intet med at gøre om man følger holdet i medgang og modgang om man kræver handling, faktisk tror jeg dem som følger holdet i medgang og modgang går mere op i det, og derfor er frustrede over hvad der sker og de manglende forstærkninger frem i mod visionen, hvis man langer op med sådan en vision skal ens handlinger også følge den og det mener jeg ikke den gør, men jeg kommer stadig på stadion!

> Jeg ville godt indrømme at det ville have været
> rart med lidt flere point, men vi ligger trods alt
> i den bedste halvdel. Jeg ser denne sæson, som en
> mellem station da vi får opbygget et stærkt hold
> ved at udvikle flere af vores talenter.

Jeg ser bare ikke det hold vi er ved at bygge op som det der skal fuldføre vision 2011, derfor er jeg skuffet over vi ingen forstærkninger har fået i vinter.. Vi har skåret i truppen og sluppet de dårlige spillere, men at det hold vi har nu skal opbygges til et virkelig stærkt hold, så mangler vi i den grad forstærkninger efter min mening..

Jeg er godt klar over vi ikke bliver enige om alting, men jeg synes det er meget meget forkert og sige at fordi man forlanger handling, som i eksempelvis en fyring så er man ikke en der følger holdet i medgang og modgang, måske er det lige netop det man er fordi ens kærligheden til klubben er så høj..

/Meyhoff

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men vi præsterede langt bedre sidste år, under Erik Rasmussens ledelse, og han havde altså mindst lige så mange skader som Thomasberg har haft i sin regeringstid. Så kan man jo spekulere over hvorfor det er..

Og ja, Erik Rasmussen var da også et sats da han blev ansat, men på det tidspunkt havde han trods alt næsten 10 års trænererfaring og var vel også ca. 10 år ældre og langt mere rutineret end Thomasberg.

Og det er også helt korrekt at ERs farvel kom pludseligt, men det var da ikke ligefrem fordi Ørgaard brugte en masse tid på at undersøge markedet og lede efter en ekstern forstrækning, Thomasberg-løsningen blev trods alt offentliggjort i samme åndedrag som Erik sagde farvel.

Altoriso

Re: Tag dig sammen !

Indlæg af Altoriso »

bw152/michael Skrev:

> Jeg ser bare ikke det hold vi er ved at bygge op
> som det der skal fuldføre vision 2011, derfor er
> jeg skuffet over vi ingen forstærkninger har fået
> i vinter.. Vi har skåret i truppen og sluppet de
> dårlige spillere, men at det hold vi har nu skal
> opbygges til et virkelig stærkt hold, så mangler
> vi i den grad forstærkninger efter min mening..

Klubben har jo ikke uanede pengestrømme..

Men mon ikke noget af strategien kunne gå på at få et vist antal unge spillere til at blive markante "Ungprofiler" på holdet

Så har man fornuftigt valgt at spare lidt på pengene i den her såkaldte krisetid - måske får man endda solgt et par unge spillere til, og så får man lige pludselig råd til de helt rigtige forstærkninger, som om et par år bringer os helt op i topkampen for alvor

Jeg mener da at du tolker forkert hvis du tror at lige præcis dem der er på holdet nu, også skal være dem der skaffer os guldet - nogle af dem skal dog nok være med til at danne en grundstamme

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Bare som plaster på såret, så vil jeg sige at det sker hos alle fanklubber og alle fanforaer, at den slags dukker op. Selv diskussionen om hvorvidt man bør kritisere/ eller støtte i medgang og modgang, er en evig diskussion som nok alle fanklubber har været igennem.

Fælles for dem alle er bare at ingen er kommet til enighed eller fælles beslutning. Så den her slags diskussion er vel bare spørgsmål om at løfte pegefingeren.

just in case you didn't know (som I nok gør alligevel :P )

Besvar