Thomasberg raus

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mancitydk

Re: Thomasberg raus

Indlæg af mancitydk »

rotationsprincippet havde i hvert fald andel i at vi smed pokalfinalen væk.... og det mener jeg ikke kan stå til diskussion.

louis

Re: TT indser tingene..

Indlæg af louis »

Det er altid nemt at være bagklog. For flere spillerunder siden vendte jeg spørgsmålet om TT´s ekspertice, og jeg er da blevet bekrætiget i at han gemmer den godt. Han har nogle sjove udtalelser efter kampene, men agerer sjældent som indpisker under disse.
Set ud fra mit synspunkt så har jeg købt et sæconkort, som jeg har gjort de forrige år, for at støtte FCM, og for at se noget godt bold. Ja halvdelen er jo opnået, jeg har støttet FCM, men pas nu på, for der kan nemt ryge mellem 500-1000 tilskuere per kamp med det spil/den spillestil som vi praktiserer, se hvor nemt, FCK gad næsten ikke at investere i det høje opspil, de vidste at det var andenbolden som vi gik efter, hvor mange vandt vi?, flot taktik.
En god træner agerer når noget ikke fungerer, ikke når det er forsent, det er at reagere!!!!
Før kampen læste jeg i en avis at TT mente vi var bedst mand for mand, rent muskelmæssigt og hurtighedsmæssigt, det fik vi da set!!!!!
Vi har nu brugt en halv sæson på at se om "lærlingen" kunne slå til, har vi råd til endnu en tørn?????.
Jeg skulle idag finde et tlf. nr. og kiggede derfor i Herning telefon bogen, på forsiden ser man en smilende træner samt sprudlende spillere, hvornår har vi sidst set det????

Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Det er en hel anden diskussion som jeg er enig i... men set over hele sæsonen sidste år vandt vi sølvet på den måde...

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Ja nu vandt vi den jo på den måde, men tror nu også vi kunne have vundet uden rotationen.. er nok bare gammeldags og ikke så meget tilhænger af at skifte for meget ud på kæderne.... du har en fast base der ikke skiftes ud og så to-tre pladser der kan dækkes ud fra hvem der er bedst på dagen, og det ville i vores tilfælde nok være angreb og midtbane...

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

vi er som jeg ser det alt for nemme at læse taktisk. Hvis vores kanter ikke har en optimal dag eller hvis man kan lukke ned for dem er vi ganske ordinære og har ikke så mange muligheder for at lukke et godt forsvar op.

bw152/michael

Re: ørgaard får for lidt kritik!

Indlæg af bw152/michael »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det her er jeg helt enig i. Ørgaard skøjter hen
> over al kritik pga en masse god salg, men han har
> altså et kraftigt medansvar i denne fadæse, med
> det ene katastrofeindkøb efter det andet.

> Én skide spiller fra Østeuropa har slået til og
> han var endda til prøvetræning først. Dem han selv
> har scoutet har været til at lukke op og skide i
> og har ikke kunnet tilføre holdet noget som helst
> og det er bare ikke godt nok når man tænker på
> alle de millioner han har haft at lege med,
> millioner som mange sportsdirektører misunder ham
> herhjemme. Og østeuropæerne har ikke de eneste som
> ikke har slået til..

Glem nu ikke hvem der har haft et kæmpe indflydelse på hvor klubben er nået til idag, det kan være han har lavet fejl - men hvor havde vi stået idag uden ham ?
Tvivler på vi var et tophold..

/Michael Meyhoff

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

louis Skrev:
> Det er altid nemt at være bagklog. For flere
> spillerunder siden vendte jeg spørgsmålet om TT´s
> ekspertice, og jeg er da blevet bekrætiget i at
> han gemmer den godt. Han har nogle sjove
> udtalelser efter kampene, men agerer sjældent som
> indpisker under disse.

Det er jo ikke rigtigt.

Her fra den seneste kamp mod FCK, hvor Thomasberg med tydelige fagter og råben viste at spillerne skulle længere frem på banen

http://www.black-wolves.com/billedgalle ... leri27.jpg

http://www.black-wolves.com/billedgalle ... leri36.jpg

Der blev også gjort flittige notater undervejs

http://www.black-wolves.com/billedgalle ... leri34.jpg

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

Pokalkampene udstiller bare manglerne i princippet endnu mere. Sidste sæson hvor vi stillede med nærmest et B-hold ude mod Brøndby i semifinalen var beskæmmende.

Rotation i ligaen vinder noget, men jeg tror det taber mere. "Heldigvis" bør vi ikke have de problemer i år efter vi er ude af Europa og pokalen...

Hausser

Re: ørgaard får for lidt kritik!

Indlæg af Hausser »

Der er skam ingen der glemmer fortiden, men man kan altså ikke blive ved med at hvile på laurbærrene. Efter klubben er kommet til penge, virker det nærmest som om Ørgaard har besluttet sig for ikke at scoute spillerne mere og bare køber dem på anbefalinger, ellers har jeg fandme svært ved at se hvordan spillere som Marcic slet ikke kan have niveauet alligevel til trods for lang tids overvejelser og en spiller som Gnanou, som det fra dag ét var tydeligt aldrig nogensinde vil få noget der bare minder om superliganiveau, hverken for FCM, AGF eller SønderjyskE..

Morten Odense

Re: Thomasberg raus OT

Indlæg af Morten Odense »

Alt det her er sagt i sjov!

Hvad med om vi nu fik Troels Bech indlemmet i trænerteamet?
Han kunne da være god at have, hvis det var der skulle udtalelser til på tv. Han er altid så velformuleret, ham den gode Troels Bech.

Igen - alt det ironi der overhovedet kan findes, er åbenbart brugt i dette indlæg...

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Morten Odense Skrev:
> Alt det her er sagt i sjov!
>
> Hvad med om vi nu fik Troels Bech indlemmet i
> trænerteamet?
> Han kunne da være god at have, hvis det var der
> skulle udtalelser til på tv. Han er altid så
> velformuleret, ham den gode Troels Bech.
>
> Igen - alt det ironi der overhovedet kan findes,
> er åbenbart brugt i dette indlæg...

og hvorfor synes du så det skal formidles?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Godt du indleder med at sige det er sagt i sjov, for det er da en joke :-)

Troels Bech, nej tak.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg hiver lige den her tråd frem igen.

I min optik kan det ikke passe at en trænerfyring ikke er et tema i en tid hvor spillet ikke har fungeret meget længe og hvor spillerne virker totalt uden tro på tingene. Medaljechancerne syntes nu også langt væk og det virker bestemt ikke usandsynligt at vi i næste runde bliver overhalet af et hold som vel var 13-14 point efter os for ikke særligt mange spillerrunder siden. Med det forspring til AaB, burde det simpelthen ikke være muligt at blive overhalet, men det virker nu desværre som et meget sandsynligt scenarie og det kan betyde det endegyldigt farvel til Europa også. AaB gjorde det der skulle til for at løse deres krise, de fyrede træneren. I alle andre klubber med en ambitiøs målsætning, det ville en trænerfyring være et glohedt tema, det er helt 100% sikkert.

Jeg ved godt, jeg vil få en masse op af stolene som vil beskylde mig for at være vildt negativ med det her indlæg, men lad os prøve og gribe det rationelt an og analysere situationen en smule og lad os i fællesskab prøve at besvare nedenstående spørgsmål, det kan måske skabe lidt perspektiv.

Får Thomasberg det optimale ud af potentialet i holdet?

Ligner Thomasberg en træner som har de løsninger der skal til på det taktiske plan?

Giver Thomasberg spillerne den gejst og vilje der skal til for at de tror de kan vinde kampene?

Ville en anden træner kunne få mere ud af det samme hold?

Er vi bare ikke bedre?

Rooney

Indlæg af Rooney »

Tjo, lige nu fungere intet... Desværre. Dog kan jeg ikke se hvad en trænerfyring skulle gøre godt for, og tror også de giver ham chancen til sommer og hvis det så ikke går godt derefter så er jeg bange for at tiden er opløbet..

Men altså vi har et MEGET ungt hold, som gerne skal spilles sammen derfor mener jeg ikke det er løsningen med en ny træner.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hvad en ny træner skulle hjælpe? Hva med ny tro på tingene, ny energi, ny gejst og nye idéer?

Hvad var det Kuhn tilførte AaB da han overtog?

Besvar