FCM - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
GuffeDK

FCM - Brøndby

Indlæg af GuffeDK »

Hej folkens. Hvordan tror i det vil gå? Efter at ha set Brøndby spille idag tror jeg bestemt på chancen for en lille sejer til os synes ikke brøndby vidste noget særlig idag. Og vis vi kan få instillet kannonen så burde der være muligheder
Senest rettet af GuffeDK 14. mar 2009, 12:06, rettet i alt 1 gang.

Bobby

Re: FCM - Brøndby

Indlæg af Bobby »

Jeg forventer nu en rigtig svær kamp, hvor vi skal spille op til vores absolut bedste for at få en sejr. Og en sejr er det eneste, der tæller, hvis vi skal kigge opad i tabellen.

Det er IMO helt afgørende at vi får nogle af de skadede spillere klar, Califf, Salami, Florescu og Danny. Er der nogen, der ved noget om hvordan det ser ud med dem?

Jeg synes mange af de unge, gjorde det rigtig fint mod Esbjerg og det lover godt for fremtiden, men mod Brøndby er det ganske enkelt for mange unge at have på banen samtidig og vi skal have flere af stamspillerne klar. Specielt en Salami bliver vigtig på den centrale midtbane, hvor BIF står stærkt med bl.a. Krohn Dehli. Spørgsmålet er naturligvis hvilken form Salami og de andre vil være i, hvis de spiller. Jeg mener dog helt sikkert de skal spille, hvis de er fysisk klar, da deres rutine og erfaring kan blive afgørende.

Men en spændende kamp, der meget vel kan afgøre om, vi skal kigge den ene eller den anden vej i tabellen.

Hausser

Re: FCM - Brøndby

Indlæg af Hausser »

Hmm ja, det er godt nok med bekymring man ser frem mod denne kamp, velvidende at det vel kun er en sejr som for alvor tæller, hvis målsætningen og budgettet skal opfyldes. Desuden så tror jeg hjemmepublikummet har behov for en meriterende indsats, som igen giver folk lyst til at komme på stadion og det vil Brøndby-kampen være en glimrende anledning til, ja måske endda en eneste i denne sæson, tidspunktet taget i betragtning.

Califf håber jeg meget på bliver klar, selv om Krohn Dehli tissede på ham i Brøndby sidste gang. Med Ipsa i midterforsvaret, er vi simpelthen alt for skrøbelige og giver alt for mange chancer væk. Personligt syntes jeg ikke at Califf, som spiller, passer særligt godt ind i den måde vi spiller fodbold på, men han er det bedste vi har og tror han vil være instrumental for at stække BIFs offensiv.

Salamis nærkampsstyrke og aggressivitet får vi også brug for på midten, men ligesom med Califf, kan man godt være i tvivl om hvor tæt på 100 % hvor afrikanske stjerne er, og jeg tror vi har behov for at han kan yde maks.

Det er svært at gætte på noget der minder om en startopstilling på nuværende tidspunkt, der skal vi længere hen på ugen, men mon ikke Frank træder ind i startopstillingen igen og så tror jeg det kommer an på hvem der er fit og hvem der ikke. Håber personligt at man giver Oliseh chancen lige bag Frank, tror han er den X-faktor som kan være med til at åbne en BIF-defensiv som har været ekstraordinær stærk i denne sæson.

Bobby

Florescu og Danny klar.

Indlæg af Bobby »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Det ser ud til at Danny og Florescu efter al sandsynlighed bliver klar. Desværre er Califf meget tvivlsom, hvilket ikke er så god en nyhed, men vi jo vente og se. Det undrer mig, at der ikke er nogen status på Salami. Håber virkelig han er klar.

kopien

Re: Florescu og Danny klar.

Indlæg af kopien »

ja det undrer også mig i høj grad.
jeg kan ikke forstå de ikke melder noget ud omkring hans eventuelle skade idet han jo sad på bænken mod EFB hvis jeg ikke husker helt forkert.

lad os håbe han er klar, så er vi tæt på en normal start-11..

Bobby

Indlæg af Bobby »

"Skadestuen" på fcm.dk er netop blevet opdateret og den figurerer han ikke på, så vi må vel gå udfra at han er klar.

kopien

Indlæg af kopien »

ja der har jeg så mine tvivl for en spiller som Kim Christensen figurerer ikke på den liste og så vidt jeg er orienteret så er han da stadig skadet "på uvis tid" så man ved jo aldrig... jeg har i hvert fald min tvivl om den side må jeg erkende.

Jydepower

Intet er umuligt

Indlæg af Jydepower »

Det er med 100% garanti, at det bliver en svær kamp, og statisikken hvad angår de seneste BIF-kampe er ikke fremragende, men som overskriften siger .. det er ikke umuligt. Men det bliver vanskeligt! Vi skal stille i en opstilling som er tæt på stærkest, men hvordan er den stærkeste opstilling lige pt? Jeg er i tvivl hvad angår højre back-pladsen f.eks. Jeg synes Juelsgaard gjorde det ganske udemærket, både offensivt og defensivt. Men ellers bliver starteren noget lignend ..

Heinze - På kassen
Kolja, Reid, Ipsa, CP/Julle - i forsvaret
Danny, Salami(def.), Florescu, Thyge, Borring - på midten
Frank / Jude - I angrebet
.. Og ja, i så ret, Ken skal ikke starte inde (:

Jeg glæder mig til at se Raska på mål igen, selv om Heinze har vist gode takter, men Heinze er forholdsvis sikker i denne kamp - da Raska slet ikke er kampvarm.

I forsvaret er der den højre back plads, som jeg er i tvivl om - dog tror jeg Julle tager det længste strå, da han er hurtig nok til at hente Kronen og Holmen når de udfordre (dog kan CP's rutine være en fordel).

Jeg ser det som en MEGET vigtig ting at vi vinder slaget om midtbanen, da det er der hele Brøndbys force ligger i. De har Danmarks bedste midtbane, og de skal stoppes - ellers bliver det UMULIGT! Derfor skal vi stille med en kompakt midtbane af arbejdsheste. Det er her slaget skal stå!!!

Angrebet er meget tvivlsomt. Jude og Frank spillede bestemt ikke nogen værdi kamp mod Esbjerg.. men nu er det tiden til at vise klassen. Frank skaber chancer ved dødbolde, Jude har sin hurtighed, og jeg ved ikke hvad Ken skal stille op mod det forsvar, han kan ikke løbe fra dem eller overspringe dem. Han kan trylle, men de har et for godt forsvar. Men jeg tror vi skal starte med Frank inde, da han kender BIF godt og kender presset.

Men vi SKAL have 3 point, for at have et spinkelt håb om medaljer og uefacup !! Det er så vigtig en kamp, som muligvis kommer til at afgøre sæsonens udfald for os.

bingbang

Re: Intet er umuligt

Indlæg af bingbang »

Så vidt jeg kan se har du 12 mand i startopstillingen - kunne sikkert være en god ide mod brøndby:-).

Jeg mener vores opstilling bør være som følgende:

Heinze
Kolja, Reid, Ipsa,Poulsen
Danny, salami, Thygesen, Borring
Frank, Ken

I mine øjne den stærkeste opstilling. Jude tror jeg kommer til kort overfor et meget fysisk stærkt Brøndby forsvar.

Florescu må vige pladsen, da vi bør spille med 2 angribere på hjemmebane - men det betinger selvfølgelig at Salimi er klar??

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

bingbang Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så vidt jeg kan se har du 12 mand i
> startopstillingen - kunne sikkert være en god ide
> mod brøndby:-).

se på hans skråstreger. jeg tæller nemlig kun 11

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Tror nu det er bedste med 5 på midtbanen. Det bliver mega svært mod et brøndby-hold, som er bedst på alle pladser, men alt kan ske i fodbold. Måske gentager 5-0 sejren sig:)!

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

forzafcm Skrev:
> Det bliver mega svært mod et brøndby-hold, som er
> bedst på alle pladser, men alt kan ske i fodbold.

Bedst på alle pladser? Ved godt du elsker at være pessimist, men det er da godt nok i overkanten selv for dig...

Bare sådan lige på stående fod nævner jeg højreback (Afriyie), central midtbane (Salami) og venstrekant (Borring) hvor vi er overlegne, og så er der flere andre der kan diskuteres.

> Måske gentager 5-0 sejren sig:)!

Lidt selvmodsigende måske? Det tvivler jeg stærkt på... men kan vi fighte os til en 1-0, er jeg mere end tilfreds.

Niller09

Indlæg af Niller09 »

ja også skal man også udnytte at Brøndby skal bruge så defensive dårlige en venstre back som Joseph Elanga, hvis man lægge pres den kant eller Sivebæk( og ja håber på sivebæk starter, Danny er aldrig go, når det er koldt) at i nogle en mod en mod Elenga, vil det helt sikkert være en af nøglerne til at vinde over Brøndby.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Niller09 Skrev:
( og ja håber på sivebæk starter, Danny er
> aldrig go, når det er koldt)

haha vil du ikke nok enten argumentere for og eller dokumtere dette :-)

Udover det så mener jeg ikke at Sivebæks driblinger er nær så besnærende som Danny Olsens, men hvad ved jeg - vi er jo kun i starten af marts måned...

Niller09

Indlæg af Niller09 »

Jeg mener bare at Danny sidste forår startede han lidt langsom og i slutning af foråret spillede han rigtig rigtig godt. Han startede også med lyn og torden i efteråret, hvor folk snakkede om at han med på Landsholdet, men så sluttede han efteråret af med at være en af dårligeste. Dokumtere bliver at skøn, fra min side af, men f.eks. på de karaktere han har fået i BT ligge med gennemsnit på 6, hvor han 2 gange var ugens hold, i de første 8 kampe og for de sidste 8 kampe med et karaktere gennemsnit på 2,75.

Besvar