Halvårsregnskab efterårssæson 2008
-
Hausser
Re: Halvårsregnskab efterårssæson 2008
Hvor belejligt at du vil fjerne den post som vil resultere i det store underskud, såfremt vi altså ikke sælger markante spillere.
Prøv lige at læse den kommentar igen, hvor jeg nævner et væddemål: "Er der nogen der har lyst til at vædde mig om at, såfremt vi ikke får solgt spillere (Salami bliver langtidsskadet & Reid daler voldsomt i niveau) i næste regnskabsår, så får vi et underskud på minimum 25-30 millioner?"
Hvor er det jeg snakker om et driftunderskud og om at betragte underskuddet uafhængigt af transferkontoen? Driftunderskud er at forstå som regnskabet før transfer (altså driften), er du med på det? At du ikke kan finde ud af det med køb og salg, må være dit problem, der står tydeligt i regnskabet hvad vi har solgt og transferafskrevet for.
At du begynder at snakke så meget udenom, kan vist kun opfattes som du alligevel ikke har lyst til at vædde..
Prøv lige at læse den kommentar igen, hvor jeg nævner et væddemål: "Er der nogen der har lyst til at vædde mig om at, såfremt vi ikke får solgt spillere (Salami bliver langtidsskadet & Reid daler voldsomt i niveau) i næste regnskabsår, så får vi et underskud på minimum 25-30 millioner?"
Hvor er det jeg snakker om et driftunderskud og om at betragte underskuddet uafhængigt af transferkontoen? Driftunderskud er at forstå som regnskabet før transfer (altså driften), er du med på det? At du ikke kan finde ud af det med køb og salg, må være dit problem, der står tydeligt i regnskabet hvad vi har solgt og transferafskrevet for.
At du begynder at snakke så meget udenom, kan vist kun opfattes som du alligevel ikke har lyst til at vædde..
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Prøv lige at læse den kommentar igen, hvor jeg
> nævner et væddemål: "Er der nogen der har lyst til
> at vædde mig om at, såfremt vi ikke får solgt
> spillere (Salami bliver langtidsskadet & Reid
> daler voldsomt i niveau) i næste regnskabsår, så
> får vi et underskud på minimum 25-30 millioner?"
Men er ovenstående ikke netop en postulat for at du mener vi får et driftsunderskud på 25-30 mio? Driften er jo uden transfers, og det er vel der du mener vi ville have et underskud på 25-30 mio?
Men er ovenstående ikke netop en postulat for at du mener vi får et driftsunderskud på 25-30 mio? Driften er jo uden transfers, og det er vel der du mener vi ville have et underskud på 25-30 mio?
-
Hausser
Nej det er faktisk ikke det jeg mener. Transferregnskabet indbefatter spillersalg og spillerkontraktafskrivninger. Disse to størrelsen udgjorde ca. 51 millioner og ca. 17 millioner = et overskud på transferkontoen på ca. 34 mio kr i det netop aflagt halvårsregnskab. Pointen er at spillerkontraktafskrivningerne stadig er der, selv om vi ikke sælger spillere i 2009/10-sæsonen, vi starter således med et stort minus på den konto. Hvor stort det så er, er usikkert, men med et underskud på driften, så nærmer vi også snildt 30 millioner, hvis ikke mere.. Jeg mener ikke vi får et underskud på driften på 25-30 millioner, forhåbentlig da ikke, det er det samlede resultat, såfremt vi ikke kan sælge spillere jeg snakker om.
Jeg vil vædde ud fra FCMs samlede resultat for regnskabsåret, ikke for over/underskuddet før transfers. Ellers ville jeg ikke snakke om manglende spillersalg.
Jeg vil vædde ud fra FCMs samlede resultat for regnskabsåret, ikke for over/underskuddet før transfers. Ellers ville jeg ikke snakke om manglende spillersalg.
-
Kent
Hausser Skrev:
> At du begynder at snakke så meget udenom, kan vist
> kun opfattes som du alligevel ikke har lyst til at
> vædde..
At du opstiller en fuldstændigt urealistisk præmis, hvor FCM hverken skal købe eller sælge spillere i et helt regnskabsår, viser til gengæld hvor gerne du vil vædde......
Jeg vil også godt vædde med, at FCM får et overskud på 1.5 mia uden transfer næste år, såfremt jorden bliver ramt af en kæmpemeteor, der frembringer en ny istid.
> At du begynder at snakke så meget udenom, kan vist
> kun opfattes som du alligevel ikke har lyst til at
> vædde..
At du opstiller en fuldstændigt urealistisk præmis, hvor FCM hverken skal købe eller sælge spillere i et helt regnskabsår, viser til gengæld hvor gerne du vil vædde......
Jeg vil også godt vædde med, at FCM får et overskud på 1.5 mia uden transfer næste år, såfremt jorden bliver ramt af en kæmpemeteor, der frembringer en ny istid.
-
Hausser
Ja, forudsætningerne er (forhåbentlig) pænt urealistiske, men nu var med kommentar egentlig også bare retorik fremfor et oplæg til et væddemål. Jeg vil dog også gerne vædde med at FCM vil realisere et underskud, såfremt vi ikke sælger spillere for mere end 20 millioner, så er den måske mere gangbar.
-
Nielsen
Hausser Skrev:
>
Okay, jeg forstår ikke hvad du mener, du skriver at hvis vi ikke får solgt spillere, så ender vi med et underskud på 25-30 mil. Det vil jeg jo mene er et driftsunder skud før transferaktivitet. Hvor skulle de 25-30 mil i underskud ellers komme fra, hvis det ikke er på driften ?
>
Okay, jeg forstår ikke hvad du mener, du skriver at hvis vi ikke får solgt spillere, så ender vi med et underskud på 25-30 mil. Det vil jeg jo mene er et driftsunder skud før transferaktivitet. Hvor skulle de 25-30 mil i underskud ellers komme fra, hvis det ikke er på driften ?
-
Hausser
Læs mit indlæg til Jesper. Vi vil stadig have afskrivningerne på vores spillerkontrakter på transferkontoen som giver et stort minus, 17,3 mio kr. i sidste halvår. Det er jo en af hovedårsagerne til vi skal sælge spiller for så infamt mange millioner.
-
Hausser
Angående regnskabet, så kan jeg se at FCM fastholder de sportslige forventninger til sæsonen. Nu ved jeg ikke hvordan fordelingsnøglen mht TV-pengene er, men det kan risikere at betyde, at såfremt vi ikke avancere en plads, så står vi tilbage med underskud efter en sæson hvor vi har solgt spillere for så mange millioner :/
Skulle det (næsten) utænkelige ske, at FCM raslede længere end i tabellen, må et underskud vel næsten være givet, specielt når man tager højde for de færre tilskuere som dårlige resultater til betyde..
Skulle det (næsten) utænkelige ske, at FCM raslede længere end i tabellen, må et underskud vel næsten være givet, specielt når man tager højde for de færre tilskuere som dårlige resultater til betyde..
-
Nielsen
Du har så glemt at den også indholdes køb af spillere i transfer aktivitet. Derudover er den meget ugennemskuelig, da afskrivning af spiller følger spillerne, dvs. sælges 1 spiller, laves der en straks afskrivning, ellers laves der "blot" en linær afskrivning over kontraktens perioden. Så ved mange salg, vil man have mange "store" afskrivninger.
Men lad os holde det ved det.
Men lad os holde det ved det.
-
Nielsen
Uden jeg lige kan huske det 100 %, så mener jeg vi i budgettet regner med salg for 15 mil. Hvilket vel stemmer ganske god overens med at vi har en udgift på 5-10 mil til akademiet.
-
Hausser
Jo jo, men nu er det jo bare ikke de spillere med store afskrivninger på som er blevet solgt, der er billige spiller, eller spiller af egen avl. Den eneste som vi har givet et betydeligt millionbeløb for og som er blevet solgt, er Dadu, selv om vi da nok har tabt noget på ham, og det salg påvirker først regnskabet til sommer..
-
Nielsen
ahh.. Femi havde netop fået ny kontrakt, mon ikke den havde en hvis værdi. Men som sagt meget uoverskuelig størrelse.
-
Hausser
Der er rent faktisk budgettet med en overskud på transferkontoen på 15 millioner, dvs vi skal trække afskrivninger fra først. Altså skal vi sælge for markant mere end 15 millioner. nok nærmere 35-40 stykker for at få det til at løbe rundt.
-
Hausser
Det er vel kun det der vedrører transfers som vi finder på transferkontoen og ikke løn og egne kontraktforlængelser?
Uanset hvad, er Femis kontrakt, ikke noget der rykker alverden i det samlede billede..
Uanset hvad, er Femis kontrakt, ikke noget der rykker alverden i det samlede billede..
-
Nielsen
Jeg er ret sikker på de ikke sætter en spiller til 0 kr. når de laver ny kontrakt.