Jeg har ikke tid til at gå i dybden med det på nuværende tidspunkt, men lige umiddelbart så er det da læsning som er til at få mareridt af. http://hugin.info/137453/R/1287944/289511.pdf
Her er det jeg bed mærke i:
Halvårligt driftunderskud på knap 10 mio. kr! Primært pga lønomkostningerne er steget med 10 millioner på et år.
Nedjustering af forventningerne til årsresultatet til 3-5 mio. kr. modsat 14-17 mio. tidligere. Her gik man lidt og håbede at man ville opjustere pga man ikke købte et par spillere, men sådan skulle det ikke gå
Argument for nedjusteringen, vi har ikke solgt nok en spiller! I en regnskabsår hvor man i forvejen har solgt spillere for 51 millioner (jf. regnskab), så behøves det vist ikke nærmere begrundelse for hvorfor man for fanden da ikke er nødt til at indkalkulere flere spillersalg for at lave et fornuftigt overskud! Og husk nu, at indkøb af spillere som Borring m.fl, ikke influerer regnskabet med andet end afskrivninger. Glæder mig i øvrigt voldsomt til at se den transferafskrivningspost til sommer, for kan se vi allerede har afskrivninger for 17 mio i halvårsregnskabet og er meget i tvivl om man afskriver en eller to gange årligt, afskriver vi to gange, så er vi altså seriøst fucked!
Og så vil jeg hurtigt rettet skytset mod håndbolden. Fra regnskabet:
"Udviklingen i håndboldklubben
Fra 1. december 2008 blev Ikast-Brande Elitehåndbold en del af FCM Holding og i den forbindelse omdøbt til FCM Håndbold, ligesom spillerne nu optræder i FCM’s sorte spilledragter. FCM Håndbold er p.t. placeret midt i GuldBageren Ligaen, men har overgået alle forventninger i Champions League, hvor klubben er gået videre til hovedrunden. Klubbens svingende resultater i GuldBageren Ligaen har medført lavere indtægter end forventet fra tvrelateret reklame samt sponsorer, som er afgørende for håndboldklubbens økonomiske resultater.
I 1. halvår 2008/09 havde håndboldklubben en omsætning på DKK 7,9 mio., hvilket var noget under det forventede. Periodens resultat blev et tab på DKK 2,9 mio., hvilket var væsentligt under det forventede. Resultatet anses for utilfredsstillende.
Håndboldklubbens resultat indgår i FCM Holding alene for december 2008, hvor omsætningen udgjorde DKK 1 mio. og resultatet blev et tab på DKK 1 mio. Underskuddet i december måned hænger sammen med, at der er omkostninger vedrørende udebaneture i Champions League, mens TV-relaterede indtægter først indtægtsføres, når de realiseres i 2009. Resultatpåvirkningen i indeværende regnskabsår forventes at være DKK 0 for FCM Holding A/S."
Jeg fastholder, det var en ledelsesmæssig fadæse af det store at overtage den dødssejler og mener faktisk der er nogen der bør stilles til ansvar for det. Jeg stiller mig undrende overfor hvorfor der ikke er nogen der har gået ledelsen mere i sømmene med den overtagelse.
Kan vi ikke godt blive enige om at det her indlæg måske ikke er så langt fra sandheden endda? http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,913 ... #msg-91539