Hvem skal væk???

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

FCM sparer penge

Indlæg af Hausser »

Et interessant input til denne diskussion http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 121061.ece

Ifølge EB så betaler Vejle 150.000 i måneden for at leje Baba. Det er vist ret sikkert at antage at FCM ligefrem tjener på denne udlejning, Baba er jeg forholdsvis sikker på ikke tjerner 150.000 i måneden i FCM..

Hausser

Re: Ghanou på vej til Rusland

Indlæg af Hausser »

Tak for info, kunne ikke selv finde noget, så tak for det.

Betyder altså at vi stadig kan tjene lidt af det tabte ind på Gnanou. Uanset hvad, så kan en russisk anden divisionsklub dog næppe betale, ikke med mindre de har en nyrig russer i ryggen.

Forhåbentlig forsvinder han snart fra FCM, Gnanou har vi intet at bruge til..

Dennis (BW2479)

Re: FCM sparer penge

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Et interessant input til denne diskussion
> http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold
> /superligaen/vejle_boldklub/article1121061.ece
>
> Ifølge EB så betaler Vejle 150.000 i måneden for
> at leje Baba. Det er vist ret sikkert at antage at
> FCM ligefrem tjener på denne udlejning, Baba er
> jeg forholdsvis sikker på ikke tjerner 150.000 i
> måneden i FCM..

Nu er udgiften Collins jo ikke bare hans løn i perioden. Han skal sikkert have lidt eksra i lønningsposen for at smutte til veje. Dertil kommer eventuel transport eller bolig i vejle. Og så bliver spillere jo ik ligefrem mere værd af at komme 6 mdr tættere på kontraktudløb. Der er betalt sign on til ham og man skal muligvis betale skat af en lejeindtægt osv. Så det er meget almindeligt at man ik bare betaler lønnen.

Med Collins var der jo lige stor interesse begge veje i at finde en løsning. Det er jo ikke som når vi lejer ud til Skive hvor en udlejning tit er nødvendigt for at den enkelte spiller har mulighed for at udvikle sig.

BW - 665

Re: FCM sparer penge

Indlæg af BW - 665 »

Dennis (BW2479) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er udgiften Collins jo ikke bare hans løn i
> perioden. Han skal sikkert have lidt eksra i
> lønningsposen for at smutte til veje. Dertil
> kommer eventuel transport eller bolig i vejle. Og
> så bliver spillere jo ik ligefrem mere værd af at
> komme 6 mdr tættere på kontraktudløb. Der er
> betalt sign on til ham og man skal muligvis betale
> skat af en lejeindtægt osv. Så det er meget
> almindeligt at man ik bare betaler lønnen.

Hvilket understreget meget godt det uholdbare i konstant at lappe huller ved at leje spillere - det er som forskellen på at leje og købe en bolig - pengene er lige ud af vinduet i den forstand at man aldrig kan få sin investering tilbage eller forrentet.

Man kan argumentere for at spillerens ydelser i perioden er pengene værd, men det er stadig langt mindre gunstligt end et køb. Derudover kan der hives alle mulige andre argumenter op imod lejemål såsom manglende kontinuitet og at spillerne alligevel efterlader sig huller i truppen når lejemålet er slut.

Kort sagt er jeg glad for vi i FCM ikke benytter sig af lejemål, af flere årsager - håber aldrig vi ender i samme grøft som Vejle, eller AaB for den sags skyld.

Colt Sivas

Re: Ghanou på vej til Rusland

Indlæg af Colt Sivas »

Tuneringen i Rusland følger kalenderåret. Så deres transfer vinduer ligner nok Norge/Sverige.

Jacob

Gnanou solgt!

Indlæg af Jacob »

Meddelelse nr. 69 - Gnanou til Vladikavkas

FCM Holding A/S
FCM afsætter forsvarer til russisk fodbold
SAS Liga-klubben FC Midtjylland har solgt den 22-årige forsvarer Ibrahim Gnanou til den russiske 1. divisionsklub Alania Vladikavkas. Ibrahim Gnanou skifter øjeblikkeligt på en kontrakt, gældende for tre et halvt år.
Ibrahim Gnanou, der kom til FCM fra Sheriff Tiraspol i Moldova for godt et år siden, nåede i alt fire kampe for midtjyderne, heraf en i denne sæson.
Gnanou, der er landsholdsaktuel for Burkina Faso i Afrika, bliver i Alania Vladikavkas klubkammerat med den tidligere FCM-angriber Serghei Dadu, der i den forgangne sæson blev topscorer for klubben i den næstbedste russiske række.

Salget er indregnet i de samlede forventninger som klubben har til regnskabsåret 2008/2009, og er derfor uændret.

188

Re: Gnanou solgt!

Indlæg af 188 »

Ørgaard er alt for sej. Havde opgivet at vi skulle komme af med ham. Er meget tilfreds med transfervinduet, at vi har kunnet skippe så mange spillere afsted, hvor de rent faktisk kommer til en ny klub, istedet for at "pisse" på spillerne, så finder man nye klubber til dem, eller giver dem mulighed for selv at forhandle nye aftaler som ved Röll.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja det er bestemt glimrende at den nulbon er videre, ikke meget grund til at smide en masse lønkroner efter en spiller som ikke har nogen fremtid i FCM.

Og det er da bestemt glimrende at Ørgaard har solgt ham, men vi skal altså heller ikke glemme at det er ham selv der har hentet FCMs "Gravgaard", en beslutning som jeg har svært ved at betragte som andet end utrolig dårlig scouting. Vi har næppe tjent penge på Gnanou, spørgsmålet er bare hvor meget vi har tabt?

Bjørn

Re: Ghanou på vej til Rusland OT

Indlæg af Bjørn »

Undskyld jeg ved godt at jeg ikke skriver så meget herinde længere, og at der muligvis har været en masse diskusion om Ghanou på forumet, men jeg synes sku egentlig det er ubehøvlet den måde du omtaler Ghanou. Vi taler altså om et menneske og ikke en vare, når du siger "Ghanou har vi intet at bruge til" så siger du direkte at han reelt er et værdiløst menneske. Det synes jeg simplethen ikke er acceptabelt, heller ikke på et debatforum

Jeg er sikker på at Ørgaard da han købte Ghanou så et talent han mente måske kunne udfolde sig i FCM. Af grunde som hverken jeg eller sandsynligvis andre herinde kender til, er det talent ikke udfoldet her, som så mange andre. Nu har han så fået muligheden for at få en anden arbejdsgiver og personligt håber jeg at han får succes der, og det burde vi alle sku gøre.

Chap

Indlæg af Chap »

Hvis vi har fået det beløb for ham, som Jens Ørgaard nævnte i slutningen af transervinduet, så har vi vel tabt mellem 500.000- og 1 mio. kr. Men jeg glæder mig bare over, at han nu er blevet solgt, hvormed vi slipper for at skulle betale endnu en lønning til en marginalspiller. Fremragende salg Ørgaard!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Du blander tingene sammen, jeg har aldrig udtalt mig om andet end Gnanous fodboldmæssige kvaliteter i relation til FCM og i en sammenhæng er Gnanou altså en nulbon og ubrugelig. Jeg har aldrig kaldt ham for et "værdiløst menneske" eller hvad det ellers var du fortolkede, jeg mener blot han er en ringe boldspiller..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Blev der ikke nævnt vi ville have 3,5 mio for ham, en pris som russerne ikke ville betale? Mon ikke vi højt har fået det halve for ham og med den formodede pris in mente, han vi vel nærmere smidt 2,5-3 millioner på ham + løn og sign on selvfølgelig. Fint han er solgt, men ligefrem at kalde det et fremragende salg er vel at strække den :)

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

Når jeg skriver at du gør ham til et værdiløst menneske er det fordi du så bastant nedgør hans evner og ham som person og du har faktisk fortsat dette i dit svar til mig. Du skriver helt konkret "Gnanou altså en nulbon og ubrugelig". Det er sku voldsomme ord må jeg sige.

Du er i din fulde ret til at mene at Ghanou ikke er god nok til FCM, og det er da jo noget der tyder på da han jo ikke længere er i klubben. Men at kalde ham en nulbon og ubrugelig er simpelthen uforskammet og uretfærdigt. Han har jo tydeligvis været god nok til at blive hentet til klubben, spille 4 kampe og deltage i den daglige træning. Som jeg skrev tidligere er det tydeligvis bare ikke et match.

felisan

Indlæg af felisan »

Hausser, jeg vil godt give Bjørn ret.
Oftest er det fedt at læse, hvad du skriver, da du er grundig, velformuleret og velovervejet i dine indlæg, men min opfattelse af dit syn på Gnanou er samme som Bjørns.

Det kan du overveje lidt.
Og fortsæt ellers endeligt arbejdet og de ellers fine iagttagelser du gør :O)

mvh

Hausser

Indlæg af Hausser »

Gnanou ER en fuldkommen nulbon i FCM-regi, enhver der har set ham på banen, kan næppe være i tvivl om det. Manden har aldrig nogensinde haft niveau til FCM og hvis Ørgaard havde gjort sit arbejde ordentligt, var han aldrig blevet hentet til FCM. At han tilsyneladende har kostet 5 millioner, gør kun sagen endnu mere grotesk. Hvis du ikke tror på mig, så prøv at spørg nogle af dem der følger den daglige træning regelmæssigt. Der er altså han grund til han ikke har spillet mere og han afslutningsvis blev degraderet til reservetruppen.

I øvrigt har han, mig bekendt, kun spillet én rigtig betydende kamp for FCM i liga-kampen mod OB hvor alle alternativerne var skadet. 2 af de andre kamp var mod BIF i pokalturneringen hvor Erik Rasmussen og co. valgte at ofre alle muligheder deri og stille med et reservehold. Den sidste kamp var vel en kamp hvor udfaldet allerede var givet. Vi snakker ikke om et mismatch her, vi snakker bare om en spiller som ganske enkelt ikke var god nok og udelukkende kom til klubben pga et stykke amatørarbejde fra klubbens side.

Besvar