Økonomien i dansk fodbold

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Vinding

Økonomien i dansk fodbold

Indlæg af Vinding »

Er jeg den eneste der undres over hvor store investeringer enkelte klubber foretager i dette vindue, nu når de fleste europæiske nærmest ingen penge har, lige bortset fra City?

Jeg tænker specielt på Vejle der nærmest har skiftet halvdelen af holdet. Med disse investeringer har de da slet ikke råd til en nedrykning.

Vinding
Senest rettet af Vinding 6. feb 2009, 06:14, rettet i alt 1 gang.

BW - 665

Re: Økonomien i dansk fodbold

Indlæg af BW - 665 »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Er jeg den eneste der undres over hvor store
> investeringer enkelte klubber foretager i dette
> vindue, nu når de fleste europæiske nærmest ingen
> penge har, lige bortset fra City?
>
> Jeg tænker specielt på Vejle der nærmest har
> skiftet halvdelen af holdet. Med disse
> investeringer har de da slet ikke råd til en
> nedrykning.
>
> Vinding

Nu nævner du Vejle, men har du et overblik over hvor mange af spillerne de rent faktisk har betalt en transfersum for? Det er jo lejeaftaler, free transfer, kontraktløse spillere osv. som Vejle gafler - jeg vil gætte på den dyreste handel i dette vindue er enten Demba-Nyrén til OB, Vingaard til FCK eller N'Doye ligeledes til FCK.

Generelt har der ikke været nogle transferbomber i dette vindue, og det var vel egentlig også forventet klubberne ville være mere "forsigtige" med finanskrisen for døren osv. - mange handler indgået er jo lejemål, kontraktløse spillere osv.

Davoos

Indlæg af Davoos »

Vejle har vidst et par rigmænd der giver dem lidt penge, en lego arving og en tyggegummi arving mener jeg. Rykker de ned kunne man godt forestille sig det bliver ret så fatalt lige præcis for dem, med de lønninger der er pumpet ud

Vinding

Indlæg af Vinding »

Davoos Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vejle har vidst et par rigmænd der giver dem lidt
> penge, en lego arving og en tyggegummi arving
> mener jeg. Rykker de ned kunne man godt forestille
> sig det bliver ret så fatalt lige præcis for dem,
> med de lønninger der er pumpet ud

Nu skriver du LEGO arving. Det er rigtigt at han er i familien, men han er ikke en kommende arving, da han er på den forkerte side af familien. Han er dog god for nogle få hundrede milioner :-)

Vinding

Besvar