Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
felisan

Re: Prica koster 5 mill. DKK

Indlæg af felisan »

GR udtaler jo, at der ikke bliver handlet, da der ikke er overensstemmelse mellem kvalitet og pris på de spillere, der kunne være interessant for FCM.

at Pricas pris efterfølgende falder fra ca. 10 til 5 mill kan jo netop være det, der gør, at der pludselig er overensstemmelse mellem kvalitet og pris på Prica.

sjovt nok, er der ingen, der efterfølgende har spurgt GR om samme spørgsmål som han blev stillet, da prisen på Prica var den dobbelte.

jeg tror ikke GR's oprindelige udtalelser var spin.
jeg tror et enigt trænerteam har vurderet at en løntung Prica til 10 mill i indkøb var for stor en mundfuld.

B

Re: Prica til FCM??

Indlæg af B »

Ja ved ikke hvor godt Onside er inde i reglerne omkring forskerordning, det er jo en større videnskab. Men følgende bekræfter at det ikke er muligt:

b. Lønmodtageren må ikke indenfor de seneste tre år forud for ansættelsen have været fuldt eller begrænset skattepligtig af lønindkomst i Danmark. Dette indebærer, at ved eventuel flytning fra Danmark til udlandet med henblik på at optjene rettigheden til ordningen, skal udlandsopholdet overstige tre år.

MEN udfra nedenstående så har Prica fortsat lidt billige klip på sit klippekort:

Skatteordningen kan benyttes i en eller flere perioder af højst 36 måneders eller 60 måneder samlet varighed afhængigt af valget af bruttobeskatning med 25 pct. i tre år eller en bruttobeskatning på 33 pct. i fem år.

Får han mulighed for at komme på forskerordning igen, er det jo "bare" at udforme en kontrakt med høj udbetaling i starten og så sænke den når skattefar kommer efter ham. Kombiner det så med en høj frikøbsklausul i starten, som så evt. kan sænkes eller fjernes senere hen - så FCM ikke snydes ved at betale megaløn i 1-2 år, og så når vi endelig kommer ned på et mere normalt niveau, så smutter han.

Jeg tror personligt, at han kan komme tilbage til lav skat, og at "b." gælder folk der har udnyttet alle 3 eller 5 år i ordningen - jo helt naturligt at man så ikke lige kan smutte ud et år og så vende tilbage og starte forfra.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,907 ... #msg-91040

Prica kom til AAB i sommeren 2006 og skiftede til Sunderland i januar 2008 - 18 måneder har han altså været på forskerordning indtil videre.

Sigurd

Re: FCM afviser Prica og lukker vinduet - måske....

Indlæg af Sigurd »

tror bestemt ikke har du ret i, at FCM har givet 5 mio for Gnanou - slet ikke faktisk. Max 2

Hausser

Re: Prica til FCM??

Indlæg af Hausser »

Syntes sgu regler er lidt tvetydige, men jeg hæfter mig ved den her sætning:

"Skatteordningen kan benyttes i en eller flere perioder.."

Kunne vel godt tyde på at ordningen kan aktiveres af flere omgange?

B

Forskerordning...ja / nej

Indlæg af B »

også det der gør, at jeg tror på, at han har 18 måneder at køre på endnu.

Hausser

Re: FCM afviser Prica og lukker vinduet - måske....

Indlæg af Hausser »

Jeg håber det ikke, men det er faktisk en hel del der tyder på det. Mener måske det var Ross det havde hørt det på et tidspunkt og at Gnanou ihvertfald ikke har været gratis, bliver bekræftet af FCM tilsyneladende forlanger 3,5 mio. for at slippe ham. Gnanou er helt sikkert ikke blevet mere værd af at sidde på bænken, det vil simpelthen være fuldstændigt ulogisk, det virker derfor til at man prøver ved at redde en del af investeringen hjem igen ved at kræve 3,5 mio for ham. Det er meget tæt på 100% sikkert at han ihvertfald har kostet mere end 3,5 mio og man ikke 5 mio passer meget godt.

fcm4ever

Re: AAB afviser

Indlæg af fcm4ever »

frank er også en rigtig god spiller men er ved at blive gammel og kan ikke spille en hel kamp. men prica skal vi have

forzafcm

Indlæg af forzafcm »

Jo Arff, Rades hovedspil er bedre end Franks (men det er meget lidt).

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

forzafcm Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo Arff, Rades hovedspil er bedre end Franks (men
> det er meget lidt).

Nej det er det ikke.

Niller09

Indlæg af Niller09 »

Rade Prica er en klart bedre fodboldspiller end Frank K, hovedspillet er rimelig lige. Men Rade klart bedre med fødder, han sparker godt med begge ben, han er en rimelig go frisparkstytte og det ikke ligefrem der FCM har de store stjerner.

Arff

Indlæg af Arff »

Niller09 Skrev:
> Rade Prica er en klart bedre fodboldspiller end
> Frank K, hovedspillet er rimelig lige.

Helt enig med dig her! - dog mener jeg at Frank er noget bedre med hovedet end Rade, og jeg mener faktisk at Frank er bladt de tre bedste header i ligaen!

> Men Rade klart bedre med fødder, han sparker godt med begge
> ben, han er en rimelig go frisparkstytte og det
> ikke ligefrem der FCM har de store stjerner.

Han er en god skytte, tæt inde under mål, men slet ikke en frisparskskytte i mine øjn.

Fcm-star

Indlæg af Fcm-star »

Har i ikke forstået at FCM ikke køber ind i dette transfervindue? Og fordi at AaB afviser, så går vi ud og køber ham eller hvad? Det tror jeg næppe. Jeg er bange for at den udmeldning fra Riddersholm er sand.

Arff

Indlæg af Arff »

Fcm-star Skrev:
> Har i ikke forstået at FCM ikke køber ind i dette
> transfervindue? Og fordi at AaB afviser, så går
> vi ud og køber ham eller hvad? Det tror jeg næppe.
> Jeg er bange for at den udmeldning fra Riddersholm
> er sand.

Det må du jo så vælge at tro!
Og Riddersholm afviser ikke 100 %, som jeg læser det - jeg citer fra artiklen på spn.dk¨

"Vi har ikke købt én eneste spiller i det her vindue, og det kommer vi heller ikke til."

Ja okay, her lyder det ikke til vi leder efter noget på markedet, men så blev Thyge udskiftet som anfører, og Kim C. blev skadet på ubestemt tid, så derfor er der en mangel nu!

"Vi har ikke fundet nogen til den rette pris, der kan gå ind og forstærke holdet markant"

Prisen på Rade er faldet til ca. 5-7 mio, som må siges at være en rigtig god pris for Rade, og han kan helt sikkert gå ind og forstærke holdet markant, så det er grunden til Rade Prica bliver præsenteret i FCM-dragen inden for 48 timer.

Esben

Indlæg af Esben »

Arff Skrev:
> Niller09 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Rade Prica er en klart bedre fodboldspiller end
> > Frank K, hovedspillet er rimelig lige.
>
> Helt enig med dig her! - dog mener jeg at Frank er
> noget bedre med hovedet end Rade, og jeg mener
> faktisk at Frank er bladt de tre bedste header i
> ligaen!

i 06/07 sæsonen scorede Rade Prica 7 mål på hovedstød. Hvor mange scorede Frank?
Ved godt det ikke er det eneste man kan bruge hovedet til, men som angriber er det vist en meget god indikator for, hvor god man er i hovedspillet..
>
> > Men Rade klart bedre med fødder, han sparker
> godt med begge
> > ben, han er en rimelig go frisparkstytte og det
> > ikke ligefrem der FCM har de store stjerner.
>

> Han er en god skytte, tæt inde under mål, men slet
> ikke en frisparskskytte i mine øjn.

Kan man sige det? Find dog ud af hvor mange mål han har scoret på frispark, og så kan vi snakke om hvorvidt han er en god frisparksskytte..

Davoos

Indlæg af Davoos »

hvorfor lige 48 timer? vinduet har vel åbent til mandag

men er der ikke nogen der vil forklare mig, hvorfor flere herinde ser det at Frank sender anførerbindet videre skulle være tegn på at en ny mand er på vej ind? han er vel fast starter om man kaster millioner efter Prica eller ej?

Besvar