Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: FCM afviser Prica og lukker vinduet - måske....

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe konspirationerne lever, hos os og Nordjyske
> :)

Hvis man virkelig skal konspirere, så skulle Lynge have modtaget en mørk spiller i lufthavnen i Aalborg her til formiddag: http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=11539
Så hvis det nu er den angriber, som de mangler, så har de nok opgivet Prica.

Agurketid længe leve!

Edit: når vi nu er igang med konspiration: http://forsvaret.dk/FTK/Nyt%20og%20Pres ... s/UFO.aspx

Dahl9210

Indlæg af Dahl9210 »

Som jeg skrev tidligere tror jeg faktisk ret meget på at AaB har fravalgt Prica pga at han ganske enkelt koster for meget. Om jeg er er enig i det, tjah, jeg har svært ved at være glad for at en spille som har vist det spil prica har, ikke kommer tilbage - omend jeg forstår AaBs valg, hvis altså man har fravalgt ham.

Som sagt, meget imponeret over de summer FCM smider efter deres trup pt, hvis altså de henter Prica - mon i kan opnå jeres vision 11?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dahl9210 Skrev:
------------------------------------------------------
> Som sagt, meget imponeret over de summer FCM
> smider efter deres trup pt, hvis altså de henter
> Prica - mon i kan opnå jeres vision 11?

Puha. Hvis vi har udkonkurreret jer på Prica ser det godt nok ud til vi kommer til at betale kassen for ham.. Det gør mig godt nok lidt nervøs mht. de penge vi investerer. Det vil jeg godt give dig ret i.

YePyEp

Indlæg af YePyEp »

>Som sagt, meget imponeret over de summer FCM smider efter deres trup pt, hvis altså de henter Prica - mon i kan opnå jeres vision 11?<

Ikke med mindre der snart sker noget. Hvem siger de unge talenter slår til i løbet af i år, eller næste år.
Jeg mener ikke man skal sidde og vente på at talenterner "springer" ud. Der er nødt til at ske noget.
Ved godt Riddersholm har sagt vi skal satse på de unge. Men hvis FCM hagler ned gennem tabellen i foråret, hold da for et ramaskrig der vil blive herinde.
Selvfølgelig skal de unge have chancen. Men man kan heller ikke lægge ansvaret på deres skuldre.

Bobby

Nu også i Herning Folkeblad

Indlæg af Bobby »

Nu skriver HF også om sagen, omend det er meget af det samme, der bliver skrevet igen, men det er trods alt næring til rygterne. OGså det faktum at TT ikke vil udtale sig, men henviser til Ørgaard. Hvis ikke der var noget om sagen, ville han vel afvise..

Sakset fra dagens HF:

FC Midtjylland jagter angriber
FCM er med i jagten på den tidligere AaB-spiller, Rade Prica, som ikke har slået til i Sunderland

@Bjælke.Lys:fodbold
Af Frits Nielsen
fniherningfolkeblad.dk
Aldrig har der været så lidt træk under et transfervindue som i dette januar-vinduet hos FC Midtjylland, men nu kun fire døgn før haspen sættes i, virker det som om, at FC Midtjylland stadig kigger sig om efter en angriber. Ulvene bliver i hvert fald sat i forbindelse med den svenske angriber Rade Prica, SAS Liga topscorer for AaB i sæsonen 2006/2007. Prica er træt af fodboldlivet i Premier League-klubben Sunderland, og Pricas tidligere klub, AaB, er flere gange sat i forbindelse med et tilbagekøb eller et lejemål.
Nu erfarer Herning Folkeblad, at også FC Midtjylland viser interesse i den målfarlige angriber.
28-årige Rade Prica selv lægger heller ikke skjul på, at han vil væk fra Sunderland.
- Jeg vil væk, og helst til Danmark. Den danske liga er Skandinaviens bedste, og de ved, hvad jeg kan, har han udtalt til den svenske sportsavis Aftonbladet.
Det har hverken været muligt at få en kommentar fra Rade Pricas svenske agent, Roger Ljung eller for den sags skyld sportsdirektør i FC Midtjylland, Jens Ørgaard. For Ørgaard er praksis i den slags sager ikke at udtale sig om eventuelle forhandlinger, før han har en underskrift i hus.
Flere klubber på spring
Rade Prica har fået nok af livet i den nordengelske by, for det er ikke blevet til meget spilletid i de 12 måneder, han har været i klubben. Helt nøjagtig seks kampe, og det har ikke hjulpet, at manager Roy Keane, som hentede Prica til Sunderland, er skiftet ud med Ricky Sbragia.
Sbragia udtalte så sent som december sidste år, at tre klubber var interesseret i Prica og foruden AaB var det to engelske klubber, og senest forlyder det fra en anden agent, at også Norwich har meldt sig som interesseret.
Men nu har altså Jens Ørgaard og FC Midtjylland tilsyneladende også budt sig ind på den målfarlige angriber, eller i det mindste forhørt sig hos Sunderland umiddelbart inden transfer-deadline, som er natten mellem lørdag og søndag.
Rade Prica er den typiske boksspiller, som FC Midtjylland nok kunne bruge, selvom træner Thomas Thomasberg har fire angribere i truppen. Det er Frank Kristensen, Kim Kristensen, Jude Nworuh og Ken Fagerberg, og tilmed har FCM netop udlejet Baba Collins til Vejle i forårets kampe. Nu bliver fire måske til fem.
AaB hentede Rade Prica transferfrit i Hansa Rostock og solgte ham videre til Sunderland for 20 millioner kroner halvandet år senere, fordi han havde vist målfarlighed i de 18 måneder, han spillede i AaB-trøjen. 28 mål i 48 kampe blev det til, inden Roy Keane mente, Prica kunne bruges i Premier League.
Hos FCM-træner, Thomas Thomasberg, er der ikke mere held vedrørende udtalelser om nye spillere til truppen.
- Jeg er for det første meget tilfreds med den trup jeg har, og ellers henvise til Jens Ørgaard, siger Thomas Thomasberg om udsigten til en angriber med andre spidskompetencer, end dem truppen har lige nu.
Dyr herre
Returnerer Prica til dansk fodbold er det dog ifølge en agent, som Herning Folkeblad har talt med, helt andre beløb - vel og mærke meget mindre beløb - der skal på bordet, hvis Rade Prica skal købes fri af Sunderland.
En anden hurdle er sandsynligvis Rades løn, som i Sunderland er godt 600.000 kroner om måneden på en kontrakt over tre et halvt år, så bliver Prica i Sunderland vil han koste klubbben 45 millioner kroner for den fulde kontraktperiode. Men med udsigten til ikke at få spilletid i Sunderland vil Rade Prica sandsynligvis også være villig til at gå ned i løn, men under alle omstændigheder en dyr herre, som AaB og FCM begge vil have fingre i.
Ender Rade Prica i Midtjylland vil han blive forenet med amerikaneren Califf, og netop de to var nøglespillere på AaBs mesterhold, og Califf har ikke noget imod at blive genforenet med Prica
- Det ville være dejligt. Han er en god fyr, der med sin fysik kan hjælpe os oppe foran, siger Danny Califf, som netop landet i Herning efter det meste af januar at have turneret med det amerikanske landshold.

Rade Prica jubler efter én af sine sjældne scoringer for Sunderland. Nu er den tidligere AaB-angriber efter sigende et emne i FCM. Polfoto

Rade Prica jubler efter én af sine sjældne scoringer hos Sunderland. Nu vil Sunderland gerne af med Prica, og udover AaB er også FC Midtjylland interesseret i den svenske angriber. Polfoto

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Dahl9210 Skrev:

> Som sagt, meget imponeret over de summer FCM
> smider efter deres trup pt, hvis altså de henter
> Prica - mon i kan opnå jeres vision 11?

Jamen er det ikke netop det man så måske kan ??

Altså med klassespillere..

Desuden tror jeg altid at FCM inddrager den vinkel, at en spiller måske på et tidspunkt kan blive en gevinst økonomisk
Ikke at jeg siger at Prica sådan uden videre igen bliver topscorer, men han kunne da snildt komme i en top3 og hvis man ser hvilke bud der var på ham før og på feks en Fall nu; tja så kunne det jo godt tænkes at vi kunne tjene en lille sjat på ham

Kent

Re: Nu også i Herning Folkeblad

Indlæg af Kent »

Interessant, men ikke meget konkret nyt. De ved kun at vi forhører os, og ikke andet. Det mest interessante er vel Ørgaards tavshed samt at TT ikke afviser ligeså kategorisk som GR gjorde det.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

Hvis Prica bliver købt, tror jeg ikke du skal regne med at han skal sælges videre inden for de næste par sæsoner. Jeg mener i stedet at han vil indgå, som en del af den trup der skal indfri visionen og derfor min. bliver 3 år. Det er selvfølgelig kun gisninger, men jeg ville ikke mene at det virker logisk at købe en herre til den pris i den alder for at tjene penge på ham

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hehe konspirationerne lever, hos os og
> Nordjyske
> > :)
>
> Hvis man virkelig skal konspirere, så skulle Lynge
> have modtaget en mørk spiller i lufthavnen i
> Aalborg her til formiddag:
> http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=11539
> Så hvis det nu er den angriber, som de mangler, så
> har de nok opgivet Prica.

Måske det er ham her, de har set (selvom han afviser):

http://www.bold.dk/nyt/Occean-afviser-AaB-rygter

Bobby

AAB's nye angriber?

Indlæg af Bobby »

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=27576

Det var så lige artiklen fra Norskefans....

Hvis den holder, ser det måske alligevel ud til at Prica skal til Heden....

Kent

Re: AAB's nye angriber?

Indlæg af Kent »

Bobby Skrev:
> http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=27576
>
> Det var så lige artiklen fra Norskefans....
>
> Hvis den holder, ser det måske alligevel ud til at
> Prica skal til Heden....

Historien fra norske fans er vist baseret på tråden indefra debatside, som jeg tidligere linkede til.

BW - 665

Riddersholm dårligt informeret?

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> Interessant, men ikke meget konkret nyt. De ved
> kun at vi forhører os, og ikke andet. Det mest
> interessante er vel Ørgaards tavshed samt at TT
> ikke afviser ligeså kategorisk som GR gjorde det.

Kunne det tænkes at Riddersholm ikke er helt velinformeret? Han er jo en del af trænerteamet så det ville være mærkeligt, men lufter alligevel lige muligheden.

Personligt er jeg mest bekymret over at Ørgaard ikke bare maner rygtet til jorden - signalværdien i det ville jo være en kæmpe tillidserklæring til den nuværende trup, specielt de unge, og man har da ført benægtet interesse i spillere, så som sagt, det bekymrer mig.

Håber virkelig Riddersholm taler på trænerteamets vejne, for det her køb huer mig bestemt ikke...

B

Re: AAB's nye angriber?

Indlæg af B »

Ja ingen tvivl om det. I øvrigt en yderst underholdende tråd!

Én skriver nu:

"For lige at skyde Occean rygtet endegyldigt ned, kan man på LSK's debatforum læse at Occean faktisk deltog i dagens træning..."

så nu skal bold.dk og norskefans til af afvise at det er Occean:o)

B

Re: Riddersholm dårligt informeret?

Indlæg af B »

Ingen grund til at mane det til jorden, hvis der, som alt tyder på, er noget om sagen...siger ikke at det bliver til noget, men tror i hvert fald, at man har seriøse følere ude.

Flinta, Klimpl (midlertidigt) og Dadu ude af lønbudgettet - forhåbentlig også snart Røll, Marcic og evt. Kim Christensen. Mange bække små gør en stor å....., så plads til Prica er der forhåbentlig. Derudover har jeg da også så meget tillid til Ørgaard, at jeg ikke tror klubben er på vej ud i noget økonomisk snavs.

Besvar