Ja absolut. Med med købet af netop Califf og Boring, og nu dette signal om stop af spillersalg. Så er det jo særdeles tydeligt at de betragtninger jeg gør mig, også deles af den sportslige ledelse.
Vi mangler dog en rigtig karismatisk ledertype på midtbanen. Til at hive alle med sig når det går mindre godt. Godtnok er han en finurlig type, men Thomas Gravesen kunne måske være manden, han ville også tage al opmærksomhed så vores unge spillere kan få tid og ro til at gøre de ting de kan.
Men det er jo nok ikke særlig plausibelt, men han er ihverfald typen vi skriger efter.
Og så bør Ørgaard vel være mand for handling, når han selv har talt om at vi mangler noget i angrebet. Kim Christensen er ikke stamspiller, afhænd ham og find en ny, ellers prøv Dadu igen.
Intet salg af stamspillere
-
BW - 665
Re: Intet salg af stamspillere
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja absolut. Med med købet af netop Califf og
> Boring, og nu dette signal om stop af spillersalg.
> Så er det jo særdeles tydeligt at de betragtninger
> jeg gør mig, også deles af den sportslige
> ledelse.
Helt enig. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk mener man ikke kan købe profiler på 23-24 år? Det er altså muligt både at have udviklingsmuligheder og være en profil i ligaen, og ikke mindst i startopstillingen - Borring er et glimrende eksempel, Salami er et andet - der er vel ingen der mener de to ikke er gode nok til at være på et DM vindende hold?
> Vi mangler dog en rigtig karismatisk ledertype på
> midtbanen. Til at hive alle med sig når det går
> mindre godt. Godtnok er han en finurlig type, men
> Thomas Gravesen kunne måske være manden, han ville
> også tage al opmærksomhed så vores unge spillere
> kan få tid og ro til at gøre de ting de kan.
> Men det er jo nok ikke særlig plausibelt, men han
> er ihverfald typen vi skriger efter.
Jeg tror faktisk Florescu har potentialet til at være den type... han mangler bare lige at på styr på egne frustrationer, ærgærighed, og finde lidt mere overskud til at bære de yngre frem - men han er en indpisker af dimensioner, trækker sig aldrig i nærkampene, og har oftest et godt blik for spillet - han mangler bare lidt målfarlighed fra distancen, og bedre kontrol over egne aggressioner, så mener jeg godt han kan udfylde den opgave.
Men når det er sagt, så er der da ingen tvivl om at en Gravesen type skal være mere end velkommen.
> Og så bør Ørgaard vel være mand for handling, når
> han selv har talt om at vi mangler noget i
> angrebet. Kim Christensen er ikke stamspiller,
> afhænd ham og find en ny, ellers prøv Dadu igen.
Ja jeg er helt enig i at Kim C bare skal videre - han var en lappeløsning, meget ukarakteristisk for os at hente den slags i øvrigt, men ingen grund til at fylde flere spillere på holdet end nødvendigt - og selv hvis Dadu ikke kommer tilbage, og vi ingen ny henter, så er Frank, Fagerberg, Jude Collins i mine øjne tilstrækkeligt til at dække vores plads (eller pladser, afhængigt af formationen) i angrebet.
> Ja absolut. Med med købet af netop Califf og
> Boring, og nu dette signal om stop af spillersalg.
> Så er det jo særdeles tydeligt at de betragtninger
> jeg gør mig, også deles af den sportslige
> ledelse.
Helt enig. Jeg forstår heller ikke hvorfor folk mener man ikke kan købe profiler på 23-24 år? Det er altså muligt både at have udviklingsmuligheder og være en profil i ligaen, og ikke mindst i startopstillingen - Borring er et glimrende eksempel, Salami er et andet - der er vel ingen der mener de to ikke er gode nok til at være på et DM vindende hold?
> Vi mangler dog en rigtig karismatisk ledertype på
> midtbanen. Til at hive alle med sig når det går
> mindre godt. Godtnok er han en finurlig type, men
> Thomas Gravesen kunne måske være manden, han ville
> også tage al opmærksomhed så vores unge spillere
> kan få tid og ro til at gøre de ting de kan.
> Men det er jo nok ikke særlig plausibelt, men han
> er ihverfald typen vi skriger efter.
Jeg tror faktisk Florescu har potentialet til at være den type... han mangler bare lige at på styr på egne frustrationer, ærgærighed, og finde lidt mere overskud til at bære de yngre frem - men han er en indpisker af dimensioner, trækker sig aldrig i nærkampene, og har oftest et godt blik for spillet - han mangler bare lidt målfarlighed fra distancen, og bedre kontrol over egne aggressioner, så mener jeg godt han kan udfylde den opgave.
Men når det er sagt, så er der da ingen tvivl om at en Gravesen type skal være mere end velkommen.
> Og så bør Ørgaard vel være mand for handling, når
> han selv har talt om at vi mangler noget i
> angrebet. Kim Christensen er ikke stamspiller,
> afhænd ham og find en ny, ellers prøv Dadu igen.
Ja jeg er helt enig i at Kim C bare skal videre - han var en lappeløsning, meget ukarakteristisk for os at hente den slags i øvrigt, men ingen grund til at fylde flere spillere på holdet end nødvendigt - og selv hvis Dadu ikke kommer tilbage, og vi ingen ny henter, så er Frank, Fagerberg, Jude Collins i mine øjne tilstrækkeligt til at dække vores plads (eller pladser, afhængigt af formationen) i angrebet.
-
Ravnen
BW - 665 Skrev:
> Jeg tror faktisk Florescu har potentialet til at
> være den type... han mangler bare lige at på styr
> på egne frustrationer, ærgærighed, og finde lidt
> mere overskud til at bære de yngre frem - men han
> er en indpisker af dimensioner, trækker sig aldrig
> i nærkampene, og har oftest et godt blik for
> spillet - han mangler bare lidt målfarlighed fra
> distancen, og bedre kontrol over egne
> aggressioner, så mener jeg godt han kan udfylde
> den opgave.
Ja, det så jeg også, han startede jo stærkt men er gået lidt i stå sidenhen. Jeg tror vi bruger ham forkert, han skal have mulighed for at være mere med i det opbyggende spil, når han spiller Salamis plads får vi ikke set hans styrker nok.
Det er vel på Salamis plads vi er mest sårbare, ingen kan rigtig spille den, udover selvfølgelig Salami.
> Jeg tror faktisk Florescu har potentialet til at
> være den type... han mangler bare lige at på styr
> på egne frustrationer, ærgærighed, og finde lidt
> mere overskud til at bære de yngre frem - men han
> er en indpisker af dimensioner, trækker sig aldrig
> i nærkampene, og har oftest et godt blik for
> spillet - han mangler bare lidt målfarlighed fra
> distancen, og bedre kontrol over egne
> aggressioner, så mener jeg godt han kan udfylde
> den opgave.
Ja, det så jeg også, han startede jo stærkt men er gået lidt i stå sidenhen. Jeg tror vi bruger ham forkert, han skal have mulighed for at være mere med i det opbyggende spil, når han spiller Salamis plads får vi ikke set hans styrker nok.
Det er vel på Salamis plads vi er mest sårbare, ingen kan rigtig spille den, udover selvfølgelig Salami.
-
mikmak12
Noe Skrev:
> mikmak12 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > din holdning om indkøb af ældre spillere i de
> > andre topklubber holder ikke hels stik BIFs
> indkøb
> > i sommers Jan Kristiansen 27 Michael Krohn 25
> og
> > Jallow 20 Jon Jacobson 23, Fck Santin 28 Ob
> Bjørn
> > Rundstrøm 23 så den holder ikke helt.....
>
>
> Ørgaard er citeret for at ville have en overvægt
> af spillere mellem 18 & 23. Af de spillere du
> nævner, er ingen mellem 18 & 23 (Jallow er 24, Jon
> Jönsson er 25 og Runström er 24). Pointen er dog
> snarere, at de andre topklubber køber (næsten)
> færdigudviklede spillere, mens vi køber spillere
> med potientiale. Jeg er meget enig med Ørgaard i,
> at den strategi fortsat skal følges. Modsat
> folkets røst, som skriger på profilerede indkøb i
> tide og utide.
>
> Jeg ser frem til et roligt vindue.
>
> /Noe
enig i at det bliver et roligt transfe, men vil lige sige at Jallow er kun 20 år efter deres profil på hjemmesiden Jon Jacobson er 25 så der har jeg set fejl.
> mikmak12 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > din holdning om indkøb af ældre spillere i de
> > andre topklubber holder ikke hels stik BIFs
> indkøb
> > i sommers Jan Kristiansen 27 Michael Krohn 25
> og
> > Jallow 20 Jon Jacobson 23, Fck Santin 28 Ob
> Bjørn
> > Rundstrøm 23 så den holder ikke helt.....
>
>
> Ørgaard er citeret for at ville have en overvægt
> af spillere mellem 18 & 23. Af de spillere du
> nævner, er ingen mellem 18 & 23 (Jallow er 24, Jon
> Jönsson er 25 og Runström er 24). Pointen er dog
> snarere, at de andre topklubber køber (næsten)
> færdigudviklede spillere, mens vi køber spillere
> med potientiale. Jeg er meget enig med Ørgaard i,
> at den strategi fortsat skal følges. Modsat
> folkets røst, som skriger på profilerede indkøb i
> tide og utide.
>
> Jeg ser frem til et roligt vindue.
>
> /Noe
enig i at det bliver et roligt transfe, men vil lige sige at Jallow er kun 20 år efter deres profil på hjemmesiden Jon Jacobson er 25 så der har jeg set fejl.
-
bruno
Jeg tror at de udsving vi har set her i efteråret, skyldes i højder grad, at holdet ikke er sammenspillet hel rigtig sammen i nu, end at spillerne er for unge. Der har været for meget gang i svingdøren, for meget salg og køb af stamspiller. Der er prøvet og eksperimenteret for meget, især under Erik blev der forsøgt for meget, med forskellige hold opstillinger og spiller til kampene.
Jeg tror, at det de har leret det i Brøndby, de viste, at det bare var spørgsmål om tid før holdet var sammenspillet og Tom kunne gøre det, det kan sagtens tage både 1 og 2 sæsoner.
Jeg husker at de havde et hold, der var så godt sammenspillet at de var 2 sek. fra at blive UFFA cup finalist, der var enlig kun Peter Schmeichel der havde klassen. Det var stor set også de samme spiller der vandt EM i 92.
Jeg tror, at det de har leret det i Brøndby, de viste, at det bare var spørgsmål om tid før holdet var sammenspillet og Tom kunne gøre det, det kan sagtens tage både 1 og 2 sæsoner.
Jeg husker at de havde et hold, der var så godt sammenspillet at de var 2 sek. fra at blive UFFA cup finalist, der var enlig kun Peter Schmeichel der havde klassen. Det var stor set også de samme spiller der vandt EM i 92.
-
Hausser
Jeg har sagt det før, men det er letkøbt at give en manglende sammenspillet trup skylden for vores uacceptabelt lave bundniveau og svage spillemæssige efterår. Vi har trods alt kun hentet to nye spillere til startopstillingen og den ene af disse har været blandt vores absolut bedste. At truppen ikke er sammenspillet er altså ikke noget argument for at gi op, være ligeglade og lade være med at kæmpe for sagen og det har vi altså set minimum en håndfuld gange i efteråret..
Og "sammenspilsargumentet" falder altså til jorden når du hiver BIF ind i argumentationen, for ifølge din logik så burde netop BIF da have kæmpe problemer da man både har skullet spille Jon Jönsson, Jallow, Jan Kristiansen, Krohn Dehli og Farnerud ind i starteren. Kun en skade til Farnerud har hindret ham i at gøre sig gældende, men resten har virkelig løftet niveauet i BIF. BIFs succes handler ikke om en pludselig sammenspillet trup, men derimod om et særdeles vellykket transfervindue i sommers, en af de helt store forskelle på hvorfor FCM og BIF ligger hvor de gør.
Og "sammenspilsargumentet" falder altså til jorden når du hiver BIF ind i argumentationen, for ifølge din logik så burde netop BIF da have kæmpe problemer da man både har skullet spille Jon Jönsson, Jallow, Jan Kristiansen, Krohn Dehli og Farnerud ind i starteren. Kun en skade til Farnerud har hindret ham i at gøre sig gældende, men resten har virkelig løftet niveauet i BIF. BIFs succes handler ikke om en pludselig sammenspillet trup, men derimod om et særdeles vellykket transfervindue i sommers, en af de helt store forskelle på hvorfor FCM og BIF ligger hvor de gør.
-
Ravnen
Det mentale, at præstere på et hold
Jeg tror vores spillere "tænker" for meget. Vi kommer bagud, og uha tænker de, nu skal vi til at kæmpe op ad bakke igen. Og ligende scenarier.
I mine øjne ydes sportspræstationer bedst, når man ikke tænker. Man skal overlade det til kroppen, automatismerne. Det er jo det der sker når folk får selvtillid som sportsfolk, så kan de det udenad, og hviler i troen på det. Jo mindre man tænker, jo hurtigere kan man reagere.
Fodboldspillere er som soldater der skal i krig, de skal overholde og stole på taktikken, og de skal kunne improvisere ud fra indlærte mekanismer, uden at tvivle. Så snart man tvivler så fejler man.
Jeg tror vi lider under, at spillerne har haft for lang snor. For meget er blevet overladt til dem selv. Det gør at de tænker på sig selv så snart vi har problemer, og ikke reagere som en enhed.
Måske skulle FCM hyre BS Christiansen til at styre træningen en måneds tid. Vi skal have blæst noget disciplin ind i holdet, og gjort dem til en enhed. Og så skal lederskikkelsen, hvem det så end er, træde i karakter.
I mine øjne ydes sportspræstationer bedst, når man ikke tænker. Man skal overlade det til kroppen, automatismerne. Det er jo det der sker når folk får selvtillid som sportsfolk, så kan de det udenad, og hviler i troen på det. Jo mindre man tænker, jo hurtigere kan man reagere.
Fodboldspillere er som soldater der skal i krig, de skal overholde og stole på taktikken, og de skal kunne improvisere ud fra indlærte mekanismer, uden at tvivle. Så snart man tvivler så fejler man.
Jeg tror vi lider under, at spillerne har haft for lang snor. For meget er blevet overladt til dem selv. Det gør at de tænker på sig selv så snart vi har problemer, og ikke reagere som en enhed.
Måske skulle FCM hyre BS Christiansen til at styre træningen en måneds tid. Vi skal have blæst noget disciplin ind i holdet, og gjort dem til en enhed. Og så skal lederskikkelsen, hvem det så end er, træde i karakter.