SønderjyskE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz

OT

Indlæg af Bhomaszz »

Hej Mikmak!

Vil du ikke lade være med at citere et helt indlæg uden at beskære det. Det er ikke nødvendigt, og man skal scrolle langt ned, helt unødvendigt når der citeres ukritisk. TAK :^)

mousebreaker

Re: Trænerdebat

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fortalerne for Thomasberg og resten af teamet,
> må
> > gerne komme på banen her, hvad er det helt
> præcist
> > der taler for at beholde samme
> > trænerkonstellation?
>
> Fordi vi har bevist at vi kan spille flot fodbold
> under dem, og fordi problemerne egentlig ikke er
> anderledes end under ER, hvor det så vidt jeg
> husker, endte meget godt til sidst. Og derudover
> er det, som tidligere nævnt, vigtigt med
> kontinuitet.
> Du kan måske forklare mig hvorfor du er så sikker
> på at en ny træner vil være bedre?

Bed specielt mærke til denne kommentar: Fordi vi har bevist at vi kan spille flot fodbold under dem

Bortset fra OB-kampen, og et par gode UEFA-cup kampe mod City, hvad bygger du så det på. Vi har spillet 17 kampe i ligaen og et par pokalkampe. Vi har på intet tidspunkt haft en periode hvor vi har spillet flot fodbold. Hjemmebanen har holdt os oppe, da de tætte opgør altid er tippet til vores fordel. Udebanekampene har været et helvede. Jeg er ikke tilhænger af at trioen skal fyres her i vinterpausen, men mener at deres snor er blevet betragtelig kortere. Men flot fodbold??? Du må gerne remse alle de kampe op for jeg har vist glemt dem!

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

mousebreaker Skrev:
-----------------------------------
> Bed specielt mærke til denne kommentar: Fordi vi
> har bevist at vi kan spille flot fodbold under
> dem
>
> Bortset fra OB-kampen, og et par gode UEFA-cup
> kampe mod City, hvad bygger du så det på.

Nu skrev han jo blot, at vi havde bevist, at vi kunne. Det har vi jo netop gjort i de 3 kampe du snakker om.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Når man er træner for en klub der har top 3 som målsætning og våde mesterskabsdrømme, er 2 kampe (udebanen var flot fight, ikke spillemæssigt underholdende) på en halvsæson altså slet ikke nok til at sige at en trænertrio har evnerne til at få gutterne til at spille drømmebold. De kunne være helt uden træner og klunse om taktik og opstilling, og stadigvæk levere mindst to gode velspillede kampe på en halvsæson. Trænerne har ikke vist noget som helst i den henseende. Jeg er stadig tilhænger af TT som træner. KA har jeg ikke noget forhold til, GR skal på mediekursus eller raus. Gider ikke høre på hans usaglige klynken i medierne der kun bringer latterliggørelse over FCM.

Men kommer vi et stykke hen i foråret og spillerne stadig har så mange kampe hvor de virker uden tænding og modløse. Så må deres stilling altså tages op til revision. Sådan er det at være træner i en ambitiøs klub. FCM har SELV meldt ud at man har en stærkere trup end nogensinde før - det kan man så være enige eller uenige i - men er det klubbens opfattelse, så er det nuværende præstationsniveau bare ikke godt nok. Pointmæssigt ikke nogen katastrofe. 31p er jo ok når man spillet halvsløjt i 15-16 ud af sæsonens 17 kampe. Det viser bare at der trods alt er potentiale til mere. Det er trænerens ansvar at udnytte dette potentiale. Længere er den ikke.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Ja, jeg ved godt at vi skal holde os fra at sige, vi bare er enige, men du rammer hovedet på sømmet så præcist, som man kan gøre. Det er lige nøjagtig de kolde facts, der er at forholde sig til.

Besvar