Hvad er der galt? - Spørgsmål til FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Hvad er der galt? - Spørgsmål til FCM

Indlæg af Hausser »

Ovenpå den - jeg citerer onside "fornærmende ringe indsats af FCM" i Haderslev og afslutningen af efterårssæsonen, syntes jeg det er på sin plads at analysere lidt på, hvad de fleste vist opfatter som en uacceptabel sæson hidtil. Jeg kunne derfor godt tænke mig at stille og få besvaret nogle spørgsmål, som FCM, eller nok nærmere Ulvegraven, måske kan hjælpe med at få afklaret. Forhåbentlig kan en afklaring af disse, hjælpe os allesammen til at se fremad og benytte, hvad der pludselig er blevet en meget mørk vinter i et resultatmæssigt limbo, til en kontruktiv debat.

Det mest interessante kunne selvfølgelig være at stille spørgsmålene til FCM og de personer som det vedrører, men det er vel næppe muligt da det eneste medie, "Ulvetimen", som regel er sovset ind i propaganda. Derfor må vi nøjes med Graven, men det kunne da været interessant at høre Thomasberg, Riddersholm og Ørgaards mening.

Spørgsmålene er:

1) Hvad er der det der er galt?
- a) Hvad gør man for at ændre der er galt?

2) Hvorfor er vi ligaens mest ustabile hold?
- a) Hvad gør vi for at forbedre det faktum?

3) Hvorfor er vi et af svageste hold overhovedet på udebane?
- a) Hvad gør man for at forbedre dette?

4) Arbejder man målrettet på at forbedre spillerne vilje og attitude?

5) Hvorfor er vi så elendige på dødbolde, vi har vel det hold i ligaen med den største gennemsnitshøjde overhovedet?
- a) Hvad gør vi for at forbedre dette?

6) Hvis ikke vores kantspillere kan skabe kampene, hvad har vi så af taktiske alternativer?
- a) Hvorfor bidrager den centrale midtbane nærmest ikke i vores offensiv?

7) Syntes man der er nogen fremgang at spore i forhold til tidligere sæsoner?
- a) Hvor har vi forbedret os?

8) Er vores konkurrenter blevet bedre, eller er vi blevet dårligere?

9) Har vi været dygtige nok til at forstærke truppen i sommers?

10) Hvorfor denne tendens til at bortforklare uacceptable præstationer igen og igen?

11) Er vi et tophold eller et midterhold?

12) Hvilken karakter på 13-skalaen vil man give efterårssæsonen 2008/09?
Senest rettet af Hausser 9. dec 2008, 23:56, rettet i alt 1 gang.

Kriek/Alex

Re: Hvad er der galt? - Spørgsmål til FCM

Indlæg af Kriek/Alex »

1) Hvad er der det der er galt?

- Vores bundniveau er alt for lavt og vi mangler en masse stabilitet. Specielt på udebane. Et andet problem, som jeg personligt ser som det største problem, og som måske også er skyld i det lave udebane niveau, er vores indstilling. Nogle gange i top, andre gange i bund. Vi er alt for nonchalante. Når indstillingen er der, så kører tingene. Vi kan banke hvem som helst, så længe vi fighter, ofrer osv. Dage som i dag eller sidste søndag mod nordsjælland, der er indstillingen helt forkert. Vi er dovne, arrogante og har slet ingen mod. Og det pisser mig af.

- a) Hvad gør man for at ændre der er galt?
Vi skal ha arbejdet med mentaliteten - på vores udebanekompleks men så sandelig også indstillingen.

2) Hvorfor er vi ligaens mest ustabile hold?

Fordi indstillingen og, muligvis, en manglende selvtillid.

3) Hvorfor er vi et af svageste hold overhovedet på udebane?
- a) Hvad gør man for at forbedre dette?

Se tidl. svar.
Generelt er indstillingen aldrig på plads på udebane!

4) Arbejder man målrettet på at forbedre spillerne vilje og attitude?

Hmm. Det kan jeg ikke udtale mig om, eftersom jeg ikke ser hvad der foregår i omklædningsrummene eller på træningsbanen. Men lige meget hvad der er blevet gjort, hvis der er blevet gjort noget, så har det ikke hjulpet.

6) Hvis ikke vores kantspillere kan skabe kampene, hvad har vi så af taktiske alternativer?

Det kan de så heldigvis oftest. Men ellers har vi en fantastisk midtbane med Thyge, Salami og Florescu - alle spillere med en god indstilling. De har meget defensivtarbejde, men de har alle tre offensive kompetencer som sagtens kan bruges.

- Ellers skal vi bare have en bomber, som kan score målene når holdet har en off-day.

- a) Hvorfor bidrager den centrale midtbane nærmest ikke i vores offensiv?

Det gør de også, vil jeg mene. Thyge for eksempel. Eller når en florescu eller Salami bygger et angreb op.

7) Syntes man der er nogen fremgang at spore i forhold til tidligere sæsoner?

Nej. Problemet de seneste år har været manglende stabilitet og lavt bundniveau. De problemer døjer vi stadig med.

- a) Hvor har vi forbedret os?
Vi har forbedret os på papiret og økonomisk. Vi har forbedret os på en del punkter, men resultaterne har ikke ændret sig spor.

8) Er vores konkurrenter blevet bedre, eller er vi blevet dårligere?

OB, BIF og FCK er ALLE blevet bedre og samtidig er vi dalet LIDT i niveau.
Som det er lige nu er de tre ovennævnte hold meget bedre end os, men jeg mener samtidig at vi er langt stærkere end GF og Randers over en hel sæson.

9) Har vi været dygtige nok til at forstærke truppen i sommers?
- Borring og Califf har været fornuftige køb, men de andre køb har ikke været det.
Kim C, Ipsa og Marcic har ikke det der skal til for at spille på et mester-hold (bemærk at jeg skriver mester-hold).

10) Hvorfor denne tendens til at bortforklare uacceptable præstationer igen og igen?
- Det er jo typisk os. Det er så typisk. At være så laleleglad med alt. Det er nøjagtig ligesom en stor del af fansene som klapper spillerne af banen efter en hel kamp med en doven og forkert indstilling og et nederlag. Hvis vi vil være mester inden 2011, så skal vi sgu være hårdere ved os selv.

11) Er vi et tophold eller et midterhold?

Ingen af delene. Vi er sub-topHOLDET. Vi er et stadie under de tre foran os og 2 stadier over resten af ligaen (Kan diskuteres med Aab)

12) Hvilken karakter på 13-skalaen vil man give efterårssæsonen 2008/09?

6.
Jeg ser det ikke som en acceptabel efterårssæson, men den er ikke til dumpe-karakter. Dog tæt på.

nybo

Indlæg af nybo »

Hvor er det bare befriende at du sikkert har sat mange menneskers tanker og frustrationer ud på papir...

hvad svarende på dine spørgsmål skal være har jeg svært ved...primært fordi vi for sjældent spiller kedelig(FCK mesterskabholdet) 4-4-2 formation på udebane. som jeg helt klart mener skal arbejdes med...Vi har induvidualisterne til vores pressspil på hjemmebane, men på udebane bør vi have en struktureret 4-4-2 der kan køre nogle 1-0 sejre hjem...

Derudover manglerne vores fløje meget taktisk. om det er deres skyld eller TT oplæg ved jeg ikke.

Derudover er nogen af vores unge spillere for forvente med at det kommer af sig selv(lever i en falsk virkelighed, derfor ustabilitet når vi møder lidt modgang)(kan nongen nævn de sidste 3 kampe hvor vi har hentet nogen efter at være kommet bagud?)

tilsidst mangler vi bare noget vindermentalitet og arrigskab alle Ståle Solbakkens hidsighed hylende fra sidelinjen...FCM trænger til en Pokal for at give det sidste

Derudover er jeg en smule pessimistisk omkring vores fremtid på det punkt der hedder guld ... vi skulle have vundet i sidste sæson, da FCK sejlede og Brøndby kæmpede for at nå top 6. Der kan nemt gå 2-3 sæsonen før det sker igen ... udfordringen bliver at være klar mentalt hos spillerne og at have flere taktiske alternativer... vi ender forhåbentlig som 3 i år..! i værste fald 5... men det er ligegyldigt alt andet guld skal ikke tælle fremover... også må vi tage de tæsk det koster at melde ud med Guld.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Spørgsmålene er:
>
> 1) Hvad er der det der er galt?
> - a) Hvad gør man for at ændre der er galt?

Vi har haft mange små skader, så vi ikke har kunne stille det samme hold igen og igen ligesom f.eks. OB kan.
Desuden mangler vi en Zidan/Fall til lige at scorer når spillet ikke kører og så er vi simpelthen for dårlige på dødbolde.
Kort sagt vi mangler bredde på midtbanen og en goalgetter der selv kan skabe målene og så have lidt mere held.

> 2) Hvorfor er vi ligaens mest ustabile hold?
> - a) Hvad gør vi for at forbedre det faktum?

Skaderne plus at vi skifter mange spillere fra år til år så vi mangler kontinuitet og en fastbase at falde tilbage på.
Det kan kun løses med tålmodighed og selvfølgelig at Ørgaard stopper med at sælge spillere fra starteleveren, hvilket jeg også forventer.
Desuden husk at det er vision 2011. Der er altså to år endnu til vi skal være mestre.

> 3) Hvorfor er vi et af svageste hold overhovedet
> på udebane?
> - a) Hvad gør man for at forbedre dette?

Vores hjemmebane taktik virker ikke på udebane, hvilket TT jo også har taget konsekvensen af, så forhåbentlig bliver det bedre.
Desuden er udebane jo heller ikke et specifikt problem. Det er jo det samme som er det generelle problem(spørgsmål 1).
Jeg forventer at vi vinder alle steder pånær i brøndby og FCK og så selvfølgelig Esbjerg men det stadion er jo også forhekset:)

> 4) Arbejder man målrettet på at forbedre spillerne
> vilje og attitude?

Jeg synes altså ikke at viljen og attituden er så stort et problem. Men vi kunne godt bruge at flere af spillerne træder i karakter når vi er bagud. Selvfølgelig har de spillet skidt det meste af sæsonen, men det synes jeg ikke er udtryk for et attitude problem.

> 5) Hvorfor er vi så elendige på dødbolde, vi har
> vel det hold i ligaen med den største
> gennemsnitshøjde overhovedet?
> - a) Hvad gør vi for at forbedre dette?

Manglende træning vil jeg tro. FCM kunne eventuelt hyrer en angrebs/dødboldstræner. For det er sgu nok det jeg er mest skuffet over. For vi har jo spillerne der kan sparke og heade så det burde jo være lige til.

> 6) Hvis ikke vores kantspillere kan skabe kampene,
> hvad har vi så af taktiske alternativer?
> - a) Hvorfor bidrager den centrale midtbane
> nærmest ikke i vores offensiv?

Det synes jeg heller ikke er rigtigt når Salami, Thyge og Florescu spiller sammen så er det sgu godt, men igen for mange skader og karantæner. Flinta ødelægger det han er ikke meget værd. Så et indkøb her, færre karantæner samt held på skadesfronten, så skal de nok komme.
Jeg synes at vores centrale midt er væsentlig bedre en både FCK og OBs, men igen har FCK og OB stillet med det samme hold rigtigt mange gange i den her sæson.

> 7) Syntes man der er nogen fremgang at spore i
> forhold til tidligere sæsoner?
> - a) Hvor har vi forbedret os?

Europæisk? Ja. Pokal? Nej. Ligaen? Der synes jeg at det er status que, men OB,FCK og BIF har bare købt bedre ind.
Det er altså Santin, Fall og det halve BIF hold der er blevet købt ind som gør forskellen.
Vi kan ikke følge med BIF og FCK økonomisk, men Fall havde da været en dejlig mand at få også. Men ellers har Florescu, Borring og Califf sgu gjordt det godt. Vi mangler bare lige en goalgetter og en backup allround midt.

> 8) Er vores konkurrenter blevet bedre, eller er vi
> blevet dårligere?

7. Konkurrenterne har købt spillerne som kan gøre forskellen fordi de har økonomien til det. Men tålmodighed vi skal nok komme. Jeg forventer ihvertfald at JØ trækker en Ilsø kanin op af hatten og lur mig om ikke Fagerberg fortsætter og så lige en lille bøn til at Frank ikke bliver skadet.

> 9) Har vi været dygtige nok til at forstærke
> truppen i sommers?

Ja med de økonomiske midler vi har haft. Men er jo lidt svær at sige når man ikke har været tættere på.

> 10) Hvorfor denne tendens til at bortforklare
> uacceptable præstationer igen og igen?

Fordi det er sjovere at se på det positive. Da vi havde TB som træner var jeg ligeså negativ som dig, for der kunne jeg virkelig ikke se at der skete noget. Husk vi ligger trods alt nummer fire og der er to år endnu.
Jeg synes der har været mange gode ting, f.eks. alle hjemmekampene, midtbanen specielt i starten og her til sidst Frank og Fagerberg samt den offensive indstilling.

> 11) Er vi et tophold eller et midterhold?

Tophold klart ingen tvivl om det, men der skal ske forandringer/forbedringer hvis ikke vi skal blive et midterhold igen. Da vi lagde i top et år og så i bund året efter der var vi et midterhold. Men vi har altså endt i top fire i de sidste fire år det er fanme lækkert. Ingen tvivl vi er et tophold.

> 12) Hvilken karakter på 13-skalaen vil man give
> efterårssæsonen 2008/09?

9. Vi ligger trods alt nummer fire og kan stadig godt nå top tre. Pokal trækker helt klart ned, men så trækker UEFA tilgengæld op. Så det er ikke så ringe endda.

Nicolai Kammersgaard

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nicolai Kammersgaard Skrev:
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------

> Vi har haft mange små skader, så vi ikke har kunne
> stille det samme hold igen og igen ligesom f.eks.
> OB kan.

Come on, snakken om skader holder jo ikke en meter. Konkurrenterne har jo haft mindst lige så mange skadet og alligevel kan de præstere

- AGF har et helt forsvar ude med skader, men det forhindrede dem dog ikke i at tæve os.
- FCK mangler deres bedste mand i Grønkjær som har været ude hele sæsonen og har næsten ikke kunnet bruge deres nye forsvarsspiller Peter Larsson og desuden haer Laursen og Antonsson også været ude i længere perioder. Sionko sad jo også ude en periode.
- BIF har haft Duncan ude i længere tid, ligesom deres nye forsvarer Jon Jönsson også har været væk i lang tid. Det samme har Howard og Von Schlebrügge og Randrup i øvrigt været.
- OB har som det eneste hold været mindre præget af skader end os, men Esben Hansen har dog været ude hele sæsonen og også Alte Håland har været væk.

> Kort sagt vi mangler bredde på midtbanen og en
> goalgetter der selv kan skabe målene og så have
> lidt mere held.

Jep, vbi har ikke den bredde vi regnede med og det har sæsonen desværre vist os, på flere positioner har vi stort set ikke et acceptabelt alternativ og de samme spillere kan derfor blive ved med at underpræstere.

> Det kan kun løses med tålmodighed og selvfølgelig
> at Ørgaard stopper med at sælge spillere fra
> starteleveren, hvilket jeg også forventer.

Det vil ikke ændre sig så længe forretningen er som den er. Husk på man i FCM budgetterer med et overskud på transferkontoen på 15 mio. kr.

> Desuden husk at det er vision 2011. Der er altså
> to år endnu til vi skal være mestre.

Nej, det er jo forkert. Der er ikke to år endnu til vi skal være mestre, der er to år tilbage hvor vi kan blive mestre. Der er ingen der siger at vi først skal blive mestre i 2010/2011, det må gerne nås inden.

> Jeg synes altså ikke at viljen og attituden er så
> stort et problem. Men vi kunne godt bruge at flere
> af spillerne træder i karakter når vi er bagud.
> Selvfølgelig har de spillet skidt det meste af
> sæsonen, men det synes jeg ikke er udtryk for et
> attitude problem.

Jeg har svært ved at se hvordan du ikke kan mene at viljen og attituden ikke er et problem?? Hvad var det lige for en omgang tyndskid vi var vidner til tidligere idag? Mener du da spillerne gav sig 100% i den kamp og kæmpende røven ud af bukserne? Viljen og attituden er da om noget et kæmpe problem..

> Det synes jeg heller ikke er rigtigt når Salami,
> Thyge og Florescu spiller sammen så er det sgu
> godt, men igen for mange skader og karantæner.
> Flinta ødelægger det han er ikke meget værd. Så et
> indkøb her, færre karantæner samt held på
> skadesfronten, så skal de nok komme.
> Jeg synes at vores centrale midt er væsentlig
> bedre en både FCK og OBs, men igen har FCK og OB
> stillet med det samme hold rigtigt mange gange i
> den her sæson.

Salami, Thyge og Florescu har i 41 kampe, til sammen scoret 2 mål og lavet 3 assist i suppen (opgjort ud fra drømmeholdets assister) og den ene kasse faldt endda i en kamp hvor Thyge spillede på fløjen (Mod Rfc). For vores centrale midtbane/hængende angribere, er dette et helt uacceptabelt lavt antal mål/assists og for mig at se, en af grundene til at vi er nemme at dække op for. Specielt hvad angår Florescu og Thyge, mener jeg det er enormt skuffende hvor lidt de har kunnet præge vores offensiv.

Sammenlign så med Danny O. Borring som til sammen har lavet 10 mål og 10 assists i 33 kampe. Det giver altså en meget klar billede af hvem der har kunnet præge vores offensiv på midtbanen og hvem der ikke har. Helt symptomatisk har spillet da også været til at lukke op og skide i, i de kampe hvor vores modstandere har kunnet lukke vores kanter ned, i de kampe har vi ikke haft nogle alternativer.

Folk er meget efter Danny O. herinde, men jeg mener han har spillet et langt bedre efterår end Thyge og Florescu qua deres nærmest totale fravær i vores offensiv og det til trods for Dannys formnedgang.

Flinta mener jeg det er helt forkert at give skylden, han har blot startet én kamp og var slet ikke så dårlig i den som mange vil det.

> Europæisk? Ja. Pokal? Nej. Ligaen? Der synes jeg
> at det er status que, men OB,FCK og BIF har bare
> købt bedre ind.

Så status qua er reelt en tilbagegang, da de andre er blevet bedre og udvikling jo er en sammenlignelig størrelse i forhold til konkurrenterne?

> Det er altså Santin, Fall og det halve BIF hold
> der er blevet købt ind som gør forskellen.
> Vi kan ikke følge med BIF og FCK økonomisk, men
> Fall havde da været en dejlig mand at få også. Men
> ellers har Florescu, Borring og Califf sgu gjordt
> det godt. Vi mangler bare lige en goalgetter og en
> backup allround midt.

Borring (vores 20 millioner mand) mener jeg er den eneste som har leveret varen af de spillere som vi hentede i sommers og mon ikke de fleste sportsdirektører i superligaen trods alt kunne forstærke holdet hvis de kunne fyre 20 mio af på en enkelt spiller? Califf har godt nok spillet fast, men han har ikke gjort det han blev indkøbt til. Han har ikke været den leder vi forventede og formået at løfte holdet i modgang. tværtimod har Califf selv fået sine mangler udstillet i mange kampe, senest idag. Ipsa syntes jeg også har været utroligt ringe. Marcic taler for sig selv og Kim C. var blot en nødløsning.

> 7. Konkurrenterne har købt spillerne som kan gøre
> forskellen fordi de har økonomien til det. Men
> tålmodighed vi skal nok komme. Jeg forventer
> ihvertfald at JØ trækker en Ilsø kanin op af
> hatten og lur mig om ikke Fagerberg fortsætter og
> så lige en lille bøn til at Frank ikke bliver
> skadet.

> Ja med de økonomiske midler vi har haft. Men er jo
> lidt svær at sige når man ikke har været tættere
> på.

Hvis du ikke husker det, så var vi faktisk det hold som brugte flest transferpenge i sidste vindue, så det er faktisk forkert at give de økonomiske midler skylden.

> Fordi det er sjovere at se på det positive. Da vi
> havde TB som træner var jeg ligeså negativ som
> dig, for der kunne jeg virkelig ikke se at der
> skete noget. Husk vi ligger trods alt nummer fire
> og der er to år endnu.

Man kommer til at fremstå som en lallende idiot når man bliver ved med at give alt muligt andet skylden, når det er fuldstændigt åbenlyst for enhver, at det er egen indsats, som er så blottet for vilje og engagement at det skriger til himlen. Hvor mange gange har vi ikke hørt disse latterlige undskyldninger i år, efter kampe hvor der stort set ikke har været spillere (eller trænere) som har kunnet set sig selv i spejlet??

Jeg savner stadig at der er nogen der redegør for, hvor præcist man ser de forbedringer eller den fremgang, som skulle gøre at man tror på at Thomasberg kan vende skuden. Hvor er det man ser perspektiverne??

> Jeg synes der har været mange gode ting, f.eks.
> alle hjemmekampene, midtbanen specielt i starten
> og her til sidst Frank og Fagerberg samt den
> offensive indstilling.

> Tophold klart ingen tvivl om det, men der skal ske
> forandringer/forbedringer hvis ikke vi skal blive
> et midterhold igen. Da vi lagde i top et år og så
> i bund året efter der var vi et midterhold.
> Men vi har altså endt i top fire i de sidste fire år det
> er fanme lækkert. Ingen tvivl vi er et tophold.

Men den der form for argumentation svarer jo til at kalde Randers et tophold fordi de vandt guldmedaljer tilbage i 70erne. Det handler om den her sæson og ikke den sidste.

Jeg har bare svært ved at genkende noget som helst som skulle indikere et tophold i os. Holdene foran os, har allesammen lammetævet bundholdene ved flere lejligheder og vist den forskel som der bør være mellem top og bund. FCM derimod, har hutlet sig igennem de selvsamme kampe og blot formået smalle sejre mod disse hold og de har allesammen været på hjemmebane. Vi har på intet tidspunkt vist den forskel der bør være mellem top og bund.

Bortset fra kampen mod OB, som var i vores jubelperiode, har vi jo desuden været helt væk i de indbyrdes kampe mellem topholdene og fået lammetæv 3 gange. OB, FCK og BIF har derimod spillet ægte topopgør indbyrdes, hvor der har været to jævnbyrdige hold på banen og begge hold har formået at byde op til dans, noget som vi slet ikke har kunnet.

Og så var der var vist en enkelt smutter før de to sølvmedaljer, så 4 år i træk i top 4 stemmer vist ikke helt :)

dalle

Indlæg af dalle »

Hausser Skrev:
> Ovenpå den - jeg citerer onside "fornærmende ringe
> indsats af FCM" i Haderslev og afslutningen af
> efterårssæsonen, syntes jeg det er på sin plads at
> analysere lidt på, hvad de fleste vist opfatter
> som en uacceptabel sæson hidtil. Jeg kunne derfor
> godt tænke mig at stille og få besvaret nogle
> spørgsmål, som FCM, eller nok nærmere Ulvegraven,
> måske kan hjælpe med at få afklaret. Forhåbentlig
> kan en afklaring af disse, hjælpe os allesammen
> til at se fremad og benytte, hvad der pludselig er
> blevet en meget mørk vinter i et resultatmæssigt
> limbo, til en kontruktiv debat.
>
> Det mest interessante kunne selvfølgelig være at
> stille spørgsmålene til FCM og de personer som det
> vedrører, men det er vel næppe muligt da det
> eneste medie, "Ulvetimen", som regel er sovset ind
> i propaganda. Derfor må vi nøjes med Graven, men
> det kunne da været interessant at høre Thomasberg,
> Riddersholm og Ørgaards mening.
>
> Spørgsmålene er:
>
Der er en del ting galt jeg har derfor smitdt et par grunde op.

Svar 1)
Sammenspillet og tro på egne evner: jeg har gennem årene optaget en hel del fcm bånd og det har udmøntet sig i noget fornuftigt.
Jeg har set alle slags kampe vundet og tabt og en ting man straks ligger mærke til er ,at vi udfordre meget, meget mindre.

vi er mindre direkte. idag skal vi igennem 4-5-6 spillere for at spille den frem af banen og når vi så endelig har den deroppe smider vi den tilbage til en af backsne som så smadre den indover. i "gamle dage dvs. for et år siden ligende hvert angreb en kontra som vi spillede på bedst muligvis.
vi kom frem til vandvittig mange chancer.
dengang var undskyldning: "vi brænder for mange chancer" idag spørger vi hvor er chancerne?.

Svar 2) jeg har sagt det før og jeg siger det igen vi er blevet dårligere og dårligere år for år rent spillematriale. selvom jeg har de sort røde briller på så vil jeg faktisk hellere have OB,Bif, og fcks bænk og tiltider Randers og AGFs

vores bredde er bare så enorm svag når alt kommer til alt. Den eneste grund til at folk siger den er bred er fordi at vi har så mange spillere ,som vi har. Vi er rige på spillere under 21 hvor de fleste højest har fået en kamp for holdet. Bredden er det der vinder kampe i længen.

Undtagen AAB skide nordjyder.

Svar 3)
i alle de andre år har der altid været 2-3 mand som vi var meget nervøs for at miste nogle ,som var lidt bedre en de andre. i år har det været salami mens det f.eks sidste år var troest simon p og femi vi var bange for at miste og mistede. borring har været god til at lave mål og assist ,men er ikke en kæmpe magt faktor hver kamp.

Det nemme svar vil være at sige, at de skal rette op på det til træning,men jeg mener ikke det er lige så simpelt....
man skal ud at købe spillere som passer til det koncept som TT vil ,hvilket er noget jeg ikke ved. men,lad os nu antage at TT vil prøve at lave holdet til det samme som under erik. Så mangler vi en offensvi spiller med en god førsteberøring og en som tør at sætte sin modstander af(Albæk, Ilsø SE). thyge er langt bedre længere tilbage på banen sammen med salami og han kan med sine dybdeløb udgøre en meget farlig offensiv ,men han kan ikke løbe de lange dybeløb når han ved der ikke er en kreativ spiller der kan sende ham. vi har med andre ord mistet fantasi.

Georghe spiller på samme måde ,som femi og har overtaget platmaker rollen hviket er noget er bare slet, slet ikke er god nok til hans berøringer er for dårlige han er for offensiv orienteret selvom han er en fabelagtigt fighter så ser jeg ham mere som en spiller som burde være 3-4 valg til den centrale midt.

Den var svær den ligger lidt op af det næste spørgsmål.
jeg ser det som at vores trup ikke er bred nok du kan ikke sende en ung spiller ind og så forvente at han levere det du vil have ham til så skal man have et par kampe i benene inden og det får vores unge backups alt for få af.

jeg kan ikke se nogle fremskridt så jeg tror faktisk ikke man gør noget ved det. hvis vi køber eks. wurts eller ilsø i vintepausen er midtbanen blevet enormt meget bredere og giver flere muligheder i hver kamp og endnu en grund til at de def centrale skal arbejde røven ud af bukserne.

> på udebane?

når man spiller på hjemmebane tror man på sine driblinger, sine løb osv. der bliver vi ramt fordi vi er så langsomme med bolden når vi presser modstanderen med bolden og vi er alt for lidt direkte og vi bliver derved tit fanget med vores 3 centrale langt oppe på deres halvdel samtidig med at vores fløje næsten står placeret ved hver sit hjørneflag så bliver vi tit fanget i en kontra. og det kommer til ligne indianer fodbold hvor vi har bare ikke er nogle af indianerne.

man laver måske lidt taktiske ændringer. hvis vi smed en Albæk ind eller købte Ilsø ville vi blive lang mere farlige på uddebane de kan finde rummene mellem midtbanen og forsvaret de er kreative og mest af alt dribler de og har gode første berøringer. bare det vil gøre en stor forskel.

> vilje og attitude?

jeg ved det ikke ,men hvis man køber en midtbanespiller ,som er god vil man allerede der gøre dem mere ærgerige

fordi vi har den opstiling i feltet ,som vi har. Vi har ingen djibi fall og borring er ikke en spiller der laver frispark på samlibånd. ligesom du siger er vi nok det hold med den højest gennemsnitlige højde derfor burde lave en opstilling så det bliver 1 mod 1 i hovedspillet.

som lige nævt lav om på opstilling til hjørne og så for alt i verden vær mere aggrasive på bolden vær ikke bange for at sparke målmanden i hovdet.

vi har ingen fordi vores central midt og offensive midt ikke er gode nok offensiv og igen det er noget ilsø og albæk ville kunne lave om på.

manglene evner. Mange ser thyge som en god offensiv spiller ,men det har han aldrig været han er god i sine løb når han kommer bagfra og han kan tage sine lange rush istedet for at modtage bolden med ryggen til mål i kontrafasen eller opspillet.

det er klart med ny træner med andre ideer så bliver det ikke det samme som før.

efter de kampe jeg har set har vi ikke forbedret os overhovdet folk tror mindre på deres dueller og er langt fra ligeså aggrasive ,som de var for bare for et år siden.

> blevet dårligere?

begge dele vi har ikke købt godt nok ind og har knap nok nogle spillere på bænken som har en del kampe i benene det kunne man lave om på ved at give de unge 10-20 min hist og pist. man gør det f.eks med kasper poulsen i agf og nu er han fast i start 11.
de andre hold har købt godt ind og har fundet deres spillestil.

> truppen i sommers?

hehe. jeg har sagt det mange gange og siger det gerne mange gange igen. NEJ vi er blevet et dårligere og dårligere hold i de sidste par transfer vinduer hvor man modsat i gamle dage har købt en masse østerupere.

jamen jeg kan krafedme heller ikke tage det og er da enig med carsten broe om at fcm er nogle kællinger. gang på gang skal de klage sig over at det enten er uretfærdigt eller at banen eller andet var dårlig de får mere ud af at kigge indad året har ikke været godkent indrøm det nu bare og kom vidre det gavner ingen at finde undskyldninger.

Det er ligsom når man køre til tyskland ligepludslig er du i ingenmands land og det er der vi er og der vi ender.

mener 4 er med i 13 skalen
4 for spil 7 for point dvs. 6 regnet op.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nu var det ikke for at lae grin med Haussers indlæg jeg svarede som jeg gjorde. Men midt i tristessen over de tabte point i Haderslev kom så historien om GR's utilstedelige klynken. Send den mand på mediekursus. Jeg kunne sgu ikke lade være med at håne ham lidt.

Nu til lidt mere seriøse svar.

Hausser Skrev:
> Ovenpå den - jeg citerer onside "fornærmende ringe
> indsats af FCM" i Haderslev og afslutningen af
> efterårssæsonen, syntes jeg det er på sin plads at
> analysere lidt på, hvad de fleste vist opfatter
> som en uacceptabel sæson hidtil. Jeg kunne derfor
> godt tænke mig at stille og få besvaret nogle
> spørgsmål, som FCM, eller nok nærmere Ulvegraven,
> måske kan hjælpe med at få afklaret. Forhåbentlig
> kan en afklaring af disse, hjælpe os allesammen
> til at se fremad og benytte, hvad der pludselig er
> blevet en meget mørk vinter i et resultatmæssigt
> limbo, til en kontruktiv debat.
>
> Det mest interessante kunne selvfølgelig være at
> stille spørgsmålene til FCM og de personer som det
> vedrører, men det er vel næppe muligt da det
> eneste medie, "Ulvetimen", som regel er sovset ind
> i propaganda. Derfor må vi nøjes med Graven, men
> det kunne da været interessant at høre Thomasberg,
> Riddersholm og Ørgaards mening.
>
> Spørgsmålene er:
>

Meget svært for udeforstående at svare præcist på. TT ville nok også gerne kende svaret. Udebanestatistikken har jo været galt længe og og hjemmebanestatistikken lige modsat. Også i sidste sæson. Mit bud er at det primært er et mentalt problem og at man bør kigge på om man har de rigtige kræfter i kulissen til at varetage de ting.

På banen halter det op gennem midten af banen. Lige fra midterforsvar til frontangriber. Ved det godt - scorer Frank er han en helt og vi har verdens bedste angriber iflg den gængse opfattelse. Min mening: Vi mangler klasse i angrebet. Vi har talent der kan blive klasse, men det hjælper ikke i nuet. Midtbanen: For meget løb for lidt kreativitet. Forsvaret: For tungt og langsomt når de skal presse så højt op i banen som TT gerne vil have dem til

>

Een af undskyldningerne har ofte været holdets unge alder. Det er muligt. Men hvis man vil fastholde sine mesterskabsambitioner så er det jo noget man kan lave om på. Jeg mener dog at det stadig mest er et mentalt problem. Det kan godt være spillematerialet ikke er så godt som konkurrenternes, men så må man jo hanke op i sig selv mod de svagere hold og kæmpe r... ud af bukserne der. Aab vandt mesterskabet på den konto sidste år.

> på udebane?

Taktisk og mentalt ser vi ikke ud til at være hvor vi skal være lige så snart vi kommer væk fra SAS-arena. Midt i det hele spiller vi så en super kamp mod Man. City ude. Kan jo undre at man så smider point to gange i Sønderjyske. På trods af at man ved, de vil lukke kanterne ned og trække tempoet ud af kampen. Som om vi ingen modtræk har. Vi stod i hvert fald stille kampen igennem indtil vi kom bagud.

>
> vilje og attitude?

Må man formode de gør. Sejre er den bedste medicin selvflg. Sejre kommer gennem hårdt arbejde og rigtig indstilling. Igen det mentale........ Dårlige bortforklaringer fra GR hjælper ikke her. Det flytter bare fokus

Aner ikke om vi har den højeste gennemsnithøjde. Synes nu der er en del hovestødsstærke mandskaber i ligaen. Kan være tur/utur. Hørte FCK havde samme problem da de forleden snakkede om at de nu endelig fik scoret på hjørnespark. Så her er vi ikke alene. Men ellers er træning træning og atter træning vel den bedste vej ud af det problem - og en der kan sparke den ordentlig ind i feltet

>

Da vi var bedst havde vi altid en spiller der kunne noget uforudsigeligt. Køre rundt med modstanderne. Sådan en spiller savner jeg nu. Derudover synes jeg medierne fokuserer lidt for positivt på Florescu. Ok, han laver et flot stykke fysisk arbejde derinde, men chanceskabende er han ikke til overflod. Salami er fantastisk på den def. midtbane og kan ikke forventes at skulle være chanceskabende. Makelele, Deschamps og Berggreen for den sags skyld, var heller ikke rene bold virtuoser i offensiven. Thyge er meget løbestærk og knokler også for sagen. Men han sætter jo heller ikke lige en mand eller to med et par skarpe driblinger. Vi mangler bestemt en kreatør på midten. Alt skal komme fra kanterne og efter Simon Poulsen-tiden er vores kanter mere afhængige af samspillet med midtbanen og de hurtige omstillinger.

Det er lidt som om at vores eneste våben på midtbanen er nærkampsstyrken, der skal skabe muligheden for det hurtige omstillingsspil vi er så gode til. Når vi selv er boldkontrollerende kommer der ikke ret meget derfra. Thygesens dybdeløb er vel det eneste.

>

Synes Lasse Heinze har udviklet sig rigtig meget. Med Raska skadesfri er vi bedre besat på målmandsposten end nogensinde. Backpladserne er også rigtig godt besat efter min mening. Godt være vi er mere status quo der, men jeg er generelt rigtig godt tilfreds med de positioner

> blevet dårligere?

Vores konkurrenter er helt klart blevet bedre, via fornuftige indkøb. BIF har overrasket mig meget. 31 point er ikke nogen katastrofe. Det er mere måden de er kommet i hus på der er skuffende. Vores konkurrenter har virkelig udviklet sig i denne sæson. Det har vi ikke.

>
> truppen i sommers?

NEJ, så havde vi ikke de mangler vi så åbenlyst har

>

Også noget der bringer mit pis i kog, og FCM i forlegenhed. Kald nu en spade for en spade og indrøm at vi bare ikke har været gode nok i år.

Svagt tophold eller godt midterhold. ?? Hælder mest til det første. Der er i hvert fald "room for improvement"
>

lille 8-tal vil jeg sige. Spillemæssigt langt lavere, måske kun 5 i ligaen. Pointmæssigt har vi fået en del flere end spillet har berettiget til. Afstanden til toppen skyldes også at de andre har tilspillet sig flere point end sidst år specielt mod midterholdene. Men i al konkurrence gælder det jo om at kunne følge med konkurrenterne

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg læste godt det indlæg som blev slettet, syntes nu det var meget sjovt, det indeholdt en herlig ironisk distance.

mousebreaker Skrev:

> Da vi var bedst havde vi altid en spiller der
> kunne noget uforudsigeligt. Køre rundt med
> modstanderne. Sådan en spiller savner jeg nu.
> Derudover synes jeg medierne fokuserer lidt for
> positivt på Florescu. Ok, han laver et flot stykke
> fysisk arbejde derinde, men chanceskabende er han
> ikke til overflod. Salami er fantastisk på den
> def. midtbane og kan ikke forventes at skulle være
> chanceskabende. Makelele, Deschamps og Berggreen
> for den sags skyld, var heller ikke rene bold
> virtuoser i offensiven. Thyge er meget løbestærk
> og knokler også for sagen. Men han sætter jo
> heller ikke lige en mand eller to med et par
> skarpe driblinger. Vi mangler bestemt en kreatør
> på midten. Alt skal komme fra kanterne og efter
> Simon Poulsen-tiden er vores kanter mere afhængige
> af samspillet med midtbanen og de hurtige
> omstillinger.
>
> Det er lidt som om at vores eneste våben på
> midtbanen er nærkampsstyrken, der skal skabe
> muligheden for det hurtige omstillingsspil vi er
> så gode til. Når vi selv er boldkontrollerende
> kommer der ikke ret meget derfra. Thygesens
> dybdeløb er vel det eneste.

Det her er jeg meget enig i og har også selv skrevet noget i den stil tidligere. Alt for meget af vores spil er baseret på fysik, aggressivitet og hurtighed og det mener jeg har været med til at gøre os forudsigelige, lige nu har vi simpelthen for få spillere som kan skabe en kamp. Vores kanter kan i et eller andet omfang, men deres forcer er også de mere fysiske dimensioner og jeg tror ikke jeg vil gå så langt som at kalde dem for kreative spillere selv om Danny O. da har lidt af det. Denne dimension i vores spil, har dog vist sig at være relativt let at lukke ned for og når modstanderne har formået det, er vi ikke lykkedes. Som nævnt har den centrale midt slet ikke formået at byde ind.

Vi mangler en kreativ spiller som kan afdrible en modstander fra stående og som kan lukrere på andre forcer end blot de fysiske og her kunne det faktisk være at man så Ilsø som en mulighed. Igen vil jeg dog også vores egen Oliseh, syntes faktisk han indeholder utroligt meget af det som vi sukker efter p.t. Håber han får flere chancer i foråret end han hidtil har gjort.

Besvar