Ørgaard

Om FC Midtjylland og Black Wolves
dalle

Ørgaard

Indlæg af dalle »

kunne ikke lige finde nogen anden tråd om ørgaard. selvom mange skrev om ham inde under thommasberg raus syntes jeg han fortjene

jeg har skrevet det samme under hvem skal væk og det spørgsmål blev hermed stillet

Hvem skal væk??

Hvad med Jens ørgaard? jeg ved godt det er noget af et navn at smide ind men det er altså ikke spillernes skyld de ikke slår til hvis de ikke er gode nok det er dem der henter dem der er skyld i det og indtil videre er

Filip Marcic: har fået 2 kampe og efter koljas forlængelse haft en udtagelse om at de arbejder på at finde en anden klub for ham. det var ham her som skulle være afstatningen for kolja.

Ibrahim Gnanou: fik 4 kampe og alle og enhver kan se han er et langt stykke fra sas nivaue og ikke mindst vores spillestil med en højbagkæde og meget 1 mod 1

Maros Klimpl: i syntes alle han har bestået men han satset jo alt for meget i sine beslutninger. ja han er sej og se på osv. men det hjlper ikke når man er impliceret i 4 mål indenfor de første 7-8 kampe man er med i.

Kim Christensen: jeg har sagt det før og jeg siger det igen han bliver aldrig en susces og har heller ikke været det.

Dennis Flinta: jeg mener det er forkert at hente en spiller der kun kan blive bredde spiller det er talenterne der burde være det.

Thomas Røll: han har aldig nogensinde passet ind i vores spillestil... han er ikke hurtig ikke vandvitig god teknik og ikke en god defensiv arbejdskræft dermed er man dømt meget dårligt stillet på forhånd.

Serghei Dadu: Mange kan godt lide ham men jeg mener aldrig han har vidst at der er noget specielt i ham. ja han kæmper for det men det vil alle da gøre når man ikke har brudt igennem og der sår 8000 og skriger på at han gør det, det var hans eneste susces at han kæmpede for holdet og han så var lidt heldig med at få nogle gode chancer givet.

+ flere som er solgt.

jeg mener at eftersom vi har fået en del penge skal de også bruges ordentligt.
2 ud af 6 østeuropere har været nogenlunde sucses selvom Raska er på bænken og Geo har dalende formkurve trods god fight.

jeg har ikke turde tage ipsa med i denne for han har haft en opadgående formkurve selvom det ikke har været prangende..

vi smider mange mange penge ud hvert vindue hvis det fortsætter på denne måde kan vi ligeså godt afslutte vision for hvis 20 mio spillere og en tidligere mester kan så blliver det sku svært at holde det ved.

jeg mener ikke ørgaard skal helt væk men kunne man ikke ansætte en scout som kan anbefale de rigtige istedet for de anbefalinger han får..
Senest rettet af dalle 24. mar 2009, 16:49, rettet i alt 1 gang.

Chap

Re: Ørgaard

Indlæg af Chap »

Var det ikke nok at skrive det i "Hvem skal væk?" tråden eller hvad :S ?

dalle

Indlæg af dalle »

Chap Skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det ikke nok at skrive det i "Hvem skal væk?"
> tråden eller hvad :S ?

istedet for at fylde den ligesom i "thommasberg raus" skal den jo laves så det ikke ødelægger en anden tråd nu kan folk skrive om ørgaard osv. uden at gå ind i "hvem skal væk" og "thommasberg raus" så får vi det samlet her istedet.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Lol. Det er da alt for nemt sluppet om med en kritik, ved blot at nævne de negative.

Hvad med:

Zidan
Simon Poulsen
Kolja
Christopher
Borring
Thyge
Florescu
Califf
Raska
Simon Kjær
Troest
Femi
Salami

Jeg stopper bare nu, da listen bliver alt for lang ellers. Det er helt sikkert, at uanset hvor godt du scouter en spiller, vil nogle af dem falde igennem. Andre tager bare længere tid før de slår igennem. Når du holder fiaskoer op imod successer, vil sidstnævnte da vinde.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Claus (BW#1145) Skrev:
> Lol. Det er da alt for nemt sluppet om med en
> kritik, ved blot at nævne de negative.

Helt enig, kan heller ikke tage argumentationen seriøst overhovede - vi er den klub i DK der har været mest succesfulde med spillerhandler de seneste år, så at slå ned på hans transferpolitik synes jeg bare er et tegn på manglende viden og indsigt.

Ørgaard er en respekteret mand i miljøet, klassens frække dreng osv., og jeg er slet ikke i tvivl om han er den helt rigtige sportsdirektør for os hvis vi skal bygge videre på vores succes.

dalle

Indlæg af dalle »

Claus (BW#1145) Skrev:
> Lol. Det er da alt for nemt sluppet om med en
> kritik, ved blot at nævne de negative.

> Hvad med:
>
> Zidan
jamen godt købt godt vi vi fat i ham istedet for fck og de andre

> Simon Poulsen
stort talent og ja godt købt

> Kolja
kolja har udviklet meget og var på daværende tidspunkt ikke klar til første holdet men det er´han nu men sådanne indkøb kan vi ikke blive ved med at lave. spillerne skal slå igennem med det samme.

> Christopher
godt køb .
> Borring
en landsholdspiller som koster 20 mio skal helst fungere

> Thyge
jamen godt scoutet han har udviklet sig men det er ikke disse spillere jeg mener for thyge var en udviklings spiller dem kan vi altså ikke købe 10 af og så håbe at de om 2-3 år slår igennem.

> Florescu
selvom hans formkurve har været meget dalende så er han et fint køb.

> Califf
en tidligere mester med 3 år i aab

> Raska
er godt nok på bænken med er ikke noget fejlkøb

> Simon Kjær
jeg mener ikke det er ham der står for dem akadamiet henter af danske spillere

> Troest
daværende villa spiller har udviklet sig meget men igen det er ikke udviklings spiller en top klub kun skal have

> Femi
der er mange afrikanske talenter men godt køb.
> Salami
når du nævner akedami spillerene skal jeg så nævne alle dem som ikke kom igennem nåle øjet? af alle dem vi henter skal der da helst være et godt kuld som får kontrakt

> Jeg stopper bare nu, da listen bliver alt for lang
> ellers. Det er helt sikkert, at uanset hvor godt
> du scouter en spiller, vil nogle af dem falde
> igennem. Andre tager bare længere tid før de slår
> igennem. Når du holder fiaskoer op imod successer,
> vil sidstnævnte da vinde.

nej fordi at dem du nævner her var ikke alle nogle som med det samme skulle gå ind og styke holdet når man køber fagerberg for 10+ og borring for 20 så skal man sku helst slå igennem jeg mener ikke vi skal invistere i udviklings spillere som måske slår igennem og 2-3 år det burde være det akedamiet er til. når man har prøvet at hente spillere som kunne gå ind og styrke holdet eller være meget tæt på start elveren så har vi haltet meget. du ser da heller ikke fck, ob og bif købe en masse udviklings spillere de vil have spillere som slår igennem med det samme uden nogen stor ventetid.

som jeg skriver så siger jeg ikke vi skal fyre ham men at vi formentligt skal ansætte en god scout som har øje for spillere som kan gå ind på holdet med det samme

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Enig med Ibrahim og Marcic. De har ikke slået igennem og vist sig at være fejlkøb. Har dog heller aldrig fået chancen.

Maros Klimpl: helt og aldeles uenig. Han var supergod til at starte med og var en tydelig forstærkning. Hvad der senere hen gik galt ved jeg ikke. Han lavede nogle fejl, mistede lidt selvtillid og så var der to unge knægte i kulissen der slog til. Sådan er gamet. Klimpl er helt misvisende at kalde et fejlkøb.

Kim Christensen og Thomas Røll kan jeg ikke forestille mig er ment som stjernekøb, men som spillere der forstærker bredden, samtidig med at især Røll's rutine var særdeles brugbar i en urutineret trup. KC har aldrig været min kop te som angriber, men lad ham nu få chancen. Ingen af disse to har dog kostet kassen - kan sog være jeg tager fejl.

Flinta: Et ungt talent der endnu ikke har slået igennem og muligvis ikke gør det. Det må tiden vise. Fejlkøb kan han ikke klassificeres som endnu. Danny var også en del tid (og en masse skæld ud), om at blive starter, på trods af stjerne status i Nordsjælland. Ting tager tid. Har dog også mine tvivl om at Flinta når det. Vi må se.

Dadu: Hmm jeg er tilbøjelig til at give dig ret. For langsom på spids og misbruger alt for mange store chancer.

Jens Ørgaard kan jeg kun have stor respekt for. Han er ikke kedelig som andre sportsdirektører. Tør sige sin mening. Han er fræk som en slagterhund. Han HAR garanteret allerede et stort scout netværk han gør brug af. Alt andet vil være underligt. Selvfølgelig laver han fejl. Selvfølgelig slår alle spillere ikke igennem som han henter ind. Ville være underligt andet. Find bare 1 prof. klub i Europa der ikke har købt ind og måtte afskibe indkøbet igen for nul og niks fordi indkøbet ikke slog igennem. Du kan jo starte med de klubber der tradionelt køber de danskere der er profiler i SAS-ligaen. Hvor mange danskere sidder ikke på bænken og tribunerne rundt omkring.

Nu håber jeg bare at indkøbet af breddespillere er slut. Borring-købet må gerne vise vejen for flere indkøb af allerede udviklede klassespillere - skal dog være økonomisk forsvarligt, naturligvis. Det er det vi behøver hvis mesterskabet skal hjem til heden

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

ja - samt en DS-spiller fra Middelfart der hedder Christian Olsen. Det var sgu da meget godt set.

E!

Indlæg af E! »

dalle Skrev:
> ...jeg mener ikke
> vi skal invistere i udviklings spillere som måske
> slår igennem og 2-3 år

Så tror jeg du skal se dig om efter en anden klub at holde med

dalle

Indlæg af dalle »

E! Skrev:
> dalle Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...jeg mener ikke
> > vi skal invistere i udviklings spillere som
> måske
> > slår igennem og 2-3 år
>
> Så tror jeg du skal se dig om efter en anden klub
> at holde med

er det en dårlig joke, eller er det noget du mener? du skal sku nok lige uddybe når du skriver sådan noget.

jeg skifter ikke klub efter smag og behag der er sku kun en klub for mig ,men jeg ved selfølgelig ikke hvorfor en "fan" du er....

dalle

Indlæg af dalle »

mousebreaker Skrev:
> Enig med Ibrahim og Marcic. De har ikke slået
> igennem og vist sig at være fejlkøb. Har dog
> heller aldrig fået chancen.

nej det har de nelig ikke rigtigt ihvertfald marcic har jeg svært ved at bedømme efter en kamp som jeg har set(FCK.red)

> Maros Klimpl: helt og aldeles uenig. Han var
> supergod til at starte med og var en tydelig
> forstærkning.
Han overtog KBN eg vil ikke sige han var en forstærkning men han var god men en fin teknik.

Hvad der senere hen gik galt ved jeg
> ikke. Han lavede nogle fejl, mistede lidt
> selvtillid og så var der to unge knægte i kulissen
> der slog til. Sådan er gamet. Klimpl er helt
> misvisende at kalde et fejlkøb.

jamen hvis der er 2 unge knægte der er bedre end en spiller man har købt mener jeg at det er for dumt at satse på en spiller til 7-8 mio. det kunne godt lyde til at Ørgaard ikke har snakket med Erik R om det, for der gik ikke andet end en halv season inden Reid var førstevalg. Et halv år fra eller til, så er 7-8 mio mange penge.jeg mener ikke han slog igennem fordi han ikke var overbevisne nok i sit hovede spil han vandt sjældet nogle dueller

> Kim Christensen og Thomas Røll kan jeg ikke
> forestille mig er ment som stjernekøb, men som
> spillere der forstærker bredden, samtidig med at
> især Røll's rutine var særdeles brugbar i en
> urutineret trup. KC har aldrig været min kop te
> som angriber, men lad ham nu få chancen. Ingen af
> disse to har dog kostet kassen - kan sog være jeg
> tager fejl.

Røll:
jeg mener godt man kan sige røll kostede kassen fordi han tog pladsen for en forstærkning og dermed gjorde holdet dårligere. røll var 29-30 år da han kom det er ikke en udviklings spiller men en der burde være i start elveren.

Kim c:jamen han har aldig vist klassen i nogen som helst klubber. så hellere smide en ynglinge op som der var noget fremtid i.

> Flinta: Et ungt talent der endnu ikke har slået
> igennem og muligvis ikke gør det. Det må tiden
> vise. Fejlkøb kan han ikke klassificeres som
> endnu. Danny var også en del tid (og en masse
> skæld ud), om at blive starter, på trods af
> stjerne status i Nordsjælland. Ting tager tid. Har
> dog også mine tvivl om at Flinta når det. Vi må
> se.

Flinta er 25 og vil aldrig være mere end en breddespiller
http://www.bold.dk/nyt/Flinta-Det-sociale-opvejer-baenk han lyder ikke lutter ambitiøs.

> Dadu: Hmm jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
> For langsom på spids og misbruger alt for mange
> store chancer.

men bedre en kim c :)

> Jens Ørgaard kan jeg kun have stor respekt for.
> Han er ikke kedelig som andre sportsdirektører.
> Tør sige sin mening. Han er fræk som en
> slagterhund.
han er sku dejlig og vigtig for FCM men skal han også præge indkøbene så meget?.

>Han HAR garanteret allerede et stort
> scout netværk han gør brug af. Alt andet vil være
> underligt.

ja det har han nemlig men de har vist sig ikke at være gode nok det er altså næsten kun danske spillere som har slået igennem og så afrikanerne fra akedamiet.

> Selvfølgelig laver han fejl.
> Selvfølgelig slår alle spillere ikke igennem som
> han henter ind. Ville være underligt andet.
sefølgelig men når men henter spillere til stor mio beløb som skal ind og være forstærkninger så hjælper det ikke at man ender på leje kontrak i vejle og Alina(russisk 1 div klub.red)og monthrwell.

>Find
> bare 1 prof. klub i Europa der ikke har købt ind
> og måtte afskibe indkøbet igen for nul og niks
> fordi indkøbet ikke slog igennem. Du kan jo starte
> med de klubber der tradionelt køber de danskere
> der er profiler i SAS-ligaen. Hvor mange danskere
> sidder ikke på bænken og tribunerne rundt omkring.

ja men de fleste af dem som du tænker på som sidder på bænker er udviklingsspillere osm om 1-2 år er førstevalg. men du har ret de laver også fejl men de har også lidt flere penge.

> Nu håber jeg bare at indkøbet af breddespillere er
> slut. Borring-købet må gerne vise vejen for flere
> indkøb af allerede udviklede klassespillere - skal
> dog være økonomisk forsvarligt, naturligvis. Det
> er det vi behøver hvis mesterskabet skal hjem til
> heden

kan ikke være mere enig og desuden tak for en god debat det er der andre der kunne lære noget af...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

dalle Skrev:
>
> jamen hvis der er 2 unge knægte der er bedre end
> en spiller man har købt mener jeg at det er for
> dumt at satse på en spiller til 7-8 mio. det kunne
> godt lyde til at Ørgaard ikke har snakket med Erik
> R om det, for der gik ikke andet end en halv
> season inden Reid var førstevalg. Et halv år fra
> eller til, så er 7-8 mio mange penge.jeg mener
> ikke han slog igennem fordi han ikke var
> overbevisne nok i sit hovede spil han vandt
> sjældet nogle dueller

Da han fik sit formdyk var det Kjær og Reid der kom foran i køen. Selvom de er unge havde de trods alt en klasse og fysik der ikke ofte ses i deres alder. Men håber han klarer det godt i SKotland

> Røll:
> jeg mener godt man kan sige røll kostede kassen
> fordi han tog pladsen for en forstærkning og
> dermed gjorde holdet dårligere. røll var 29-30 år
> da han kom det er ikke en udviklings spiller men
> en der burde være i start elveren.

Det er muligt du har ret. Men så vidt jeg ved blev hans muligheder også kraftig bremset af diverse skader. Ørgaard satsede måske for meget på en spiller der allerede på det tidspunkt han købte ham havde været ude med flere skader.

> Flinta er 25

av, som tiden dog flyver afsted. Troede ikke han var ældre end 23. Nå så giver jeg dig lidt mere medhold i Hr. Flinta

> Ørgaard: han er sku dejlig og vigtig for FCM men skal han
> også præge indkøbene så meget?.

Det er vel det en sportsdirektør er ansat til. Er sikker på at han ikke bare kan skrive en stor check uden den skal igennem direktør og bestyrelse.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

dalle Skrev:
> er det en dårlig joke, eller er det noget du
> mener? du skal sku nok lige uddybe når du skriver
> sådan noget.
>
> jeg skifter ikke klub efter smag og behag der er
> sku kun en klub for mig ,men jeg ved selfølgelig
> ikke hvorfor en "fan" du er....

Det han mener er at hvis du ikke mener man skal købe spillere for deres potentiale 2-3 år ud i fremtiden, så går din holdning stik imod alt det din klub står for - FCM's varemærke er jo netop det, altså talentudvikling, og at købe unge spillere med udviklingspotentiale.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

dalle Skrev:
> jeg mener ikke
> vi skal invistere i udviklings spillere som måske
> slår igennem og 2-3 år

Det er ellers lige det vi er allerbedst til i FCM :-)

dalle

Indlæg af dalle »

BW - 665 Skrev:

> Det han mener er at hvis du ikke mener man skal
> købe spillere for deres potentiale 2-3 år ud i
> fremtiden, så går din holdning stik imod alt det
> din klub står for - FCM's varemærke er jo netop
> det, altså talentudvikling, og at købe unge
> spillere med udviklingspotentiale.

okay.
det jeg mener med at vi ikke skal invistere i udviklings spillere er fordi at vi har akedamiet, som mange ikke ved hvor godt egentligt er. jeg mener vi skal hente dem derfra altså udviklingsspillerne

ken ilsø er også en udviklings spiller men han harogså nivauet nu til nu at begå sig. hvor eks. morten nielsen som er på u18 landsholdet ligesom som vores topscore morten foged.

når vi sælger en profil kan vi ikke vente 1-2-3 år med han slår igennem hvis vi vil vinde guldet

Besvar