Januar transfervindue II
-
Hekler
Re: Ken Ilsø vs. en veteran
Jeg er ikke helt vild uenig i at Ilsø er en spændende spiller, men jeg har et problem i at folk ikke vil tage stilling til hvordan han skal bruges hvis vi henter ham. Det hjælper altså ikke bare at hente de størst talenter og så håbe på det bedste.
For det første er det tåbeligt for en spiller der har potentiale til noget ud over det sædvanlige at komme til en klub og blive parkeret på bænken.
For det andet så kan vi altså godt lave unge spillere med ca de talenter Ilsø har, fx blandt nogle af de Afrikanere vi har til at løbe rundt. Vil faktisk sammenligne ham med Jude.
For det trejde, vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved at man henter spillere der ikke enten forstærker holdet eller sikre bredten på sårbare områder.
Jeg ser hellere vi finder en veteran til den centrale midtbane. Jeg mangler en solid spiller når Florescu og Salami er ude med skader eller karantæne. Til det skal vi bruge min. 10- 20 mio.
For det første er det tåbeligt for en spiller der har potentiale til noget ud over det sædvanlige at komme til en klub og blive parkeret på bænken.
For det andet så kan vi altså godt lave unge spillere med ca de talenter Ilsø har, fx blandt nogle af de Afrikanere vi har til at løbe rundt. Vil faktisk sammenligne ham med Jude.
For det trejde, vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved at man henter spillere der ikke enten forstærker holdet eller sikre bredten på sårbare områder.
Jeg ser hellere vi finder en veteran til den centrale midtbane. Jeg mangler en solid spiller når Florescu og Salami er ude med skader eller karantæne. Til det skal vi bruge min. 10- 20 mio.
-
Brobissen
Ilsø
Han er jo fremtidensmand ved at han ikke er så gammel han arbejder røven ud af bukserne om så han har en dårlig dag
Han kunne sagtens slå Florescu af som han spiller lige nu selv om det er blevet lidt bedre her på det sidste jeg mener køb dog ilsø også giv ham den tid det tager for at komme ordenlig igang også sælger vi ham videre for 25 mil engang er det ikke sådan foretning skal gå i fcm.
Unge spiller køb dem sælg dem for meget mere.
----------------------------------------------------------------------------------
Citat Don Ø: Penge er alt
Han kunne sagtens slå Florescu af som han spiller lige nu selv om det er blevet lidt bedre her på det sidste jeg mener køb dog ilsø også giv ham den tid det tager for at komme ordenlig igang også sælger vi ham videre for 25 mil engang er det ikke sådan foretning skal gå i fcm.
Unge spiller køb dem sælg dem for meget mere.
----------------------------------------------------------------------------------
Citat Don Ø: Penge er alt
-
Hekler
Ilsø vs. Florescu
Jeg kan ikke forstå hvordan du i din vildeste fantasi kan sammenligne de to spillere?
Ilsø har ikke noget det nærmer sig den mængde arbejde som florescu har. Defensivt har han altså ikke vist noget somhelst, faktisk er han kendt som en luksus spiller der ikke normalt deltager bagud.
Har familie der er involveret i SønderjyskE og de siger at det er en af problemerne ift. at få en ordenlig pris for ham.
Ilsø har ikke noget det nærmer sig den mængde arbejde som florescu har. Defensivt har han altså ikke vist noget somhelst, faktisk er han kendt som en luksus spiller der ikke normalt deltager bagud.
Har familie der er involveret i SønderjyskE og de siger at det er en af problemerne ift. at få en ordenlig pris for ham.
-
BW - 665
Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er ikke helt vild uenig i at Ilsø er en
> spændende spiller, men jeg har et problem i at
> folk ikke vil tage stilling til hvordan han skal
> bruges hvis vi henter ham. Det hjælper altså ikke
> bare at hente de størst talenter og så håbe på det
> bedste.
Det er jo langt fra det der er tale om - der render da masser af talenter rundt i dansk fodbold som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø altså glimrende på profilen til en FCM spiller - rygterne er jo opstået af en grund, hvis han var en Tøffe-type var der jo slet ikke noget at tale om.
Hans indstilling til tingene samt de færdigheder han besider passer bare godt til vores måde at spille fodbold på, bortset fra presspillet som jeg tror/håber han kan tillægge sit spil, det er vel svært at uddybe yderligere end det?
> For det første er det tåbeligt for en spiller der
> har potentiale til noget ud over det sædvanlige at
> komme til en klub og blive parkeret på bænken.
Han bliver jo heller ikke "parkeret på bænken"! Han skal køres ind på holdet over en halv års periode, hvilket slet ikke er usædvanligt, og så skal han nok få sine minutter i øvrigt som indskifter kva sin alsidighed. Til sommer vil han så være klar til en plads i startopstillingen, hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis ikke han regulært slår en anden stamspiller af inden da.
> For det andet så kan vi altså godt lave unge
> spillere med ca de talenter Ilsø har, fx blandt
> nogle af de Afrikanere vi har til at løbe rundt.
> Vil faktisk sammenligne ham med Jude.
Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude synes jeg er HELT ved siden af - det er 2 spillere som næsten ingen kompetencer har til fælles. Og faktum er altså at Jude ikke har præsteret når han har fået chancen, det samme kan næppe siges om Ilsø.
Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke spiller samme position - mig bekendt har vi ikke umiddelbart nogen spillere med de spidskompetencer Ilsø besider, det skulle da lige være en ung Mads Albæk som er på vej frem, men jeg tror ikke han bliver kørt ud på et sidespor pga. Ilsø kommer til klubben.
> For det trejde, vil jeg gerne stille
> spørgsmålstegn ved at man henter spillere der ikke
> enten forstærker holdet eller sikre bredten på
> sårbare områder.
Du er vel bekendt med den 3. kategori som er talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE kan forstærke holder fra start, OG sikre bredden på sårbare områder - når Madsen er væk, så er det ved at være tyndt besat med offensive spillere til kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste overbevisning, sagtens sikre bredden på dét sårbare område.
> Jeg ser hellere vi finder en veteran til den
> centrale midtbane. Jeg mangler en solid spiller
> når Florescu og Salami er ude med skader eller
> karantæne. Til det skal vi bruge min. 10- 20 mio.
Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø? Javel... Jeg tror slet ikke et køb af en profil til den centrale midtbane bliver aktuel før Salami bliver solgt, dertil er vores centrale midtbane simpelthen for stærk til at rotere på den plads - vi har rigeligt med rotation i angrebet.
> bedste.
Det er jo langt fra det der er tale om - der render da masser af talenter rundt i dansk fodbold som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø altså glimrende på profilen til en FCM spiller - rygterne er jo opstået af en grund, hvis han var en Tøffe-type var der jo slet ikke noget at tale om.
Hans indstilling til tingene samt de færdigheder han besider passer bare godt til vores måde at spille fodbold på, bortset fra presspillet som jeg tror/håber han kan tillægge sit spil, det er vel svært at uddybe yderligere end det?
Han bliver jo heller ikke "parkeret på bænken"! Han skal køres ind på holdet over en halv års periode, hvilket slet ikke er usædvanligt, og så skal han nok få sine minutter i øvrigt som indskifter kva sin alsidighed. Til sommer vil han så være klar til en plads i startopstillingen, hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis ikke han regulært slår en anden stamspiller af inden da.
Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude synes jeg er HELT ved siden af - det er 2 spillere som næsten ingen kompetencer har til fælles. Og faktum er altså at Jude ikke har præsteret når han har fået chancen, det samme kan næppe siges om Ilsø.
Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke spiller samme position - mig bekendt har vi ikke umiddelbart nogen spillere med de spidskompetencer Ilsø besider, det skulle da lige være en ung Mads Albæk som er på vej frem, men jeg tror ikke han bliver kørt ud på et sidespor pga. Ilsø kommer til klubben.
> sårbare områder.
Du er vel bekendt med den 3. kategori som er talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE kan forstærke holder fra start, OG sikre bredden på sårbare områder - når Madsen er væk, så er det ved at være tyndt besat med offensive spillere til kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste overbevisning, sagtens sikre bredden på dét sårbare område.
Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø? Javel... Jeg tror slet ikke et køb af en profil til den centrale midtbane bliver aktuel før Salami bliver solgt, dertil er vores centrale midtbane simpelthen for stærk til at rotere på den plads - vi har rigeligt med rotation i angrebet.
-
Hekler
BW - 665 Skrev:
> Det er jo langt fra det der er tale om - der
> render da masser af talenter rundt i dansk fodbold
> som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø
> altså glimrende på profilen til en FCM spiller -
Hvorfor? - Jeg savner noget kød på dine udtalelser, nogle argumenter.
> Hans indstilling til tingene samt de færdigheder
> han besider passer bare godt til vores måde at
> spille fodbold på, bortset fra presspillet som jeg
> tror/håber han kan tillægge sit spil, det er vel
> svært at uddybe yderligere end det?
Synes du ikke det er lidt letsindigt at købe en spiller og så håbe på han kan gøres god til noget han ikke gør idag. man køber heller ikke en Ferrari til terænkørsel.
> Til sommer vil han
> så være klar til en plads i startopstillingen,
> hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis ikke
> han regulært slår en anden stamspiller af inden
> da.
jeg vil stadig gerne vide hvor det er du ser ham spille i hvilken formation?
> Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude
> synes jeg er HELT ved siden af - det er 2 spillere
> som næsten ingen kompetencer har til fælles.
Så er jeg da interesseret i at se hvad du vil betegne som hhv. Judes og Ilsøs kompetenser?
For mig at se har de begge: Skudstyrke fra distancen, hurtighed med bolden, godt blik for sine medspillere i høj fart. som centralt.
Jude er så noget stærkere bagud end Ilsø der kun er i tempo fremad banen.
> Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke
> spiller samme position -
De spiller da præcis samme possition som hængende/angriber.
Forskellen er at Jude kun kommer ind når vi er bagude og der bliver plads at løbe på, mens Ilsø spiller på et hold hvor der er plads til at løbe for det meste.
> Du er vel bekendt med den 3. kategori som er
> talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE kan
> forstærke holder fra start, OG sikre bredden på
> sårbare områder - når Madsen er væk, så er det ved
> at være tyndt besat med offensive spillere til
> kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste
> overbevisning, sagtens sikre bredden på dét
> sårbare område.
Du ser ham altså som erstatning for Madsen? - dette kan dog ikke rigtigt kaldes en plads på holdet. Alderen taget i betragtning lyder det lidt som en Cristian Olsen tjans??
> Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et
> bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø? Javel...
Ja vi har for mange kampe med nødløsninger, derfor skal der efter min mening stabilitet til. Der skal være en sikker mand til midten, med mindre man mener Flinta efterhånden er så langt oppe i gear at han kan fylde den ud.
> Det er jo langt fra det der er tale om - der
> render da masser af talenter rundt i dansk fodbold
> som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø
> altså glimrende på profilen til en FCM spiller -
Hvorfor? - Jeg savner noget kød på dine udtalelser, nogle argumenter.
> Hans indstilling til tingene samt de færdigheder
> han besider passer bare godt til vores måde at
> spille fodbold på, bortset fra presspillet som jeg
> tror/håber han kan tillægge sit spil, det er vel
> svært at uddybe yderligere end det?
Synes du ikke det er lidt letsindigt at købe en spiller og så håbe på han kan gøres god til noget han ikke gør idag. man køber heller ikke en Ferrari til terænkørsel.
> Til sommer vil han
> så være klar til en plads i startopstillingen,
> hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis ikke
> han regulært slår en anden stamspiller af inden
> da.
jeg vil stadig gerne vide hvor det er du ser ham spille i hvilken formation?
> Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude
> synes jeg er HELT ved siden af - det er 2 spillere
> som næsten ingen kompetencer har til fælles.
Så er jeg da interesseret i at se hvad du vil betegne som hhv. Judes og Ilsøs kompetenser?
For mig at se har de begge: Skudstyrke fra distancen, hurtighed med bolden, godt blik for sine medspillere i høj fart. som centralt.
Jude er så noget stærkere bagud end Ilsø der kun er i tempo fremad banen.
> Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke
> spiller samme position -
De spiller da præcis samme possition som hængende/angriber.
Forskellen er at Jude kun kommer ind når vi er bagude og der bliver plads at løbe på, mens Ilsø spiller på et hold hvor der er plads til at løbe for det meste.
> Du er vel bekendt med den 3. kategori som er
> talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE kan
> forstærke holder fra start, OG sikre bredden på
> sårbare områder - når Madsen er væk, så er det ved
> at være tyndt besat med offensive spillere til
> kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste
> overbevisning, sagtens sikre bredden på dét
> sårbare område.
Du ser ham altså som erstatning for Madsen? - dette kan dog ikke rigtigt kaldes en plads på holdet. Alderen taget i betragtning lyder det lidt som en Cristian Olsen tjans??
> Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et
> bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø? Javel...
Ja vi har for mange kampe med nødløsninger, derfor skal der efter min mening stabilitet til. Der skal være en sikker mand til midten, med mindre man mener Flinta efterhånden er så langt oppe i gear at han kan fylde den ud.
-
Kent
Re: Ken Ilsø (samt Vingaard og lidt mere....)
Ilsø vil umiddelbart være en oplagt FCM-transfer. Det er lige nøjagtig den type spiller vi gerne vil hente, udvikle et par år, og så sælge videre med stor fortjeneste. En FCM-classic 
Problemet er i mine øjne, at vi ikke har nogen plads til ham på holdet. Han er bedst enten som hængene angriber eller som offensiv midt i et diamant-system. Det vil betyde at han skal erstatte Thyge eller Florescu. Men det giver ikke mening, da han ikke er bedre end dem. Så lige nu, har vi faktisk ikke plads til ham på holdet, og det betyder at han vil ryge på bænken og derfor måske ikke er så interesseret i os.
For mig at se, er han et oplagt transferemne for OB, hvor Henrik Hansen ikke har slået til på den offensive midt. Spg er om de er klar til at skrotte HH efter kun 6 mdr. Evt kan de sende ham retur til Horsens, der ikke har fået ham erstattet.
Det er ikke kun Ilsø, vi har problemer med at få plads til på holdet. Det samme gælder Martin Vingaard, der i mine øjne vil være en perfekt signing for os, da han er er en rigtig stærk midtbanespiller, der samtidig er utrolig god på dødbolde, hvilket ikke ligefrem er vores kendetegn. Så han kunne også være rigtig god at få til klubben, men det kræver et salg af en af de nuværende startere.
Mine forventninger til det kommende transfervindue er, at vi ikke er så aktive på købsfronten til gengæld sælger/afhænder vi en del. Ud med: Røll, Dadu, Kim C, Flinta og Klimpl. Udlejning af Baba. Ind med en klasseangriber - dvs en etableret spiller, der er bedre end Frank fx Demba-Nyren. Så vil jeg mene, at vi er klar til foråret.
Problemet er i mine øjne, at vi ikke har nogen plads til ham på holdet. Han er bedst enten som hængene angriber eller som offensiv midt i et diamant-system. Det vil betyde at han skal erstatte Thyge eller Florescu. Men det giver ikke mening, da han ikke er bedre end dem. Så lige nu, har vi faktisk ikke plads til ham på holdet, og det betyder at han vil ryge på bænken og derfor måske ikke er så interesseret i os.
For mig at se, er han et oplagt transferemne for OB, hvor Henrik Hansen ikke har slået til på den offensive midt. Spg er om de er klar til at skrotte HH efter kun 6 mdr. Evt kan de sende ham retur til Horsens, der ikke har fået ham erstattet.
Det er ikke kun Ilsø, vi har problemer med at få plads til på holdet. Det samme gælder Martin Vingaard, der i mine øjne vil være en perfekt signing for os, da han er er en rigtig stærk midtbanespiller, der samtidig er utrolig god på dødbolde, hvilket ikke ligefrem er vores kendetegn. Så han kunne også være rigtig god at få til klubben, men det kræver et salg af en af de nuværende startere.
Mine forventninger til det kommende transfervindue er, at vi ikke er så aktive på købsfronten til gengæld sælger/afhænder vi en del. Ud med: Røll, Dadu, Kim C, Flinta og Klimpl. Udlejning af Baba. Ind med en klasseangriber - dvs en etableret spiller, der er bedre end Frank fx Demba-Nyren. Så vil jeg mene, at vi er klar til foråret.
-
Staropramen
Selv hvis man vælger at se bort fra Demba-Nyrens manglende professionalisme og disciplinære problemer, så har jeg ualmindeligt svært ved at se, hvordan man kan argumentere overbevisende for, at han skulle være en bedre angriber end Frank.
-
Kent
Staropramen Skrev:
> Selv hvis man vælger at se bort fra Demba-Nyrens
> manglende professionalisme og disciplinære
> problemer, så har jeg ualmindeligt svært ved at
> se, hvordan man kan argumentere overbevisende for,
> at han skulle være en bedre angriber end Frank.
Han er hurtigere, teknisk bedre, større skudstyrke og fysisk stærkere. Hans manglende proffessionalisme og disciplinære problemer er den eneste grund til at han overhovedet er mulig at få fat på for en dansk klub. Da han spillede i Esbjerg var han klart ligaens bedste angriber når han gad spille. Erkender blankt at han også er et problembarn, men kan ikke se nogen med samme topniveau, som er indefor vores rækkevidde. En frontduo bestående af Frank og Demba vil være rigtig giftig.
> Selv hvis man vælger at se bort fra Demba-Nyrens
> manglende professionalisme og disciplinære
> problemer, så har jeg ualmindeligt svært ved at
> se, hvordan man kan argumentere overbevisende for,
> at han skulle være en bedre angriber end Frank.
Han er hurtigere, teknisk bedre, større skudstyrke og fysisk stærkere. Hans manglende proffessionalisme og disciplinære problemer er den eneste grund til at han overhovedet er mulig at få fat på for en dansk klub. Da han spillede i Esbjerg var han klart ligaens bedste angriber når han gad spille. Erkender blankt at han også er et problembarn, men kan ikke se nogen med samme topniveau, som er indefor vores rækkevidde. En frontduo bestående af Frank og Demba vil være rigtig giftig.
-
Staropramen
Demba-Nyren kunne til tider spille blændende flot fodbold, og jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret i forhold til dine kommentarer om hans topniveau. Problemet var jo bare, at han for hver god kamp leverede tre eller fire dårlige, hvilket i mine øjne diskvalificerer ham som emne for et hold med vores ambitioner.
At Demba-Nyren eksempelvis skulle være mere skudstærk end Frank, kan jeg ikke nikke genkendende til. Tværtimod husker jeg ham som en dårlig afslutter, noget der underbygges af, at han sæson efter sæson sluttede langt nede på topscorerlisten (formåede i sin bedste sæson at bidrage med 8 mål - det er alt for lidt).
Nyren bliver 30 til sommer, og jeg vil gerne høre, hvad der får dig til at tro, at han i FCM begynder at agere professionelt og præstere på et stabilt højt niveau - når han ikke har formået at gøre det i sin hidtidige karriere.
At Demba-Nyren eksempelvis skulle være mere skudstærk end Frank, kan jeg ikke nikke genkendende til. Tværtimod husker jeg ham som en dårlig afslutter, noget der underbygges af, at han sæson efter sæson sluttede langt nede på topscorerlisten (formåede i sin bedste sæson at bidrage med 8 mål - det er alt for lidt).
Nyren bliver 30 til sommer, og jeg vil gerne høre, hvad der får dig til at tro, at han i FCM begynder at agere professionelt og præstere på et stabilt højt niveau - når han ikke har formået at gøre det i sin hidtidige karriere.
-
fcmmagic
Hekler Skrev:
> bedste.
>
>
>
> sårbare områder.
>
Enig med Hekler, Midtbanen kræver en klassespiller mere,
så må han kæmpe med Florescu og Salami om de to pladser,
Det er helt uhørt, at man har 6-7 angribere der kæmper
om 2 pladser i angrebet samtidig med at man reelt ikke har
nogen gardering på midtbanen, uden at skulle rykke thygesen
ned fra angrebet.
> bedste.
>
>
>
> sårbare områder.
>
Enig med Hekler, Midtbanen kræver en klassespiller mere,
så må han kæmpe med Florescu og Salami om de to pladser,
Det er helt uhørt, at man har 6-7 angribere der kæmper
om 2 pladser i angrebet samtidig med at man reelt ikke har
nogen gardering på midtbanen, uden at skulle rykke thygesen
ned fra angrebet.
-
BW - 665
Hekler Skrev:
> BW - 665 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er jo langt fra det der er tale om - der
> > render da masser af talenter rundt i dansk
> fodbold
> > som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø
> > altså glimrende på profilen til en FCM spiller
> -
>
> Hvorfor? - Jeg savner noget kød på dine
> udtalelser, nogle argumenter.
Det har jeg sådan set skrevet flere gange, men skal gerne opsumere nok engang: Han besider et højt teknisk niveau, hans spilinteligens er uhørt høj for en så ung spiller, han er kreativ, kan sætte sin direkte modspiller med andet end hurtighed og fysik (noget vi mangler på holdet), han er målsøgende og har tilmed et godt skud fra distancen. Jeg mener helt afgjort Ilsø vil give os nogle flere offensive strenge at spille på grundet hans kompetencer, som på mange måder er ulig dem vi allerede besider i truppen.
Skal du virkelig have mere "kød" end det? Det er evner der gør ham til en spiller om vil passe godt ind på ethvert fodboldhold, og FCM i særdeleshed grundet vores spillestil som er afhængig af individuelle færdigheder.
> > Hans indstilling til tingene samt de
> færdigheder
> > han besider passer bare godt til vores måde at
> > spille fodbold på, bortset fra presspillet som
> jeg
> > tror/håber han kan tillægge sit spil, det er
> vel
> > svært at uddybe yderligere end det?
>
> Synes du ikke det er lidt letsindigt at købe en
> spiller og så håbe på han kan gøres god til noget
> han ikke gør idag. man køber heller ikke en
> Ferrari til terænkørsel.
Øhm... det kaldes talentudvikling? Det fænomen formoder jeg ikke er fremmed for dig, så ingen grund til at uddybe det.
Knægten har allerede demonstreret en lang række kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan bygge videre på ham som de har formået med stort set alle de andre talentfulde spillere vi har hente til klubben - hvis du mener det er "en Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være med det.
> > Til sommer vil han
> > så være klar til en plads i startopstillingen,
> > hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis
> ikke
> > han regulært slår en anden stamspiller af inden
> > da.
>
> jeg vil stadig gerne vide hvor det er du ser ham
> spille i hvilken formation?
Han kan dække flere positioner, og det vil han formodentlig også komme til i FCM - lidt ala Mikkel Thygesen vel sagtens, udover de har ret meget til fælles i øvrigt, men Thyge er jo også blevet brugt både på hængende angriber, central midt, kant osv.
Hos SønderjyskE siger de han er stærkest som hængende angriber, hvilket passer fint da jeg ikke mener vi har en prototype på den position i truppen - Thyge mangler noget kreativitet og overblik, og Baba er mere angriber på toppen i mine øjne - så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil han være ideel som spilleren bag vores targetman.
Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer - sådan er det altid når der hente en ny - men så kan Thyge jo passende spille på den centrale midtbane, hvor du jo tidligere efterlyste en spiller. Og som tidligere nævnt kan Ilsø også spille på kanten, så der skal nok være rigeligt med kampe til alle.
> > Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude
> > synes jeg er HELT ved siden af - det er 2
> spillere
> > som næsten ingen kompetencer har til fælles.
>
> Så er jeg da interesseret i at se hvad du vil
> betegne som hhv. Judes og Ilsøs kompetenser?
Jude - Hurtighed, dybdeløb, direkte og pågående, udfordrer med sin speed, dygtig afslutter.
Ilsø - Kreativitet, spilintelligens, teknisk stærk, direkte og pågående, udfordrer med sin teknik og snævre driblinger, stærkt skud fra distancen.
> For mig at se har de begge: Skudstyrke fra
> distancen, hurtighed med bolden, godt blik for
> sine medspillere i høj fart. som centralt.
> Jude er så noget stærkere bagud end Ilsø der kun
> er i tempo fremad banen.
Er meget uenig i din vurdering... og den med Judes skudstyrke fra distancen specielt, da han har haft et par nærgående forsøg men ellers intet har vist i den afdeling - og godt blik for sine medspillere synes jeg netop har været en mangelvare i flere tilfælde hos flere af vores unge nigerianske angribere.
> > Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke
> > spiller samme position -
>
> De spiller da præcis samme possition som
> hængende/angriber.
> Forskellen er at Jude kun kommer ind når vi er
> bagude og der bliver plads at løbe på, mens Ilsø
> spiller på et hold hvor der er plads til at løbe
> for det meste.
Jude spiller angriber, Ilsø spiller offensiv midt/hængende angriber - og på kanten i flere kampe, men ja du kan vel godt argumentere for at de har nogenlunde samme placering på banen.
Og ja, det vil kræve en tilvendingsperiode for Ilsø, sådan er det jo med alle spillere man køber til klubben - hvorfor skulle det være så anderledes for ham? Bare se på hvordan spillere som Califf, Borring, Afriyie osv. har skullet omstille sig til vores spil, sådan er det jo ens for alle, og det tvivler jeg såmen ikke på han vil formå.
> > Du er vel bekendt med den 3. kategori som er
> > talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE
> kan
> > forstærke holder fra start, OG sikre bredden på
> > sårbare områder - når Madsen er væk, så er det
> ved
> > at være tyndt besat med offensive spillere til
> > kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste
> > overbevisning, sagtens sikre bredden på dét
> > sårbare område.
>
> Du ser ham altså som erstatning for Madsen? -
> dette kan dog ikke rigtigt kaldes en plads på
> holdet. Alderen taget i betragtning lyder det lidt
> som en Cristian Olsen tjans??
Ja på kort sigt vil han være en erstatning for Madsen, på længere sigt en fast starter.
Og ja, den første halvsæson kan han godt gå hen og få en Christian Olsen tjans, dog ikke helt under samme omstændigheder - indtil han omstiller sig tror jeg lidt det afhænger af modstanderen om man vil bruge ham eller ej. Men på sigt skal han naturligvis indtage en mere central rolle på holdet.
> > Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et
> > bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø?
> Javel...
>
> Ja vi har for mange kampe med nødløsninger, derfor
> skal der efter min mening stabilitet til. Der skal
> være en sikker mand til midten, med mindre man
> mener Flinta efterhånden er så langt oppe i gear
> at han kan fylde den ud.
Men den "sikre mand" vil ikke tage til takke med en bænkplads? Det vil et ungt talent med udsigt til fast spilletid og udvikling, men en garvet herre med erfaring vil nok næppe have samme syn på sagen.
> BW - 665 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er jo langt fra det der er tale om - der
> > render da masser af talenter rundt i dansk
> fodbold
> > som ikke er aktuelle for os, men nu passer Ilsø
> > altså glimrende på profilen til en FCM spiller
> -
>
> Hvorfor? - Jeg savner noget kød på dine
> udtalelser, nogle argumenter.
Det har jeg sådan set skrevet flere gange, men skal gerne opsumere nok engang: Han besider et højt teknisk niveau, hans spilinteligens er uhørt høj for en så ung spiller, han er kreativ, kan sætte sin direkte modspiller med andet end hurtighed og fysik (noget vi mangler på holdet), han er målsøgende og har tilmed et godt skud fra distancen. Jeg mener helt afgjort Ilsø vil give os nogle flere offensive strenge at spille på grundet hans kompetencer, som på mange måder er ulig dem vi allerede besider i truppen.
Skal du virkelig have mere "kød" end det? Det er evner der gør ham til en spiller om vil passe godt ind på ethvert fodboldhold, og FCM i særdeleshed grundet vores spillestil som er afhængig af individuelle færdigheder.
> > Hans indstilling til tingene samt de
> færdigheder
> > han besider passer bare godt til vores måde at
> > spille fodbold på, bortset fra presspillet som
> jeg
> > tror/håber han kan tillægge sit spil, det er
> vel
> > svært at uddybe yderligere end det?
>
> Synes du ikke det er lidt letsindigt at købe en
> spiller og så håbe på han kan gøres god til noget
> han ikke gør idag. man køber heller ikke en
> Ferrari til terænkørsel.
Øhm... det kaldes talentudvikling? Det fænomen formoder jeg ikke er fremmed for dig, så ingen grund til at uddybe det.
Knægten har allerede demonstreret en lang række kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan bygge videre på ham som de har formået med stort set alle de andre talentfulde spillere vi har hente til klubben - hvis du mener det er "en Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være med det.
> > Til sommer vil han
> > så være klar til en plads i startopstillingen,
> > hvor et salg nok skal åbne op for det, hvis
> ikke
> > han regulært slår en anden stamspiller af inden
> > da.
>
> jeg vil stadig gerne vide hvor det er du ser ham
> spille i hvilken formation?
Han kan dække flere positioner, og det vil han formodentlig også komme til i FCM - lidt ala Mikkel Thygesen vel sagtens, udover de har ret meget til fælles i øvrigt, men Thyge er jo også blevet brugt både på hængende angriber, central midt, kant osv.
Hos SønderjyskE siger de han er stærkest som hængende angriber, hvilket passer fint da jeg ikke mener vi har en prototype på den position i truppen - Thyge mangler noget kreativitet og overblik, og Baba er mere angriber på toppen i mine øjne - så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil han være ideel som spilleren bag vores targetman.
Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer - sådan er det altid når der hente en ny - men så kan Thyge jo passende spille på den centrale midtbane, hvor du jo tidligere efterlyste en spiller. Og som tidligere nævnt kan Ilsø også spille på kanten, så der skal nok være rigeligt med kampe til alle.
> > Det kan vi ja, men at sammenligne Ilsø med Jude
> > synes jeg er HELT ved siden af - det er 2
> spillere
> > som næsten ingen kompetencer har til fælles.
>
> Så er jeg da interesseret i at se hvad du vil
> betegne som hhv. Judes og Ilsøs kompetenser?
Jude - Hurtighed, dybdeløb, direkte og pågående, udfordrer med sin speed, dygtig afslutter.
Ilsø - Kreativitet, spilintelligens, teknisk stærk, direkte og pågående, udfordrer med sin teknik og snævre driblinger, stærkt skud fra distancen.
> For mig at se har de begge: Skudstyrke fra
> distancen, hurtighed med bolden, godt blik for
> sine medspillere i høj fart. som centralt.
> Jude er så noget stærkere bagud end Ilsø der kun
> er i tempo fremad banen.
Er meget uenig i din vurdering... og den med Judes skudstyrke fra distancen specielt, da han har haft et par nærgående forsøg men ellers intet har vist i den afdeling - og godt blik for sine medspillere synes jeg netop har været en mangelvare i flere tilfælde hos flere af vores unge nigerianske angribere.
> > Den debat er i øvrigt irrelevant da de ikke
> > spiller samme position -
>
> De spiller da præcis samme possition som
> hængende/angriber.
> Forskellen er at Jude kun kommer ind når vi er
> bagude og der bliver plads at løbe på, mens Ilsø
> spiller på et hold hvor der er plads til at løbe
> for det meste.
Jude spiller angriber, Ilsø spiller offensiv midt/hængende angriber - og på kanten i flere kampe, men ja du kan vel godt argumentere for at de har nogenlunde samme placering på banen.
Og ja, det vil kræve en tilvendingsperiode for Ilsø, sådan er det jo med alle spillere man køber til klubben - hvorfor skulle det være så anderledes for ham? Bare se på hvordan spillere som Califf, Borring, Afriyie osv. har skullet omstille sig til vores spil, sådan er det jo ens for alle, og det tvivler jeg såmen ikke på han vil formå.
> > Du er vel bekendt med den 3. kategori som er
> > talenter? Derudover mener jeg sagtens han BÅDE
> kan
> > forstærke holder fra start, OG sikre bredden på
> > sårbare områder - når Madsen er væk, så er det
> ved
> > at være tyndt besat med offensive spillere til
> > kanten, og her kan Ilsø, efter min bedste
> > overbevisning, sagtens sikre bredden på dét
> > sårbare område.
>
> Du ser ham altså som erstatning for Madsen? -
> dette kan dog ikke rigtigt kaldes en plads på
> holdet. Alderen taget i betragtning lyder det lidt
> som en Cristian Olsen tjans??
Ja på kort sigt vil han være en erstatning for Madsen, på længere sigt en fast starter.
Og ja, den første halvsæson kan han godt gå hen og få en Christian Olsen tjans, dog ikke helt under samme omstændigheder - indtil han omstiller sig tror jeg lidt det afhænger af modstanderen om man vil bruge ham eller ej. Men på sigt skal han naturligvis indtage en mere central rolle på holdet.
> > Så du tror en veteran til 10-20 millioner er et
> > bedre køb til bænken, frem for Ken Ilsø?
> Javel...
>
> Ja vi har for mange kampe med nødløsninger, derfor
> skal der efter min mening stabilitet til. Der skal
> være en sikker mand til midten, med mindre man
> mener Flinta efterhånden er så langt oppe i gear
> at han kan fylde den ud.
Men den "sikre mand" vil ikke tage til takke med en bænkplads? Det vil et ungt talent med udsigt til fast spilletid og udvikling, men en garvet herre med erfaring vil nok næppe have samme syn på sagen.
-
Jesper BW1100
Re: Demba
Demba skal vi ikke røre med en ildtang. Hans attitude og indgangsvinkel til fodbolden minder mere om en 14-årig teenagetøs' ageren overfor sine forældre, end det gør om en professionel fodboldspiller på 30 år. Hans fodboldtalent er uomtvisteligt, men han lærer bare aldrig at agere professionelt nok.
-
Hekler
BW - 665 Skrev:
> Han besider et
> højt teknisk niveau, hans spilinteligens er uhørt
> høj for en så ung spiller, han er kreativ, kan
> sætte sin direkte modspiller med andet end
> hurtighed og fysik (noget vi mangler på holdet),
> han er målsøgende og har tilmed et godt skud fra
> distancen.
Hvordan ser du han har et højt teknisk niveau, hvad der det han gør der viser det?
Hvordan udtrykke høj spilintelligens sig?
Resten er jeg med på.
> Øhm... det kaldes talentudvikling? Det fænomen
> formoder jeg ikke er fremmed for dig, så ingen
> grund til at uddybe det.
Jo det synes jeg faktisk.
Man hentede jo også Flinta fordi man ville udvikle på ham, Danny, Thyge osv. Men tingene har altså ændret sig hvis du ikke har bemærket det. FCM har meldt et mesterskab inden 2011. Hvis det skal lykkes så skal man holde på spillere og forstærke, ikke købe måske i fremtiden talenter.
> Knægten har allerede demonstreret en lang række
> kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan
> bygge videre på ham som de har formået med stort
> set alle de andre talentfulde spillere vi har
> hente til klubben - hvis du mener det er "en
> Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være med
> det.
Nu var det dig der beskrev at du ville bruge ham i en rolle han alrdig er brugt tidligere, så det er ikke trænerne jeg er efter det er dig.
Jeg mener ikk Ilsø er i nærheden af Simon Poulsen og frem for alt så passer han ikke ind i de formationer som FCM bruger lige nu, det gjorde Simon.
> så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil
> han være ideel som spilleren bag vores targetman.
>
> Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer -
> sådan er det altid når der hente en ny
Jeg synes det er en kende arrogant at tro Ilsø kan komme og ændre spillestilen bare fordi du vil have plads til ham. Det eneste sted jeg kan få plads til ham er i stedet for Danny og det i den formation som vi ikke spiller lige nu.
Jeg kan overhovedet ikke få plads til en spillertype uden defensive kvaliteter på midtbanen, men det handler helt tydeligt om at vi ikke ser på holdet på den samme måde.
> Han besider et
> højt teknisk niveau, hans spilinteligens er uhørt
> høj for en så ung spiller, han er kreativ, kan
> sætte sin direkte modspiller med andet end
> hurtighed og fysik (noget vi mangler på holdet),
> han er målsøgende og har tilmed et godt skud fra
> distancen.
Hvordan ser du han har et højt teknisk niveau, hvad der det han gør der viser det?
Hvordan udtrykke høj spilintelligens sig?
Resten er jeg med på.
> Øhm... det kaldes talentudvikling? Det fænomen
> formoder jeg ikke er fremmed for dig, så ingen
> grund til at uddybe det.
Jo det synes jeg faktisk.
Man hentede jo også Flinta fordi man ville udvikle på ham, Danny, Thyge osv. Men tingene har altså ændret sig hvis du ikke har bemærket det. FCM har meldt et mesterskab inden 2011. Hvis det skal lykkes så skal man holde på spillere og forstærke, ikke købe måske i fremtiden talenter.
> Knægten har allerede demonstreret en lang række
> kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan
> bygge videre på ham som de har formået med stort
> set alle de andre talentfulde spillere vi har
> hente til klubben - hvis du mener det er "en
> Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være med
> det.
Nu var det dig der beskrev at du ville bruge ham i en rolle han alrdig er brugt tidligere, så det er ikke trænerne jeg er efter det er dig.
Jeg mener ikk Ilsø er i nærheden af Simon Poulsen og frem for alt så passer han ikke ind i de formationer som FCM bruger lige nu, det gjorde Simon.
> så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil
> han være ideel som spilleren bag vores targetman.
>
> Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer -
> sådan er det altid når der hente en ny
Jeg synes det er en kende arrogant at tro Ilsø kan komme og ændre spillestilen bare fordi du vil have plads til ham. Det eneste sted jeg kan få plads til ham er i stedet for Danny og det i den formation som vi ikke spiller lige nu.
Jeg kan overhovedet ikke få plads til en spillertype uden defensive kvaliteter på midtbanen, men det handler helt tydeligt om at vi ikke ser på holdet på den samme måde.
-
BW - 665
Hekler Skrev:
> Hvordan ser du han har et højt teknisk niveau,
> hvad der det han gør der viser det?
> Hvordan udtrykke høj spilintelligens sig?
Hold nu op Hekler... Jeg ved godt du har set nok fodbold til at vide hvad en "god teknik" er, og hvad spilintelligens udmynter sig i.
Men nuvel, hvis du insisterer på at få det uddybet: Hans teknik begrunder jeg med hans førstegangsberøringer og snævre driblinger, som han ofte har sat spillere af med - man kan bare kigge på vores egen kamp tidligere på året for at se de problemer han voldte vores forsvar på den front.
Derudover besidder han teknik i form af sparketeknik, og er du i tvivl om hvad jeg mener her, så tag et kig på highlightsene fra SønderjyskE - Horsens kampen.
Spilintelligensen begrunder jeg med evnen til at gøre sine medspillere gode via sine skarpe pasninger - han skiller sig godt af med bolden, og så et interview tidligere på året med hans træner der fremhæver det som hans måske største kvalitet.
> Man hentede jo også Flinta fordi man ville udvikle
> på ham, Danny, Thyge osv. Men tingene har altså
> ændret sig hvis du ikke har bemærket det. FCM har
> meldt et mesterskab inden 2011. Hvis det skal
> lykkes så skal man holde på spillere og forstærke,
> ikke købe måske i fremtiden talenter.
Jamen det er jo netop pointen - Ilsø er ikke et spørgsmålstegn som f.eks. Jude, som du nævnte tidligere, Ilsø har allerede demonstreret at han har niveau til SAS ligaen og mere til. Godt nok for et anderledes spillende hold, men jeg ser ingen begrundelse for hvorfor han ikke skulle kunne omstille sig? Det har hundrede vis af spillere, som har skiftet fra bundklubber til topklubber, gjort før ham.
> > Knægten har allerede demonstreret en lang række
> > kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan
> > bygge videre på ham som de har formået med
> stort
> > set alle de andre talentfulde spillere vi har
> > hente til klubben - hvis du mener det er "en
> > Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være
> med
> > det.
>
> Nu var det dig der beskrev at du ville bruge ham i
> en rolle han alrdig er brugt tidligere, så det er
> ikke trænerne jeg er efter det er dig.
> Jeg mener ikk Ilsø er i nærheden af Simon Poulsen
> og frem for alt så passer han ikke ind i de
> formationer som FCM bruger lige nu, det gjorde
> Simon.
Nej, jeg vil ikke bruge ham i en rolle han aldrig er brugt i tidligere - hvor læser du det? Han er netop brugt i alle de nævnte roller for SønderjyskE, men han er bedst på den offensive midtbane, hvilket også er hvor han primært skal bruges for os. Hvorfor er det i øvrigt han ikke passer ind i de formationer FCM bruger? Vi spiller da næsten altid med en hængende angriber / offensiv midtbane, hvilket netop er den rolle Ilsø bedst besidder.
> > så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil
> > han være ideel som spilleren bag vores
> targetman.
> >
> > Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer -
> > sådan er det altid når der hente en ny
>
> Jeg synes det er en kende arrogant at tro Ilsø kan
> komme og ændre spillestilen bare fordi du vil have
> plads til ham.
Du misforstår - jeg taler ikke om rotation i spillestilen, jeg taler på ændringer i startopstillingen - det vil givetvis kræve at enten ham eller Thyge eller Danny starter på bænken, når alle er skades- og karantænefri, men den skærpede konkurrence ser jeg SLET ikke som et problem - tværtimod, vores bredde er i forvejen ikke for god på den offensive midtbane i disse dage, især på kanterne men også centralt, hvor eneste alternativ til Thyge er Collins og Fagerberg, og begge ser jeg ikke som offensive midtbanespillere, nærmere som angribere.
> Det eneste sted jeg kan få plads
> til ham er i stedet for Danny og det i den
> formation som vi ikke spiller lige nu.
Hvorfor? Fordi du ikke mener Thyge kan bænkes? Hvis Ilsø gør det bedre end Thyge, jamen så er sagen da klar - der skal noget hård konkurrence og kynisme til for at være en topklub, og at hente en markant forstærkning til klubben i form af Ilsø, som kan true nogle af de spillere som pt. nærmest har garanteret en startplads hvis de er skadesfri, mener jeg er det HELT rigtige at gøre.
> Jeg kan overhovedet ikke få plads til en
> spillertype uden defensive kvaliteter på
> midtbanen, men det handler helt tydeligt om at vi
> ikke ser på holdet på den samme måde.
Overhovedet ikke - det handler om at du leder efter en spiller som intet behøver at lægge til sit spil, eller omstille sig overhovedet, for at han er brugbar for os.
Jeg tror såmen vi ser holdet på samme måde udfra hvad jeg ellers læser fra dig, jeg mener bare godt at Ilsø kan tillægge sig de defensive kvaliteter han mangler, det er jo set mange gange før - og når en garvet rotte som Califf kan lære at spille 10 meter længere fremme på banen, i et helt andet type forsvar, eller en Danny Olsen der kom til fra FCN, som har et helt andet spilkoncept end os, kan lære at spille presspil, så kan Ilsø også.
> Hvordan ser du han har et højt teknisk niveau,
> hvad der det han gør der viser det?
> Hvordan udtrykke høj spilintelligens sig?
Hold nu op Hekler... Jeg ved godt du har set nok fodbold til at vide hvad en "god teknik" er, og hvad spilintelligens udmynter sig i.
Men nuvel, hvis du insisterer på at få det uddybet: Hans teknik begrunder jeg med hans førstegangsberøringer og snævre driblinger, som han ofte har sat spillere af med - man kan bare kigge på vores egen kamp tidligere på året for at se de problemer han voldte vores forsvar på den front.
Derudover besidder han teknik i form af sparketeknik, og er du i tvivl om hvad jeg mener her, så tag et kig på highlightsene fra SønderjyskE - Horsens kampen.
Spilintelligensen begrunder jeg med evnen til at gøre sine medspillere gode via sine skarpe pasninger - han skiller sig godt af med bolden, og så et interview tidligere på året med hans træner der fremhæver det som hans måske største kvalitet.
> Man hentede jo også Flinta fordi man ville udvikle
> på ham, Danny, Thyge osv. Men tingene har altså
> ændret sig hvis du ikke har bemærket det. FCM har
> meldt et mesterskab inden 2011. Hvis det skal
> lykkes så skal man holde på spillere og forstærke,
> ikke købe måske i fremtiden talenter.
Jamen det er jo netop pointen - Ilsø er ikke et spørgsmålstegn som f.eks. Jude, som du nævnte tidligere, Ilsø har allerede demonstreret at han har niveau til SAS ligaen og mere til. Godt nok for et anderledes spillende hold, men jeg ser ingen begrundelse for hvorfor han ikke skulle kunne omstille sig? Det har hundrede vis af spillere, som har skiftet fra bundklubber til topklubber, gjort før ham.
> > Knægten har allerede demonstreret en lang række
> > kompetencer, og jeg mener vores trænerteam kan
> > bygge videre på ham som de har formået med
> stort
> > set alle de andre talentfulde spillere vi har
> > hente til klubben - hvis du mener det er "en
> > Ferrari til terrænkørsel" jamen så fred være
> med
> > det.
>
> Nu var det dig der beskrev at du ville bruge ham i
> en rolle han alrdig er brugt tidligere, så det er
> ikke trænerne jeg er efter det er dig.
> Jeg mener ikk Ilsø er i nærheden af Simon Poulsen
> og frem for alt så passer han ikke ind i de
> formationer som FCM bruger lige nu, det gjorde
> Simon.
Nej, jeg vil ikke bruge ham i en rolle han aldrig er brugt i tidligere - hvor læser du det? Han er netop brugt i alle de nævnte roller for SønderjyskE, men han er bedst på den offensive midtbane, hvilket også er hvor han primært skal bruges for os. Hvorfor er det i øvrigt han ikke passer ind i de formationer FCM bruger? Vi spiller da næsten altid med en hængende angriber / offensiv midtbane, hvilket netop er den rolle Ilsø bedst besidder.
> > så i vores 4-3-3 / 4-4-1-1 system vil
> > han være ideel som spilleren bag vores
> targetman.
> >
> > Og ja, det vil kræve at der laves rokeringer -
> > sådan er det altid når der hente en ny
>
> Jeg synes det er en kende arrogant at tro Ilsø kan
> komme og ændre spillestilen bare fordi du vil have
> plads til ham.
Du misforstår - jeg taler ikke om rotation i spillestilen, jeg taler på ændringer i startopstillingen - det vil givetvis kræve at enten ham eller Thyge eller Danny starter på bænken, når alle er skades- og karantænefri, men den skærpede konkurrence ser jeg SLET ikke som et problem - tværtimod, vores bredde er i forvejen ikke for god på den offensive midtbane i disse dage, især på kanterne men også centralt, hvor eneste alternativ til Thyge er Collins og Fagerberg, og begge ser jeg ikke som offensive midtbanespillere, nærmere som angribere.
> Det eneste sted jeg kan få plads
> til ham er i stedet for Danny og det i den
> formation som vi ikke spiller lige nu.
Hvorfor? Fordi du ikke mener Thyge kan bænkes? Hvis Ilsø gør det bedre end Thyge, jamen så er sagen da klar - der skal noget hård konkurrence og kynisme til for at være en topklub, og at hente en markant forstærkning til klubben i form af Ilsø, som kan true nogle af de spillere som pt. nærmest har garanteret en startplads hvis de er skadesfri, mener jeg er det HELT rigtige at gøre.
> Jeg kan overhovedet ikke få plads til en
> spillertype uden defensive kvaliteter på
> midtbanen, men det handler helt tydeligt om at vi
> ikke ser på holdet på den samme måde.
Overhovedet ikke - det handler om at du leder efter en spiller som intet behøver at lægge til sit spil, eller omstille sig overhovedet, for at han er brugbar for os.
Jeg tror såmen vi ser holdet på samme måde udfra hvad jeg ellers læser fra dig, jeg mener bare godt at Ilsø kan tillægge sig de defensive kvaliteter han mangler, det er jo set mange gange før - og når en garvet rotte som Califf kan lære at spille 10 meter længere fremme på banen, i et helt andet type forsvar, eller en Danny Olsen der kom til fra FCN, som har et helt andet spilkoncept end os, kan lære at spille presspil, så kan Ilsø også.
-
mikmak12
Undskyld mig men hvorfor gi så mange penge for en spiller som vi ikke kan bygge videre på og sælge senere som er vores force, og hvis vi handler en spiller ind i sådan en pris klasse så tror jeg det bliver enten til en angriber eller defensiv midtstopper.
Admin edit: fjernet det unødvendigt lange citat.
Admin edit: fjernet det unødvendigt lange citat.