Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan de sagtens, og I har jo også mulighed for
> at være de første, der giver dem et tilbud. Det
> problematiske for jer er, at det i dag stort set
> er lige så dyrt at forlænge en kontrakt, som at
> købe en ny spiller. Så reelt skal Lynge betale for
> mindst 7 tilgange indenfor det næste ½ år (1
> træner + 1 angriber + 5 kontraktudløb). Det er
> kommer til at koste RIGTIG mange penge både i
> sign-on og løn. De spillere har jo også bemærket
> at I har været i Chl., så mon ikke Zaza, Risgaard,
> Olfers mv regner med at lønchekken skal blive en
> del større
Ligegyldig hvornår kontrakter skal forlænges, så koster det penge, så om man gør det 1 år eller ½ år før udløb, så koster det. Og ja, der skal bruges mange penge i Aalborg, men det er de samme forudsætninger for hver klub, der skal forlænge kontrakter. Om de spillere regner med at lønnen skal blive større er jo ikke til at vide. Man har vel den værdi, som man har kvalifikationer til. Tror ikke de spillere du nævner bliver forgyldt, for de er jo ikke stjernespillere men gode spillere. Vi kunne se med Danny Califf. Han ville blive i top 3 i AaB's lønbudget, hvis han fik det han ville, og det mener jeg absolut ikke han er værd. At vi så ikke har fundet den rette erstatning er så ærgeligt, men om vi har ham i i Beauchamp ved vi ikke.
>
> At man har så mange kontraktudløb hos stamspillere
> er skidt timing - men okay det giver så en ny
> træner mulighed for at ændre på truppens
> sammensætning, men det ændrer ikke på, at det
> bliver dyrt.
Skift timing - måske, men det kan også give den nye træner store muligheder for forbedringer og egne ideer i stedet for en låst spillertrup.
> Ja det skal ikke udelukkes, men det er da en
> lottokupon - og meget langt fra de udmeldinger der
> er kommet tidligere. Hele dette forløb med
> træneren har været en parodi og man kan nok roligt
> konkludere at Lynge er nede omkring prioritet nr
> 15. Umiddelbart vurderer jeg at risikoen for
> fiasko er langt større end chancen for succes.
Gisninger - gisninger - gisninger.. Det er klart at Lynge har spurgt på Haglund og Wieghorst. Bordinggård går længere tilbage. For mig at se er vi kun nede på nummer 4. Og ud over FCK tror jeg ikke, at der er en klub herhjemme, som altid kan være sikre på at få 1. priotritet.
Sagen omkring Bruce har været en parodi, men den eneste som i hele denne debat ikke har panikket er vel Lynge. Han har en plan som han forholder sig til. Denne trænerdebat er jo også pisket vildt op i pressen, og alle sluprer det i sig, fordi "der er kaos i mesterklubben". Hvorfor har debatten ikke været lige så stor i Brøndby, hvor endnu en midlertidig løsning har siddet endnu længere på posten. Ingen ved en skid om, hvad der er foregået på hornevej, men alle taler om det ene og det andet bundet på latterlige historier i pressen. Bare i dag på sporten.dk. "AaB's mesterhold i opløsning". Nej det er da ej, for vi har ikke mistet spillerne endnu. Men lad os skabe nogle gode historier, og jeg kan da læse rundt omkring på forskellige fora, at folk sluger dem i sig.
> Hans præstation over det sidste år har I mine øjne
> været elendig. Erstatninger for Prica og Hamren
> har været de to øverste punkter på hans liste, men
> det er alligvel ikke lykkedes. Det er altså dumpet
> i min bog. Hvis ikke man kan tiltrække spillere og
> trænere i sommers, hvor man stod med DM og Chl. så
> tvivler jeg på, at det bliver lettere nu.
Husk nu også lige, at det hold som Lynge har sat sammen er blevet mestre, spillet uefa-cup gruppespil og Chl. gruppespil. Hvormange sportsdirektører i DK kan prale af det?
Forskellen er vel, at Lynge ikke har kunne finde de rette folk. Det er da et klart eksempel på, at man ikke bare ta'r den første og bedste og låser dem i lange dyre kontrakter. Svar mig lige på, hvor man finder en erstatning på en klassespiller som Rade?? Vi har hentet Beauchamp som erstatning for Danny. Bøgelund som erstatning for Allan Olesen og Saganowski for Rade. Har de slået til - kun Bøgelund, men Beauchamp er vel nok også dette efterårs mest uheldige mand. Saganowski er god, men bare ikke god nok.
Det samme er vel foregået hos jer. I har jo også hentet spiller (især østeuropæiske) som I har haft store forventninger til - men i fodbold er det jo sådan, at de ikke altid bliver indfriet!
Men det er da klart, at tingene kunne ha' set bedre ud. Men jeg er ret sikker på, at der er en grund til tingenes udseende.
Nu vil jeg ikke fremstå som en komplet jubel-lynge-idiot, for der er flere ting, som kunne være bedre. Men jeg kan ikke fatte, at man i sportsdanmark ikke kan tage hatten af for AaB og indse, at vi har gjort det fantastisk. Bronze, mesterskab, 2x europæisk gruppespil på to sæsoner! Jeg forventer ikke, at hele danmark bliver AaB-fans (Gud forbyde det), men jeg hader, hvordan pressen forsøger at svine klubben ved hver mulighed, og hvordan andre fans så hurtigt hopper med på vognen. Der sker så meget i kulisserne i klubberne, som vi fans eller pressen aldrig hører om.