FCM - VFF reservekamp

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

FCM - VFF reservekamp

Indlæg af Hausser »

Valgte at tilbringe et par pissekolde timer på Ikast stadion her til aften for at se reserverne i aktion mod VFFs ditto. Kampen endte 4-1 til FCM på mål af Jude, nr 13, og to gange Ken Fagerberg.

Første halvleg var en rigtig fornøjelig affære på trods af den bidende kulde. FCMs meget unge hold spillende virkelig flot bold og rundbarberede nærmest VFF i de første 45 minutter og kunne nemt have scoret 3 gange så mange mål som de 3 det blev til. Anden halvleg var derimod en (is)ørkenvandring da for mange omrokeringer, udskiftninger og småskader ødelagde rytmen fuldstændigt. Desuden så virkede mange af de unge spillere trætte og det virkede faktisk til at flere af dem frøs. Dog producerede FCM stadig rigeligt med chancer, men VFF var dog noget bedre med og havde også deres muligheder.

Opstilling:

Raska

13? - Sviatchenko - Lauridsen - Juelsgaard

Rilwan - Princewill - Flinta - Ahlmann

Jude - Ken Fagerberg

Ind kom:
Jens Madsen
Joachim Flindt
Sekou Oliseh

Spillede som jeg bed mærke i:

Rilwan: En dygtig kantspiller som har lidt af de samme driblinger som Oliseh og kan sætte en modstander fra stående, noget som jeg mener ingen af vores superligaspillere kan. Rigtig god første halvleg hvor han spillede højre kant, selv om han vist er venstre benet. Gik dog helt død i anden halvleg og det virkede til han led i kulden.

Nr 13: En anden generations dansker som jeg ikke har set før, er der nogen der ved ham han er, syntes trænerne kaldte ham noget i retning af Issey/Ali et eller andet? Fremragende første halvleg hvor han i den grad tilbød sig en offensiven med gode dybdeløb og overlaps. Var faktisk 3 gange alene igennem takket været de gode dybdeløb, men det blot dog kun til én scoring og et stolpeskud. Anden halvleg løb han lidt tør for kræfter og blev først flyttet op på midten og så tilbage igen på backen. Jeg ved ikke hvem han er og hvor gammel han er, men hvis han ikke er så gammel og det her er niveauet så virker han altså særdeles perspektivrig, også for superligaen.

Eric Sviatchenko: Glimrende kamp i det centrale forsvar af en unge spiller, hvor han spillede rigtigt stærkt kampen igennem.

Superligaspillerne:

Flinta og Raska: De rutinerede kræfter som virker som mentorer for de unge kræfter og leder og fordeler flot på banen.

Jude og Fagerberg: De fik begge scoret, Fagerberg endda to, men de ville alt for meget selv idag og specielt Fagerberg tyede hele tiden til soloaktioner.

Juelsgaard: Rigtig solid kamp på backen hvor han overhovedet ikke havde problemer med Alex Da Silva. Fik dog kun en halvleg pga en mindre skade.
Senest rettet af Hausser 24. nov 2008, 08:26, rettet i alt 1 gang.

Casper Søe

Re: FCM - VFF reservekamp

Indlæg af Casper Søe »

Nummer 13 var Wissam Nielsen på 18år fra B 93, som FCM tester i denne uge.

Kilde FCM.dk

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jep jeg har lige læst det, efter jeg selv postede herinde :)

Man må sige han solgte varen, god fysik af en 18-årig og rigtig god med bolden, han var vel den bedste spiller overhovedet i første halvleg.

dalle

Indlæg af dalle »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nr 13: En anden generations dansker som jeg ikke
> har set før, er der nogen der ved ham han er,
> syntes trænerne kaldte ham noget i retning af
> Issey/Ali et eller andet? Fremragende første
> halvleg hvor han i den grad tilbød sig en
> offensiven med gode dybdeløb og overlaps. Var
> faktisk 3 gange alene igennem takket været de gode
> dybdeløb, men det blot dog kun til én scoring og
> et stolpeskud. Anden halvleg løb han lidt tør for
> kræfter og blev først flyttet op på midten og så
> tilbage igen på backen. Jeg ved ikke hvem han er
> og hvor gammel han er, men hvis han ikke er så
> gammel og det her er niveauet så virker han altså
> særdeles perspektivrig, også for superligaen.

ja det er eftersigne Wissam Nielsen. Jeg var desvære ikke inde og se kampen men fedt du lige skriver et par ting om Wissam Nielsen.

når du nu siger at han spillede højre back så blver jeg sku meget ærgelig vi har to u18 landsholds spillere på akedamiet og så vælger man at få en til prøvetræning fra B93.

Men hvis han er bedre så må det jo være sådan, eftersom de ikke har skrevet noget tidligere om at de havde en til prøvetræning kunne det godt lyde som om man vil tjekke et par stykker, altså højre backs, inden man beslutter sig.

hvordan gjorde sekeu oliseh det egentligt på detter nivaue??

dalle

Indlæg af dalle »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Man må sige han solgte varen, god fysik af en
> 18-årig og rigtig god med bolden, han var vel den
> bedste spiller overhovedet i første halvleg.

lyder meget spændene hvad med indlæg blev de gode??

Hvem minder han mest om..

CP: hurtige ryk og fysik stærk spiller med hårdt skud??

Leon Jessen: kanon teknik og gode indlæg lever på hurtigheden i defensiven?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er jo svært at vurdere Wissam Nielsen overfor Bøge og Lysemose, men baseret på dagens kamp så er han rigtig god, både fremad og i det defensive, han solgte bestemt varen. Bøge, Lysemose og vel også Jonas Jacobsen som jeg mener kandiderer til højre back, er vel de direkte konkurrenter for Wissam, men jeg vil undlade at kommentere på hvem der er bedst.

Sekou Oliseh fik en halv time på banen og det virkede faktisk som om han blot blev skiftet ind fordi vi fik en skade, det var ihvertfald uden opvarmning eller noget. Han nåede dog både at spille højre kant og central midt og fik ved også vist flere prøver på sin sublime teknik og smidt et par VFFere. Håber snart han kommer i betragtning til førsteholdet, for mig at se er der ingen overhovedet, i FCMs førsteholdstrup der mestre de ting som Oliseh kan og kan drible på den måde, de er allesammen afhængige af speed og fysik for at kunne sætte en mand. Vi mangler i den grad typer som ham, spillere der kan gøre det uventede.

Niveauet i kampen virkede forresten ikke meget højere end det man typisk ser i ynglingeligaen herhjemme, dertil var VFFs tropper simpelthen for svage..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Husker ikke han slog alverden med indlæg, selv om han tit var i overlaps, han søgte derimod meget med i kombinationerne og søgte ind i banen, blandt andet med de fremragende dybde løb som flere gange splittede VFFs forsvar.

Ved ikke helt hvem jeg skal sammenligne ham med typemæssigt, men måske lidt som ala en Salgado, bare med bedre fysik..

uschel

Indlæg af uschel »

Hausser

det lader ikke til at de grønne er helt enig i din vurdering, i at VFF var så svage.
her er noget fra deres hjemmeside

http://vff.dk/ContentId/11642/Default.aspx

man får jo nærmest indtrykket af at det var en lige kamp, hvor vi blot havde marginalerne.

Lidt i tråd med da Berg mente at vi havde spillet godt og var med i de første 70 min. Og hvor Glen R mente at dommeren stjal vores point
.
Men det er vel en del af charmen ved fobold, at man kan have så forskelligt syn på den samme kamp

David

Indlæg af David »

>
> Opstilling:
>
> Raska
>
> 13? - Sviatchenko - Lauridsen - Juelsgaard
>
> Rilwan - Princewill - Flinta - Ahlmann
>
> Jude - Ken Fagerberg
>
> Ind kom:
> Jens Madsen
> Joachim Flindt
> Sekou Oliseh

Det var ikke oliseh der kom ind. Det var Izunna Uzochukwu. Det er jeg ret sikker på.

Mvh.

David

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, det kommer jo selvfølgelig an på øjnene der ser, men 3 måls forskel på holdene det var der ihvertfald. VFF var nedspillet i første halvleg og kunne have scoret mange flere mål, mens anden halvleg var lige, med en del muligheder til begge hold. Tror VFF prøver at fedte lidt for deres fans, som ikke bryder sig om at få prygl af storebror :)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Var det ikke Oliseh, han løb da rundt og lavede finter som det ellers kun er ham der kan? Syntes også det lignede ham, men er da ikke 100%.

David

Indlæg af David »

Er ikke helt sikker, men udfra FCM.dk, så var oliseh slet ikke udtaget til den kamp

+ jeg mener jeg så ham på tilskuer pladserne:-) Kan ikke kende dem fra hinanden:-)

Mvh.

David

Hausser

Indlæg af Hausser »

I så fald er jeg ret sikker i min sag. Fcm.dk skrev jo også at Sylvester og Lysemose var i truppen, men det var de altså heller ikke. Mener bestemt det var Oliseh.

David

Indlæg af David »

Hehe.

Der må være andre der kan komme os til hjælp:-)

Vi var da ikke de eneste der så den kamp:-)

David

Hausser

Wissam Nielsen

Indlæg af Hausser »

Fandt lige noget info omkring denne Wissam Nielsen som gjorde det så godt i træningskampen. http://www.millademo.dk/b93/Home.asp?ContentID=655 Generelt så må man sige at informationen i linket ikke taler i Wissams favør, da B93 åbenbart ikke skønner at han endnu har været god nok til at spille for klubben førstehold i anden division.

Skal han være god nok til at slå igennem i FCM på sigt, så burde han bestemt have niveauet til at kunne begå sig i anden division herhjemme, det er der jo masser af FCMs 90ere og 91ere for den sags skyld, som har bevist de kan, der er vel minimum 10 ynglingespillere som har spillet division i år uden at falde igennem.

Det kan dog også hænge sammen med Wissams langtvarige skade..

Besvar