Thomasberg og trænerteamet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: Citater fra FCM-trænerne i Herning Folkeblad:

Indlæg af Ravnen »

FrejPrahl Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jah du har fuldstændig ret. Vi var inde i en
> voldsomt god stime, lige indtil vi mødte city
> hjemme. Siden Califf headede os ud af
> UEFA-drømmene, er tingene gået ned ad bakke..
> underligt.

Jeg mindes der skete noget nær det samme da vi røg ud til CSKA Moskva.

Måske skal vi håbe på 5 pladsen denne sæson, for at være reelle mesterskabskandidater næste sæson ;-)

Jeg forstår ikke spillerne, selvfølgelig er UEFA cup´en fed at være med i, og det var ærgeligt at miste det hele til sidst som mod City. Men det er nu engang i superligaen det hele sker, i stedet for at synke sammen mentalt så burde de klemme ballerne sammen og sige nu skal den fanme have hele armen..

Måske FCM skulle have en fast mentaltræner. Det var ikke nødvendigt under Erik Rasmussen. Men Thomasberg og Riddersholm virker som mere hårde typer som ikke nødvendigvis besidder de evner. Det ser ihverfald ud som om problemet er rent mentalt i øjeblikket, og så nytter det ikke at træne som man plejer.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ravnen Skrev:

> Måske FCM skulle have en fast mentaltræner. Det
> var ikke nødvendigt under Erik Rasmussen. Men
> Thomasberg og Riddersholm virker som mere hårde
> typer som ikke nødvendigvis besidder de evner.

Jeg forstår simpelthen hen ikke sådan en halvkonluderende kommentar!

Kommer du jævnligt ned på træningsbanerne, så du kan berette om "mere hårde typer" eller ?

Det er i hvert fald ikke mit indtryk, men ellers kan man læse en lille karakteristik af trænerne her

Glen http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
Thomasberg http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
Kenneth http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg behøver da ikke stå på træningsbanerne for at have et synspunkt. Jeg påstår jo ikke nødvendigvis det er sandheden, men det ligger da ligefor at når et hold underpræsterer over længere tid, så er det mentalt problemet ligger.

I artiklen der var om Winston Reid fremgik det at Riddersholm lige gav ham en "lammer", det vidner jo om at han har en mere direkte facon. Sådan noget ville du jo aldrig se Erik gøre.

Men nu skal du ikke blæse mine ord op til en overdøvende kritik, for det er det absolut ikke, men det var jo også et oplæg til videre debat, ikke et beton-statement, så ro på :-)

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Altoriso Skrev:
> Det er i hvert fald ikke mit indtryk, men ellers
> kan man læse en lille karakteristik af trænerne
> her
>
> Glen
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=3128&mode
> =laes_nyhed&topID=
> Thomasberg
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=3130&mode
> =laes_nyhed&topID=
> Kenneth
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=3129&mode
> =laes_nyhed&topID=

nu er sådanne artikler omkring eget personale ofte så sukkersødt at det er til at brække sig over. En ting er hvad artiklen om de fortæller "dynamiske, humoristiske, velovervejende etc." trænere, en anden ting er hvordan det virkeligt forholder sig...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Kom gerne med et bud på hvordan DU tror det forholder sig??

Når man lægger en artikel ind på fodboldklubbens hjemmeside, er jeg ret overbevist om at man forsøger at holde sig til en høj grad af sandhed - Hvis det ikke blev sådan tror jeg det ville være svært at se sine kollegaer i øjnene dagen efter, men som sagt kom med et bud

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

jeg mener ikke mit bud ville være interessant eller relevant. jeg pointerede bare at man ofte skriver efter modtager. aviser er jo berømte for at have visse politiske holdninger - mellem linjerne vel og mærke.

derfor er jeg næsten 100% sikker på at de artikler du har fundet frem er krydret med lidt af hvert og derefter blandet sammen til en cocktail af en personbeskrivelse.

læserne (os/fcm-fans) er jo ikke interesseret i, at man fra starten fremhæver mangler og forbedringspunkter, vel?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

En stillingsbeskrivelse rummer da oftest nogle af de kvalifikationer man vitterligt har, og hvis du læser nogle af de karakteristika der står udfor hvert trænernavn, så er det måske netop det Ravnen efterlyser
Så kan jeg ikke se nogen grund til at hævde at de næsten behæftede med fejl!

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

det lyder som om du ikke gider at være kildekritisk på nogen måde. mener du da at alt hvad der skrives på f.eks. fcm.dk er 100% sandhed?

sådan forholder tingene sig bare ikke..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

j3pq3 Skrev:
> det lyder som om du ikke gider at være
> kildekritisk på nogen måde. mener du da at alt
> hvad der skrives på f.eks. fcm.dk er 100% sandhed?

Jeg har beskrevet ovenfor hvordan jeg mener man ikke bare sådan fyrer ting af uden have noget at have det i, så mener ikke jeg kan sige mere

>
> sådan forholder tingene sig bare ikke..

Og der er det så du for anden gang hævder noget andet, men du vil ikke uddybe det - derfor mener jeg at det er noget være bull.... du skriver

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Altoriso Skrev:
> j3pq3 Skrev:
> --------------------------------------------------
> >
> > sådan forholder tingene sig bare ikke..
>
>
> Og der er det så du for anden gang hævder noget
> andet, men du vil ikke uddybe det - derfor mener
> jeg at det er noget være bull.... du skriver

Jeg tror ikke det er mig der ikke uddyber. for det havde jeg sådan set gjort ovenfor.. det var mere som en opfølgende kommentar. Jeg tror mere der er dig der ikke forstår liscensen i det jeg prøver at forklare dig, men fred være med det. hvis alle var enige på denne jord, så var den da ikke særlig spændende

Vinding

Troen har aldrig været der!!!

Indlæg af Vinding »

Det er tydeligt for enhver at det er et stort problem for trænerteam at motivere spillerne.

Jeg er selv leder, og det vigtigste for enhver leder er at motivere sine medarbejdere til det yperste. Det jeg ser der er brug for her er situationbestemt ledelse, da spillerne har evnerne, men de mangler motivationen.

http://www.bold.dk/nyt/FCM-anfoerer-Tro ... vaeret-der

Vinding

j3pq3

Re: Troen har aldrig været der!!!

Indlæg af j3pq3 »

morale, humør, selvtillid og gejst hænger rigtig meget sammen med sejr. især claus madsens (eller hvem udtaler sig?) citat: "Derfor må det være det mentale, som vi må pille ud og arbejde med. Vi er for dårlige til at komme videre." ligger jeg meget i. Grunden til at "fortet holdte så længe det gjorde er jo pga. moralen på hjemmebane har været i top. man har følt sig uovervindelige, og lige så snart det krakelerer, så brister boblen, og jeg kunne godt se en større nedgang rent moralsk og resultatmæssigt, da vi nu endelig er besejret på hjemmebane.

håber mine spådomme ikke går i opfyldelse.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Det var godt nok noget af en erkendelse fra Claus Madsen, den havde jeg ikke lige set komme...

Gider ikke engang kommentere på hvad jeg synes om situationen, det er der så rigeligt blevet gjort i denne tråd, men derimod håber jeg det her danner springbræt til at trænerstabben, og evt. de erfarne spillere, samler drengene til et holdmøde og et kollektivt "moral-boost", i håb om at provokere en trods-reaktion så vi tager til Randers og knalder 11 lyseblå kegler på udebane!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da katastrofalt at vi efter to sæsoner med sølv, ikke ejer tro på at det næste trin kan tages. Det er da noget af en udmelding af Claus Madsen, enten har han et horn i siden på trænerteamet, eller også er noget helt galt?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er da en bekymrende udmelding, men vel også bare beviset på at vi stadig ikke er stærke nok mentalt, til trods for tilførelsen af rutinerede kræfter. Og det er jo ikke fordi vi ikke har fokus på dette område, FCM har jo som en af blot 4 klubber, tilknyttet en mentaltræner, men hidtil mangler vi godt nok at se frugten af dennes arbejde.

Besvar