Super indsats af Faxe Kondi og Steff Houlberg Tribunerne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW#1902

Re: Super indsats af Faxe Kondi og Steff Houlberg Tribunerne

Indlæg af BW#1902 »

Har du hørt om Heysel?
Det er én af grundene til, at der skal være siddepladser på et stadion.

Hvis der ikke var sæder på SAS-arena, kan du godt vinke farvel til hovedparten af tilskuerne og sige goddag til standarden fra det gamle Ikast Stadion.

Jeg er chokeret over din mangel på indsigt i hvorfor der er sæder. Det er ikke alle der har lyst, eller for den sags skyld kan holde til at stå op en hel kamp.
Personligt gider jeg sgu ikke stå op i en hel kamp.
Som skrevet i tidligere indlæg, så kan dem, der vil stå op det meste af kampen jo købe en billet til ståpladserne så vi der gerne vil sidde ned det meste af kampen ikke får blokeret vores udsyn.

Og jeg skal hilse at sige, at jeg ikke klapper mindre af at sidde ned.

Kim

Re: stå/sidde

Indlæg af Kim »

klt, der er sgu ingen der tager skade af at stå op og give ekstra støtte til holdet - heller ikke den anonyme eller lidt ældre publikummer...

og i torsdag var det ekstra 'nemt' at komme op fra sæderne når holdet spiller som det gør!

BW #456

BW#1902

Indlæg af BW#1902 »

Jeg har ikke sagt, at man ikke må stå op, men jeg kan også nemt se det fra den ældre mands synspunkt; han har betalt for en siddeplads, fordi han ikke vil/kan stå op i en hel kamp, eller hovedparten af den; han har måske endda købt billetten fordi han KUN vil sidde ned (lidt naivt at tro at det kan lade sig gøre, men der er ikk andet at gøre for ham, hvis han vil have billet).
Som jeg nævner i andet indlæg, burde de personer, der vil stå op hovedparten af kampen købe billet til ståtribunen og lade folk, der vil sidde ned om at få billetterne på de resterende tribuner.

BW#1902

Som læser indlæggene orddentligt igennem, inden han farer i blækhuset!!

Anni

Indlæg af Anni »

Sterup skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Hvad der derimod skuffede fælt, var Nordea
> Tribunen. Gennem store dele af kampen kan man med
> lidt god vilje få øje på 200 fans der synger,
> klapper og fægter med armene. Høre Nordea kunne
> man ingenlunde, trods en 1-0 føring, hvilket
> skuffede fælt. For nok kan det være svært at høre
> hvad der sker i den modsatte ende, men selv på tv
> kom der eftersigende ikke mange pip fra Nordea i
> løbet af kampen. Først som afslutningen på kampen
> nærmer sig, og man er på vej mod en sejr, kommer
> der flere med. Jeg tror det var Hekler der engang
> skrev, at der venter et stort arbejde med at
> opdyrke en større fankultur på Nordea, og efter
> gårsdagens kamp, må jeg da give ham ret, og ønske
> god fornøjelse og held og lykke. Det bliver et
> stort arbejde, men så er det jo godt, at Hekler er
> en stor mand. :)
>
Nu tror jeg ikke lige, du må vurdere, hvordan Nordea lyder i TV. Viasat har jo det med at fokusere på Brøndby og FCK, så mon ikke lyden er skruet ned i vores ende.

Bortset fra det, så syntes jeg også, at alle på Nordea burde synge med, i stedet for bare at stå og nyde stemningen, når vi andre skriger os hæse ;o)

Anni/der ikke kan komme til OB kampen snøft

Sterup

Indlæg af Sterup »

Viasat har placeret en mikrofon bag hvert mål, angiveligt for at opfange hvad der sker i feltet under hjørnespark og den slags. Og det er samtidig disse mikrofoner der fanger det meste af den stemning der er bag målene. Jeg har meget svært ved at tro at de skulle skrue ned for disse mikrofoner, mon ikke det snarere er endnu et udslag af jyske komplekser overfor københavnerholdene?

Mon ikke man fra jysk side i stedet skulle erkende at man ikke har samme muligheder som Brøndby IF og FCK i forhold til medierne? Hovedparten af de danske medier er naturligt nok samlet i København, og den største befolkningskoncentration findes i hovedstadsområdet. Det gør det både lettere og mere rentabelt at dække klubberne i dette område intensivt. Vi stod eksempelvis et par stykker på SAS Arena forleden, og noterede hvor få pressepladser der var, men blev enige om at det måske var meget forståeligt, hvis journalisterne hellere tog kampen hjemme i sofaen, frem for på stadion. For det er en meget lang tur, for at overvære en kamp, som man kan dække næsten lige så godt hjemmefra. De fleste sportsjournalister er et notorisk dovent folkefærd og vil helst have det hele serveret på et sølvfad. Og en af grundene til at Brøndby IF og FCK dækkes så intensivt, er at de netop serverer det hele på et sølvfad for journalister, om så det er de skrivende eller æterbårne. Eksempelvis disker de lynhurtigt op med interviews og citater fra spillere og trænere efter kampen, hvilket gør det meget let for journalister at rippe brondby.com og fck.dk til deres artikler. Af og til går der jo dage før fcm.dk er opdateret, og det er medvirkende til at begrænse omtalen af FCM i landets aviser.

Der er en udmærket artikel i Politiken om interessen for opgørene mellem Brøndby IF og FCK, og undervejs kommer der et par kommentarer til potentialet i provinsen: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=378360

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

BW#1902 skrev:
> Har du hørt om Heysel?
> Det er én af grundene til, at der skal være
> siddepladser på et stadion.

Du kan altså godt lave en kvalificeret vurdering af hvor mange mennesker der må være på en ståtribune, og så iøvrigt være så gode til crowdcontrol at det ikke er noget problem at opretholde de grænseværdier. Heysel var et sammenrend af rigtigt mange dårligdomme, og at give ståpladser skylden viser din mangel på indsigt.

> Hvis der ikke var sæder på SAS-arena, kan du godt
> vinke farvel til hovedparten af tilskuerne og sige
> goddag til standarden fra det gamle Ikast
> Stadion.

Se der tror jeg oprigtigt at du tager fejl. Fortet er for det første overdækket og man står på beton, ikke grus. Desuden er en af de største grudne til at der kommer mange på det nye stadion at det ligger i regionens hovedby hernig og ikke Ikast. Ikast opfattes af mange vestpå som en udkantsby. Derudover så kommer folk også fordi vi har haft en tendens til at vinde. Der findes massevis af stadions med udelukkende sidepladser der står gabende tomme, eksempelvis kan nævnes 300 mio. kr. byggeriet Farum Park, eller gladsaxe stadion da AB var oppe.

> Jeg er chokeret over din mangel på indsigt i
> hvorfor der er sæder. Det er ikke alle der har
> lyst, eller for den sags skyld kan holde til at
> stå op en hel kamp.

Jeg er godt klar over at folk er dovne. Men er det mit problem, nej! De samme mennesker smutter alligevel når det går dårligt, og når de så går godt, er de der igen.

> Personligt gider jeg sgu ikke stå op i en hel
> kamp.

Fint nok, det har du jo så også muligheden for at undgå nu, men havde der ikke været andre muligheder, havde du sku nok også stået op, og nydt kampen.

> Som skrevet i tidligere indlæg, så kan dem, der
> vil stå op det meste af kampen jo købe en billet
> til ståpladserne så vi der gerne vil sidde ned det
> meste af kampen ikke får blokeret vores udsyn.

Nu er det jo sådan at det faktisk er et efterhånden sjældent syn at man kan få ståpladser på moderne stadions. I Parken eksempelvis er der ingen.

> Og jeg skal hilse at sige, at jeg ikke klapper
> mindre af at sidde ned.

Nej men medlevelse er ikke kun at klappe, det er også at synge, og skrige og leve med sit hold. Et enkelt klap efter et mål er bare ikke nok, så kan man ligesågodt sidde derhjemme foran fjeren og se BIF-FCK og så iøvirgt gå ud og slå græs bagefter.

BW#1902

Indlæg af BW#1902 »

Bjørn skrev:
> BW#1902 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----

> Du kan altså godt lave en kvalificeret vurdering
> af hvor mange mennesker der må være på en
> ståtribune, og så iøvrigt være så gode til
> crowdcontrol at det ikke er noget problem at
> opretholde de grænseværdier. Heysel var et
> sammenrend af rigtigt mange dårligdomme, og at
> give ståpladser skylden viser din mangel på
> indsigt.

Ja, selvfølgelig kan man lave en kvalificeret vurdering og crowdcontrol osv., men faktum er nu engang, at Heysel var medvirkende til de regler, der i tiden efter blev vedtaget vedr. stå-/siddepladser.
Og jeg kan kun stille mig enig i dette.

> > Hvis der ikke var sæder på SAS-arena, kan du
> godt
> > vinke farvel til hovedparten af tilskuerne og
> sige
> > goddag til standarden fra det gamle Ikast
> > Stadion.
>
> Se der tror jeg oprigtigt at du tager fejl. Fortet
> er for det første overdækket og man står på beton,
> ikke grus. Desuden er en af de største grudne til
> at der kommer mange på det nye stadion at det
> ligger i regionens hovedby hernig og ikke Ikast.
> Ikast opfattes af mange vestpå som en udkantsby.
> Derudover så kommer folk også fordi vi har haft en
> tendens til at vinde. Der findes massevis af
> stadions med udelukkende sidepladser der står
> gabende tomme, eksempelvis kan nævnes 300 mio. kr.
> byggeriet Farum Park, eller gladsaxe stadion da AB
> var oppe.

Øhh, tror du ikke også, at grunden til de tomme pladser i Farum/Gladsaxe er en blanding af mangelen på kvalitetsbold, samt at der er mange hold i lige præcis dén egn?

>
> > Jeg er chokeret over din mangel på indsigt i
> > hvorfor der er sæder. Det er ikke alle der
> har
> > lyst, eller for den sags skyld kan holde til
> at
> > stå op en hel kamp.
>
> Jeg er godt klar over at folk er dovne. Men er det
> mit problem, nej! De samme mennesker smutter
> alligevel når det går dårligt, og når de så går
> godt, er de der igen.

Dermed siger du, at du står op, ligegodt der er en, f.eks. ældre, person bagved dig, som ikke kan se pga dig?
Jeg tolker dit indlæg som om, at hvis man vil sidde ned på den siddeplads, man har betalt for, og brokker sig, hvis udsynet bliver spærret, ja så er man ikke velkommen på SAS-arena?
Jeg syntes din generalisering af gæsterne på SAS-arena er farlig at komme med, pga. du sætter folk i et dårligt lys, blot fordi de måtte holde på nogle ting, der ikke lige passer dig, fordi du vil stå op på en siddeplads.

>
> > Personligt gider jeg sgu ikke stå op i en
> hel
> > kamp.
>
> Fint nok, det har du jo så også muligheden for at
> undgå nu, men havde der ikke været andre
> muligheder, havde du sku nok også stået op, og
> nydt kampen.

Det kan jeg ikke svare på, men når muligheden er der, vælger jeg da klart at sidde fremfor at stå.
Men muligheden for at sidde ned, kan jo blive begrænset af folk som dig, der åbenbart gerne vil stå op på en siddeplads....

>
> > Som skrevet i tidligere indlæg, så kan dem,
> der
> > vil stå op det meste af kampen jo købe en
> billet
> > til ståpladserne så vi der gerne vil sidde
> ned det
> > meste af kampen ikke får blokeret vores
> udsyn.

>
> Nu er det jo sådan at det faktisk er et
> efterhånden sjældent syn at man kan få ståpladser
> på moderne stadions. I Parken eksempelvis er der
> ingen.

Nu var det jo SAS-arena vi snakkede om, så lad os holde os til det stadion, ikk?

>
> > Og jeg skal hilse at sige, at jeg ikke
> klapper
> > mindre af at sidde ned.

> Nej men medlevelse er ikke kun at klappe, det er
> også at synge, og skrige og leve med sit hold. Et
> enkelt klap efter et mål er bare ikke nok, så kan
> man ligesågodt sidde derhjemme foran fjeren og se
> BIF-FCK og så iøvirgt gå ud og slå græs bagefter.

Igen generaliserer du voldsomt idet du går ud fra, at dem, der sidder ned ikke lever sig ind i kampen, klapper osv.
Man har vel også ret til at komme på stadion selvom om man overhovedet ikke klapper, eller på anden vis viser entusiasme (?).

>
> The book says, we might be through with the past,
> but the past ain't through with us.

Rettelse: ....past isn't through....

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hej Sterup.

Jeg ved ikke hvorfor du forventede at du kunne høre Nordea mange gange i løbet af kampen. Det er jo ikke ligefrem fordi de andre holds fans ike har haft travlt med at fortælle os at vi ikke kan en skid (misundelse er en grim ting). Kan det måske være at vi lige som f.eks. VFFs fanskare, har haft held til at fortælle hvor gode vi er mange gange nok, til at man begynder at tro på det?

Dine betragtninger er ikke nye for f.eks. BWs betyrelse eller BW Tifo. Vi har som de eneste i DK lavet et capo tårn der er placeret midt på Nordeatribunen, både set fra højre/venste og oppe/ned. Derfra er det tydeligt at spotte at vores singers er placeret i et V ud fra Capotårnet og også at der foran og ned til mållinien ikke er megen aktivitet. Desuden kunne jeg i torsdags se mange iblandt vores singers der ikke sang med.

Jeg er ret sikker på at du ikke har løsningen for hvordan vi skaber en fankultur lige som BIFs, men mon ikke 10 mesterskaber inden for de næste 20 år ville hjælpe pænt?? Jeg påstår ikke at Brøndby Support er kommet sovende til succesen, men jeg tvivler ærligt talt på at jeres "model" kan bruges når der ligger sådan en massiv succes fra klubben bag. Mange af BIFs fans tror at modgang betyder at blive nummer to i ligaen to år i træk!

Som sagt ovenfor er vi klar over hvor vi er lige nu. Jeg ryger ikke på halen over stemningen til hjemmekampene mere, men der vil altid være nogle som har fået en ekstra god oplevelse når vi har vundet over BIF og lige vil fortælle det. Selvfølgelig er vi stolte over at have banket BIF to gange i denne sæson. I er jo også henrykte over at have banket FCK med 5-0.

FCMs "her-kommer-vi" attitude og resultater har gjort at de fleste klubber og deres fans er gået fra at syntes vi er et frisk pust til at vi rangerer som hadehold for mange. Det syntes jeg er rigtig fedt, for pres avler modpres. FCM vil til stadighed have ambitioner om at være med i toppen og BW vil stadig have som mål at blive Danmarks bedste fanklub og Jyllands største. Det vil give nogle slag over snuden når vi stikker den frem, men det nytter ikke noget at have lavere ambitioner, for det kan resultere i at man sætter sig med hænderne i skødet og ikke rykker sig nogen steder. BW har meget arbejde a gøre men jeg mener også at vi har et potentiale at arbejde med.

Lund

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Mht. jeres da capotårn, var det så ikke en ide at sprede de 2 lead-singers måske med 10-15 meters afstand ?.

Eller hvad med lidt mere bevægelse - frem og tilbage - i løbet af kampen, så yderområderne også "tvinges" med ?.

Det skulle være muligt at koordinere de 2 lead-singers - især da de har megafon, og derfor let kan synkronisere sangene/aktiviteterne.....

Kernen i midten skal nok synge med - uanset. Det gælder om at få alle nyderne på Nordea med.

BW # 163

kopien

Indlæg af kopien »

din ide er faktisk temmelig god, der er bare det problem i det at så langt er capotårnet slet ikke, men engang imellem kunne de godt tage turen lidt ud i siden... det synes jeg nu også de plejer at gøre, men du savner måske de gør det lidt oftere??

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det er en som udgangspunkt tåbelig ide i forhold til at folk der synger samler sig. Vi får ikke fler til at synge med ved at vi tonser frem og tilbage, hvis der sker noget er det at vi skal høre på sure kommentare om at folk ikke gider råbes ind i hovedet. Til gengæld ved vi det hjælper at stille sig sammen. JEG synes du skulle gøre en indsats selv og bevæge dig de manglende 10-15 meter tættere på midten, og tage dem du kender der synger med.

Kunne du prøve det?

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Nej.

Jeg forsøger i stedet at synge igennem der hvor jeg står, og få de omkringstående med. Men det er da allerede ret tæt på midten. Desuden har jeg stillet mig nogenlunde samme sted HVER gang, og FCM plejer at vinde når jeg står der, så lidt overtroisk er jeg :-D

Kender du ikke ordsproget om Muhammed og Bjerget?.

Jeg siger ikke i skal rende frem og tilbage, men jeg tror en lille afstand mellem de 2 megafoner vil få flere med. Og et enkelt løb frem og tilbage i løbet af en kamp, tror jeg ikke ville skade nogen/noget. Der er også nogen på Nordea, der ikke kan se da-capo-tårnet, og derfor heller ikke ved hvornår de skal synge med.

Men stor respekt for jeres indsats under kampene, og måske er et ASA alligevel en mulighed der burde overvejes ?. Man kunne evt. male området rødt, med sorte noder. Så er der ligesom noget at henvise til. Et andet forslag kunne være at dele "flyers" ud med de mest gængse sange, eller en SMS-service..

BW # 163

Sterup

Indlæg af Sterup »

Mon ikke du skal være glad for at andre holds fans har forventninger til FCM og deres fans? De fleste der kommer på besøg på SAS Arena, bliver jo åbenlyst skuffede over præstationerne på Nordea Tribunen. Det ville de ikke blive, hvis ikke de havde visse forventninger til jer. Viborg spiller kedeligt, har gjort det i en årrække og fankulturen på de kanter er rimeligt overskuelig. De vinder sjældent noget, kvalificerer sig sjældent til det helt vilde og ligger typisk midt i rækken uden mulighed for at nå hverken top eller bund. FCM derimod stikker jo snuden frem, kvalificerer sig til pokalfinalen, tager medaljer og er fremme i skoene så snart der er en mikrofon indenfor bygrænsen. Derfor forventer man meget mere fra FCM, og herunder deres fans, end fra VFF og deres fans.

Foreløbig kan man konstatere at der gøres et stort stykke arbejde i kulisserne fra BW, med en veldreven hjemmeside, der ofte opdateres med billeder, egne lokaler på stadion, en forholdsvist dygtig tifogruppe og et tilsyneladende glimrende medlemsblad. Så må vi bare håbe at det forplanter sig på tribunerne med tiden.

Amby

Indlæg af Amby »

BW # 163 skrev:
> Nej.
>
> Jeg forsøger i stedet at synge igennem der hvor
> jeg står, og få de omkringstående med. Men det er
> da allerede ret tæt på midten. Desuden har jeg
> stillet mig nogenlunde samme sted HVER gang, og
> FCM plejer at vinde når jeg står der, så lidt
> overtroisk er jeg :-D
>
> Kender du ikke ordsproget om Muhammed og
> Bjerget?.
>
> Jeg siger ikke i skal rende frem og tilbage, men
> jeg tror en lille afstand mellem de 2 megafoner
> vil få flere med. Og et enkelt løb frem og tilbage
> i løbet af en kamp, tror jeg ikke ville skade
> nogen/noget. Der er også nogen på Nordea, der ikke
> kan se da-capo-tårnet, og derfor heller ikke ved
> hvornår de skal synge med.

Så vidt jeg husker, rendte Ross da frem og tilbage adskillige gange i kampen mod Vibårg. Til en kamp som mod bif, tror jeg ikke det er muligt, det er jo stortset umuligt at flytte sig inde i midten, når vi er så mange...

Et andet forslag kunne være at dele "flyers"
> ud med de mest gængse sange, eller en
> SMS-service..
>
Det er på BW/BWtifos to-do liste :-)

/Amby

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

BW#1902 skrev:

> Ja, selvfølgelig kan man lave en kvalificeret
> vurdering og crowdcontrol osv., men faktum er nu
> engang, at Heysel var medvirkende til de regler,
> der i tiden efter blev vedtaget vedr.
> stå-/siddepladser.
> Og jeg kan kun stille mig enig i dette.

Det kan godt være de siger Heysel er grunden, men det er sku ikke sikkerhed de tænker på, det er penge. Der er rent ud sagt flere penge i hr. og fru kedelig, der skal købe x antal pølser og brus, mens rigtige fans istedet bruger tiden på at skabe den kulisse der gør kampen spænende.

> Øhh, tror du ikke også, at grunden til de tomme
> pladser i Farum/Gladsaxe er en blanding af
> mangelen på kvalitetsbold, samt at der er mange
> hold i lige præcis dén egn?

Fantastisk at du har fanget mit argument, du mangler du bare lige at se relationen til et emnet.

> Dermed siger du, at du står op, ligegodt der er
> en, f.eks. ældre, person bagved dig, som ikke kan
> se pga dig?

JA. jeg har også betalt for at komme ind, og jeg har sku ikke bedt om nogen fandens til siddeplads. Så sad jeg sku derhjemme foran fjernsynet istedet.

> Jeg tolker dit indlæg som om, at hvis man vil
> sidde ned på den siddeplads, man har betalt for,
> og brokker sig, hvis udsynet bliver spærret, ja så
> er man ikke velkommen på SAS-arena?

For min sag ja. Men det er jo min holdning, ikke klubbens.

> Det kan jeg ikke svare på, men når muligheden er
> der, vælger jeg da klart at sidde fremfor at stå.
> Men muligheden for at sidde ned, kan jo blive
> begrænset af folk som dig, der åbenbart gerne vil
> stå op på en siddeplads....

Lad os lige få en ting på plads, jeg undgår siddepladser såvidt det er muligt. Dette er langt hen ad vejen en principiel diskussion.

At du foretrækker siddepladser er jo dit problem, jeg hader siddepladser på stadion. Og er jeg endeligt på et stdion hvor jeg ikke kan stå på en naturlig ståplads ja så står jeg fandme op.

> Nu var det jo SAS-arena vi snakkede om, så lad os
> holde os til det stadion, ikk?

Nej da det er en principiel diskussion bør den være bredere end blot fortet. Iøvrigt brigner du jo selv Heysel ind i billedet.

> Igen generaliserer du voldsomt idet du går ud fra,
> at dem, der sidder ned ikke lever sig ind i
> kampen, klapper osv.

Det er en generalisering der bygger på rigtigt mange observation og oplevelser på egen krop. Og nej at klappe er bare ikke nok.

> Man har vel også ret til at komme på stadion
> selvom om man overhovedet ikke klapper, eller på
> anden vis viser entusiasme (?).

Det eneste anden begrundelse for at komme til en fodboldkamp udover at leve sig ind i kampen må være at man vil analysere spillet. Ellers bliver fodbold jo blot udtryk for tom underholdning, og så er der altså mange andre ting der er langt mere spænnende.

Besvar