Dommerskandale

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
j3pq3

Dommerskandale

Indlæg af j3pq3 »

faldt lige over denne artikel:
http://sporten.tv2.dk/article.php/id-17 ... ml?forside

om selve kampen var dømt helt forfærdeligt, som Lehmann får det til at lyde, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er altså ikke første gang en dommer har været kritiseret for sine dårlige præstationer.

Er det et problem man kan tage fat om? i såfald hvordan?

mit bud ville være højere lønnede dommere ment på den måde at de lige så vel som fodboldspillere kan leve af det. dermed får vi flere uddannede dommere der kan gå hundrede procent op i sine præstationer på "arbejdet".
Senest rettet af j3pq3 12. nov 2008, 00:55, rettet i alt 1 gang.

Jan

Re: Dommerskandale

Indlæg af Jan »

Tror ikke, at højere løn gør dem bedre, for det er ikke det der er problemet.

Nej, spillet er så hurtigt, at de simpelthen ikke kan følge med.

Jeg synes vi skal have tilstande, som i amerikansk fodbold op/eller tennis, her tænker jeg på challenge(et bestemt antal i hver halvleg).
Da der er tv-dækning i alle kampe i sas-ligaen kan det lade sig gøre, det er muligt det koster, men en dommerfejl kan koster klubberne penge/bedre placering.

Den nemmeste løning(økonomi) er vel en/flere dommere på banen, men det ender vel med de står i vejen for spillet.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Jan Skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg synes vi skal have tilstande, som i amerikansk
> fodbold op/eller tennis, her tænker jeg på
> challenge(et bestemt antal i hver halvleg).
> Da der er tv-dækning i alle kampe i sas-ligaen kan
> det lade sig gøre, det er muligt det koster, men
> en dommerfejl kan koster klubberne penge/bedre
> placering.

men det ville også slæbe en masse ventetid med sig, og hvis det regner og er koldt, så er det sgu hårdt for en tilskuer at stå og kigge på at der bliver lavet en beslutning i 5 min., hver gang der skal undersøges om en kendelse er korrekt.

> Den nemmeste løning(økonomi) er vel en/flere
> dommere på banen, men det ender vel med de står i
> vejen for spillet.

ja, hvis den dommer der allerede er på banen ikke står alt for meget i vejen i forvejen :p

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tror bare vi skal have teknikken mere ind. Der må være tusinde måder man kan lave tekniske ting som dommeren kan støtte sig op ad.
Fodbold er så tæt nu om dage at det afgøres på milimeter, og det vil et dommerteam aldrig kunne leve ordentlig op til, uden at tage nye midler i brug.

Besvar