Januar transfervindue

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW - 665

Re: Morten Nielsen til FCM?

Indlæg af BW - 665 »

HKP Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis ikke Demba, må det blive David!!
>
> Tror han kommer med en kæmpe portion gejst og lyst
> til at performe efter al kritikken... Måske det
> kunne smitte af på de andre spillere...

Det er ironi, right...?

David? Han har været her engang før husker du nok? Han formåede ikke andet end brænde chancer på samlebånd og lokke de unge i fordærv, og jeg tvivler på han pludselig er blevet en bedre indflydelse eller en bedre fodboldspiller pga. de par ekstra år på bagen... så no way.

Arff

Indlæg af Arff »

Undskyld mig, men folk var også meget negativ da folk i sommers snakkede om Ken Ilsø, og det samme her med Morten Nielsen - jaja, ved godt at der er forskel på deres alder osv., og at Ilsø har fået sit gennembrud.

Da jeg ikke har set Morten Nielsen spille, kan jeg hverken være positiv og negativ angående ham, men alligevel må han jo kunne noget, når han er blevet scoutet af en klub som Chelsea i en ung alder, og jeg synes vi burde have tillid til vores scoutes, som jeg går ud fra laver et godt forarbejde, inden de siger ok for at hente ham til ledelsen.

BW - 665

Ind med et talent - ud med andre?

Indlæg af BW - 665 »

Jeg tænker lidt om det ikke kunne være i erkendelse af at vores unge afrikanere ikke har niveauet til suppen?

Er personligt lidt i tvivl om hvor lang snor Collins og Jude har af trænerteamet - én ting er at de ikke har fået SÅ lang tid igen, specielt ikke Jude, men især Collins har efterhånden fået mange kampe uden overhovedet at overbevise om at han er manden der skal satses på når Frank engang stiller støvlerne - tværtimod.

Det kunne vel tænkes at Ørgaard i samarbejder med trænerstaben har vurderet at de simpelthen ikke har talentet der skal til - lidt som man gjorde med Poku i sin tid. Jeg tror det dog ikke, det lader til de har trænerens tillid... det ligner for mig et signal om at Morten Nielsen skal være en direkte forstærkning, men jeg er som Hausser også meget skeptisk må jeg tilstå og jeg synes man skal være påpasselig med at samle for mange talenter sammen så det ender med de ikke får nok kampe og dermed ingen af dem udvikler sig optimalt.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Arff Skrev:
> Undskyld mig, men folk var også meget negativ da
> folk i sommers snakkede om Ken Ilsø, og det samme
> her med Morten Nielsen - jaja, ved godt at der er
> forskel på deres alder osv., og at Ilsø har fået
> sit gennembrud.

Det er korrekt, nu var jeg så også en af dem som talte for Ken Ilsø, så den kan jeg godt følge dig i.

> Da jeg ikke har set Morten Nielsen spille, kan jeg
> hverken være positiv og negativ angående ham, men
> alligevel må han jo kunne noget, når han er blevet
> scoutet af en klub som Chelsea i en ung alder, og
> jeg synes vi burde have tillid til vores scoutes,
> som jeg går ud fra laver et godt forarbejde, inden
> de siger ok for at hente ham til ledelsen.

Tjaa... man kan sige at vi allerede har smidt en stor sum penge efter et talent fra den årgang (Fagerberg) som endnu ikke har fået det store ud af anstrengelserne, dog er han stadig ung.

Jeg kan ikke lade være at mindes Poku, som virkelig var hypped som et kæmpe talent, kåret som bedste ungdomsspiller i Afrika osv. osv... og jeg hæfter mig også ved at Chelsea er villig til at sende ham afsted for små penge (i hvert fald efter deres målestok), så jeg er skeptisk lige pt, men samtidig vil jeg da være optimist hvis Ørgaard vælger at hente ham.

Hekler

Re: Ind med et talent - ud med andre?

Indlæg af Hekler »

Du sammenligner forhåbentligt ikke Baba med Poku??

Hør nu her der er ingen af vores angribere der er faldet igennem, men det er jo ikke det samme som at det køre på skinner. Sådan som Ørgaard siger det idag, handler det om at finde den spiller der bedst komplimentere Frank på toppen. På det punkt har det ikke fungeret optimalt endnu, men der har altså også været en del udskiftning og samtlige 5 angribere har været ude i perioder i denne sæson.

Personligt kunne jeg godt tænke mig vi tog konsekvensen af de dårlige udebaneresultater og lavede en helt anden opstilling og atitude i de kampe i stedet på at lade som om det er en viderførelse af hjemmekampene, hvilket det åbenlyst ikke er. På den måde ville der blive mulighed for nogle forskellige konstalationer i front, og en klar definition af hvem der gør hvad sammen med hvem.

Arff

Indlæg af Arff »

BW - 665 Skrev:

> Det er korrekt, nu var jeg så også en af dem som
> talte for Ken Ilsø, så den kan jeg godt følge dig
> i.

Det var jeg også ;-)

> Tjaa... man kan sige at vi allerede har smidt en
> stor sum penge efter et talent fra den årgang
> (Fagerberg) som endnu ikke har fået det store ud
> af anstrengelserne, dog er han stadig ung.

Det er rigtigt - men som jeg ser det, var Ken jo også en form for et panikkøb, da det ikke lykkedes os at få fat i nogle af de andre vi var interesserede i (Petter Andersson, Bernburg), og derfor tog vi den næste på listen, og forhandlede os til en pris, da Öregryte vidste vi stod og var i virkelig nød efter en angriber.
Hvis vi ikke virkelig stod og manglede, kunne vi nok have fået ham til halvpris af det vi gav for ham.

> Jeg kan ikke lade være at mindes Poku, som
> virkelig var hypped som et kæmpe talent, kåret som
> bedste ungdomsspiller i Afrika osv. osv... og jeg
> hæfter mig også ved at Chelsea er villig til at
> sende ham afsted for små penge (i hvert fald efter
> deres målestok), så jeg er skeptisk lige pt, men
> samtidig vil jeg da være optimist hvis Ørgaard
> vælger at hente ham.

Det kan du have ret i, men jeg tvivler også meget på at vi er villige til at betale mere end 1/4 af hvad vi gav for Ken.
Jeg tror mere det er fordi han gerne selv vil væk fra Chelsea, for at prøve at få noget spilletid på højeste niveau i en bedre liga end han spiller i lige nu.

Men ja, du har helt ret i at han ligeså godt kan skuffe med et brag, som han kan slå igennem og blive en kæmpe succes, og det er jo lige netop noget af charmen ved fodbold, det ville ikke være sjovt hvis alle vidste hvem der ville blive gode, og hvem der ville floppe.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> Du sammenligner forhåbentligt ikke Baba med
> Poku??

Læste du da jeg gjorde det? Nope, det gjorde jeg ikke, jeg sagde bare at trænerstaben måske vurderede at talentet til for alvor at slå igennem i SAS ligaen ikke er til stede hos Collins LIGESOM de på et tidspunkt vurderede det med Poku - uden nogen anden sammenligning af de 2 i øvrigt.

> Hør nu her der er ingen af vores angribere der er
> faldet igennem, men det er jo ikke det samme som
> at det køre på skinner. Sådan som Ørgaard siger
> det idag, handler det om at finde den spiller der
> bedst komplimentere Frank på toppen. På det punkt
> har det ikke fungeret optimalt endnu, men der har
> altså også været en del udskiftning og samtlige 5
> angribere har været ude i perioder i denne sæson.

Jeg mener heller ikke der er nogen som er "faldet igennem" bortset fra Kim Christensen, men skide være med det - han var alligevel kun tiltænkt en vikarrolle.

Du siger ingen komplimenterer Frank godt nok, hvilket du kan have ret i, dog undrer mig meget hvis det ikke var muligt at finde én der kan komplimentere ham med 3 så forskellige typer som Collins, Fagerberg og Jude. Skal jeg være ærlig så mangler de nævnte angribere simpelthen bare kvalitet, ganske enkelt. Nu er spørgsmålet så bare om man vurderer de kan lægge tilstrækkeligt til sit spil, da de jo alle er unge, til at de kan blive aktuelle som fast inventar på positionen - eller om talentet ikke rækker. Personligt begynder jeg at have min tvivl med Collins, som godt nok har fået mange kampe uden at vise det store efterhånden... at han "arbejder hårdt" er bare ikke nok længere, men nuvel, så lange trænerteamet har tillid til ham er jeg skam positiv.

> Personligt kunne jeg godt tænke mig vi tog
> konsekvensen af de dårlige udebaneresultater og
> lavede en helt anden opstilling og atitude i de
> kampe i stedet på at lade som om det er en
> viderførelse af hjemmekampene, hvilket det
> åbenlyst ikke er. På den måde ville der blive
> mulighed for nogle forskellige konstalationer i
> front, og en klar definition af hvem der gør hvad
> sammen med hvem.

Helt enig, der mangler noget struktur til tider, og de små "ekspertimenter" Thomasberg laver - som f.eks. at lade Frank falde tilbage på Gislason i Brøndby, det er bare ikke nok.

For mig at se er det mentalt og organisatorisk at spillerne skal omstilles, ikke så meget selve formationen, men der skal helt afgjort lægges en anden "game plan".

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg hører ikke Ørgaard sige at det handler om at finde en angriber som komplimenterer Frank? For mig at se så handler det om at finde angriberen der kan erstatte ham, ikke komplimentere ham.

Skal vi hæve niveauet så må vi, i henhold til vision 2011, ggradvist udskifte spillere på de positioner hvor vi er svagest og ikke besidder top 3 spillere og lige meget hvor ondt det gør, så hører Frank ikke til der. Han var en katastrofe igår og jeg må indrømme jeg ikke mener han har bidraget med nok efter sit come-back.

Hausser

Re: Demba-Nyren

Indlæg af Hausser »

Det handler om at handle i hurtigt i så fald.

Jeg tror heller ikke umiddelbart at Demba er en spiller som scorer 20 kasser pr sæson, men dem har vi nu heller ikke nogen af i forvejen og mindre kan også gøre det.

Det jeg tror der vil være Demba Nyrens største force er hans evne til at gøre sine medspillere gode, noget som ingen af vores angribere kan. Med sin enorme fysik kan han ene mand binde et forsvar og skabe plads til sine medspillere, nøjagtigt ligesom Fall gør det for OB, dertil skal medregnes en rigtig god teknik som man sjældent ser for spillere på den størrelse.

Bagsiden er selvfølgelig Dembas humør..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Arff Skrev:
> Da jeg ikke har set Morten Nielsen spille, kan jeg
> hverken være positiv og negativ angående ham, men
> alligevel må han jo kunne noget, når han er blevet
> scoutet af en klub som Chelsea i en ung alder, og
> jeg synes vi burde have tillid til vores scoutes,
> som jeg går ud fra laver et godt forarbejde, inden
> de siger ok for at hente ham til ledelsen.

Nu er det jo ikke alle spillere som får deres opvækst i storklubber som automatisk bliver stjernespillere, jeg nævner igen Younghusband som ikke kunne spille sig på i Esbjerg.

Den sidste kommentar mht at have tillid til vores scouts, må jeg desværre også stille mig lidt skeptisk overfor, der har altså været temmelig mange indikationer på at vores scouts ikke har været opgaven moden de sidste par år, fejlkøb på fejlkøb..

Arff

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:

> Skal vi hæve niveauet så må vi, i henhold til
> vision 2011, ggradvist udskifte spillere på de
> positioner hvor vi er svagest og ikke besidder top
> 3 spillere og lige meget hvor ondt det gør, så
> hører Frank ikke til der.

Helt korrekt, men jeg er bare 100% sikker på at de ikke "smider Frank på porten", da han om nogle er "Mr. Midtjylland", og har ydet alt for denne klub, og jeg tror ikke på at klubben synes det er tiden hvor vi skal skælles os af med Frank! - iøvrigt tror jeg at den dag Frank ikke længere kan bruges i FCM, er den dag hvor hans karriere stopper, ligesom Per Nielsens gjorde.

> Han var en katastrofe
> igår og jeg må indrømme jeg ikke mener han har
> bidraget med nok efter sit come-back.

Ja, men hvilke af vores angribere har ikke været en katastrofe siden Franks comeback (City-kampen)?

Arff

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:

> Nu er det jo ikke alle spillere som får deres
> opvækst i storklubber som automatisk bliver
> stjernespillere, jeg nævner igen Younghusband som
> ikke kunne spille sig på i Esbjerg.

Det har du helt ret i, og jeg kender ikke til hvordan det videre er gået med ham, og hvordan de "fandt" ham.

> Den sidste kommentar mht at have tillid til vores
> scouts, må jeg desværre også stille mig lidt
> skeptisk overfor, der har altså været temmelig
> mange indikationer på at vores scouts ikke har
> været opgaven moden de sidste par år, fejlkøb på
> fejlkøb..

Det har du helt ret i, men de kan vel ikke blive ved med at lave fejl? :D

Larsen

Indlæg af Larsen »

Ingen af angriberne har nok klasse.
Vi bliver nødt til at købe/leje en væsentlig forstærkning til januar ellers er løbet nok kørt for denne gang.
De andre kæder er stærke nok i udgangspunktet, men ikke hvis vi ustandseligt rager en masse unødvendige advarsler til os - 4 sidste gang..
Det dur ikke at have for mange udviklingsspillere i gang samtidigt uden at have en markant klassespiller at sætte dem ind ved siden af.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Misforstå mig endelig ikke, jeg vil ikke sende Frank videre og det bliver han selvfølgelig heller ikke, som du rigtignok siger det, så skal han have et arbejde i organisationen bagefter.

Jeg mener dog ikke han har den fornødne kvalitet til at være førsteangriber på et top-3/4 hold herhjemme, hvilket jeg egentlig også mener at Ørgaard har erkendt, man har før forsøgt at finde spillere som skulle overtage Franks rolle, men de har aldrig haft det forventede niveau.

Kim C. er den spiller der skal sendes videre, med et tak fordi han trådte til da vi manglede en rutineret targetspiller. Det gør vi ikke længere hvis vi henter en ny angriber.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hekler Skrev:
> Personligt kunne jeg godt tænke mig vi tog
> konsekvensen af de dårlige udebaneresultater og
> lavede en helt anden opstilling og atitude i de
> kampe i stedet på at lade som om det er en
> viderførelse af hjemmekampene, hvilket det
> åbenlyst ikke er. På den måde ville der blive
> mulighed for nogle forskellige konstalationer i
> front, og en klar definition af hvem der gør hvad
> sammen med hvem.

Vel talt. Vi trænger til at have flere strenge at spille på. Det er alt for let for modstanderne at lukke vores spillestil ned på udebane, hvor Sas Arena magien ikke giver os fordelen.

Jeg ser gerne vi spiller mere kompakt på udebane, uden at alle flyver med frem hver gang vi har bolden. Der er ingen grund til at underholde nogen på udebane.

Besvar