Fans på udebane efterlyses!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Fans på udebane efterlyses!

Indlæg af Altoriso »

Så kan du få noget mere til det røde felt!

Det er sgu da pisse ringe at der ikke kommer flere med på udebaneturene

Der sidder pludselig mange herinde og skaber sig - det burde være på stadion at folk skulle "skabe" sig

Det er dybt pinligt at der kun kommer en bus afsted hver gang efterhånden..

FCM fans holder slet ikke det niveau som de ønsker af deres hold
Sagt med ære og respekt for dem som trods alt har givet god lyd i Århus idag!
Senest rettet af Altoriso 14. nov 2008, 21:14, rettet i alt 1 gang.

Jan

Re: Fans på stadion efterlyses!

Indlæg af Jan »

Hold nu op, uanset om vi var 2ooo fcm fans, havde de ikke spillet bedre, de er i krise

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og du tror simpelthen at 50 ekstra fans i Århus kunne forhindre den her ydmygelse? Hvilken verden lever du i?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Og du tror simpelthen at 50 ekstra fans i Århus
> kunne forhindre den her ydmygelse? Hvilken verden
> lever du i?

Hold da kæft mand - jeg snakker sgu da ikke om 50 mand ekstra - tag dig nu sammen!

FCM har de sidste mange år været en del af Top3, men vi medbringer kun fans på Bund 6 niveau

Det er da klart at hvis vi kunne medbringe bare tilnærmelsesvis lige så mange som feks AGF gør, så ville opbakningen også blive langt bedre
Og her snakker jeg ikke kun om nogle få udvalgte kampe, men til hovedparten af kampen ( undtaget feks FCN en mandag aften )

Det der pisser mig af, er det sædvanlige scenarie hvor folk venter med at debattere til vi feks er kommet bagud, så kan man pludselig godt finde på en masse negativt at fyre af - I som bor i Jylland burde fandme stå på stadion i stedet for..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Der er jo nogle meget gode grunde til at FCM ikke hiver flere fans med.

1) Klubben er kun 9 år gammel og fankulturen er stadig ikke ordentlig udbygget.

2) Herning/Ikast området har kun omkring 60.000 indbyggere (ca.) og så noget opland. De byer du vil sammenligne os med i tabellen, FCK, BIF, AaB, OB og nu AGF kommer altså fra betydeligt større byer og har også en del større opland end os (OB hele fyn) (AaB hele Nordjylland) (FCK og BIF hele Sjælland). FCM derimod, befinder sig i konkurrencemættede Midtjylland hvor man primært henter fans i tyndtbefolkede vest.

3) En stor del af fodboldinteresserede som er gamle nok til at tage med til Aways i Midt- og Vestjylland, er faktisk fans af enten FCK eller BIF grundet de manglende alternativer indtil for blot få år siden og så den ensidige fokus på de to klubber fra mediernes side.

Det er jo altså ikke sådan der sidder 700-800 fans og debatterer herinde under kampe, fan-massen er der simpelthen bare ikke i FCM, endnu...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg er selvfølgelig helt enig i dine pointer, MEN nu synes jeg snart ikke længere vi kan bruge alle undskyldningerne mere
Resultaterne har generelt været så flotte at tilskuermassen burde bruges til mere opbakning

Vi sad ovre på Sjælland og snakkede om det sidste uge, hvor der jo kun var ca. 40 med til en Brøndbykamp - Og her var tidspuntet i hvert fald ikke dårligt i forhold til for eksempel de sene søndagslkampe...

Jeg ved ikke helt hvad der skal til, men vil mene at der skal gøres noget mere for at få folk med
Vi har jo set før at folk godt kan lokkes med - ganske vist med flotte tilbud
Måske skulle man lave det noget oftere, og jeg vil mene at der hver gang til de lidt større kampe, minimum burde være 4-500 med i arrangerede busser, og så måske det halve til feks kampe mod Vejle og Sønderjyske mv

Tiesto

Indlæg af Tiesto »

Min mor (ja haha), som sad midt mellem os og agf syntes nu ellers det var meget lige fansene imellem i første halvleg.. bare lige til at give en anden synsvinkel..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Tiesto Skrev:
> Min mor (ja haha), som sad midt mellem os og agf
> syntes nu ellers det var meget lige fansene
> imellem i første halvleg.. bare lige til at give
> en anden synsvinkel..

Den vokale opbakning synes jeg bestemt også var ganske god, indtil AGF scorede for så var det næsten umuligt at høre vores fans

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Vi var jo nogen der prøvede. Men alle de gamle fra BW holder jo pænt igen.
Kan ikke forstå hvorfor folk tager på udebanekamp for at se fodbold, det er jo der man skal gå amok og prøve at overdøve hjemmeholdets fans.

Altoriso

Re: Fans på stadion efterlyses - BUSTURENE

Indlæg af Altoriso »

Er tilbøjelig til at give dig ret, men synes nu at det skal være op til folk selv, i hvor stor udstrækning de ønsker at give den gas

Vi sad som nævnt ovenfor og snakkede lidt om hvad der kunne gøres

Et af vores forslag gik på at man enten skulle få FCM eller BW til at arrangere nogle busture, hvor man feks for at måtte deltage skulle være under feks 21 år

I det hele taget er det spørgsmålet om ikke at der skal gøres mere fra FCM´s side for at promovere turene
Der ligger jo nok en form form for aftale omkring busturene FCM og BW imellem - det kunne være man skulle til at revurdere denne

Måske kunne man få Spar til at sælge "busbilletter til et antal af kampene ?

Jeg synes i hvert fald at det er ret skidt som det er nu ...

Altoriso

ATT Admins

Indlæg af Altoriso »

Måske det var en ide at flytte den debat om fans på udestadions til sin egen tråd ??

Det kunne da egentligt være interessant at høre hvad folk kunne byde ind med

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Vi tog toget til Århus fra Holstebro i stedet for bussen.

Hekler

Indlæg af Hekler »

BW 4108 Skrev:
> Vi tog toget til Århus fra Holstebro i stedet for
> bussen.

Mit spørgsmål er så hvorfor i valgte den model?
Ud over at det er dyrere og tager længere tid, hvad fik i så ud af det?

BW 4108

Indlæg af BW 4108 »

Vi fik en rigtig hyggelig tur, hvor vi kunne få lov til at se lidt til Århus og opleve den rigtige fankultur ( min holdning til kulturen )

Vinding

Geografien

Indlæg af Vinding »

Rent geografisk, så kommer tilskuerne fra et stort område, for at se hjemmekampene. For mit eget vedkommende så kører jeg 60 km og derfor syntes jeg at jeg kører rigeligt bare for at se hjemmekampene. Jeg er sikker på at der er mange der har det som jeg.

Kampe i Esbjerg, Vejle og Haderslev vil jeg godt køre efter... Skal jeg meget længere væk, skal der laves noget specielt. Der tænker jeg ikke på prisen, men på f.eks. opsamling andre steder. Det var et fint interativ med turen til Farum, men de fleste var vel kun med pga. prisen.

(Jeg er sikker på at gegrafien også er skyld i den manglende opbakning til Tifo samarbejdet. Derfor støtter jeg selv arbejdet økonomisk, når der er indsamling)

Vinding

Besvar