BIF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Ravnen

Re: Kommentatorvalg?

Indlæg af Ravnen »

Jeg slukkede simpelthen for lyden, det var uudholdeligt at høre på det ævl.

Skippels

Re: Må jeg grine lidt ??

Indlæg af Skippels »

Du har ret, Brøndby er bedre end os på alle pladser i dag, men ikke generelt. Dehli spiller en helt igennem fremragende kamp. For mig at se ligger vores problem i, at vi slet ikke bruger fløjene nok. jeg ved ikke hvofor vi altid vil spille den igennem midten, når vi har sådan to stærke fløje..
Vi mangler i den grad mikkel thygesen, ærgeligt at han ikke blev klar til denne kamp.

Noget positivt fra kampen er, at vi i det mindste viste fight og kæmpede.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg griner også lidt, for det er nemt at sidde og være bagklog efter en dårlig kamp fra vores side.
Hvis kampen havde stået i Herning var det jo nok blevet 3-0 til os, næsten alle sas liga hold har det svært på udebane.

Martin

Re: Kommentatorvalg?

Indlæg af Martin »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg slukkede simpelthen for lyden, det var
> uudholdeligt at høre på det ævl.

Enig - det er lidt ligesom, at lade ræven vogte gæs... Det hører ingen steder hjemme, at en med så stort et Brøndby hjerte skal belæmre os udskyldige jyder med sådan en gang ævl...

Min bedste overbevisning er, at "Faxe" er lidt lun på Kroni :)

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Jeg har ikke været bagklog ? Forskellen på klog og bagklog ligger i at jeg sagde det før kampen (altså ikke resultatet, da jeg håbede og troede at vi kunne få point) at det var STÆRKT overdrevet at BIF var så dårlige og at vi var bedre på alle pladser..

Skippels

Indlæg af Skippels »

Tror jeg faktisk ikke. Tror vi havde tabt med samme cifre på hjemmebane, vi spiller simpelthen dårligt. Synes ikke vi har vist noget som heltst indtil videre i denne sæson ud over OB og City kampene...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jydepower Skrev:
> Jeg har ikke været bagklog ? Forskellen på klog og
> bagklog ligger i at jeg sagde det før kampen
> (altså ikke resultatet, da jeg håbede og troede at
> vi kunne få point) at det var STÆRKT overdrevet at
> BIF var så dårlige og at vi var bedre på alle
> pladser..

Det er da bagklogt at skrive det lige i minutterne efter vi har tabt :-)

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Skippels Skrev:
> Tror jeg faktisk ikke. Tror vi havde tabt med
> samme cifre på hjemmebane, vi spiller simpelthen
> dårligt. Synes ikke vi har vist noget som heltst
> indtil videre i denne sæson ud over OB og City
> kampene...

Og det har du desværre ret i. Vi mangler simpelthen et gennearbejdet koncept at falde tilbage på, når vi ikke kan tromle igennem fysisk. Der er ingen erstatning for klasse og den har vi ikke pt. Thyge kan gøre en forskel, men vi må ikke være afhængige af en (få) spillere, hvis visionerne skal realiseres. Og nu skal vi til Århus........og vi er simpelthen så svage ude i forhold til samtlige i top 4 og endda flere med.Det er skidt.

dalle

evaluering og karakter

Indlæg af dalle »

vi har lige tabt 3 0 til bif og dog alligevel sidder jeg med en fornæmelse af at der ikke var meget at gøre...

vi kommer bagud på et mål som lige så godt kunne have blevet snittet af og gået til hjørne der tabte vi kampen 1 mål og så kunne vi ikke mere.
nogle vil nok klandre TT men hvad kunne han gøre? ikke en skid andet end han gjorde bestyrelsen,sponsere osv. kan stikke vision 2011 langt op i vejret prøv at se vores hold idag og specilt de muligheder han har for at skifte ind at en 18 årig sekeu en 19 årig siv og floppet kim c kommer ind viser nok også bare hvorfor nogle betingelser TT har i siger alle at vi har en bred trup ja det har vi hvis aldersgrænsen er -21. vores normalt bedste spiller salami er på 20 og det er da klart at der vil være udsving som idag.

nu er der en del der har skrevet valg om kammentator og self var FAXE da mere glad for BIF end os men der var altså heller ikke meget man kunne juble over ved os det eneste vi kunne i kampen var omstilling spillet som vi så alligevel aldrig kom til det helt store i.

vi var fysisk svækket pga. Thyge var ude og det kunne man tydeligt se vi kom aldrig til at holde i bolden på midtbanen men det er der heller ikke så meget at sige til bif stiller med 4 der alle kunne spille centralt og havde en del mere fysik.

det jeg dog var mest skuffet over var at vi i 2 halvleg ikke formår at lave en eneste chance som BURDE blive til mål.

Karakter på en dag hvor det lignede at der kun hvar gule og blå.

Heinze: 9 kommer ud til enormt mange bolde virkelig flot og nok det eneste positve ting man kan tage med fra kampen.

Kolja:5 står forkert på banen og laver en del dårlige afleveringer og er stærk impliceret til 2-0 målet

Califf:6 han er stabil laver ikke de store fejl men der var rod i defensiven hvilket han også er del i.

Reid: 5 første kamp i 2 uger kunne man tydelig se det var ikke hans bedste dag. en del fejlafleveringer og brusser for meget dvs. han vil så gerne lige nå bolden før men bliver fanget på mellemvejen et par gange.

CP:6 han for 6 pga. han prøver men også 6 fordi han mister boldene deraf meget usikker i begger felter ikke en god dag.

danny:5 han var god i momenter men så heller ikke mere han var i store dele af kampen helt væk dog var han alligevel vores eneste spiller som fik lavet plads til sig selv.

Geo:6 Kæmper, kæmper og kæmper og alligevel bliver det aldrig rigtigt til noget dårlige første berøringer men prøver dog at få et presspil igang men man kan tydeligt se vi mangerler Thyge.

Salami:7 salami plejer at spille til 10 men idag var han bare overmactet of Krohn-Dehli vinder en del bolde men har svært ved at spille den fremad.

Borring:5 kæft hvor var det tamt han var lige så usynlig som alle andre men en spiller som er så god forventer man altså mere af op på hesten igen.

fagerberg:5 det var ikke hans kamp men jeg kunne så heller ikke forstå at de smider 2 stationere op foran når bif har en så stærk midtbane. han første berøringer var ringe og han udfordrede forgæves hvergang.

Frank: 6 han får ikke meget at lege med men de chancer vi får der får vi gennem ham.

sekeu:6 han gjorde det fint og kunne måske have gjordt det bedre hvis bif ikke lige havde scoret til 2-0.

Siv UB

KIM C UB.

jeg er skuffet men kom nu igang ørgaard du er nok ligaen bedste sælger med fandme også den dårligste køber giv nu TT noget at lege med istedet for lotte kuponer!!

mousebreaker

Re: Ringe indsats, og løjerlig indskiftning?

Indlæg af mousebreaker »

Så desværre ikke kampen, så kan ikke rigtig sige noget om vores indsats. 3-0 lyder rigtig skidt, så selvom der er mange måder at tabe 3-0 ligger der sjældent en god indsats bag.

Jeg er af den opfattelse at vi ikke har spillet op til noget der bare er i nærheden af vores topniveau siden city-kampene. Derfor er det ret godt at vi før denne kamp i brøndby trods alt havde kontakt til vores konkurrenter. Trods alt også klasse at vi har fået de point vi har, når spillet slet ikke har fungeret optimalt.

Selvom jeg nok bliver buh'et ud af stadion næste gang er jeg ikke overrasket over vores nederlag i aften. Brøndby er næsten lige så scary hjemme som vores drenge, og vi har jo efterhånden udviklet en træls tendens på udebane.

Den tendens kan TT & Co. jo så gøre noget ved næste gang på Fredensvang i Århus. AGF har dog et hold med mere optimisme end længe. Deres angribere har mere kvalitet end vores (men så er vi vist også bedre stillet resten af vejen) og vil helt sikkert give os problemer. Jeg håber på sejr - men reelt skal vi vist være glade for 1 point.

Håber bare vi kan lukke året fornuftigt af, uden at sætte for meget til ifht. de andre 3,så vi med et forår med genfunden styrke kan være en seriøs bejler i kampen om guldet.

Tvivler dog lidt da jeg synes at OB og i særdeleshed FCK har en styrke der overgår vores - desværre.

mikmak12

Re: Ringe indsats, og løjerlig indskiftning?

Indlæg af mikmak12 »

Ravnen Skrev:
> Vi kommer klart bedst fra start, og dominerer med
> smukke kombinationer og andet godt, lige indtil
> ham der "Willow" får scoret, indtil da synes jeg
> ikke Brøndby har alverden.
>
> Jeg forstår simpelthen ikke udskiftningen af
> Fagerberg med Sekou, er der nogen der kan berige
> mig med en værdig forklaring på denne disposition?
> Smide en totalt uerfaren spiller ind i sådan en
> kamp?? Vi mister totalt pondus i angrebet med
> dette træk. Fagerberg fyldte da i det mindste
> lidt...
>
> Vores fløje kommer slet ikke til fadet i dag, og
> så er vi ganske ufarlige.
>
> Det skal ikke være nogen undskyldning, men
> dommeren havde godtnok heller ikke en god dag...
>
> Lorte kamp.... grr

udskifningen er Fagerberg var fuldt forståligt, han havde 11 berøringer i 1 halvleg og mister bolden 8 gange og fremtvinger et indkast. Iden med Selou var vel at få en hurtig mand fremme og komme til at spille langs jorden men det lykkes jo bare ikke.

PS

Re: evaluering og karakter

Indlæg af PS »

-Dalle

CP giver du 6??

Det er da helt hen i vejret, han var da midtjyllands klart bedste
Den eneste store fejl han laver, er der hvor han bliver nødt til at tage et gult kort, ellers synes jeg da virkelig at han går til den og præger spiller.

Synes netop at han idag viser, hvorfor han skal være på landsholdet istedet for Thomas Rasmussen.
Pas på med konsekvent at give alle dårlige karakterer, fordi man taber.

Vi har stadig en lidt for smal trup synes jeg, vi kan til næsten alle kampe, lave en god start opstilling, men har ofte svært ved at lave en udskiftning, der ikke gør holdet ringere. Forstået på den måde at når Danny O som idag ikke er noget værd, ja så har man en meget urutineret Sivebæk at sætte ind(skal nu nok blive god).

Når en angriber skal erstattes, ja så har man oftest kun en på bænken som er lige så tam.

De to backer har vi heller ikke nogen super erstatninger til før Leon J bliver klar igen.

Og hvis Califf ell. Reid skal erstattes, ja så falder niveauet drastisk.

Vi har en super midtbane - Salami, Florescu, Thyge, men kan kun erstatte med Sivebæk(som hører til på fløjen) eller Flinta (som hører til i 1. div)

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

dalle Skrev:

>
> Heinze: 9 kommer ud til enormt mange bolde
> virkelig flot og nok det eneste positve ting man
> kan tage med fra kampen.

Enig- Han laver godt nok nogle svipsere, men ellers viser han et stabilt niveau.

> Kolja:5 står forkert på banen og laver en del
> dårlige afleveringer og er stærk impliceret til
> 2-0 målet

Enig- Han havde godt nok en dårlig dag i dag, og får så mange smæk af Krohn-Dehli.

> Califf:6 han er stabil laver ikke de store fejl
> men der var rod i defensiven hvilket han også er
> del i.

Uenig- Om nogen den eneste der faktisk gjorde det godt. Han redede Reids, Koljas, og C.P's røv og FCM's ære så mange gange!! Han var utrolig stabil, og fortjener mere i karakteren .. 8 her fra.

> Reid: 5 første kamp i 2 uger kunne man tydelig se
> det var ikke hans bedste dag. en del
> fejlafleveringer og brusser for meget dvs. han vil
> så gerne lige nå bolden før men bliver fanget på
> mellemvejen et par gange.

Uenig - 3.. Jeg synes bare det beviser at Ipsa skal have nogle flere chancer for at spille sig ind, for at se om han kan spille Reid af? Jeg har sjællent set en forsvarsspiller, ud over Klimpl, præsteret dårligere. Han fejlvurdere bolden utallige gange, stiller sig forkert i forhold til sin modstander, kan overhovedet ikke læse spillet i dag.

> CP:6 han for 6 pga. han prøver men også 6 fordi
> han mister boldene deraf meget usikker i begger
> felter ikke en god dag.

Til dels enig- 7 her fra, han er den eneste som rigtig gider at vise noget offensivt. Han laver nogle gode løb op ad kanterne og ligger nogle fine indlæg.

> danny:5 han var god i momenter men så heller ikke
> mere han var i store dele af kampen helt væk dog
> var han alligevel vores eneste spiller som fik
> lavet plads til sig selv.

Enig - Måske til 6, men han var meget anonym i dag, og var kun god i momenter, i første halvleg. I anden halvleg var han helt blank.. lige som resten af holdet.

> Geo:6 Kæmper, kæmper og kæmper og alligevel bliver
> det aldrig rigtigt til noget dårlige første
> berøringer men prøver dog at få et presspil igang
> men man kan tydeligt se vi mangerler Thyge.

Næsten enig. Han skal have 7 (selv om det hjælper lige lidt på resultatet), han kæmper og løber som en tosset. ærgeligt at INTET lykkes for ham, eller for midtbanen generelt i dag.

> Salami:7 salami plejer at spille til 10 men idag
> var han bare overmactet of Krohn-Dehli vinder en
> del bolde men har svært ved at spille den fremad.

Delvis enig- 6/7, jeg synes simpelthen han var forfærdelig i dag, og jeg tror det er første gang hvor jeg hellere ville have en Kim daugaard end ham (ironi kan måske være lidt anvendt). Dårlig kamp, og må sige jeg er skuffet over ham i dag.. det var i DAG han skulle vise han kunne forsætte sin gode stime af præsentationer.

> Borring:5 kæft hvor var det tamt han var lige så
> usynlig som alle andre men en spiller som er så
> god forventer man altså mere af op på hesten
> igen.

Han skal have 6 herfra, han laver i små glimt nogle løb og han kæmper faktisk lidt for de tabte bolde, men langt fra godt nok - lige som holdets indsats..

> fagerberg:5 det var ikke hans kamp men jeg kunne
> så heller ikke forstå at de smider 2 stationere op
> foran når bif har en så stærk midtbane. han første
> berøringer var ringe og han udfordrede forgæves
> hvergang.

Puuha.. Hans første berøringer og timing skal godt nok arbejdes på. Han var ikke specielt god i dag, men synes det var lidt alla lotto, da man vælger at tage ham ud. Men der skulle ske noget og ja, det var ham der lige stod for skud for at komme ud. 6 herfra, fordi han bliver ved og ved med at løbe efter bolde, hvilket vi nok har manglet lidt af fra hans side.

> Frank: 6 han får ikke meget at lege med men de
> chancer vi får der får vi gennem ham.

enig - lige som hold indsatsen, føøøj ! ringe!

> sekeu:6 han gjorde det fint og kunne måske have
> gjordt det bedre hvis bif ikke lige havde scoret
> til 2-0.

Synes faktisk han gjorde det forbavsende godt. Han får 7 herfra, han viser noget fighter vilje, og det er kun uheld at han ikke får scoret til 2-1 eller hvad det nu var.. Han skal dog fin pudses før vi kan se noget rigtigt godt fra ham.

____
Jeg snakkede med min far om kampen, og vi kom til at tænke på om Thomas Thomasberg ikke snart skal til at lave noget overraskende, da der ellers godt kunne komme et gråt brev ind af brevsprækken?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Fysisk svækket?? Pga een mand ude?? Det er godt nok en tynd forklaring. Så er vi alt for sårbare til at være med hvor det er sjovt.

Ørgård.....frem med pungen!!

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Sådan har jeg det også..
Vi skal skille os af med mindst 1 angriber (evt. Kim?) og så skal vi have købt en stjerne angriber.. en som kan alt, just like Fall.
Vi skal have en fløj, specielt til Danny, da jeg synes at Borring altid præstere lidt og han har jo altid sin hurtighed som han kan bruge (Siv. kan han ikke spille venstre fløj ? ) og så skal der købes en Central midtbane, som har en lille force offensivt. Og til sidste en stabil forsvar (like Troest / KBN) til midterforsvaret.

Besvar