Daniel Dulong Meineke
Mads Høgel - Morten Koch Nielsen - Sebastian Jensen - Andreas Jørgensen
Niklas Søgaard - Vito Hammershøy-Mistrati - Christoffer Hermansen - Nikolaj Ritter
Jacob Andersen - Simon Backmann
Udskiftninger:
Jacob Andersen ud - Mads Hvilsom ind (40')
Simon Backmann ud - Morten Nordstrøm ind (40')
Andreas Jørgensen ud - Alexander Ludwig ind (60')
Målscorere (ca. tidsangivelse):
1-0 (8'), Vito Hammershøy-Mistati
2-0 (45'), Morten Nordstrøm
3-0 (65'), Mads Hvilsom
4-0 (73'), Mads Hvilsom
Egentlig ikke en overvældende præstation af FCM, men det hurtige føringsmål fra anfører Vito Hammershøy, der scorede på et afrettet langskud, gav en ro fra start, og pressede FCN længere frem på banen end de nok ellers ville være kommet. FCN skabte klart flest chancer, men var omtrent så uskarpe som vådt bølgepap, så der kom aldrig for alvor nerver på hos FCM i de første 40 minutter.
I pausen blev der skiftet angrebsduo hos FCM, hvor de klare førstevalg blev sendt på banen, og det udmøntede sig hurtigt i en scoring fra Nordstrøm, der dog korrekt blev annuleret for offside. Der gik dog blot et par minutter, inden Nordstrøm fik anerkendt et mål. FCNs målmand stormede ud på kanten af feltet, hvor 2 andre FCN'ere i samarbejde formåede at sparke forbi bolden, så Nordstrøm let kunne prikke den i det tomme mål. Måske ike helt fortjent ud fra spil og chancer på det tidspunkt, men pyt.
Efter 2-0 målet begyndte et Hvilsom-show, som man ofte har oplevet det. Han skabte chancer til sig selv på samlebånd, men der skulle gå 15 minutter, inden han fik bolden over stregen. Nordstrøm kæmpede sig til bolden på FCNs baglinie, hvorfra han elegant smed bolden ind i panden af Hvilsom, der sikkert headede bolden ind i det hjørne, hvor målmanden kom fra. Herefter blev der skabt yderligere et par chancer, inden Mads Høgel tog et raid fra sin plads på højre back, og smed bolden ind til Mads Hvilsom, der igen sikkert headede bolden i kassen uden chance for FCNs målmand. De resterende minutter forblev stort set chanceløse, inden dommeren fløjtede af for en kamp, hvor cifrene måske nok lyver lidt om indholdet, men scorer man på sine chancer vinder man ofte fodboldkampe, hvilket igen blev bevist i dag.
Peter Ross
FCM-FCN (Junior)
-
Peter Ross
FCM-FCN (Junior)
Senest rettet af Peter Ross 14. okt 2008, 14:30, rettet i alt 1 gang.
-
Fotovagn
-
dalle
Re: FCM-FCN (Junior)
peter ross mads Hvilsom har scoret mange mål for juniorholdet og har tilmed scoret i begge de 2 trænings kampe ha nhar været med i hvor han har spillet med 1 holdet altså sas liga holdet det syntes jeg lyder af rigtigt meget.tror du er han er en af de støre talenter vi har lige pt eller er han bare i god form for tiden??
desuden hvem er de mest talentfulde fra juniorholdet??
har hørt lidt om ritter og hvilsom men kun hørt kan du fortælle om dem og andre vi skal forvente os noget af i fremtiden?
desuden hvem er de mest talentfulde fra juniorholdet??
har hørt lidt om ritter og hvilsom men kun hørt kan du fortælle om dem og andre vi skal forvente os noget af i fremtiden?
-
Peter Ross
Hvilsom er i mine øjne det klart største talent på juniorholdet. Det skyldes ikke bare god form, at han scorer løs. Han blev også topscorer sidste sæson for FCM, så han ved udmærket hvor målet står.
Nikolaj Ritter er også et ganske stort talent. Han er en venstrebenet kantspiller med en veludviklet teknik, der gør det svært at stoppe ham. Bayern München har haft kig på ham, så lidt talent må der være...
Derudover har jeg et godt øje til Vito Hammershøy. Han leverer altid på et højt niveau på den centrale midtbane, og han bliver spændende at følge de kommende par år.
Hvem der yderligere lige træder frem, er lidt svært at sige. Der er mange solide spillere i forsvaret, men hvem der lige bryder i gennem om nogle år, er mere end svært at spå om pt.
Peter Ross
Nikolaj Ritter er også et ganske stort talent. Han er en venstrebenet kantspiller med en veludviklet teknik, der gør det svært at stoppe ham. Bayern München har haft kig på ham, så lidt talent må der være...
Derudover har jeg et godt øje til Vito Hammershøy. Han leverer altid på et højt niveau på den centrale midtbane, og han bliver spændende at følge de kommende par år.
Hvem der yderligere lige træder frem, er lidt svært at sige. Der er mange solide spillere i forsvaret, men hvem der lige bryder i gennem om nogle år, er mere end svært at spå om pt.
Peter Ross
-
Hausser
Ritter og Hvilsom er med afstand de største talenter i årgang 92 og vel også nogle af de absolut største danske talenter i FCMs ungdomsafdeling, specielt Hvilsom kan man med rette forvente sig rigtigt meget af indenfor de næste 3-4 år, selvom meget selvfølgelig kan nå at se.
At Hvilsom allerede nu, som 16 årig, kan begå sig mod superligaspillere og seniorspillere (scorede jo både i senior-træningskampen mod AGF og RFC), vidner vel lidt om det talent som han har og specielt hvilket mål-instinkt knægten besidder, det er ren Elkjær.
Jeg mener man burde rykke ham op i U/19-ligaen og lade ham spille imod nogle knægte som kan matche ham på råstyrken, tror jeg faktisk han vil lære en del af og udvikle sig meget ved, instinktet har han jo stadig og er ikke i tvivl om han vil kunne begå sig. Problemet er selvfølgelig at U/19 allerede har en ret bred trup, men angribere er dog ikke det de har flest af deroppe..
At Hvilsom allerede nu, som 16 årig, kan begå sig mod superligaspillere og seniorspillere (scorede jo både i senior-træningskampen mod AGF og RFC), vidner vel lidt om det talent som han har og specielt hvilket mål-instinkt knægten besidder, det er ren Elkjær.
Jeg mener man burde rykke ham op i U/19-ligaen og lade ham spille imod nogle knægte som kan matche ham på råstyrken, tror jeg faktisk han vil lære en del af og udvikle sig meget ved, instinktet har han jo stadig og er ikke i tvivl om han vil kunne begå sig. Problemet er selvfølgelig at U/19 allerede har en ret bred trup, men angribere er dog ikke det de har flest af deroppe..
-
uschel
ja jeg er helt på linje med jer andre Hvilsom og Ritter er så absolut de største danske talenter vi har (92ere) De rangerer vel lige klassen under knægte som Boilesen og Specielt Chr Eriksen, der er helt outstanding i årgangen udfra hva jeg har set