FCM overtager håndboldklubber

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Andet end penge?

Indlæg af Kent »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Lad os investere de millioner vi har på samme måde
> som vi hidtil har gjort, og fortsætte den
> økonomiske succes vi har nødt godt af på det
> seneste - hvorfor er det så galt at være afhængig
> af spillersalg, når vi nu er så gode til det?

Det handler om risikospredning. Man skal ikke sætte alt på et bræt. Hvad nu hvis vi laver en AaB, og ryger ned i bunden? Så er vores talenter pludselig ikke så meget værd - vi er ikke så attraktive at komme til, og så har vi en ond spiral.

Så vi SKAL have suplleret fodboldforretningen med noget, der gør at vi ikke er så afhængige af de sportslige resultater, som vi er nu. Det ville jo også være rart at have råd til at beholde de store talenter 1 år ekstra, hvis man ønskede at "toppe" holdet, fx i 2011 ;-)

Lige nu er ejendomsinvesteringer nok ikke det helt smarte at gå ind i, men hvis vi venter lidt endnu, til markedet har nået bunden, så tror jeg der kan tjenes penge der. Fast ejendom har altid været en god investering, hvis man ser på det over tid. Men til hurtige gevinster (hej AaB!) er det ikke et godt marked - og slet ikke nu.

Hekler

Re: FCM overtager håndboldklubber

Indlæg af Hekler »

Bobby Skrev:
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ååååh nej
> >
> > Jeg vidste der var noget skummelt over ham
> Claus
> > Bertelsen...
>
>
> Er der overhovedet nogle personer i FCM, du bryder
> dig om?

No im just a hater ;-)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> Det handler om risikospredning. Man skal ikke
> sætte alt på et bræt. Hvad nu hvis vi laver en
> AaB, og ryger ned i bunden? Så er vores talenter
> pludselig ikke så meget værd - vi er ikke så
> attraktive at komme til, og så har vi en ond
> spiral.
>
> Så vi SKAL have suplleret fodboldforretningen med
> noget, der gør at vi ikke er så afhængige af de
> sportslige resultater, som vi er nu. Det ville jo
> også være rart at have råd til at beholde de store
> talenter 1 år ekstra, hvis man ønskede at "toppe"
> holdet, fx i 2011 ;-)
>
> Lige nu er ejendomsinvesteringer nok ikke det helt
> smarte at gå ind i, men hvis vi venter lidt endnu,
> til markedet har nået bunden, så tror jeg der kan
> tjenes penge der. Fast ejendom har altid været en
> god investering, hvis man ser på det over tid. Men
> til hurtige gevinster (hej AaB!) er det ikke et
> godt marked - og slet ikke nu.

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg mener nu ikke nødvendigvis at salget af talenter står og falder 100% med sportslig succes - Simon Kjær havde vel stadig været attraktiv for Palermo hvis vi havde ligget midt i rækken, men du har ret i at det er en meget afgørende faktor langt hen ad vejen.

Uden tvivl er andre investeringer også på sin plads, jeg mener bare at jeg synes stadig vores økonomiske fokus skal ligge på det vi er gode til, hvilket er udvikling og videresalg af talenter.

Jeg tror at investering i en anden sportsgren er at skyde over målet, og jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig vi har frigjort kapital til det i et seriøst omfang der kan kaste noget rentabelt af sig, og som kan "undværes" i den forstand at det ikke koster ren sportsligt (tvungne spillersalg osv.), men lad mig understrege at det ikke er noget jeg har dybere indsigt i.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

BW - 665 Skrev:
> Jeg kan sagtens følge dig, men jeg mener nu ikke
> nødvendigvis at salget af talenter står og falder
> 100% med sportslig succes - Simon Kjær havde vel
> stadig været attraktiv for Palermo hvis vi havde
> ligget midt i rækken, men du har ret i at det er
> en meget afgørende faktor langt hen ad vejen.

rigtig langt hen af vejen. jeg tror næppe at en italiensk serie a klub kigger efter talenter i midten af den danske række, udover hvis talentet selvfølgelig har fået international omtale af en eller anden grund....

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

j3pq3 Skrev:
> rigtig langt hen af vejen. jeg tror næppe at en
> italiensk serie a klub kigger efter talenter i
> midten af den danske række, udover hvis talentet
> selvfølgelig har fået international omtale af en
> eller anden grund....

Jeg tror sq slet ikke rigtig at Palermo og andre italienske klubber følger alt for godt med i den danske liga generelt. Det er vel ingen hemmelighed at Simon Kjær blev solgt på hans præstationer i turneringen i Italien.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hekler Skrev:
> Bobby Skrev:
> -----
> > Hekler Skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ååååh nej
> > >
> > > Jeg vidste der var noget skummelt over ham
> > Claus
> > > Bertelsen...
> >
> >
> > Er der overhovedet nogle personer i FCM, du
> bryder
> > dig om?
>
> No im just a hater ;-)

Noget af det, du skriver er sandsynligvis med et ironisk islet, men nu har jeg på kort tid erfaret at du ikke bryder dig om hverken Fagerberg, Danny O og nu Claus B. Så vil jeg jo gerne vide, hvem du synes skal træde ind i stedet.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser Skrev:
> Som allerede nævnt, så har vi ikke brug for mere
> branding, vi har brug for at få pengene til at
> yngle, noget som vi næppe kommer til at se i
> forbindelse med håndbold.
>
> Vi har ca. 50 millioner at investere og i min
> verden vil det være tåbeligt at investere x antal
> millioner i en sportsgren som ikke vil kunne
> forrente de penge, så har vi blot endnu færre
> muligheder for at opstarte den eksterne aktivitet
> som på sigt kan gøre os uafhængige af spillersalg,
> det vil håndbold ikke kunne.

Jeg er helt enig med dig i, at vi har brug for at få pengene til at yngle. Det kan vi slet ikke blive uenige om.

Jeg er dog ikke enig med dig i, at vi ikke kan bruge mere branding. Jo mere branding, jo bedre!

Det er naturligvis svært at argumentere for, hvad bl.a. FCK har fået ud af at gå ind i håndbolden, men uanset hvad bliver brandet FCK mere kendt. Hvor vidt det udmynter sig i flere sponsorkroner og flere tilskuer er naturligvis en meget svær størrelse at måle. Jeg tror dog helt personligt, det har en positiv effekt.

Som jeg også er inde på, er jeg ikke den store tilhænger af projektet. Men kan man komme billigt ind i det, og samtidig sikre sig (det er svært), at man ikke risikerer de store underskud, altså en forretning der stort set går i nul, gerne med et lille overskud, så kan jeg sagtens se fornuften i branding værdien.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Når jeg tænder for TV´et og der feks er en kamp, hvor FCK er med, så ser jeg hele FCK-setuppet være på plads
Trøjer, fans/fankultur og sågar Don Ø toner jævnligt frem på skærmen :-)

Så for mig at se så er det en kæmpe brand, lige så vel som når vi ser en masse mindre fodboldhold rende rundt med FCM-logoer på brystet
I den henseende kan jeg sagtens se fornuften i at udvikle brandet i det midtjyske jf. det ovenstående indlæg fra mig

Bobby

Indlæg af Bobby »

Altoriso Skrev:
> Når jeg tænder for TV´et og der feks er en kamp,
> hvor FCK er med, så ser jeg hele FCK-setuppet være
> på plads
> Trøjer, fans/fankultur og sågar Don Ø toner
> jævnligt frem på skærmen :-)
>
> Så for mig at se så er det en kæmpe brand, lige så
> vel som når vi ser en masse mindre fodboldhold
> rende rundt med FCM-logoer på brystet
> I den henseende kan jeg sagtens se fornuften i at
> udvikle brandet i det midtjyske jf. det
> ovenstående indlæg fra mig

Hørt! Jeg er helt enig jvf. mine andre indlæg.

Kent

Indlæg af Kent »

Kent Skrev:
> Så vidt jeg ved, er grundlaget for Ikast en
> ejendomsinvesteringsforening, og den finansielle
> nedtur kunne gøre dem meget møre - og ivrige. Men
> de skal fandme ikke ind og æde vores kapital!

http://www.aoh.dk/article/20081013/NYHEDER08/714074756

Hausser

Indlæg af Hausser »

For satan i sgu helvede.

http://www.dr.dk/Sporten/Haandbold/2008 ... 180858.htm

Var det 25 millioner Ikast håndbold havde i underskud? Goddag mand økseskaft..

Claus J

Indlæg af Claus J »

Jeg håber fandeme det er en and af de større, men tvivler desværre på det. Fy for pokker ikke dame håndbold, og da slet ikke det Norske B-landshold, der tilfældigvis træner i Ikast!!

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Det skal jeg også køber vi Sunds Floorball hold, de styre!

Kent

Det blev en overtagelse af IBEH

Indlæg af Kent »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Sådanne sætninger er altid trælse at læse: "I forbindelse med købet regner FC Midtjylland med synergi-effekter på områder som IT-, marketing, merchandise, events, regnskab, sundhedssektor og billetsalg."

Ser ud til at vi ikke får nogen ejendomme med: "Overtagelsen sker i praksis ultimo november og gælder udelukkende håndbolddelen af det børsnoterede selskab IBEH A/S."

Altoriso

Re: Det blev en overtagelse af IBEH - Børsmeddelelsen

Indlæg af Altoriso »

FCM udvider forretningsgrundlaget med Champions League-aktuelle IBEH
FC Midtjylland supplerer nu fodboldforretningen med tophåndbold. Det sker, når koncernen bag SAS Ligaens aktuelle nummer fire overtager Ikast-Brande Elitehåndbold. Overtagelsen sker i praksis ultimo november.
"Siden aktieemissionen sidste sommer har målet været at styrke forretningsgrundlaget i FC Midtjylland. Da vi fik henvendelsen fra IBEH var det naturligt at gå i dialog. Vi vil være en endnu større oplevelsesvirksomhed med en bred vifte af tilbud, og kvindehåndbolden matcher vores brand og koncept indenfor sportens verden. Det er oplagt at bygge videre på den forretning, IBEH har skabt. På den måde styrker vi brandet FC Midtjylland, vi når ud til et endnu bredere publikum, og vi bliver synlige året rundt," siger Claus Bertelsen, der er administrerende direktør i FC Midtjylland.
For Ikast-Brande Elitehåndbold lå valget af FC Midtjylland lige for.
"IBEH har som professionel håndboldforretning nået sit maksimum. Som tendensen er herhjemme, så vi os ikke i stand til at udvikle forretningen yderligere. Derfor har vi søgt en samarbejdspartner, der kunne løfte den midt- og vestjyske kvindehåndbold et niveau op. Det har vi fundet i FCM, der har et stærkt brand, en god organisation, en sund økonomi, know-how og samtidig ambitionen om at udvide forretningsgrundlaget," forklarer Simon Kirk, administrerende direktør i IBEH.

Top 3 klub

Købet af IBEH er udtryk for FC Midtjyllands medansvar for, at regionen vedbliver at være et spændende sted at bo og arbejde.
"Som virksomhed vil vi sikre en bred vifte af sportslige og kulturelle tilbud i landsdelen. Virksomheden FCM Håndbold skal udvikle sig til regionens kvindehåndboldhold på samme måde som fodboldholdet er blevet det. Vi glæder os blandt andet til at tilbyde vores 120 samarbejdsklubber andet og mere end fodbold. Ambitionen er at være en fast del af kvindeligaens Top 3 og spille med i de europæiske turneringer hvert år," siger Claus Bertelsen.
I forbindelse med købet regner FC Midtjylland med synergi-effekter på områder som IT-, marketing, merchandise, events, regnskab, sundhedssektor og billetsalg. Spilledragten bliver hurtigst muligt den traditionelle sorte. Hjemmebanen er Ikast-Brande Arena, der også er ramme om den daglige træning og administrationen af det nye FCM-datterselskab.
FC Midtjylland betaler mellem 3,0 og 4,7 mio. kr. for IBEH, afhængig af de økonomiske resultater i indeværende og næste regnskabsår. Med købet overtager FCM 28 ansatte og en årlig nettoomsætning på cirka 20 mio. kr. Dermed kommer FC Midtjylland op på 100 ansatte og en forventet omsætning i indeværende regnskabsår på 90-95 mio. kr. før transfer. Forventningerne til IBEH for regnskabsåret 2008/09 er et 0-resultat før skat. Købet påvirker således ikke FCM Holding A/S's forventninger om et resultat før skat i 2008/09 på 14-17 mio. kr.
Aftalen er betinget af, at generalforsamlingen i IBEH den 20. november som forventet godkender salget.
Selskabet IBEH, der er noteret på First North-børsen, fortsætter som et rent ejendomsselskab under det nye navn HIO Properties.

Besvar