FCM forlænger med Kolja

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jydepower

Re: Forlænger med Kolja !

Indlæg af Jydepower »

Jeg ser lige så meget på de sidste 10 kampe. Hvis du ligger mærke til hvordan han har håndteret spillere som Grønkjær, Borring, Petrov ... han har lukket 100% ned for dem, hvilket der ikke er mange der kan det. Samt han har udviklet sig meget i offensiven.. dog stadig mongol med bolden til tider. ;D

PS

Re: FCM forlænger med Kolja

Indlæg af PS »

Hej jeg er ny her i forummet, ikke så engageret fcm fan som mange herinde, men ser dog en del hjemmekampe på stadion og følger en del med i hvad der sker.

Jeg vil ikke umiddelbart sige at de beløb der er angivet er alt for meget.
Hvis man lader Kolja gå tjenes der intet ell. stort set intet på ham, plus man skal formentlig ud at hente en erstatning som helst skal have samme niveau og det kan vel hurtigt koste mere end 8 mill.

Beholder de ham til de 8 mill kan man vælge at sælge ham om ½ til 1½ år og formentlig sagtens kunne sælge ham til et beløb der er noget højere end den angivne udgift.
Så økonomisk ser jeg det ikke som værende helt hen i vejret.

Sportsligt, ja så har man stadig en stabil trup der ikke skal til at spille en ny spiller ind istedet for en af dk's bedste venstre backs.

Kent

Indlæg af Kent »

Det vil være helt fint at forlænge med Kolja, da han efter min mening har udviklet sig til en af ligaens allerbedste backs.

Dog 2 ting:
1. Jeg tror ikke på de tal der nævnes. En 2-årig kontrakt med den skitserede økonomi vil være tåbelig. Mediernes gisninger om økonomi er da også tit helt hen i vejret. Tag fx Klimpl. Da vi købte ham kostede han 8 mio - nu hvor vi skal af med ham kostede han det ½.

2. Hvis vi laver en forlængelse på 2-3 år med Kolja, hvilket signal sender det så om Marcic? Det kan vel kun betyde at man ikke har den store tiltro til ham. Hvis man forlænger med ham, som man er indkøbt til at erstatte, så står man sgu lidt skidt.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Og det samme kunne en ABer vel have sagt alt imens
> ledelsen og frimann kørte klubben på afgrundens
> rand og formøblede 100 millioner til ingenting,
> eller måske en Lyngby-supporter, lige inden
> klubben gik konkurs. Eller hvad med en AaBer, mens
> klubben nok engang realiserede et stort underskud,
> stik mod de forventninger der var stillet i
> udsigt. Nej, en klub ved ikke altid bedst og gør
> ikke altid det der er bedst, det er altså ikke et
> H.C Andersen eventyr det her.
>
> At begynde at brokke sig over at nogen forholder
> sig kritisk til hvad der foregår i klubben, finder
> jeg ærligt talt idiotisk og jubelnaivt, som
> interessent mener jeg faktisk man har en
> forpligtigelse til det. Nu er der så også en del
> herinde som rent faktisk kan læse et regnskab og
> rent faktisk arbejder en del med økonomi i
> hverdagen, så det er bliver kritiseret herinde, er
> ikke bare baseret på løse gisninger og
> spekulation, men rent faktiske problemstillinger
> fra virkeligheden.

Hvis du læser mit indlæg, siger jeg netop at det er fint at debattere ledelsen's dispositioner og fint at man er uenig. Derfor behøver man jo ikke gøre ledelsen dummere, end den er. Der er en forskel!

Der er jo noget der hedder uskyldig, indtil det modsatte er bevist og i mine øjne har FCM's ledelse egentlig gjort det ret godt indtil videre.

Nu håber jeg da ikke du sammenligner FCM's ledelse med daværende ledelse i AB og Lyngby, for så står det da godt nok skidt til.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Der er ingen der gør nogen dummere end de her, men en ledelse har ikke altid ret i deres dispositioner, og det har FCMs altså heller ikke, ellers havde vi næppe spildt 10-20 millioner på fiasko-spillere inden for det sidste 1,5 år.

Det er ikke svært at se at FCM satser storstilet i disse år i forsøget på at indfrie visionen, og det kan man ikke have andet end respekt for, men der kommer altså også en hverdag efter 2011, hvor vi hænger på de transferafskrivninger og lønomkostninger som vi har bygget op undervejs og som ikke kan altså dækkes af vores ordinære indtægter. Så længe vi har nok klasse at sælge ud af, så er det ikke et stort problem, men alle årgange er altså ikke lige gode og vi er altså tvunget til at hente 25+ millioner hvert eneste år på spillersalg. Brøndby er et eksempel på at en sportslig krise også har medført en økonomisk, siden salget af Kahlenberg og Agger, har de jo ikke lavet og solgt talenter af betydning og det har økonomien lidt under derovre.

FCM har da sandsynligvis denne problemstilling for øje, men det er altså set mange gange før at fodboldklubber ikke har styr på økonomistyringen og lader udgifterne løbe ud af kontrol.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Kent Skrev:
> 2. Hvis vi laver en forlængelse på 2-3 år med
> Kolja, hvilket signal sender det så om Marcic? Det
> kan vel kun betyde at man ikke har den store
> tiltro til ham. Hvis man forlænger med ham, som
> man er indkøbt til at erstatte, så står man sgu
> lidt skidt.

jamen det gør da bare at han skal vise sit værd på et helt andet niveau end hvad han viste i kampen mod fck?! jeg kan ærlig talt ikke se problemet er ved at forlænge med kolja med hensyn til marcics rolle i truppen.

hvis vi får noget konkurrence er det jo bare det bedste, da det kan give de sidste 10% som en spiller har brug for, for at vise at netop HAN skal være i startopstillingen.

er der forresten nogen der ved noget om bonuslønninger med antal kampe spillet for førsteholdet i fcms trup? for det er da alt andet lige også en væsentlig faktor for en fodboldspiller.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Du har da helt ret i dine betragtninger - ingen tvivl om det. Og selvfølgelig skal man være på vagt.

Jeg synes eksempelvis ledelsen agerer fornuftigt ved ikke at skynde sig ud og finde en panik erstatning for Furuseth. Det havde i mine øjne være skødesløst. Men når man bruger penge på at holde på en rigtig dygtig spiller, som kender klubben og holdet og har bevist sit værd, fremfor at investere i en ny, som man ikke rigtig ved, hvordan vil slå til, så synes jeg det er dygtigt og fornuftigt af ledelsen. Man kan så sige, at hvis de vurderer at Filip ikke har niveauet endnu, så er det måske et fejlkøb, eller også skal han bare have mere tid end beregnet. Vi har dog tidligere set eksempler på spillere, som har været længe om at slå til, og senere har udviklet sig til klassespillere. Eksempelvis Dennis Sørensen og Danny Olsen. Måske har ledelsen bare vurderet at Filip behøver lidt længere tid og ønsker derfor at holde lidt længere på Kolja. Måske for så at sælge ham om et år og få alle pengene - og lidt til hjem.

Jeg kan ikke finde nogle klubber, der har været bedre end FCM til at få mange penge for deres spillere, så indtil det modsatte er bevist, har jeg stor tiltro til ledelsen.

Vi kan sagtens blive enige om, at vi skal passe på med ikke at bruge for mange penge. Men vi er jo nødt til at forholde os til at man sandsynligvis ikke mener Filip er klar endnu. Hvis vi skal spille med om guldet, så ville vi jo skulle købe en ny back, hvis Kolja smutter. Og jeg mener stadig ikke, vi kan få en fuldgod erstatning for de penge vil tilsyneladende poster i Kolja. Men lad os nu se hvor mange penge det reelt er, og om han skriver under.

I bund og grund er vi enige. Jeg synes bare debatten tager en lidt skæv drejning indimellem.

Thats all :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

FCM og Ørgaard er utvivlsomt en fremragende sælger, det er der ingen der betvivler, men jeg mener dog det ser noget anderledes ud når pengene skal bruges, der er simpelthen for mange spillere imellem som ikke slår til og når man kigger på de beløb vi køber ind for, så er det altså ofte mange millioner som vi smider ud af vinduet. Jeg vil også driste mig til at påstå at vi har hentet nogle spillere som er decideret fejlscoutet og som har virket som helt absurde investeringer.

Dette her er alt sammen en længere diskussion, men for mig er det blot centralt at pointere væsentligheden af vi ikke lader udgifterne løbe løbsk og blot spenderer løs her og nu, fordi vi har lavet nogle flotte salg. Som sagt, så kommer der også en dag i morgen.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> for mig er det blot centralt at pointere
> væsentligheden af vi ikke lader udgifterne løbe
> løbsk og blot spenderer løs her og nu, fordi vi
> har lavet nogle flotte salg. Som sagt, så kommer
> der også en dag i morgen.

Fuldkommen enig! Det er netop også min pointe i alt det her, og hvis vi sprængte lønrammen hver gang en god spiller truer med at lade kontrakten løbe ud, så er det et skråplan som vi ikke skal ud på.

Bobby

Indlæg af Bobby »

En af de spillere Sheffield havde i kikkerten er ikke længere interessant, da han har fået en kontrakt af klubben. Det kunne vel meget vel være Kolja. Betyder det han har skrevet under med FCM? I så fald er det gået min næse forbi.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88950

BW - 665

Kolja overvejer konkret tilbud

Indlæg af BW - 665 »

http://www.onside.dk/node/16878

Gad vide om han er blevet tilbudt de gigantiske summer der har været tale om...

Hekler

Re: Kolja overvejer konkret tilbud

Indlæg af Hekler »

Der har været nævnt 3. mio. om året og 5 mio. i sign on bonus.

BW - 665

Re: Kolja overvejer konkret tilbud

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> Der har været nævnt 3. mio. om året og 5 mio. i
> sign on bonus.

Præcis, og det er netop de beløb jeg håber meget på er en overdrivelse...

Hekler

Kolja planen.

Indlæg af Hekler »

Vi laver en kontrakt med blanke felter med beløb på. Så tvinger vi Kolja til at skrive under. Derefter ser vi hvad Ørgaard vil betale under bordet for at få lov til selv at udfylde resten :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Så er der nyt i sagen http://www.bold.dk/nyt/Koljas-fremtid-foran-afgoerelse. Eller rettere der er ikke noget nyt, Kolja tygger på vores tilbud, men mon ikke også han ser tiden an og afventer hvad agenten finder ud af og hvilket tilbud som tikker ind. Kommer det rigtige tilbud fra den rigtige engelske eller tyske første divisions klub, så tror jeg han smutter..

Besvar